Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

O ojetých Fordech koluje spousta mýtů a legend. Některé jsou dost negativní, ale na trhu je jen málo aut, která by byla lepší než právě ojeté Mondeo třetí generace.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie

Třetí generace Fordu Mondeo dorazila na trh v březnu 2007 a i když se nová a první globální generace objevila už v roce 2012 jako americký Ford Fusion, evropské Mondeo si odbylo celý svůj životní cyklus až do srpna 2014. Pod kapotou se vystřídala spousta motorů, auto si prošlo dvěma vlnami downsizingu a nyní už na něj čeká výhradně bazarová kariéra, když poslední skladové kusy zmizely od dealerů v průběhu roku 2015.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Pokud jde o konstrukci, Ford Mondeo stojí na platformě EUCD společné s modely S-Max a Galaxy (mají ji ale třeba i Volva a Land Rover Freelander), ale podvozek či jeho ladění je rozdílné. Dieselové motory pak Ford z velké části sdílí s koncernem PSA, ale liší se použitými převodovkami a také systémem regenerace filtru pevných částic. O tom ale ještě bude řeč.

Co je klíčové

  • Nebát se českých aut, naopak mívají jasnou historii (a do r. 2010 byla bez DPF)
  • Ověřit kupované auto pomocí zadání VIN do online systému www.etis.ford.com
  • Zjistit (ideálně přes servis Ford), zda má mít vaše auto DPF nebo ne
  • Prověřit, zda byly provedeny všechny důležité servisní úkony (rozvody atd.)
  • Vyhnout se pochybným dovozům bez historie, bývají stočené o stovky tisíc

K testu ojetého Fordu Mondeo třetí generace nám poslouží jako příklad liftback s motorem 2.0 TDCI o výkonu 85 kW (115 k) s šestistupňovou manuální převodovkou, který jsme si půjčili v Auto ESA. Testované auto z roku 2010 mělo najeto jen 74 205 km a prodejce si ho cenil na 260 000 korun. Tento motor s filtrem pevných částic figuroval na některých trzích jako náhrada jednotky 1.8 TDCI.

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Komfort, ovladatelnost a kultivovanost
Dokáže zabavit řidiče
Spolehlivé turbodiesely
Nesmrtelný motor 1.8 TDCI
Velkorysý prostor pro posádku
Starosti
Chybí verze 4x4
Menší nabídka vozů s automatem
Problémy s regenerací DPF
Nižší kvalita interiéru
Překvapivě nevýrazná dynamika
Diskutabilní kvalita a původ některých importů
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie
TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků