Test ojetiny: Ford Focus II už nerezne, bezchybný ale není

68 komentářů

Ivana
17. srpna • 9:25

Mam ford focus 2.0 benzin rok 2008,v poslednich dnech nechce chytnout pri studenem startu,az pri seslapnuti plynu chytne.nevite nekdo cim to muze byt?

Petr164
23. května • 15:57

No, buď termostat nesprávně snímá teplotu (vyměnit) nebo je nějaký problém se vstřiky (motor chytne pod plynem). Začal bych celkovou dekarbonizací, protože tuším, že se tomu nikdo dosud nevěnoval. Pokud je ale málo karbonu v motoru, tak bych preventivně vyměnil termostat a čidlo větráku. Jinak focus-club.cz

Petr164
23. května • 15:58

Pardon, ford-focus.cz

Štěpán
29. ledna • 17:54

Zdravím mám možnost koupit focuse 2.0tdci rv 2009 v automatu auto je zachovalé s nájezdem zhruba 230tis chci se zeptat jestli to má cenu nebo nebrat bojím se hlavně toho automatu děkuji

Martin
24. března • 14:30

Mam Focuse 1.6Ti kombi, rok 2008. Koupil jsem ho v roce 2015 a byl jsem naprosto spokojen. Bohuzel jiz v roce 2016 se i pres mou peci zacala projevovat koroze. A to na blatnikach a prazich. Dale pak na kufru a to zvenku i na pantech. Nejvice zdesen jsem byl, kdyz mi na stk rekli ze spodek totalne hnije. Byl v tu dobu na 8 let starem aute horsi nez na 12 let starem Escortu, ktery jsem kdysi prodaval. Dale me prekvapila spotreba. I kdyz jsem udelal rozvody a vodni pumpu a vse poladil a koupil si Michelinky se super indexem spotreby, tak se pod 7,4 litru nedostanu a to jezdim skoro porad sam mimo mesto. Ale je to krasne a prakticke auto. Jen hnije jak starej Favorit.

Martin
6. dubna • 11:05

To je dost divný mám ff2 2008 po faceliftu a nikde ani stopa po rzi jen lehce na podvozku jsou chycená ramena náprav,ale to mají snad všechny auta staří kolem 10 let nechal jsem teda udělat komplet nástřik podvozku cena cca 1500kč ale dost se to vyplatí jinak motor 2.0i duratec najeto 181650km a jenom olej,filtr,brzdy ...atd,je verze titanium takže trošku lepší odhlučňenej interier od motoru takže na dálnici v pohodě 150-170 a o žádným hluku od motoru nevím spotřebu mám po městě 9.2 mimo město na dálnici se zapnutou klimou a ve 2 až 3 lidech 8.0-8.6 takže kdo říká že dvoulitr je rozežranej motor tak v nikdy nejel nebo kecá do tohohle auta je to naprosto ideální motor.

petr
9. dubna • 0:56

Začínal jsem s Escortem. V současnosti máme dva Focusy - 1,6 benzin kombi z roku 2009 a 1,5 eco boost benzin turbo z roku 2015.
Nevím, kdo jezdí Fordem tam a vlakem zpátky. Fordy používám od roku 2003 a nemůžu bsi stěžovat.Ten dvojkový Focus měl zatím jedinou závadu - škrtící klapka. I tak jsem domů dojel, nenechal mě na ulici....Spolehlivé auto se slušnou spotřebou. Chybí mu šestka - na dálnici je to znát a při rychlostech přes 120 se člověk pod 7 litrů nedostane.
Eco boost 1,5 je ale na dálnici jako doma. Tam mám jediný problém - dodržovat rychlostní limity. Protože s manželkou oba moc rádi řídíme, zkoušeli jsme nové auto na německé dálnici. Opravdu zážitek - motor vypadá skvěle, nemusí se točit. Pokud člověk rád řídí, užije si to - skvělý motor , skvělý podvozek a to vše za rozumnou cenu.
Když už si chcete vyzkoušet rychlou jízdu, do 210 na německé dálnici auto problém nemá. Dlouhodobá spotřeba v normálním provozu je ca 6,8 l benzinu, u focusu II je to cca o 0,5 litru víc.
Jsem zvědav, s čím Ford přijde. Motor 1,5 eco boost vypadá skvěle. Asi zůstanu Fordu věrný...

Vojta
15. dubna • 14:53

Dobrý den, potřeboval bych koupit nějaký kvalitní střešní box pro rozvoz balíků

Tomáš
17. dubna • 19:17

Na jaké auto? Nebo jak přibližně velký?

Vojta
22. dubna • 18:39

No chtěl bych to na Superba druhé generace

Erik
23. dubna • 17:33

Podívejte se na neumax.cz/stresni-boxy/, mají tam velice kvalitní střešní boxy za hodně dobré ceny

Jakub
12. března • 9:02

Máme kombi 1,6 Ti-VCT 85kW ve výbavě Ghia a hatchback 1,6 74kW Trend.
Klasická 1,6 krásně zabere už někde od 1600 ot/min, ale chod motoru a akcelerace není tak sametová, jako u 1,6Ti-VCT. Když se jede rozumně, je na stejné trase opravdu 1,6 Ti-VCT o 2-4 dcl lepší se spotřebou. Paradox je, že silnější 1,6 Ti-VCT je v nižších otáčkách o poznání línější, než slabší 1,6 74kW a musí se s ní více do otáček. Zvláště, když máte auto naložené lidmi a zavazadly na dovolenou, tak tlačit plyn na podlahu při 2000ot./min. je opravdu zbytečné, přitom ta slabší verze s tím nemá žádný problém. Ale když pak máte otáčky nad 3000, motor se náhle nakopne, jakoby se probraly někdě schované koně. 1,6 74kW se zase pro změnu moc nelíbí ve vysokých otáčkách a nad 5000 už není cítit žádný nárust síly, spíše naopak, kdežto 1,6Ti-VCT bez váhání a obtíží letí až k 6500.
Na dlouhých cestách míváme s kombíkem ve 3 lidech s částečně naloženým kufrem spotřebu pravidelně do 6L a 6,3L, když už to více ženeme. Když jsme ale jeli na dovču s jízdními koly na střeše a nabítým zavazadelníkem, měli jsme při uspěchané jízdě smrem tam rovných 8L a při klidné jízdě zpět 7,2.
Na co jsme si nikdy nezvykl, že proti prvnímu focusu mají kratší převody. Pětka ve dvojkovém F není o moc delší, než čtyřka ve focusu 1. 2000ot při 70km/h. Jedničkový focus točil na pětku 2000 při 82km/h. Dá se říci, že to byl takový druhý extrém, často nebylo ani možné tu pětku zařadit, ale na dálnici to byla fantazie. Ve městě jsou ty kratší převody fajn, ale jak vyjede na okresku nebo na dálnici, strašně rád bych tam našel šestku. Asi si ve fordu řekli, že benzínové motory budou kupovat lidi jen pro městský provoz.
Lépe vybavená Ghia má mnohem lépe tvarované sedačky s lepším bočním vedením. Má tempomat, což je na dálnici skvělá věc.
Hatchback měl s plnohodnotnou rezervou mizerně omezený zavazadelník, ale tehdy před léty to pro nás bylo zkrátka druhé auto do domácnosti, tak byla priorita ta plnohodnotná rezerva ale časem mě to začalo štvát a všiml jsem si, že pod rezervou je taky ještě kus polystyrenu, což jsem nepochopil. Všechno jsem to nožem pozkracoval jak to šlo a získal jsem krásných 6cm prohloubení zavazadelníku.
Auta jsou fantasticky spolehlivé. Za těch 10 let jsme řešili jen běžné opotřebující se věci jako brzdy, sem tam nějaké klepání v nápravách díky těm našim skvělým cestám. Kombík má najeto 150tis. a už si řekl o výměnu spojky. Rozvody jsme dělali ve 120000, u hatchbacku je najeto 80000 a rozvody už jsem tam měnil taky, protože kromě kilometrů je tam také limit 10 let.
Nedám na ně dopustit. Jen mě štve, že nové focusy III se mi moc nelíbí, až po faceliftu, ale ty už končí a nové IV se mi alespoň po shlednutí prvních fotek taky nelíbí. Takže asi ještě pár let pojezdíme v těch dvojkových a pak možná i změníme značku na mazdu, poněvadž ty jsou krásné a mě tam lákají atmosférické dvoulitry, nebo půjdeme s trendem "SUV" do Kugy.

Petr164
23. května • 15:53

Jo, mám Ghiu v hatchbacku s Ti VCT. Když jezdím sám, tak se sbírá od spodu celkem obstojně a spotřeba je při plynulce kolem šesti na sto. Každá cukárna ve městě na světlech a pomalá jízda v kolonách a do kopce ale spotřebu dost zvyšujei přes osm na sto. Šestka mi také chybí, rozhodně Mk3 s ní jezdí za méně při menším rámusu od motoru. Jinak ale super univerzál, u spotřeby hodně záleží na stavu motoru a použitých aditivech (u mne po BG dekrbonizaci je Atomium a asi také Nanotech).

Pepa
6. února • 14:34

No ve srovnání s konkurencí je ve fordu málo místa na nohy v předu i v zadu a odhlučení Focusů je tragické. Proto bych doporučil 1.0 ecoboost 92 kw, který má šestku. Ten je tižší a k tomu si nechat odhlučnit poběhy. Pak je použielné auto.

Vašek
25. března • 20:29

Já mám FF II, motor duratec HE 2.0, a už mám najeto přes 260 tis, a zatím bez poruch, všechny díly podvozku i výfuk jsou původní, měnil jsem akorát brzdové kotouče s destičkama a měnil řemen (co pohání aletrnátor, startér atd.), motor má jedinou nevýhodu, že nemá hydroštely, takže každých 30 tkm musím nechat upravit výšku ventilů a problém s výřivými klapkami je o dost oddálen, zatím slyšet nejsou, takže ještě pár desítek tisíc budou ok, jj škoda, že už se takový auta nedělají :-(

martin
4. března • 12:40

Tento týden jsem koupil taktéž forda focus 2.0 duratec rv.2008 chci se zeptat za kolik cca jezdíš a na jaký olej dík za odpověd a hodně štastných kiláků.

Honza
23. března • 8:07

Ahoj,
měl jsem ho také s tím že jsem jezdil spíš město a suma za 3 roky vlastnictví 8,3L/100.
Ve městě kolem 9 mimo město kolem 7.Dával jsem 5W40 nejlépe Motorcraft. A doporučuji měnit olej v krátkých intervalech. U sebe jsem měnil kroužky protože předchozí majitelka jezdila město a měnila olej po 20 tisících km a zapekla je....

martin
27. března • 19:24

Pro Honzu čaues dík za info před cca 2 týdny jsem taky dělal olej i fitr olej 5w30 divinol a mechoš říkal 12 až 15 tis.km.a ta spotřeba mi taky souhlasí po městě se pod 9l moc nedostanu a na dálnici tak kolem těch 7.5l moc se neloudám ten motor fakt pomalu jezdit neumí :-)Dík za rady já po městě moc nejezdím tak to u mě asi nehrozí :-))Přeju hodně štastných kiláků protože na silnicích je moře bláznú co si myslej že jsou nesmrtelní čao.

Boban
15. února • 14:16

Ahoj, mám Focus 2009 1.6 Duratec 74kw , najeto 140tis.km, původní výfuk, podvozek vše ok. Kamarád má FII 2007 ten samý motor, najeto 200tis.km, zatím žádná porucha, výfuk původní. Další kamarád F II 2006 ten samý motor najeto asi 130tis.km, bez poruch, tak nevím...
Jinak auto je hlučnější, dá se to zlepšit pomocí zvukových samolepících izolací, na zakázku to dělá i firma. Potom, když jezdím na OVM MaxxMotion 100 + Aditivum, tak je motor tichší. Jinak na rovinatých okreskách spotřeba klidně 6l, na dálnici 7-8l podle stylu jízdy :-)
Velmi pohodlná sedadla, podvozek je vyšší než Golf, takže se hodí i na vesnici :-), v zimě žádné problémy nejsou, žárovky nepraskají co více chtít ? :-)

Achiler
2. února • 22:18

Ach ty pomluvy o korozi. Mám Focuse 1 (99) i 2 (07) dvojka absolutně bez koroze, na jedničce jsem už trochu dělal zadní lemy, avšak žádné vyvařování. Pouze drátěným očistit, odmastit, plnič, zbrousit, metla, bezbarvej. Děláno podzim 2015, tudíž skoro rok a půl a 2 zimy a zatím bez puchýřků, čisté. Kolegové v práci mají Octavie 2 (05, 06) . Opravované dveře, přední lemy, prorezlé PZ dveře a kapota u skla. Další vozy Golf 4 2003, kufr dveře na prorezlé, stejně jako u Lupa 2004, kolem skla a znaku. Passat 2006 přední lemy na vyvaření. Doma Touareg 07, výměna 5. dveří v záruce, při troše snahy by se dal prostrčit šroubovák skrz. Nemám garáž, jezdím v Praze. Každé auto má své mouchy, ale buďme objektivní. Jinak FF1 spotřeba různá, město někdy 6.5, někdy 9. Dálnice okolo 6l. Cesta 900 km do Itálie 5.9 l. Na úseku 100km, státovka v ČR, lehká noha spotřeba 4.7l !!! 1.6 Zetec po přechodu na 5w-40 do 3000ot není slyšet, neznám tišší motor. Dlouhé převody, na dálnici motor nerve. FF2 (1.6 Ti-VCT) má kratší převodovku, na dálnici více řve a spotřeba více o 3-5 dcl. Raději jezdím jedničkou. V porovnání Focus 99 lépe odhlučněn než Octavia 06. Jak motor, tak aerodynamika. O podvozku nemluvě. Chyby FF v benzínu : občas vibrace na volnoběh, otáčky volnoběhu. Náchylnější na kvalitu benzínu (hlavně 1.6 Ti-VCT), občas vyčistit klapku a volnoběžku. Interiér mi osobně sedí více jak od VW group, volant, ofuky, klimatizace, rádio. V porovnání FF1 vs FF2 vs O2 ve FF1 nejméně vrzou plasty. Nic neboucha, vše drží, sedi. A to i přes nejtvrdší podvozek.
Mezi lidmi kolují fámy. Já beru zkušenosti. U Octavky vrže často například madlo dveří nebo plasty okolo kufru. Nebo u rucky a radicky. Každej píše méně kvalitní interiér, tak možná proti Mercedesu. Ale co chtít od Čecháčků, objektivnost?

Achiler
2. února • 22:38

Pardon, Touran, ne Touareg. A doma myšleno v rodině, ne moje.Opravy : FF 2 : zadní tyčky stabilizátoru, cívka
FF1 : cívka, zarezle lanovody, přední kosti (tyčky stabilizátoru), objímka zadní mlhovkyFF 2 máme rok a půl, najeto 25tkm (tacho 160tkm)
FF1 něco přes 6 let, najeto cca 70tkm (tacho 155tkm)Jinak baterku, brzdy, svíčky, olej a filtry nepocitam. Naprosta spokojenost s oběma. Hlavně výhřev čelního skla teď v zimě super.

Nobody
1. února • 21:16

Nerezne?? Rozhodl jsem se pro koupi Focus II po faceliftu. V bazaru byly tři, byla to nejrezavější auta, která tam byla .:-/ Prahy a zadní blatníky od odlétajících kamínků. Kapota, každá ťupka od kamínku rezavá. Tak jsem zjistil, že tudy pro mě cesta nevede.

Petr164
23. května • 15:27

No, má Mk2 po FL z roku 2008 v Ghia limitce z Německa: Zadní lemy vpředu jsou ošetřeny proti korozi, o pár puchářcích na lemech vím a budu je řešit, jinak nic nerezne, co by nerezlo jinde. Nalítáno celoročně 198 tisíc... Takže zatímco jiná auta reznou od kyselého pohledu, tyhle Fordy celkem drží. Strašně záleží na výrobní péči, vyšší výbavy ji mívaly lepší, takže nevím jak žebrácké Trendy.

Emental chedar
8. ledna • 15:58

Vy jste k*koti..bezte si ten super spolehlivej koncern nalozit do octa 😀😀

Antiautomat
9. ledna • 11:29

...ja ho mam (vlastne dva), oba jednoduche atmo benziny a spokojnost. Som vodic starej skoly, cize spravne radenie v spravnych otackach a pracu s plynom a spojkou povazujem za samozrejmost. Odmenou je slusna spotreba, ked treba tak to aj poleti a hlavne /zatial/, max.spolahlivost, takmer celu udrzbu si viem spravit sam /rozvody na jednom si spravim, to druhe radsej v servise/. Vyhodou je velky pocet ci uz prvo alebo druhovyrobnych nahradnych dielov, teda ked uz teda treba nieco opravit, alebo skor doladit. Neda sa s tym zavodit, ale z A do B dopravi s istotou a prehladom. Bez toho aby som si musel na kazdu cestu vziat pre istotu plne nabity mobil.Pravda, to bolo v casoch, ked tie motory nieco vydrzali a auto nebolo plne bakelitu a kadejakej elektroniky made in bohvie kde.

Jakub
8. ledna • 11:56

Víte jak se to říká... Fordem tam a a vlakem zpátky :-D:-D

Jarda
10. ledna • 0:02

Jo, tohle platilo naposledy v devadesatych. Od mechanika, ktery to rekne, doporucuji rychle utect, protoze se od te doby nic nenaucil ;-)

Petr425
8. ledna • 11:58

Musím souhlasit, fordy jsou strašně nespolehlivá auta. :-D a ojetýho forda by si koupil jen úplný hňup :-D

František 59
10. ledna • 12:19

Můj 1. FF 1 1,6 benzín zakoupen jako ojetina 2002, žádné problémy,prodán 2011
2.FF 2 1,6 benzín zakoupen jako ojetina 2007, problémy s elektronikou - prodávající
zřejmě stáčel kilometry a poškodil desku tištěných spojů pod palubovkou. Po výměně
tišťáku ( použitého) jezdí spolehlivě dosud.
3.FF 2 1,6 benzín zakoupen nový 2011, běžná údržba a opotřebení, 7 l/100 20 000 ročně, většinou po okreskách na Vysočině, celoročně.
Takže s tou spolehlivostí to nevidím tak špatně. F

xxvojtax
8. ledna • 12:54

Super hlásím se mezi hňupy.:-D

KarelV
8. ledna • 0:57

fakt bomba auto no... s 1,6i 74kw do roku 2006. Tolik vyrobnich vad + po 10ti letech koroze lemu a v podbezich/prazich, asi nema konkurenci.
Kupovali jsme jako nove, ted najeto poctivych 160kkm
behem prvnich dvou let jen vyrobni a konstrukcni vady: vymena alternatoru po cca 1kkm -dobre, subdodavatel dodal spatny dil -beru, muze se stat. Po 12kkm vymena celeho bloku motoru-spatne vrtane chladici kanaly -neberu, lajdactvi, navic reklamace na vic jak 30dni. Brzo potom jeste v zaruce bylo nutno prelepit celni sklo-sptne nalepene z vyroby-neberu. Po cca 4 letech se utopily svicky v chladici kapaline a vode-konstrukcni vada prosakujicich ostrikovacu a nasledne proreznuti mrazovych zatek, ostrikovac=dil za 100kc (od r. 2007 modifikovany dil a ty svine dobre vi proc), kryt motoru, ktery napr. Volvo na ten samy motor davalo u modelu C30 -vyjde se srouby na cca 600kc=parada usetrili jsme ve vyrobe 800,- a ididot co si to koupi zaplati po case 14k za shozeni hlavy nalisovani mrazovek ofrezovani hlavy, tesneni, praci a pochopitelne prokople kabely ke svickam. Haky vzfuku shnile na kasi po cca 6-7 letech.Za tohle auto by si nekdo zaslouzil kulku do lebky pred nastoupenou jednotkou.

Fero
9. ledna • 18:47

Karle a ted tu o Krkulce...:-D:-D:-D

Petr164
23. května • 15:19

A to se málo ví, že písty z výroby mají po 150 tisících tendenci reagovat na teplotu tak, že se při studeném motoru mírně smrští a po zahřátí se opět srovnají. Tohle je daň za úspory na nepravém místě, prostě nevhodný tepelně nestabilní materiál. Mám Focuse 1.6 Ti VCT z roku 2008 a má nalítáno přes 190 tisíc a je to znát, za studena dost děs. Jinak spotřeba při plynulé jízdě pod 7 na sto při aplikaci Atomia ještě níže. Zkusím také poslední výkřik aditiva od Nanotechu s wolframem.

J.
7. ledna • 20:57

DPF nemali/jú aj "slabšie" dízlové jednašestky 66kW/90k (do cca r.2009), spotreba priemer 5L, na okres-ky super, diaľnici sa dá, ale chýba šestka-netreba ju trápiť. (viď olejové sitko, karbón a len 3,8L oleja+5W30 a1b1...) Mám 1,6TDCi r.2007 140tkm a ťuk ťuk, lejem len olej a mením filtre. Podvozok je super, len škoda toho slabého odhlučnenia od kolies. B-]

iop
7. ledna • 19:19

Já jsem s ním spokojený. 1.6 benzín, dneska bych vzal spíš tu 1.8 benzín. Z dobových kombíků nižší střední mi oproti Golf/Octavia/Touran vycházel výhodnější Ford - levnější, lepší benzínové motory, bezpečnější (aspoň podle Euroncap). Je taky širší (i kufr) a docela i vysoký + vysoký posez. Spotřebu mám za 7, dálnice moc nejezdím. Pouze ta hlučnost je vyšší.

tom
7. ledna • 20:46

Tak krom bezpecnejsi bych souhlasil

Jarda
8. ledna • 0:37

Stejne stara OII tehdy mela jen 4 hvezdy, Focus 5.

iop
7. ledna • 21:47

vždyť píšu podle euroncap - čelní náraz octavia 11 bodů, focus 16 bodů. V praxi jsem neměl možnost porovnat

xxvojtax
7. ledna • 17:38

Tak doma máme dva já mám první generaci 1.6zetec a naši to stejný, ale druhou generaci po FL. Subjektivně mě víc vyhovuje moje první generace. Podvozek a řízení je oravdu hodně podobné, ale třeba posez mě ve II přijde hrozně vysoko(i když si snížím sedačku) a celkově se v interiéru necítím. V jedničce mám pocit, že su součást auta, kdežto ve dvojce si připadám jenom jako ten co řídí, ale tohle je subjektivní. Pravda ale je, že dvojka je mnohem hlučnější(on je tam motor mnohem víc zasazenej do kabiny) a taky má mnohem kratší převodovku, takže na dálnici je vhodnější jednička mě to při 160 točí cca 4000otáček, což je na 1.6benzín řelk bych hodně v pohodě. A co do spolehlivosti zatím těžko soudit naši ho mají od léta a najeli s tím prdlačky a já mám zatím 30 000 takže taky moc soudit nemůžu zatím jenom běžný spotřební věci. Ale olej nežere ani jeden najeto 150 000 a 115 000. No a k poslednímu srovnání kvality interiéru. Když vezmu první generaci focusu a první generaci octávky, tak tam nevidím žádnej zásadní rozdíl jak někteří rádi koncern vychvalujou, použitý materiály a kvalita zpracování na octavii nic extra, tohle se mění s právě druhou generací, kde je octavia o poznání lepší, než focus II.

tom
7. ledna • 20:47

Tak mi prijde, ze se hodne vysoko sedi i v 1. A to mam vyskove stavitelnou sedacku. Treba oproti octe 1 je to jak na empajru:-)

xxvojtax
7. ledna • 21:13

Oproti octávce je jedničkovej vyšší, ale dvojka mě připadá ještě mnohem vejš.

iop
7. ledna • 21:45

při přesedání z dvojky octavky do dvojky focusu kombi je focus vejš a sedá se tam pohodlnějš

Tom
7. ledna • 16:58

Mam moznost nyni obcas jet s fokusem prvni generace po FL(podotykam benzin, zadny tezky diesel). Chtel bych se zeptat majitelu i dvojkove verze, kdyz ma mit stejny podvozek, jsou vsechna ta auta tak strasne nedotaciva? To auto se na nizkoprofilovych kolech 195/50 hrne pres predek po tecne ze zatacky. Geometrie je pry v poradku. Nemate s tim nekdo zkusenost?

Jirka
8. ledna • 9:32

Nepřijde mi nedotáčivé. Jezdím ještě se služební Octa II, která je sice pohodlnější, ale na okrskách je na tom v zatáčkách podstatně hůře (možná je to tím víceprvkem vzadu).

xxvojtax
7. ledna • 17:47

Já bych jako první doporučil kvalitní gumy. V létě na suchu s tímhle opravdu nemá auto problém ba naopak je hodně neutrální a až když to člověk opravdu přežene tak je nedotáčivý. No a teď v zimě je to trochu horší, jak je sucho, tak dobrý, ale když je mokro, tak se to hold tlačí ven a právě tam mám 4 roky starý zimáky(roky před tím byly i v zimě pohoda), a je to přece jenom předokolka, takže přetáčivost můžeš čekat jenom těžko.

tom
7. ledna • 20:48

Tak protoze tam jsouRok stare dunlop sp sport, kouknu na tlumice

zetec
7. ledna • 17:39

ak sú v poriadku pneu, treba skontrolovať predné tlmiče, focus I je viac pretáčavý ak je v poriadku

Petr
7. ledna • 16:03

Mam 1.6 benzin 115bhp..
Jak ostatni pisou do 110 kmh v poho a pak je to strasne hlucne v kabine! Jezdim 90%procent a vcera jsem dotankoval za 39 litru jsem ujel jen 450 km! Vim ze je zima a aito nechavam ohrat a rozmrazit pred jizdou atd ale stejne..jezdim opravdu normalne..
Nejlepsi je asi ten ohrev predniho skla..behem 2 az 3 minut se muze vyjet a led je pryc..a mam parkovaci senzory coz uz ted ocenim ve meste..jinak teda nic moc cekal jsem trochu vice..muj byvaly seat leon 1.6 8v z roku 2000 byl o tridu vyse...tiche auto kdy jsem jezdil za 6 az 7 litru na 100km..pristebude asi honda civic 1.8 tzv space ship verze..krome slabe spojky snad zadne problemy..jo to zadni okno verim je jen o zvyku..mejte se

Pepe_____
9. ledna • 14:43

Ohrev predneho skla z tohto FF2 oplakavam doteraz. V novom aute (mazda) ho nemam a bez neho je v zime ranne oskrabavanie ladu peklom. Kym som o to neprisiel, tak som nevedel aka je to super prakticka vychytavka :-/

Pavel
7. ledna • 16:49

To už mi přijde podezřele vysoka spotřeba. Bohužel jezdím teď s 1,6 Ti-VCT dálnice z naprosté většiny. V letě jezdím za 7, ve vetší zimě, jako teď zas víc. Jezdím 130 na tempomat.Hluk v rychlostech nad 130 je nepříjemnej, je to prostě otáčkama. 130kmh=3900.Zatím jsem s ním najel přes 220tkm a kromě standardních věcí jsem měnil snad jen jeden silent blok:)V zádu kotouče původní, vepředu měněno s prvníma destičkama ve 140, atd. Kdo se o Focus stará tak si podle mě nemůže stěžovat.

Antiautomat
7. ledna • 23:26

...ano viem ze trochu odveci, ale mame v rodine O1 po fl, 1,6BFQ 100k. Co je stary osemventil, po mechanickej stranke 40 rokov. Po dialnici sa s nim jazdi vela, ale potom nenahlivo 13o kmh na tempomat. Spotreba nieco tesne nad 7, myslim tu dialnicu. Vonku na okreske nie je problem ist na 6l. Budte radi ze ten motor mate. Lejte olej kazdych 15.ooo a vozit sa mozete do aleluja, vlastne dovtedy, kym Vam to eurosojuz nezakaze.

Pavel
7. ledna • 12:45

Mel bych dotas co si myslite o motoru 1,8i 92kw(125koni) benzin dekuji

ls
7. ledna • 13:31

ta 1.8 /92kw ,je naprosto v pohode,jedine mrknou v sani na vyrive klapky,zda jiz nemaji "vymlete uchyceni",jinak je to motor naprosto bezproblemovy a vydrzi hromady kilaku,staci bezna pravidelna udrzba (olej+filtr+pal.filtr) obcas do paliva treba VIF Benzin,na vycisteni palivove soustavy.

s
7. ledna • 12:44

Jak vidím, tak ta naftová 1,6 přímo volá po zaslepení EGR ventilu. Odkud je asi ten karbon?

qwertz
7. ledna • 16:47

zaslepený EGR přímo volá po trvalém vyřazení vozidla z provozu, tučné pokutičce majiteli a zákazu řízení alespoň na jeden rok.;-)

Weigel
2. dubna • 19:39

Jeden si koupil v USA Forda F350 a docela normálně si on řekne že ten ventil rekuperace spalin se kurví a tak že ho dá pryč stejně jako další voloviny co se jen prodělají. A u nás je takový zásah do vozu přímo zločin.

DDT
3. února • 14:56

idiote, víš jak a kdy to vůbec funguje?
obecně stačí jet na víc než půl plynu nebo nad 3000 1/min a egr ventil je trvale zavřený.

who knows
7. ledna • 18:49

EGR je automobilový ekvivalent hadičky z konečníku přímo do úst.
Já nevím jak ty, ale já bych si to v autě nenechal. :-))

Ludek_II
8. ledna • 10:38

Ooo jak jsi moudry. A vtipny ! :-)

ab
16. ledna • 22:23

Přesně tak. EGR ventil pro motor nic dobrého nepřináší. Jen někteří lidé mají dobrý pocit, že dělají něco pro životní prostředí. To že díky této "vymoženosti" se jim zkrátí životnost agregátu je věc druhá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
1. března • 22:16

Je tam jen kvůli emisim,pro motor nic dobrého,mas pravdu.

Xxx
7. ledna • 14:15

Z oleje kterej se do nafty dostává při regeneraci FAP

Plchovec
7. ledna • 11:33

Od roku 2008 mám FOCUS II 1,6 tdci 80kW z roku 2006 a nic než chválu na něj nemohu říct. Fantastický podvozek. Dá se s ním při rozumné jízdě udržet spotřebu do 5L. 6L na dálku snad ani nejde docílit ani v Německu na dálnici. Za 180 000km jedno přední ložisko a oprava startéru ve 110 000. Výfuk původní, o FAP nevím, že tam je. Motor je neskutečně pružný a tichý. Oleje je v motoru opravdu málo, měním ho raději dříve a vyplácí se. Olej motor nebere. Olejová vana má naprosto nevhodný tvar. Vymyslel jsem zahnutou PVC hadičku, se kterou lze snadno zbytkový olej vysát. A věřte, ze dna vytáhnete neskutečný humus! VIF do paliva jednoznačně doporučuji.

Hynek
7. ledna • 10:42

Mám 1.6tdci z roku 2010. Jezdím za 5l. Výborne auto.

Pavel
7. ledna • 9:54

Mám 1,6 benzin a je hlučná jako prase, na dálnici to je děs. Se spotřebou se pod 8l nedostanu. Jinak to auto není špatné.

Jarda
8. ledna • 0:32

Spotreba pres 8 je pri trvalych dalnicnich 150+. Pak samozrejme plati i ta hlucnost. Pri 140 tacho, tedy 130 realnych, je spotreba kolem 7,5 a hlucnost...no, prijatelnejsi :-)
Sestikvalt holt proste chybi.

John Doe
7. ledna • 16:07

Mal som Mazdu 3 1.6 benzin s automatom - takze rovnaky motor Mazda MZR ako v tvojom Forde.Normovana spotreba bola tusim 8.2 litra, co zodpovedalo palubaku aj tankovaniu.Ale na okreske sa bez problemov dalo jazdit do 7 litrov, aj pri dialnicnych presunoch cez Europu do 8 pri dodrzovani limitov.Podotykam, automat.

Jirka
7. ledna • 11:01

Na dálnici benzín opravdu není. Velmi krátké převody, vhodné tak do 110km/h, potom už to jen řve a žere. 1.8 benzín mimo město krásných 6,5l (bez opičáren start-stop,turba a dalších kurvítek).

Doporučujeme

Články odjinud