Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

O ojetých Fordech koluje spousta mýtů a legend. Některé jsou dost negativní, ale na trhu je jen málo aut, která by byla lepší než právě ojeté Mondeo třetí generace.
Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie

Ojetý Ford Mondeo: Verdikt

Jen málo ojetých aut v této kategorii nabízí lepší poměr spolehlivosti, provozních nákladů, komfortu, jízdních vlastností a řidičské zábavy. Pokud tedy vůbec nějaké. Jistě, je tu skvěle jezdící Mazda 6, ale ta vám zrezne před očima, zatímco Mondeo korozi prakticky nezná, pokud ho někdo neobouchal kolem dokola, nebo nemá najeto milion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo třetí generace je výborné auto. Dejte si ale trochu práce s výběrem. V téhle kategorii jinak sotva najdete vůz s tak vyváženými parametry a poměrem mezi cenou, provozními náklady a spolehlivostí

Při výběru se zaměřte na to, aby mělo auto úplnou servisní historii, dohledatelnou minulost a nebojte se českých aut. Pokud budete hledat české auto v nabídce autosalonů nebo zavedených bazarů, jen těžko najdete stočený kus, zatímco u pochybných importů je to téměř tutovka. Vůz se stočí před první českou STK a na to sotva přijdete. Přesto byste neměli opomínat aspoň základní prověření vozu po právní stránce.

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Smiřte se s trochu lacinějším interiérem prvních let výroby, ale rozhodně nedoporučujeme kupovat vyloženě vybydlené Mondeo. Ono to i odráží, jak se asi majitel o auto staral a jaký mu dopřával servis. Pokud chcete mechanickou nesmrtelnost, hledejte motor 1.8 TDCI. Dobrou volbou je ale i jednotka 2.0 TDCI, kterou seženete také s automatem a bez DPF. Z benzínů těžko říct, co doporučit. Je to ostatně na vašich preferencích. Spíše jen doporučíme se vyhnout motorům 1.6 16V a 1.6 TDCI, benzínovému 2,3 l a pak pětiválci. Všechno ostatní je dobrá volba.

Technické údaje: Ford Mondeo

  • Rok 2010
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 997 cm3
  • Vrtání • zdvih 85,0 mm • 88,0 mm
  • Stupeň komprese 17,9:1
  • Nejvyšší výkon 85 kW (115 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 3 750 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 300 Nm ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,4 s
  • Nejvyšší rychlost 192 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 486 l • 1 390 l
  • Objem palivové nádrže 70 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 557 kg • 2 180 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 6,4 • 4,6 • 5,3 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 850 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 588 mm • 1 605 mm
  • Rozměr pneumatik 205/55 R16
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 784 × 1 886 × 1 500 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků