Test ojetiny Ford S-Max 2.0 TDCi: tatínkův sen

Ford S-Max se stal revolucí. Evropskému publiku se pokusil ukázat, že praktické MPV umí jezdit jako kvalitní osobní auto. A podařilo se…
Seznam kapitol
  1. Ford S-Max v kostce
  2. Bod zlomu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Technická prohlídka, Hlavně diesely…, Jak vybrat?
  4. Praktik, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (80x foto)

Teprve před několika dny na pařížském autosalonu slavila svoji premiéru druhá generace modelu Ford S-Max, při této příležitosti se nabízí zavzpomínat na tu první. Ta byla představena spolu se spřízněným modelem Galaxy v roce 2006 v Ženevě. Zatímco Galaxy vycházela ze stejnojmenného konceptu z Frankfurtu v roce 2005, S-Max se stal reminiscencí studie SAV Concept prezentované o několik měsíců dříve v Ženevě. Zatímco v případě předchozí generace Galaxy se pro tento model stalo partnerství s Volkswagenem nakonec vlastně požehnáním, rozhodnutí vydat se v roce 2006 vlastní cestou bylo pro Ford skutečnou výhrou.

Ford S-Max 2,5T: šílený Max (test)

Ford S-Max 2,5T: šílený Max (test)

Vozy Ford S-Max a Galaxy patří nyní na trhu s ojetými MPV mezi velmi vyhledávané, donedávna drahé vozy se totiž s odstupem času stávají přístupnými širokému spektru zákazníků. Ceny nejstarších S-Maxů začínají na 150 000 Kč, přičemž prakticky všechny jsou osazeny vznětovými motory 1,8 a 2,0 TDCi. K testu ojetiny jsme nyní v autobazaru AAA Auto vybrali sedmimístný S-Max s motorem 2,0 TDCi, jenž byl vyroben v roce 2007 a na tachometru nesl hodnotu jen mírně přesahující hranici 130 000 km. Pokusili jsme se zjistit, jak s odstupem času tento konkrétní vůz funguje a co případnému zákazníkovi nabídne. Samozřejmě i tentokrát jsme si řádně posvítili na jeho technický stav…

Radosti
Jízdní vlastnosti
Objemný a variabilní interiér
Přehledné pracoviště řidiče
Starosti
Omezený rejd
Kolísající palivoměr
Koleje trhají volant z ruky
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford S-Max v kostce
  2. Bod zlomu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Technická prohlídka, Hlavně diesely…, Jak vybrat?
  4. Praktik, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (80x foto)
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků