Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

O ojetých Fordech koluje spousta mýtů a legend. Některé jsou dost negativní, ale na trhu je jen málo aut, která by byla lepší než právě ojeté Mondeo třetí generace.
Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie

Zacílení Fordu Mondeo bylo naprosto jasné. Ve svém segmentu se musí utkat s Volkswagen Passat, Opelem Insignia nebo třeba Citroënem C5, Peugeotem 508, Hondou Accord, Mazdou 6 a dalšími. Logicky tedy vedle liftbacku přibyla i verze kombi, bez které by to v této třídě nešlo. A byl i klasický sedan, který ale není z logického důvodu příliš oblíbený.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mezi zásadní přednosti Mondea III patří výborné jízdní vlastnosti kombinované s velkorysým prostorem pro posádku a velkým kufrem. Hezké auto ale budete chvíli hledat

Na rozdíl od minulé generace zmizela sportovně pojatá verze ST, přesto se nedá říci, že by dynamické schopnosti Fordu Mondeo zůstaly stranou. Vlastně naopak, ve své třídě patří Mondeo k nejlépe jezdícím autům a možnosti koncepce s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol využívá na maximum.

Výborné jízdní vlastnosti

Podvozek je spíše komfortní než sportovní, ale svými vyváženými jízdními vlastnostmi Mondeo okouzlovalo jako nové auto, vyhrávalo díky nim srovnávací testy a i jako ojetina má pořád co nabídnout, pokud chcete i nějakou interakci a zpětnou vazbu. Srovnatelně zábavná je snad jen Mazda 6, pak byste se museli už vydat například pro BMW řady 3. Až tak dobře Mondeo jezdí.

Ale jízdním vlastnostem se nepodřizovaly vlastnosti užitné. Mondeo je obří. A ne snad, že by zabíralo na silnici zbytečně moc místa, ale vnitřní prostor je řešen velice dobře a mám dojem, že ani nové globální Mondeo nenabízí tolik prostoru, aspoň tedy pocitově ne. Právě ve verzi liftback je Mondeo vlastně taková přerostlá Octavia a získává velkou konkurenční výhodu nad Passatem, který byl jen jako sedan nebo kombi.

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Pod kapotou najdete až na pár pětiválcových výjimek jen čtyřválce. Veliká změna se odehrála v září 2010, kdy se začala naftová Mondea prodávat i na našem trhu jen s filtrem pevných částic. Právě auta z předfiltrové doby jsou stále velmi žádaná a velice dobře si drží cenu, zejména pak motor 1.8 TDCI, který byl vždy bez DPF. Jednotka 2.0 TDCI z dovozu filtr pravděpodobně mít bude, ale česká auta ho mít nemusela.

Vpředu je víc místa než v Superbu II

Facelift ze září 2010 tedy vedle upravených motorů přinesl i denní LED světla a nové detaily do interiéru. Právě interiér, zejména pak kvalita materiálů a barevné kombinace, byl terčem kritiky. I poměrně mladá ojetá Mondea s relativně rozumným nájezdem nepůsobí moc bytelně. Nejvíce je jistá lacinost interiéru vidět u aut z prvních dvou let výroby.

Co se ale Fordu Mondeo nedá upřít, je možná až marnivý prostor pro posádku. Zejména vpředu si všimnete, jak je Mondeo široké a jak se tu můžete pohodlně rozvalit (jakkoli byste za volantem měli sedět správně). Takovou nabídku místa v příčném směru může dvojkový Superb tomuto Mondeu jen závidět. A i aktuální nové Mondeo za tímto v nabídce vnitřního prostoru zaostává.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednodušší výbava kupovaného auta nemusí být na škodu. Přesto klimatizaci a podobné nezbytnosti dostanete vždy. Doporučujeme ale hledat auto s jasnou historií

Bohužel Ford Mondeo, většinou verze kombi, sloužil jako stěhovák různého harampádí a na stavu čalounění, plastů a zejména zavazadlového prostoru to bude znát. Rozhodujte se proto s rozumem. Chcete radši opravdu pěkné auto s menším nájezdem, ale filtrem pevných částic, nebo sice vůz bez filtru, ale s dvojnásobnou porcí kilometrů na hrbu a vybydleným vnitřkem?

Ohledně výbavy se nedají čekat zázraky, ale originální navigaci má poměrně dost aut, navíc se tu nekrade tak snadno jako u koncernových konkurentů. Vyhřívání sedadel mají vyšší výbavy, stejně tak v zimě příjemné vyhřívané čelní sklo nebo parkovací senzory. Kvůli velikosti Mondea je ale parkovací asistent rozhodně vítanou pomůckou. Automatická dvouzónová klimatizace je poměrně běžná.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků