Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

O ojetých Fordech koluje spousta mýtů a legend. Některé jsou dost negativní, ale na trhu je jen málo aut, která by byla lepší než právě ojeté Mondeo třetí generace.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie

Třetí generace Fordu Mondeo dorazila na trh v březnu 2007 a i když se nová a první globální generace objevila už v roce 2012 jako americký Ford Fusion, evropské Mondeo si odbylo celý svůj životní cyklus až do srpna 2014. Pod kapotou se vystřídala spousta motorů, auto si prošlo dvěma vlnami downsizingu a nyní už na něj čeká výhradně bazarová kariéra, když poslední skladové kusy zmizely od dealerů v průběhu roku 2015.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Pokud jde o konstrukci, Ford Mondeo stojí na platformě EUCD společné s modely S-Max a Galaxy (mají ji ale třeba i Volva a Land Rover Freelander), ale podvozek či jeho ladění je rozdílné. Dieselové motory pak Ford z velké části sdílí s koncernem PSA, ale liší se použitými převodovkami a také systémem regenerace filtru pevných částic. O tom ale ještě bude řeč.

Co je klíčové

  • Nebát se českých aut, naopak mívají jasnou historii (a do r. 2010 byla bez DPF)
  • Ověřit kupované auto pomocí zadání VIN do online systému www.etis.ford.com
  • Zjistit (ideálně přes servis Ford), zda má mít vaše auto DPF nebo ne
  • Prověřit, zda byly provedeny všechny důležité servisní úkony (rozvody atd.)
  • Vyhnout se pochybným dovozům bez historie, bývají stočené o stovky tisíc

K testu ojetého Fordu Mondeo třetí generace nám poslouží jako příklad liftback s motorem 2.0 TDCI o výkonu 85 kW (115 k) s šestistupňovou manuální převodovkou, který jsme si půjčili v Auto ESA. Testované auto z roku 2010 mělo najeto jen 74 205 km a prodejce si ho cenil na 260 000 korun. Tento motor s filtrem pevných částic figuroval na některých trzích jako náhrada jednotky 1.8 TDCI.

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Komfort, ovladatelnost a kultivovanost
Dokáže zabavit řidiče
Spolehlivé turbodiesely
Nesmrtelný motor 1.8 TDCI
Velkorysý prostor pro posádku
Starosti
Chybí verze 4x4
Menší nabídka vozů s automatem
Problémy s regenerací DPF
Nižší kvalita interiéru
Překvapivě nevýrazná dynamika
Diskutabilní kvalita a původ některých importů
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 34 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků