Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

O ojetých Fordech koluje spousta mýtů a legend. Některé jsou dost negativní, ale na trhu je jen málo aut, která by byla lepší než právě ojeté Mondeo třetí generace.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie

Třetí generace Fordu Mondeo dorazila na trh v březnu 2007 a i když se nová a první globální generace objevila už v roce 2012 jako americký Ford Fusion, evropské Mondeo si odbylo celý svůj životní cyklus až do srpna 2014. Pod kapotou se vystřídala spousta motorů, auto si prošlo dvěma vlnami downsizingu a nyní už na něj čeká výhradně bazarová kariéra, když poslední skladové kusy zmizely od dealerů v průběhu roku 2015.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Pokud jde o konstrukci, Ford Mondeo stojí na platformě EUCD společné s modely S-Max a Galaxy (mají ji ale třeba i Volva a Land Rover Freelander), ale podvozek či jeho ladění je rozdílné. Dieselové motory pak Ford z velké části sdílí s koncernem PSA, ale liší se použitými převodovkami a také systémem regenerace filtru pevných částic. O tom ale ještě bude řeč.

Co je klíčové

  • Nebát se českých aut, naopak mívají jasnou historii (a do r. 2010 byla bez DPF)
  • Ověřit kupované auto pomocí zadání VIN do online systému www.etis.ford.com
  • Zjistit (ideálně přes servis Ford), zda má mít vaše auto DPF nebo ne
  • Prověřit, zda byly provedeny všechny důležité servisní úkony (rozvody atd.)
  • Vyhnout se pochybným dovozům bez historie, bývají stočené o stovky tisíc

K testu ojetého Fordu Mondeo třetí generace nám poslouží jako příklad liftback s motorem 2.0 TDCI o výkonu 85 kW (115 k) s šestistupňovou manuální převodovkou, který jsme si půjčili v Auto ESA. Testované auto z roku 2010 mělo najeto jen 74 205 km a prodejce si ho cenil na 260 000 korun. Tento motor s filtrem pevných částic figuroval na některých trzích jako náhrada jednotky 1.8 TDCI.

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Komfort, ovladatelnost a kultivovanost
Dokáže zabavit řidiče
Spolehlivé turbodiesely
Nesmrtelný motor 1.8 TDCI
Velkorysý prostor pro posádku
Starosti
Chybí verze 4x4
Menší nabídka vozů s automatem
Problémy s regenerací DPF
Nižší kvalita interiéru
Překvapivě nevýrazná dynamika
Diskutabilní kvalita a původ některých importů
9  /10
Pokračování testu
Fotogalerie100 fotografií
ford mondeo (1).jpg ford mondeo (10).jpg ford mondeo (11).jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Mondeo: Úvod
  2. Ojetý Ford Mondeo: Co od něj čekat
  3. Ojetý Ford Mondeo: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Ford Mondeo: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Ford Mondeo: Verdikt
  6. Ojetý Ford Mondeo: Fotogalerie

bazar

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2013
Stav: 177 632 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2012
Stav: 74 331 km
Cena: 303 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 121 866 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 41 354 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Fusion 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 223 800 km
Cena: 67 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 148 360 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků