Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Cheater  |  19. 04. 2016 19:14

Fuuuj další reklama na Ford ne dělám si srandu, nejsem vymletej antikoncerňák...

Odpovědět  |   | 
Adam Š.  |  21. 06. 2018 15:31

Ahojte. Ti, co na Ford zanevřeli, tak spíše proto, že se ke němu neumí chovat. Stále i v dnešní době slyším po nastartování vysoké otáčky a plný plyn. DPF že je problém? Proč? Mám ho hned za katakyzátorem, začne regenerovat, když můžu, zvýším otáčky a regeneruje cca 2-3 kilometry. Objedu město, kde bydlím a jedu dom. Na dálnici nepoznám, ve městě vždycky a to nic nesvítí na palubní desce. Výměna oleje po 20, 15tkm? Ale kde, po 10 ideál, nejlépe 2x ročně, jaro, podzim. Toť můj názor k tématu FORD.

Odpovědět  |   | 
Cheater  |  19. 04. 2016 19:18

Fuuj další reklama na zkurve... Ford nebo to se píše jenom pod články na škodovku?

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  19. 04. 2016 19:23

Naprosto souhlasím s nadpisem. Ve střední třídě nic lepšího asi není. Měl jsem 2,0TDCI 85kW, o kterém si někdo možná myslí, že je na Mondeo slabý. Jak se píše v článku, sílu má a to dostatečnou. Po stránce výkonu nezklame. Turoefekt cca 0,5 - 1 vteřina, ale pak vyrazí razantně, však 300Nm na takové auto stačí. Předjet se člověk bát nemusí, ale Veyron to není.

Auto je velmi tiché, zejména na dálnici. Má i dlouhé převody. Na 6ku točí jen 2200ot při 130kmh. Odhlučnění podvozku na hodně slušné úrovni. Podvozek je pohodlný a přitom naprosto jistý. Nechápu, jak to to auto dělá, ale zatáčí i ve vysoké rychlosti s takovým přehledem, že i moje žena byla ticho, když jsem jel víc, než by bylo zdrávo (a to mi věřte, ta si neodpustí žádnou poznámku k rychlé jízdě). Kapota je vysoká, takže řidič vidí celou tu masu jak se stačí kam chce. Ta samozřejmost vám prostě vyrazí dech.

Dnes máme auto jiné značky, ale dodnes vzpomínáme, jaká to byla kára. Kufr to má obrovskej, ale to dnes už má každá střední třída (bmw 3 apod do toho netahejte).

Měl jsem tam základní navigaci, takovej malej barevnej panýlek, byla spíš pro srandu (neměla ještě dotykový displej a zadat adresu bylo za trest). Tempomat na volantu byl boží a poslední co mě štvalo, že to nemělo češtinu. S tím souvisí ještě jedna věc. Tyhle Mondea umějí hlasové příkazy (ovládat telefon, klimatizaci, rádio a už nevím, co dálšího), ale jen v cizích jazycích. Moje Mondeo poslouchalo německy. Moje němčina je asi jako čeština japonce, žijícího 2 roky v Praze. Když jsem se snažil říct klimatizaci 22 stupňů, nastavila mi 20 až 28, ale 22 jsem dokázal vyslovit jako rodilej Němec jen jednou.

Takže abych to zakončil. Je to skvělý auto :)

Odpovědět  |   | 
Driver  |  19. 04. 2016 19:48

Tomáš: CZ hlasové ovládání neumí ani dneska v roce 2016 nejdražší verze Fordu Vignale, tak nechápu, proč to vytahuješ u tohoto veterána. Že to uměl Golf5 před 12ti lety, je celkem jedno, to bych neřešil, Ford má v CZ jinou cílovku, nikdo ani moc výbavy nepřiplácí, protože kdo by dal za Forda půl druhého mega...

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  19. 04. 2016 21:43

driver: vytáhl jsem to spíš jen jako informaci pro případné neznalé zájemce. A hlas. ovládání měla tak 3 Mondea z 5. Kolik Golfů5 to mělo?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  20. 04. 2016 10:08

Měl si příkazy nahrát vod rodilýho mluvčího do mobilu jako mp3 pak to autíčku pouštět

Odpovědět  |   | 
Driver  |  19. 04. 2016 19:48

Tomáš: CZ hlasové ovládání neumí ani dneska v roce 2016 nejdražší verze Fordu Vignale, tak nechápu, proč to vytahuješ u tohoto veterána. Že to uměl Golf5 před 12ti lety, je celkem jedno, to bych neřešil, Ford má v CZ jinou cílovku, nikdo ani moc výbavy nepřiplácí, protože kdo by dal za Forda půl druhého mega...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  19. 04. 2016 22:09

Verzi 85 jsem nikdy nejel, ale silnejsi ano. Z odhlucneni jsem ale tak nadseny nebyl, rekl bych spise prumer, kazda spara byla znat. Zbytek zalezel na pouzitych pneumatikach. Mondeo je vyborne auto, ale z vlastni zkuenosti bych rekl, ze u nas jsou fordy obecne precenovany. Zkouseli jsme s kolegou na uzavrene trati focus a konkurenci. Jen astra byla horsi v testech najezdovych rychlosti apod. Jinak bylo mondeo na urovni konkurence, ve slalomu dokonce pomalejsi.
Osobne bych rekl, ze fordy obecne jsou dobre vozy, ale auru sporotovnosti jim udelali novinari a jejich majitele jsou stejni jako ostatni nadsenci a spoustu chybek jim odpusti. treba v sousednim vlaknu si nekdo ztezoval na koncern a turbolag. Tady jiny pise, ze 1s je uplne v pohode a nicemu to nevadi. Vse je o uzivateli a ocekavani...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  21. 04. 2016 14:53

Auru jim dáváš akorát ty.

Fordy z posledních 10ti let jsou vzorem vyvážených jízdních vlastností. Velké dávky komfortu a velké dávky dobrých jízdních vlastností. Nikdo jiný to neumí zkombinovat tak dobře, jak Ford.

Odpovědět  |   | 
Andrejlm  |  21. 04. 2016 21:46

Mám Legacy 2007 H6 a stryc presne testovany model mondea a aj on sam sa prizná, že to legacy má podvozok ešte príjemnejší a čisto subjektívne Alfa 159 posledný ročník ktorú som mal pred legacy bola ešte športovejšia a podvozok mala len nepatrne menej komfortný. Ford je skutočne dobré auto ale najlepšie....to si nemyslím

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  24. 08. 2017 00:15

Doprdele srovnáváš Jablka s Hruskama. Srovnávat Mondeo se 159? Je jako parovat Golfa s Passatem.
K věci. Ano i ja si myslím že nikdo jiný nedokazal naladit podvozek tak dobře jako Ford. Ale na tu sportovní jízdu by volil spíš Focuse než Mondeo

Odpovědět  |   | 
Moik  |  19. 02. 2019 12:31

Ledaže by by nižší Legacy bylo o tolik jinde, jak Ouback. Ten má strašnej podvozek..houpací a nakláněcí..strašně malej rozvor, takže se houpe i podélně. Nebýt toho 4wd, nebylo by to nic extra. S Forrrsterem a Outbackem jsem něco najel.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  21. 04. 2016 15:54

Měl jsem 2 Mondea: V r 2009 jsem koupil z D 3 roky staré MKIII s naj. 130tis. km (samozřejmě mohlo mít najeto více). Po dalších 3,5 letech jsem ho prodával kamarádovi s najetými 248tis.km a vše bez problémů, jen už dosti kouřilo. Mimo asi 5 žárovek (odcházely dosti často) výměnybrzd a hadice od turba (což byla položka za 1500Kč orig. ve Fordu) jsem do něho nedal ani korunu. Dodnes kamarádovi jezdí a vše OK (vstřikovače, turbo, čerpadlo).
V r. 2013 jsem udělal to samé, tentokrát MKIV z D s naj. 68tis. km. měl jsme ho rok a půl, než jsme přešli na auta od VW na CNG. Za ten rok a půl najelo cca 48tis. km a kromě vadného termostatu, který reguluje chladicí oběh, jsem neměnil vůbec nic (paradoxně ani ty žárovky neodcházely).
Silné stránky: Perpektní jízdní vlastnosti (hlavně řízení a podvozek, tady musím souhlasit s autorem, kdo nevyzkoušel, nepochopí..), odhlučnění, perfektní zpřevodování, prostornost, hodně pohodlné sezení na zadních sedácích díky dlouhým sedákům a většímu sklopení sedaček u MKIII. - sedíte jako v křesle.
Slabé stránky: MKIV mělo trošku méně kvalitnější zpracování interiéru a trošku horší ergonomii sedaček jak vpředu tak vzadu (ale např. oproti Passatu nebo Superbu i tak pohodlenější..) MKIII začalo být v cca 200tis.km trošku hlučnější (motor) a více kouřilo.
Co s etýká spotřeby: MKII jezdilo za cca 6.5l na 100km, MKIV za 5,7l (popravdě jezdím celkem svižně..)
Celkově to byla super auta za super cenu s perktní výbavou, jenom jsem si dal dosti práce s jejich výběrem. Nebýt přechodu na CNG (VW Golf posl. generace), jezdil bych v MKIV dodnes.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  19. 04. 2016 19:38

Mondeo bylo vždycky slušné auto, ale to ostatně dalších pět konkurentů taky... Takže bych to nepřeháněl. A co je úplná fantasmagorie, tak je posedlost mladé internetové generace "serviskou" Tím myslím to, že jim je úplně jedno, že 90% Mondeo kusů, co seženete s českým původem, jsou firemní otroci, kteří se ždímou pět let do odepsání s minimálním servisem, kdo ví, zda ten olej někdo měnil, nebo jen zaevidoval výměnu a to je asi vše. zhuntované plečky před velkým servisem, co koupí jenom blázen, co pod pojmem "Referentské vozy" čeká to, že o auta někdo pečuje, aby budoucí majitel nemusel dělat generálku? Nebuďte najivní. Takže jestli někdo sežene CZ původ u nejdražšího Fordu, tak to bude zase bouračka nebo jiná past (neprošlo STK,ME, neoplatí se opravit) A jediné smysluplné auta, těch je naprosté minimum, tak buď stojí šílenou kasu a nebo jsou dávno u rodiny a známých. Ale autorovi stačí, že sedí VIN, km, vše má sto certifikátů a kupuje a doporučuje jak malý jarda. Pak všichni považují za běžné, že se po 100.000km mění trysky, pak hlavy, pak motory a nadávají na značku, v tomto případě Ford. Ale že koupili vergl, to nevidí. Zajímavé, že venku najezdí Němci na Focusu 700.000km a auto projde ME a na motor nešáhnou. Tady na budíku dvě kila a všichni se křižují. Čím to asi bude? Autor má jasno... Dovozy jsou diskutabilní. Bože...

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  20. 04. 2016 09:31

Já spadám do těch 10%, kde jsou pravdivé info o nájezdu 75t km za 5,5 roku (ježděno soukromě), pravidelný servis ve Fordu a pečlivý první majitel. Snad mi to jednou při prodeji někdo uvěří Jinak těch 200k v benzínu jezdí hodně slušně, i když bych neřekl, že miluje zakroucené okresky, spíš rychlé táhlé zatáčky, tam je jako doma. A průměrná spotřeba 8,8 dle PP (reálně tak 9) mi přijde na ten výkon úplně v pohodě. Jinak mně konkrétně odchází jen ventilky s monitorem tlaku na zadních kolech. Na obou mi je měnili už 2x (z toho jednou zdarma v záruce). Výměna ventilku s TPMS stojí 1.500,-, což je celkem ranec (v porovnání s cenou běžného ventilku 10,- Kč + výměna).

Odpovědět  |   | 
kokop  |  20. 04. 2016 20:46

Omyll. Nespadas do tych 90% - mas predsa benzin.
Je fakt, ze naftovu strednu triedu si sukromne nekupi takmer nikto.
Preto naftova stredna trieda NIKDY nema najazdene 20tkm rocne - ale minimalne 40tkm a viac.
To je skratka fakt.

BTW ad servis - kolko je takych majitelov ako ja, ktori fyzicky stoja vedla mechanika, ked robi servis??

Takze - stredna trieda v nafte - to je hop alebo trop. VSETKO su to zanedbane sluzobaky. Tie auta su pre bezneho cloveka pridrahe a nevyuzitelne. Rodina radsej kupi VAN, ak potrebuje priestor, alebo SUV, ak ma peniaze, alebo nieco mensie, ak peniaze nema.

Preto aj stredna trieda aut skapina - nie su zakaznici. Stredna trieda v europe skapina rovnako ako tieto auta.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  21. 04. 2016 08:48

"Preto naftova stredna trieda NIKDY nema najazdene 20tkm rocne - ale minimalne 40tkm a viac.To je skratka fakt."

Strašnej blábol.

Odpovědět  |   | 
manga  |  21. 04. 2016 10:46

Přesně... vím o několika autech střední třídy s nájezdy pod 15tkm a s naftou. Jeden dokonce snad 6-7 tkm. Naopak si nevybavuju nikoho, kdo by měl nájezd o moc vyšší než 30 tkm, vyšší nájezdy mají spíš vozy jako Oktávka nebo Rapid. Střední třídu mívá jejich šéf a ti zase většinou tolik nejezdí.
Ale jinde to může být samozřejmě jinak, nicméně označovat to za fakt je ukázkou neznalosti.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 04. 2016 12:19

Mam(e) naftoveho 2litroveho Avensise (nikoli kvuli spotrebe/setreni) a najezd 20tisic nedame, natoz 40tisic. A v okoli rozhodne nejsme sami.

Odpovědět  |   | 
Dalibor -  |  19. 07. 2017 12:27

po dlouhé době pravdivá a rozumná reakce

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  19. 04. 2016 19:51

75 000km na 6 let staré auto? A nafta? Asi se moc původnímu majiteli nevyplatila. Málo jezdil. Jaký vybrat benzín? V nabídce roku 2010 moc na výběr nebylo.
Každopádně včera jsem jel za předfaceliftovou verzí tohoto stroječku v provedení TDCI a když přidal plyn tak to bylo jako dýmovnice.

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  19. 04. 2016 21:24

Niet sa co divit, Mondeo az donedavna cerpalo z pribuznosti s Mazdou 626/6, odkial dostavalo nielen podvozkove komponenty ale aj benzinove motory.

Koniec koncov, 2.5 litrovy stvorvalec v aktualnom hybridnom Mondeu je motor Mazda MZR, posledny z ery pred SkyActiv.

Odpovědět  |   | 
st  |  19. 04. 2016 22:02

Znám spoustu lidí, kteří odstranili filtr pevných částic, ale ještě nikoho, kdo by si jej dal zpátky. Myslím, že po zaslepení ventilu EGR, deaktivaci filtru a příslušné úpravě SW, by autor článku měl podstatně lepší podstatně lepší pocit z dynamiky vozu. O spotřebě a životnosti nemluvě.

Odpovědět  |   | 
fíkovník  |  20. 04. 2016 09:01

myslím si, že přímější cesta k dosažení lepšího pocitu dynamiky je koupit si silný vůz a ne tu nejlevnější plečku, ze které vykuchám kdovíco všechno, nejlépe ještě taky tlumič výfucku a zadní sedačky, abych dostal o 2 koně víc a lepší měrný výkon

Odpovědět  |   | 
st  |  20. 04. 2016 18:13

Tak to máte pravdu. Není nad silný vůz. Ale spousta lidí nemá na takový peníze, proto musí řešit jak ze svého vozu vymáčknout maximum. Myslím, že rozdíl ve výkonu díky výše uvedeným opatření je více než markantní. Viz: http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/tabulky/for... ...

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  24. 04. 2016 09:56

Píšete: "proto musí řešit jak ze svého vozu vymáčknout maximum". Proč? Znám mnoho lidí, kteří jezdí hodně a vesměs s auty, ze kterých nic nevymačkávají. Speciálně u nafťáků, kde jsou čipování, zaslepování EGR, odstraňování DPF prasárny nejhoršího ražení. Jak státu nefandím, tak tyhle krámy by v zájmu zdraví nás všech ostatních ze silnic dostat měl!

Odpovědět  |   | 
st  |  24. 04. 2016 13:53

Prasárna je chtít za spotřební díly takové peníze a volit technická řešení, které ničí motor. Chápu Vás. Pokud patříte k těm, kteří si mohou dovolit každé 3-4 roky koupit nový vůz, popř. jej mají od zaměstnavatele, tak Vás nic takového trápit nemusí. Jenže je tu spousta jiných lidí, pro které 150 000 -250 000 Kč představuje celé jmění a chtějí mít automobil, který jim bude dlouho a bez problémů sloužit. Proto se uchylují k věcem jako jsou zaslepování EGR ventilů a odstraňování filtrů pevných částic. Nejen, že tím prospějí motoru, ale jim citelně klesne spotřeba.
Myslím, že jsou mnohem horší věci proti životnímu prostředí, např. zbytečné vození věcí přes půl Evropy automobily, lodní doprava nebo palmojádrový olej.
Každopádně rozumím tomu, že většina lidí nemá technické vzdělání a považuje deinstalaci filtru pevných částic pomalu za vraždu neviňátka.

Odpovědět  |   | 
Galaxy  |  19. 04. 2016 22:10

Dneska je už možné i Forda počeštit, jak navigaci tak palubní počítač Convers+. A nejenom u Mondea, ale i u Galaxy a Smaxu. Jsou přidat i nové funkce jako je grafický parkovací asistent, digitální rychloměr a spousta dalších věcí. Stačí použít google.

Odpovědět  |   | 
ZdenekP  |  19. 04. 2016 22:46

Kde bych to našel? Mám jen počeštěnou navigaci Ford TravelPilot NX, a to od AutaČesky.cz . O možnosti přidání funkcí nevím. Díky.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  20. 04. 2016 09:12
ZdenekP  |  20. 04. 2016 09:20

Díky, pročtu.

Odpovědět  |   | 
ZdenekP  |  19. 04. 2016 22:43

Taky mám jedno doma a maximální spokojenost.
Rok 2008, liftback, motor 2521 ccm s turbem, benzín, 162 kW. Olej měním po roce - tzn. asi 8 tisíc kilometrů. Aktuální průměrná spotřeba podle posledních třech je 9,23 litrů na sto km. Je to dovezené z Holandska, se sportovním paketem a ve svých 201 tisících neuvěřitelně zachovalé.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  19. 04. 2016 22:49

to je divné, podle tohoto článku byste měl mít již prasklou hlavu i blok, třetí spojku, 28 sadu předních pneumatik a ... Vy vlastně kecáte, protože tvrdíte, že jezdíte za 9 a nějaký drobný, ale článek jasně hovoří o 11L/100km.
(sám jako Volvař vím, že to jsou kecy, resp. takto dopadají pouze auta po zpraseném chiptuningu a prasetem za volantem)

Odpovědět  |   | 
ZdenekP  |  19. 04. 2016 23:00

Mám ho třetí rok a jsem třetí majitel. Jen jednou jsem se dostal přes 10 litrů na spotřebě. Tankuju jen Verva 100 od Benziny a vždycky plnou. Olej Ford Formula 5w30.
Spojka nevím, já jsem neměnil, jen kapalinu, která je společná s brzdovou. Pneumatiky mám Nokian - zimní 16" a letní 18". Na STK řekli, že "na tomto není co najít". Komplet brzdy jsem dělal a zadní tlumiče, který byly ještě původní. Na nápravách všechno původní. Baterku jsem měnil vloni, byla původní. Preventivně a řečem o "doživotnosti" jsem vyměnil olej v manuální převodovce. Vyhřívání všech sedadel a parkovací kamery (zvukový senzory byly originál) jsem si nechal dodělat, ale odborně tak, aby to vypadalo jako originál. Přední nárazník je dost nízko vzhledem ke sportovnímu paketu a zvukový senzor nestačí. Je potřeba vidět jeho hranu.

Odpovědět  |   | 
ZdenekP  |  19. 04. 2016 23:02

... ve 170 tisících se dělaly rozvody i s vodní pumpou a všema řemenama.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  21. 04. 2016 08:52

V autorizovaném servisu to vidí jinak. Na 160k mi (na můj dotaz) řekli, že to není třeba, že se to dělá nejdříve na 200k. (Jsem na 190k.)

Odpovědět  |   | 
Robert  |  03. 12. 2018 07:39

Dělal jsem rozvody ve 270t a ještě by to vydrželo ... možná.

Odpovědět  |   | 
tom  |  20. 04. 2016 07:58

No ale s timhle provozem a servisem co pise by vydrzelo i 2,0 tdi pd 125 kW.

Odpovědět  |   | 
Dobša  |  29. 05. 2016 07:00

... musím se přidat. Taky vlastním tento Volvo motor ale v S-Maxu. Mám ho teprve tři a půl roku a celkovou dlouhodobou spotřebu mám 8.9l/100km. Nalítáno už to má asi 220000km a bez problémů ..

Odpovědět  |   | 
Jan  |  19. 04. 2016 23:12

Ano také jsem uvěřil všem do nebe vychvalujícím recenzím na Mondeo a před pěti lety si jedno 4 roky staré nehavarované (sám si měřím tloušťku laku) ve verzi 103kW titanium najeto ověřených 113tis. km koupil. Bohužel navíc v automatu.
Ne opravdu není pravda, že nic lepšího neseženete.
Pokud nepřecházíte z Octavie nebo podobného šrotu nižší třídy, tak Vás na super Mondeu bude štvát následující:
- naprostá nekvalita všude (těsnění dveří, materiál palubovky, oloupaná tlačítka na rádiu, na ovládání oken, klimy atd. Vše se po určité době začne loupat.)
- velký hluk v interieru od 130km/hod (opravdu se nechci po dálnici táhnout 100km/hod stovky kilometrů, jen aby neutrpěly moje ušní bubínky)
- na nízkoprofilových elektronech komfort odpružení jako V3S, na tlustých pneu pořád na příčných nerovnostech kostitřas
- spotřeba nafty mi s automatem ve městě dělala 13litrů na 100km a na dálnici 8,5 !
- automat špatně řadí, zbytečně vytáčí motor, způsobuje obrovskou spotřebu nafty, přehřívá se při delší jízdě do kopce

Výhodou tohoto pseudodálničního vozu je prostor na sedadlech, slušné přední sedačky a to že dobře drží směr.


Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 04. 2016 09:17

To jste ťal do živého. To tady přece nemůžete napsat...
Z testu je zřejmé, že jediný použitelný motor je obstarožní 1,8dci 85kw. Zjištění redaktora, že auto nezvládá motor s větším výkonem je taky perla. Holt si skvělých vlastností užijete jen s malým výkonem motoru ..... To musí být člověk opravdu silný a slepý fanda fordu, aby tuhle kaši baštil a ještě slastně pomlaskával.

Odpovědět  |   | 
ZdenekP  |  20. 04. 2016 09:18

Tak automat u ojetiny je zdroj možných problémů. Když jsem hledal ojeté Mondeo, věděl jsem především tři věci:
1) chci benzín
2) nechci kombíka
3) nechci automat
Hluk na originál kolech 235/40/18 dělá, to je fakt. Spotřeba vypočítaná z posledních třech tankování je 9,23 l benzínu na 100 km, což je při mém motoru slušný.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  21. 04. 2016 08:55

První tři body podepisuju. Zbytek nehodnotím, mám manuál / jinou motorizaci.

Odpovědět  |   | 
Tomcat  |  21. 04. 2016 12:57

Tak to nevím, cos koupil za kus, mám 18 kola, 120kW 2,0 diesel, jezdím drtivou většinu jízd po městě a svítí mi tam 8,0. Co třeba ucpaný DPF? Dle oloupaných tlačítek a nekvality palubky to vypadá tak na nájezd 300 000+ kvalitní stočení

Odpovědět  |   | 
Robert  |  03. 12. 2018 07:44

Přesně, 300 je jasnejch. Mám jedno 310t v kombíku doma, ale musim uznat že ho dojezdim, to nedám z ruky. 2,2 129 kW, Titan S. Mám ho od firmy za 130k před 4 lety, udělal jsem rozvody, žhavky, pár detailů, na podvozek jsem nesahl. Jo, letos kotouče s deskama.
Absolutně luxus kára.

Odpovědět  |   | 
Dany  |  21. 04. 2016 13:58

Tak to máš ale tu starší generaci ne..?

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  22. 04. 2016 16:12

Tak to jsem asi měl úplně stejné auto. Kostitřas to byl na gumách s profilem 40, a to díky našim silnicím, na profilu 45 už to byla pohoda. V interiéru se nic se neloupalo ale je pravda, že si na to občas někdo stěžuje. Těsnění mi těsnila, spotřeba město 8, mimo město 6,5. Automat vytáčel motor a přehříval se? Nechal bych to spravit. Mně to naopak přišlo sladěné dobře a s automaty nějakou zkušenost mám. Za tyhle peníze skutečně sehnat něco lepšího je otázka. Pořídil jsem proto znovu to samé, jen benzín a to proto, že jsem za stejné peníze prostě nenašel lepší alternativu.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  19. 04. 2016 23:28

"Pětiválec 2,5 l od Volva, který znáte i z minulého Focusu ST, skončil s emisní normou Euro 4"
to je lež. Možná ve Fordech skončil s Euro 4, ale ve Volvech pokračoval a dosáhl až na Euro 5, viz B5254T10 až T14. I ten motor v Mondeu byl připraven plnit Euro 5, jenže v době schvalování auta nebyla tato norma v platnosti (norma 2009, motory ve Fordu od 2006). Na motor, který v základu vznikl v roce 1978 to není špatné
Imho měl i na Euro 6, ale zabily jej dohady Ford-Číňani-motorárna Volvo Powertrain AB, která nepatří Číňanům. Stejně byl zabit i V8. Proto teď má Volvo s Fordem společně vyvinuté 4 válce ...

Odpovědět  |   | 
tom  |  20. 04. 2016 07:57

Ale tady je rec o fordu, je ve fordu s eu5 nebo ne?

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  20. 04. 2016 08:44

jenže pak ta věta nedává smysl. Pětiválec od Volva neskončil s Euro4.
To jak je to napsáno v článku, má vyvolat dojem, že se tyto motory dále nenasazují kvůli tomu, že již neplnily nové emisní normy. A to není pravda. Nenasazují se kvůli tomu, že si je Volvo Cars nemůže samo vyrábět. Nemá kde. S tím jak Volvo Cars koupili Číňani padly nejspíše i dohody s Volvo Powertrains AB, které patří Švédům.
Pokud to mělo být jen suché konstatování, že tento pětiválec měl ve Fordu maximálně Euro4 normu, pak bych očekával, že se objeví zmínky i u ostatních nasazovaných motorů o jejich euro normě. Navíc by i ta zmínka byla ve formě "tyto motory plnily emisní normu Euro 4".

Odpovědět  |   | 
kazda  |  20. 04. 2016 00:05

to neni pravda nejlepši je Saab 900, 93, 95,
nebo neco japonskeho
to se jen tak nerozesere a nezrezne jako ,,nemecka kvalita"

Odpovědět  |   | 
Radek  |  20. 04. 2016 06:38

Préj Saab....To je vůl! Saab = odpad automobilismu !!!

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  20. 04. 2016 09:54

Když husa, tak pečená. Když slečna, tak svlečená. Když hudba, tak ABBA. Když auto, tak SAABA.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  20. 04. 2016 08:40

Jak můžete napsat, že 1.8tdci je nesmrtelný motor? Ve firmě máme Galaxy s tímto motorem a absolvoval poměrně zásadní opravy (spojka, jednotka ventilátoru, diferenciál, převodovka, turbo, hlava motoru...). Pověstné VW tdi motory při podobném nájezdu mění jen vstřiky.

Odpovědět  |   | 
st  |  24. 04. 2016 13:58

Spojka, diferenciál, převodovka přeci nijak nesouvisí z motorem. A co se týče 1,8 TDCI, tak její výhoda je v jednoduché konstrukci a hlavně a v absenci filtru pevných částic, který už dokázal nejednoho majitele pozlobit.
Samozřejmě, pokud srovnáte spolehlivost jakéhokoliv moderního agregátu se klasických, rotačním TDI, tak skoro vždy vyhraje stará dobrá rotačka, která jezdí za 5-6 litrů nafty spolehlivě stovky tisíc km.

Odpovědět  |   | 
fikovnik  |  11. 03. 2018 22:13

...to vypadá spíš na problém na sedadle řidiče a ne na problém motoru . V příručce značky Peugeot je pro takové případy uvedeno: "Poučte řidiče..."

Odpovědět  |   | 
ZdenekP  |  20. 04. 2016 09:11

Tak každý auto má něco, zvlášť v dnešní době, kdy se všechno vyrábí jako spotřební věci. Záruku vydrží a pak "nazdar".
Já mám právě ten pětiválec od Volva 2,5 turbo a spokojenost. Nevím, co na něm kdo dělal přede mnou, protože v servisce jsou jen razítka z Fordu v Holandsku a není psaný, co se opravovalo, ale za sebe dělám jen běžnou údržbu, i když vzhledem k nájezdu častěji.
S opotřebením to taky není tak horký. Na http://postimg.org/gallery/1rr6t5ffc/... jsem nahrál pár fotek, jak taky může vypadat interiér po dvou stech tisících kilometrů... Musí se k němu ale majitel chovat. Nedělat z osobáku náklaďák, čistit, uklízet, sám být čistý, nekouřit. V Mondeích se bohužel toto ale často děje.

Odpovědět  |   | 
space  |  20. 04. 2016 09:51

Servisní historie je jen vábnička na zoufalce a nyní omílaná jako cosi zásadního. Tak jako prasata jezdí bez investic dokud se to nepodělá, tak je i skupina řidičů, kteří mají slušného garážmistra a do svého auta dávají kvalitnější náplně.
Někdo se tu chlubil, že používá 5W-30 Ford formula. To je šit, pleťová voda vyvinutá za účelem snížení tření a minimálních emisí, nikoliv však pro dlouhodobou ochranu proti opotřebení. Takže já leju kvalitativně něco úplně jiného a po 10 000km. Jen tam nemám holt to razítko. Kolik věcí kolem vám v servise dokur.. nějaká kopyta, co by nenašla pro lemplovitost uplatnění ani u Franty v garáži nemluvím (v mém případě podřený lak při horlivém mytí auta, jako bonus).
2 měsíce jsem jezdil v garančce do autorizáku s padáním motoru do nouzáku. V té době to tam měli týden na zkoumání a vyměnili váhu vzduchu, přepájeli kabeláž a nevím jaké další úkony. Pak jsem to vzal k Frantovi do garáže: Projel se, na místě zjistil trhlinu v hadici od turba (naštěstí hned u spony), hadici stačilo zakrátit a já jsem za hodinu odjel s fungujícím autem.

Slyším značkový servis - naskakují mi pupínky. Navíc, razítka do servisky vám dnes za litr vyšlehne každý jouda...

Odpovědět  |   | 
ZdenekP  |  20. 04. 2016 12:18

Dírka ve vlnovci sání bude asi bolest. Taky jsem to měl, ale jen jako špendlíková hlavička, takže jsem to přelepil a je klid. Dva tisíce za vlnovec i s trubkou se mě kvůli takové blbosti dávat nechtělo. Jen vlnovec jsem nesehnal. Druhovýroba se nedělá.

Ford Formula 5w30 používám já, ale klidně poraď, doporuč. Nechám se poučit a přejdu bez problémů na jiný olej.

Odpovědět  |   | 
space  |  20. 04. 2016 21:04

forum olej.cz ...

Odpovědět  |   | 
space  |  21. 04. 2016 09:53

Nesouhlasíš, tak si vy_er voko.

Odpovědět  |   | 
Uživatel  |  21. 04. 2016 11:48

Taky mám stejný motor - 2,5T, pětiválec, 162kw. Info o spotřebě mohu potvrdit. Dlouhodobá spotřeba průměrně 9,2 aniž bych se musel jakkoli omezovat. Umí to i méně, ale kvůli tomu jsem si tuto motorizaci nekupoval. Ano, při cestovní rychlosti 200 km/h a více to jde k 11, ale asi těžko nějaké auto jezdí 200 za 6 :D . Mám vůz r.v. 10/2009, v provozu od 02/2010, najeto 190 000 km. Koupeno jako nové v CZ s pravidelným servisem. Olej měním po 10 000 km neb mě těch pár korun navíc netrápí a rozhodně to stojí za to. Po celou dobu prakticky bezporuchový provoz. Takže z mé strany naprostá spokojenost.

Odpovědět  |   | 
zog  |  20. 04. 2016 09:46

Je to super kára jenom ovšem do té doby než se něco vykákne. Spojka za 30 000 děkuji nechci.

Odpovědět  |   | 
peter  |  20. 04. 2016 15:03

tych 30000 je suma aj s dvojhmotovym zotrvacnikom a pracou. Samotna spojka je okolo 8-9000Kc, mozno aj menej. No pri vymene spojky sa meni preventivne aj zotrvacnik. Ja mam na mondeu 212000km a mam povodnu spojku aj zotrvacnik.

Treba ale priznat, ze ostatne automobilky to maju podobne, takze nejde len o zalezitost fordu. Ak ale clovek jazdi normalne tak mu tych 200tisic vydrzi.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  21. 04. 2016 09:41

na předchozím Volvo s tímto pětiválcem (240PS v základu) jsem měl najeto 250t km a spojka i dvouhmota naprosto v pohodě. A to jsem s tím vyváděl psí kusy. Kdybych to nerozstřelil, tak bych spojku měnil až někdy ve 300-350t km.
Brácha má 103kW 2.4 s 240t km a tam je ta spojka trošku opotřebenější, ale imho do 300t km vydrží.

Odpovědět  |   | 
Lada  |  20. 04. 2016 12:23

Zajímaly by mne reálné zkušenosti a poruchovost 1.6 TDCi (2011+). Zas taková poruchovost se mi nezdá ...

Odpovědět  |   | 
Jean Valjean  |  21. 04. 2016 06:06

To neřeš. Mám 1.6TDCi tedy správně HDI Najeto cca 162 000,- a jen měním olej a filtry. Teda ne co dvacet, ale co patnáct tisíc.

Odpovědět  |   | 
Pecuch  |  23. 04. 2016 10:33

Já skoro to stejný. Druhý majitel, auto kupováno v ČR, pravidelný servis u Forda, jen spotřebák, najeto 170.000 km, v lednu jsem měnil čepy řízení, jinak nic. Holt to asi nemá o 200.000 km stočený, protože auto funguje denně bez zaváhání. A spotřeba je srandovní.

Odpovědět  |   | 
Lada  |  24. 04. 2016 14:55

Takze mam podobne informace :)

Odpovědět  |   | 
Pepa z Hongkongu  |  20. 04. 2016 14:49

Vlastním 1.6 ecoboost. (160hp)
Velmi pružný a kultivovaný motor se kterým je radost jezdit. Táhne téměř k omezovači.

Koupeno v nájezdu 77k km současný stav 101k km a naprostá spokojenost.

Bez ohledu na styl jízdy spotřeba pod 7l na 100 km.
20% město 20% okresky 60% dálnice.

Podvozek je skvělý a miluji když lepící se majitel koncernového stíhače mizí v první prudké zatáčce kdesi v dáli a vypadá jakoby chtěl vystoupit z vozidla.

Komfort velmi závisí na pneumatikách původní Michelin primacy jsou tiché a sedí jako přibité. Jakýkoli experiment s pneumatikami či geometrii se projeví téměř okamžitě v jízdních vlastnostech.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  20. 04. 2016 18:28

No většina majitelů uvádí, že při hodně dynamické jízdě jim tahle 1.6 žere okolo 9 litrů, takže těch "7 bez ohledu na styl jízdy" zní jako sci-fi. Přece jenom už poněkud menší motor na velké auto.

Táhne to zcela plynule, nebo tam je poznat nějaká turbodíra?

Odpovědět  |   | 
Pepa z Hongkongu  |  20. 04. 2016 18:44

Zcela plynule - turbo je malý Borg Warner kp39. Ok oprava k jízdě - nejezdit brzda plyn ale trošku přemýšlet a využívat ohromné setrvačnosti tezkeho auta. 9 l to žere jen skrz město a kolony s klimou .

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  20. 04. 2016 19:00

Nějaký vliv ta velikost motoru mít bude. VW Passat se stejně výkoným ale větším 1.8TSI (160k) je cca o sekundu z 0 na 100 km/h rychlejší.

Odpovědět  |   | 
Dany  |  21. 04. 2016 14:03

Při dynamické jízdě se pod 8 těžko dostane. Ale průměrná spotřeba při občas dynamické jízdě pod 8 jde v pohodě...

Odpovědět  |   | 
Pepa z Hongkongu  |  21. 04. 2016 21:34

Ok to už musí být cca 4-5 k RPM permanentně. Měli jsme kdysi 2.0 l atmo benzín který by si při takové jízdě podle mne vzal cca i 20l. Křivky a detaily naleznete na automobile-catalog com

Odpovědět  |   | 
Pepa z Hongkongu  |  22. 04. 2016 15:14

Uváděná spotřeba je průměr 4 plných nádrží tzn 280 l benzínu bez resetu čili na nádrž urazite cca +-1000 km

Pokud budete brát opačný extrém tak v létě s klimou jsem dal s klidnou nohou trasu Praha Lipno za 5.8

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  01. 03. 2019 20:31

Při jízdě Praha Ostrava a zpět na tempomat 130 km/h to žere 6,8 L. Při 160 km/hod 10 L.

Odpovědět  |   | 
USA  |  20. 04. 2016 14:58

hledejte nefiltrovane 1.8tdci ...
... aby ste kolem sebe sirili co nejvic rakoviny
není to na urovni navodu k vrazde??
chce se mi blejt

Odpovědět  |   | 
space  |  20. 04. 2016 21:10

Možná by ses třeba mohl zajímat o to, co žereš. Tam se najde víc bordelu...

Odpovědět  |   | 
USA  |  22. 04. 2016 08:58

nespis tolik zrat toho babise
nekdy si priplat a kup si normalni zradlo

Odpovědět  |   | 
st  |  24. 04. 2016 14:03

Myslím, že jsou mnohem horší, škodlivější věci pro životní prostředí jak osobní automobilová doprava. Jen nejsou tak moc vidět. Třeba taková lodní doprava nebo kácení deštných pralesů. Jenže to jsou věci, které nejsou moc vidět. Zato je mnohem snadnější v lidech vyvolávat pocit viny, že jezdí starým automobilem, aby hned běželi si koupit nové ekologické auto. Že to životnímu prostředí zas tak moc nepomůže dokládají nízkoemisní zóny, mnoha evropských měst, kde se životní prostředí takřka nezměnilo. Ale zato se zcela změnil vozový park. Kdo na tom vydělal? Běžný spotřebitel určitě ne.

Odpovědět  |   | 
Punisher  |  20. 04. 2016 15:39

Mam Mondeo r.v.2011,,ted najeto 249.000km a ted se mi zacal srat DPF filtr...vydrzel celkem dlouho tak snad to ted v servisu nejak opravi abych ho mohl v kvetnu prodat protoze mam objednane nove. jinak za tech 5 let ani jedna porucha na nicem..jedina vymena oleje,desek,rozvodu..

Odpovědět  |   | 
Honzin  |  21. 04. 2016 09:22

Vy jste si pujcili na test auto od Auto ESA a jelo to jo? To se docela divim, to musel být vrak!

Odpovědět  |   | 
rock  |  21. 04. 2016 09:48

V přímým srovnání (z auta do auta) jsem si porovnal tenhle model s Mondeem 2005 a... ta předchozí generace je po všech stránkách lepší.
Nová generace přinesla tupější jízdní vlastnosti (starší generace čte ve srovnání s touhle silnici jak motokára), odulejší design venku i vevnitř (OK, to může být pro někoho výhoda), intenzivnější šetření (příklad za všechny - na B5Y zvedá kapotu motoru pneumatická vzpěra, na BA7 si holt haupnu musíte podepřít a takových drobností je tam víc). Jako bonus to završila věc nazvaná Convers+, kde polovinu přístrojovky zabrala informace, že hraje skladba číslo 4, v noci to oslňovalo, ve dne to bylo na houby.

I tak je BA7 dobrý auto, akorát je mi smutno z toho, kam Ford tuhle řadu tlačí.

Odpovědět  |   | 
k22  |  21. 04. 2016 10:14

Forda se není třeba bát - vlakový spoje jsou u nás docela hustý

Odpovědět  |   | 
Martin  |  21. 04. 2016 11:49

Měl jsem 2 Mondea: V r 2009 jsem koupil z D 3 roky staré MKIII s naj. 130tis. km (samozřejmě mohlo mít najeto více). Po dalších 3,5 letech jsem ho prodával kamarádovi s najetými 248tis.km a vše bez problémů, jen už dosti kouřilo. Mimo asi 5 žárovek (odcházely dosti často) výměnybrzd a hadice od turba (což byla položka za 1500Kč orig. ve Fordu) jsem do něho nedal ani korunu. Dodnes kamarádovi jezdí a vše OK (vstřikovače, turbo, čerpadlo).
V r. 2013 jsem udělal to samé, tentokrát MKIV z D s naj. 68tis. km. měl jsme ho rok a půl, než jsme přešli na auta od VW na CNG. Za ten rok a půl najelo cca 48tis. km a kromě vadného termostatu, který reguluje chladicí oběh, jsem neměnil vůbec nic (paradoxně ani ty žárovky neodcházely).
Silné stránky: Perpektní jízdní vlastnosti (hlavně řízení a podvozek, tady musím souhlasit s autorem, kdo nevyzkoušel, nepochopí..), odhlučnění, perfektní zpřevodování, prostornost, hodně pohodlné sezení na zadních sedácích díky dlouhým sedákům a většímu sklopení sedaček u MKIII. - sedíte jako v křesle.
Slabé stránky: MKIV mělo trošku méně kvalitnější zpracování interiéru a trošku horší ergonomii sedaček jak vpředu tak vzadu (ale např. oproti Passatu nebo Superbu i tak pohodlenější..) MKIII začalo být v cca 200tis.km trošku hlučnější (motor) a více kouřilo.
Co s etýká spotřeby: MKII jezdilo za cca 6.5l na 100km, MKIV za 5,7l (popravdě jezdím celkem svižně..)
Celkově to byla super auta za super cenu s perktní výbavou, jenom jsem si dal dosti práce s jejich výběrem. Nebýt přechodu na CNG (VW Golf posl. generace), jezdil bych v MKIV dodnes.

Odpovědět  |   | 
Dany  |  21. 04. 2016 14:05

Co se týká žárovek, tak od roku 2011 jsem měnil jednu H7. To sem u jiného auta nezažil. Denní světla mám originál LED...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  25. 04. 2016 17:50

Ještě dodám, že obě verze, které jsem měl (MKIII a pak i MKIV - o kterém je zde řeč),
byly verze 2.0 Tdci. MKIII 96kW a MKIV 103kW 6 - rychl. Motor v MKIV byl kultivovanější, úspornější a měl sice nižší krouticí moment ale v širším spektru otáček.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  21. 04. 2016 14:54

Už jsem to někde psal. Měli jsme na firmě 5 Mondeí a s žádným nebyl problém. Ve 230 vše půoodní, vč. filtru. Znám Mondeo se 420tis s původním DPF.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  21. 04. 2016 16:00

Nějak nerozumím, co na tom Fordu je vlastně takový Kauf. Asi bych to vnímal jinak, kdybych byl fanda dieselu

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  21. 04. 2016 22:45

Až na to, že toto je Mk4 a né MK3 ;)

Odpovědět  |   | 
macbet  |  22. 04. 2016 09:24

Mam 5let FOrd Mondeo 1,8TDCI (12/2010), jedna se o limitovanou vybehovou edici s timto motorem v tehdy koncici vybave Ghia. V nemeckem Fordu autu navysili vykon na 100kW. Auto jsem koupil predvadeci primo v Nemecku s par kilometry,dnes ma po peti letech natoceno jen 32.000km(ano,tak malo)= olej menim po cca 6500km. Bezne sedlam sluzebni OCtavii II, delsi trasy s Mondeem si rad uzivam (vylety,dovolene). Spotrebu mam po tech kilometrech stabilni mezi 5-5,5l/100km dle trasy, jezdim na Vervu od Benziny. V kratkosti shrnu me postrehy ze souziti s timto autem:

+Poradny kus auta (bezpeci), PROSTOR!
+Rizeni a razeni
+Po faceliftu lepsi materialy
+vybava Ghia - z fabriky mam i originalni tazne zarizeni!
+Servis i dily stejne drahe jako na OCtavii
+Spotreba a vykon motoru 1,8TDCI

-Motor neni tak kultivovany jako 2,0TDCI, tahne v nizsim spektru otacek
-Tempomat a jeho ovladani
-V 6.000km menen setrvacnik a spojka (reklamace)
-dtto pristup centraly Fordu CR (arogance)
-Nema tak kvalitni lak jako OCtavia nebo Superb
-nelze nastalo vypnout vnitrni osvetleni pri otevreni dveri(vyreseno - vymenil jsem stropni svetylka z auta r.v. 2012, kdy uz tlacitka na vypnuti vratili do vybavy)
-Neni to auto do mesta a kratke pojizdky
-Zavada stahovani okna dveri ridice

Odpovědět  |   | 
Mira  |  07. 04. 2017 12:06

Bohuzel mam forda a uz nikdy. Kdyz jsem udělal novou spojku. Praskla pruzina perovani k tomu me znicila novou pneu. Kdyz si myslim ze je vse ok pokazi se starter. A to nemluvim o zime kdy s tim byly jen problemy a rozsypalo se mi razeni. Dle mych zkusenosti a lidi co mam kolem sebe s fordama tydle auta nedoporucuju. I kdyz jsou krasna maji dobre jizdni vlastnosi jsou pohodlna ale bohuzel nespolehliva

Odpovědět  |   | 
Ája  |  24. 04. 2017 14:01

Na Mondeo a Fordy obecně nedám dopustit !
Je to asi trapné, ale nemám co dále napsat. Možná si uživatelé vozů lidového koncernu budou myslet, že si vymýšlím, ale auto slouží bez jakékoliv poruchy. Měním jen opotřebované díly.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  19. 02. 2019 12:39

1. 2008 1.8TDCi najeto 168tis, prodáno..bez poruchy
2. 2009 2.0TDCi 103 HDM automat...prodáno 2015 ve 140tis km, bez poruchy
3. 2008 2.0TDCi manuál, 420tis, bez poruchy
4. 2007 2.0TDCi 103kW, 360tis km .. bez poruchy.
5. 2013 2.0TDCi 120kw PS S_MAX, prodán ve 190tis - bez poruchy

Ani na jednom se nedělala spojka, tlumiče po testech OK, podvozek netloukl, DPF původní. Ty hodně jetý jezdily do Německa po dálnici a byly už takový no..rožvejkaný..oproti těm novým. Ale interier parádní za všechny

Teď mám Passata 2015ku najeto 155tis a je taky v pohodě. Volant vyleštěný jak u Mondea po 220tis ale jinak taky šlape dobře..ťuk ťuk

Odpovědět  |   | 
Kreys Marcel  |  03. 06. 2019 23:02

Hlavně bych chtěl vidět ten automat ve 2.2 Tdci 129KW do 2010... To psal opravdový odborník...Jen sračky....

Odpovědět  |   | 
stormwitch  |  05. 06. 2019 10:41

Nevím, kde berete tu zaručenou spolehlivost u 2,0 TDCI oproti 1,6 TDCI. Oba naftové motory vyráběné koncernem PSA se časem staly noční můrou mnohých motoristů a tyto agregáty se montovaly s drobnými odlišnostmi jak do modelů Ford, tak i Citroen, Peugeot a dále i do Volvo a Mazda.
Ve Volvu byla jednotka s označením 2,0D/100 kW takovým průšvihem, že ji Volvo muselo vyřadit v roce 2010 z nabídky a urychleně nahradit zmenšenou dvoulitrovou verzí pětiválcového vlastního motoru (D5 o obsahu 2500 cm3) s označením D3/120 kW nebo D4/133 kW (liší se jen výkonem).
Naopak osmiventilová verze D2/84 kW, která byla nástupcem zmiňované problematické šestnáctiventilové 1,6D/80 kW, se montovala do Volva až do roku 2015 (kdy byla nahrazena nový agregátem už od Geely) a dodnes platí za velice spolehlivý a úsporný motor

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 115 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A