Kapitoly článku:
Letos uplyne deset let od chvíle, kdy se Ford Kuga poprvé ukázal. Už tehdy zaujal designem výrazně zajímavějším než u soudobé druhé generace focusu. A zastarale nevypadá ani dnes, jak jsme se přesvědčili u zachovalého vrcholného modelu Titanium, který v bazaru AAA Auto nabízejí za 289.900 Kč.
Auto pocházelo z roku 2008 a doposud urazilo jen 87 tisíc kilometrů, což se na interiéru projevilo minimálně. Snad jen ohmataná řadicí páka a odřená palubní deska kolem ovládání vyhřívaných sedaček prozrazovaly opotřebení.
Interiér kuga sdílí s modelem C-Max. Startuje se tlačítkem ve středu palubní desky.
Palubní deska se z velké části shoduje s modelem C-Max první generace. Zvláště lesklý stříbrný plast už dnes působí poněkud zastarale. Také prostoru není zrovna mnoho. Vpředu je jeho nabídka ještě dostatečná, na zadních sedadlech a především v zavazadelníku se ale připravte na výrazně omezené místo. Na druhou stranu ale musíme připustit, že třeba prodejní lídr kategorie - Škoda Yeti - na tom není lépe.
Netradičně, tlačítkem mezi výdechy klimatizace, startujeme motor. Dvoulitr TDCi o výkonu 100 kW je slušně odhlučněný a od nejnižších otáček nabízí slušný zátah. Trochu nás zklamalo zadrhávající řazení, největším trnem v oku pro nás však byl podvozek.
O Fordech se obecně říká, že skvěle jezdí. Je pravda, že na poměry třídy skutečně Kuga nabídne nadprůměrně komunikativní řízení i vedení stopy. I na limitu přitom zůstává vzorně čitelná. Jenže nebylo to zadarmo. Jestli někdo od SUV čeká, že bude ladně přejíždět nerovnosti, bude za volantem kugy překvapen.
Podvozek je výrazně utažený, auto neustále poskakuje, natřásá se a palubní deska povrzává. Je otázka, nakolik sehrály svoji roli osmnáctipalcová kola, dojem z jízdy však byl u jinak krásně zachovalého vozu velmi rozporuplný.
Verdikt
Pokud postavíte Ford Kuga vedle sesterského focusu, bude to mít těžké. Menší z fordů bude minimálně stejně obratný, díky nízké karoserii pak přidá výrazně uvolněnější jízdní projev. O cenovém rozdílu a prostornosti nemluvě.
Ano, kompaktní SUV jsou kategorií, která ne vždy dává smysl. A kuga je toho důkazem. Pokud je pro vás ale pohon všech kol a zvýšený podvozek důležitý, nebude vůz špatnou volbou. Výhodou jsou především nadprůměrně spolehlivé pohonné jednotky, ale též dobrá dostupnost dílů shodných s masovějšími modely.
Kompletní fotogalerii z testu vozu naleznete zde: