Test ojetiny Ford S-Max 2.0 TDCi: tatínkův sen

Ford S-Max se stal revolucí. Evropskému publiku se pokusil ukázat, že praktické MPV umí jezdit jako kvalitní osobní auto. A podařilo se…
Seznam kapitol
  1. Ford S-Max v kostce
  2. Bod zlomu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Technická prohlídka, Hlavně diesely…, Jak vybrat?
  4. Praktik, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (80x foto)

Teprve před několika dny na pařížském autosalonu slavila svoji premiéru druhá generace modelu Ford S-Max, při této příležitosti se nabízí zavzpomínat na tu první. Ta byla představena spolu se spřízněným modelem Galaxy v roce 2006 v Ženevě. Zatímco Galaxy vycházela ze stejnojmenného konceptu z Frankfurtu v roce 2005, S-Max se stal reminiscencí studie SAV Concept prezentované o několik měsíců dříve v Ženevě. Zatímco v případě předchozí generace Galaxy se pro tento model stalo partnerství s Volkswagenem nakonec vlastně požehnáním, rozhodnutí vydat se v roce 2006 vlastní cestou bylo pro Ford skutečnou výhrou.

Ford S-Max 2,5T: šílený Max (test)

Ford S-Max 2,5T: šílený Max (test)

Vozy Ford S-Max a Galaxy patří nyní na trhu s ojetými MPV mezi velmi vyhledávané, donedávna drahé vozy se totiž s odstupem času stávají přístupnými širokému spektru zákazníků. Ceny nejstarších S-Maxů začínají na 150 000 Kč, přičemž prakticky všechny jsou osazeny vznětovými motory 1,8 a 2,0 TDCi. K testu ojetiny jsme nyní v autobazaru AAA Auto vybrali sedmimístný S-Max s motorem 2,0 TDCi, jenž byl vyroben v roce 2007 a na tachometru nesl hodnotu jen mírně přesahující hranici 130 000 km. Pokusili jsme se zjistit, jak s odstupem času tento konkrétní vůz funguje a co případnému zákazníkovi nabídne. Samozřejmě i tentokrát jsme si řádně posvítili na jeho technický stav…

Radosti
Jízdní vlastnosti
Objemný a variabilní interiér
Přehledné pracoviště řidiče
Starosti
Omezený rejd
Kolísající palivoměr
Koleje trhají volant z ruky
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford S-Max v kostce
  2. Bod zlomu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Technická prohlídka, Hlavně diesely…, Jak vybrat?
  4. Praktik, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (80x foto)
TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků