73
Fotogalerie

Test ojetiny: Ford Fusion Calero - hit pro praktiky

Kapitoly článku:


Interiér hlavně praktický

Tvarování a zpracování prostoru pro cestující u Fusionu odpovídá dobovým zvyklostem ostatních modelů značky Ford. Většina plastových obkladů působí přiměřeně solidním dojmem, podobně jako jejich zpracování, třeba ve dveřích jsou navíc opatřeny příjemnými látkovými vložkami v místech opírání loktů.

P1100816.JPGP1100811.JPGP1100812.JPGP1100806.JPGP1100809.JPGP1100814.JPG
Prostoru je na všech sedadlech dostatek

Pohromou je ale palubní deska. Její světlý odstín se stará o nepříjemné zrcadlení v čelním skle a textura povrchu vypadá jak po potřísnění kyselinou. Nekoresponduje s žádným jiným prvkem v interiéru a fatálně snižuje celkový dojem z celého interiéru. Na všech sedadlech je překvapivě mnoho místa ve všech směrech, ale zvláště přední sedadla mají příliš krátké sedáky, což citelně omezuje komfort jízdy.

P1100791.JPGP1100798.JPGP1100799.JPGP1100800.JPGP1100801.JPGP1100805.JPG
Prostor pro zavazadla je plný příjemných detailů...

Přístup k prostoru pro zavazadla je snadný díky rozměrné, široké a vysoko se vyklápějící zádi, jež ale vyžaduje obezřetnost při otevírání v omezených prostorech. Podlaha leží nízko nad zemí a též nákladová hrana je uložena mimořádně nízko (nevzpomínám si na žádné auto, které by mělo práh tak nízko!), což citelně usnadňuje manipulaci s těžším nákladem.

P1100802.JPGP1100803.JPGP1100804.JPG
... a jeho objem lze pohodlně zvětšovat

Po stranách najdeme praktické háčky pro zavěšení igelitových tašek a dalších drobností, vpravo pak osvětlení prostoru pod vyjímatelným krycím platem. V případě nutnosti lze sklápět asymetricky dělená opěradla na sedáky, nebo nejprve sedáky a opěráky na jejich místo. Vzniklý prostor je ohromný a velmi dobře využitelný, ovšem zcela rovnou plochu ani v jednom z případů nečekejte.

Za volantem

Prostor pro řidiče se vyznačuje velkými tlačítky a dalšími ovladači rozmístěnými v logických celcích. Dobrá ergonomie navíc umožňuje jejich pohodlné a intuitivní ovládání i poslepu, takže se řidič může soustředit pouze na samotné řízení. Dvouose stavitelný volant má dostatečně tlustý, kůží obšitý věnec a najdeme pod ním nejen dokonale funkční krátké páčky blinkrů a stěračů, ale také lety osvědčený panel dálkového ovládání rádia.

P1100821.JPGP1100820.JPGP1100826.JPGP1100827.JPG
P1100836.JPGP1100838.JPGP1100840.JPG
Ovládání Fusionu bude povědomé každému, kdo v poslední době jel s nějakým Fordem

Oproti tomu přístrojový štít působí trochu infantilně. Všechny čtyři analogové ciferníky jsou sice přehledné a velmi dobře čitelné, ale jejich grafika budí dojem hračky. Uprostřed se nachází displej počítadel ujeté vzdálenosti a dojezdu na zbytek paliva v nádrži obklopený potřebnými kontrolkami. Odkládacích prostor je v celém interiéru spousta, za zmínku stojí také uzavíratelná schránku uprostřed palubní desky.

P1100832.JPGP1100833.JPGP1100834.JPG
Velká tlačítka a logické rozmístění: to jsou olvádací prvky Fordu Fusion

Středová konzole nese mimořádně přehledné a komfortní ovládání standardní audiosoustavy Ford 6000 CD a ventilace opatřené klimatizací s manuální a dokonale funkční regulací účinku.

Na silnici

Podvozek Fordu Fusion vychází ze spolehlivého základu v podobě platformy minulé Fiesty a jako takový nabízí vozu velmi dobré jízdní vlastnosti. Fusion se ani v ostře projížděných zatáčkách kupodivu nijak výrazně nenaklání a za všech okolností spolehlivě reaguje na pokyny řidiče. Vůz v zatáčce nijak neznervózní ani nerovnosti, ani potřeba náhlého brzdění, dobrou zprávou je, že se jízdní vlastnosti Fordu Fusion nijak fatálně nemění ani v závislosti na hmotnosti a rozložení nákladu.

P1100773.JPGP1100780.JPGP1100779.JPGP1100782.JPGP1100790.JPGP1100796.JPG

Ani chování posilového řízení se nijak nevymyká zvyklostem ostatních Fordů z přelomu tisíciletí. V nízkých rychlostech se s volantem trochu nadřete, ale v rychlostech vyšších oceníte velmi přímé spojení s chováním vozu. Účinek i výdrž brzd odpovídají určení a povaze Fusionu, řazení je i přes poměrně dlouhou páku velmi přesné a chodí v krátkých drahách.

Celkově se Ford Fusion ovládá velmi přesně a pohodlně, je to v tomto ohledu velmi příjemné a kupodivu i docela „řidičské“ auto. Ale není kouře bez ohně: na ostrých nerovnostech pocítíte tužší odladění tlumičů, dosti pevné silentbloky a omezenou izolaci prostoru pro cestující od závěsů kol.

P1100784.JPGP1100785.JPGP1100786.JPG
Jednotka 1,4i nabízí jen průměrnou dynamiku provozu

Kultivovaná a dobře odhlučněná pohonná jednotka 1,4i nabízí pouze omezenou dynamiku, což jistě odtušíte již při pohledu do tabulek technických údajů. 80 koní příliš hlasitě nezadupe (zvláště při zapnuté klimatizaci) a z níže přiložených výsledků našich dynamických měření například vyplývá, že tento Fusion zrychluje z 0 na 100 km/h prakticky za stejnou dobu jako „litrový“ Volkswagen Up!, přičemž hodnoty pružných zrychlení se samozřejmě přiklánějí na stranu Fordu Fusion, byť nikterak světoborným způsobem.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud