Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti povedl. Přesto ale nejde o auto bez kompromisů.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Kuga: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Ford Kuga: Jak jezdí

Do rozjíždějícího se vlaku kompaktních SUV nastoupil evropský Ford v roce 2008. Tehdy poptávka pomalu začínala stoupat a kromě japonských výrobců se začaly objevovat i první vlaštovky s evropským původem. Na mysli máme konkrétně Volkswagen Tiguan, který na trh přišel jen o rok dříve.

Ford využil při stavbě modelu kuga podobný přístup - na technickém základu kompaktu postavit malou čtyřkolku. Pro tento záměr posloužila druhá generace focusu, či spíše odvozeného MPV C-Max.

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

Zajímavá ale byla volba motorů. Zpočátku Ford dodával pouze dvoulitrový diesel, s drobným zpožděním dorazil také přeplňovaný dvousetkoňový pětiválec původem z Volva. Na žádné levné vstupní modely tehdy u modrého oválu nehráli.

Většina prodaných aut se pojila s pohonem všech kol, standardem však nebyl, na což je potřeba dát při výběru pozor. Naopak bezpečnostní výbavu pojali u Fordu velkoryse a i ta komfortní bývá slušná. Většině aut nechybí litá kola, automatická klimatizace, ale ani navigace, či vyhřívané sedačky a sklo.

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Nejlevnější kugy na českém trhu vycházejí asi na 190 tisíc korun, zachovalé kusy však pořídíte asi o sto tisíc dráž. Dobrou zprávou je, že jich najdete dostatek. Auto většinou mířilo do soukromých rukou, kde většinou absolvovalo menší nájezdy než třeba příbuzné focusy.

Na co si dát při nákupu pozor, radíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí dobře vybavený kus 2.0 TDCi Titanium, se dočtete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Ford Kuga: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Ford Kuga: Jak jezdí
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků