Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

O ojetých Fordech koluje spousta mýtů a legend. Některé jsou dost negativní, ale na trhu je jen málo aut, která by byla lepší než právě ojeté Mondeo třetí generace.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie

Třetí generace Fordu Mondeo dorazila na trh v březnu 2007 a i když se nová a první globální generace objevila už v roce 2012 jako americký Ford Fusion, evropské Mondeo si odbylo celý svůj životní cyklus až do srpna 2014. Pod kapotou se vystřídala spousta motorů, auto si prošlo dvěma vlnami downsizingu a nyní už na něj čeká výhradně bazarová kariéra, když poslední skladové kusy zmizely od dealerů v průběhu roku 2015.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Pokud jde o konstrukci, Ford Mondeo stojí na platformě EUCD společné s modely S-Max a Galaxy (mají ji ale třeba i Volva a Land Rover Freelander), ale podvozek či jeho ladění je rozdílné. Dieselové motory pak Ford z velké části sdílí s koncernem PSA, ale liší se použitými převodovkami a také systémem regenerace filtru pevných částic. O tom ale ještě bude řeč.

Co je klíčové

  • Nebát se českých aut, naopak mívají jasnou historii (a do r. 2010 byla bez DPF)
  • Ověřit kupované auto pomocí zadání VIN do online systému www.etis.ford.com
  • Zjistit (ideálně přes servis Ford), zda má mít vaše auto DPF nebo ne
  • Prověřit, zda byly provedeny všechny důležité servisní úkony (rozvody atd.)
  • Vyhnout se pochybným dovozům bez historie, bývají stočené o stovky tisíc

K testu ojetého Fordu Mondeo třetí generace nám poslouží jako příklad liftback s motorem 2.0 TDCI o výkonu 85 kW (115 k) s šestistupňovou manuální převodovkou, který jsme si půjčili v Auto ESA. Testované auto z roku 2010 mělo najeto jen 74 205 km a prodejce si ho cenil na 260 000 korun. Tento motor s filtrem pevných částic figuroval na některých trzích jako náhrada jednotky 1.8 TDCI.

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Komfort, ovladatelnost a kultivovanost
Dokáže zabavit řidiče
Spolehlivé turbodiesely
Nesmrtelný motor 1.8 TDCI
Velkorysý prostor pro posádku
Starosti
Chybí verze 4x4
Menší nabídka vozů s automatem
Problémy s regenerací DPF
Nižší kvalita interiéru
Překvapivě nevýrazná dynamika
Diskutabilní kvalita a původ některých importů
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků