Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Nejprodávanější malý vůz v Evropě prošel loni faceliftem, což dále zpřístupnilo ojeté vozy této řady širšímu spektru zákazníků. Vyzkoušeli jsme dobře vybavenou ojetou Fiestu 1,4i s automatem.
Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Mezi(polo)generační srovnání

Dnešních dnů se faceliftovaná Fiesta dožila pouze s těmi „Duratecy“ 1,25 l, navíc v nezměněných výkonových verzích. Nabídku opanoval tříválec EcoBoost s výkonem 74, nebo 92 kW (100, resp. 125 k) doplněný diesely 1,5/TDCi/55 kW a 1,6 TDCi/70 kW, přičemž špičkou vyhrazenou verzím Fiesta ST je 1,6 l EcoBoost/134 kW. K testu ojetého vozu jsme tentokrát vybrali auto, jež se sice již v dané konfiguraci nevyrábí, ale lze je srovnat s aktuální verzí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiesta vypadá i po šesti letech stále celkem k světu

Letos v březnu jsme totiž jako novinku zkoušeli faceliftovanou Fiestu s motorem 1,0  l EcoBoost a samočinnou převodovkou, přičemž je překvapivě opravdu co srovnávat. Ojetá Fiesta na snímcích je osazena motorem 1,4i s výkonem 96 koní (71 kW) a samočinnou převodovkou. Tato verze byla jedinou možností pro zákazníka žádajícího „automat“, přičemž dodnes se toho mnoho nezměnilo. I dnes je totiž samočinná skříň k mání jen ve verzích Trend a Titanium a s jedinou pohonnou jednotkou.

Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Zatímco před faceliftem šlo ale o motor 1,4i a konvenční čtyřstupňovou převodovku s kapalinovým měničem momentu, nyní u Fiesty Ford sází pouze na slabší z tříválců 1,0 l s výkonem 100 koní (74 kW) a dvouspojkovou skříň PowerShift. Zkoušená sestava stála v době svého vzniku ve stupni Titanium 381 990 Kč (s třemi dveřmi 366 990 Kč, pětidveřový v akci přišel na 369 990 Kč), ta současná je v rámci standardního ceníku naceněna na 369 990 Kč, přičemž třídveřová verze k dispozici není.

Zkoušený vůz

K testu jsme převzali modrý vůz z roku 2009, jenž měl na tachometru necelých 38 000 km a dobře vedenou servisní knížku s uvěřitelnými údaji. Podle nich byla tato Fiesta na zatím poslední garanční prohlídce loni v září při stavu tachometru 29 800 km a sloužila prvnímu majiteli. U jiného auta by mohla být takto nízká hladina nájezdu podezřelá, nicméně u vozu tohoto typu je pravděpodobné, že jezdí spíše na kratší vzdálenosti a po městě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jistým hendikepem vozu v tomto provedení může být jeho pouze třídveřová karoserie

Výbava byla nejvyšší, tedy Titanium, nicméně z příplatkové výbavy na voze nebylo snad až na zamykání voliče v poloze P prakticky nic. Ve výbavě však nechyběly dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání oken ani klimatizace, postrádali jsme tedy snad jen loketní opěrku mezi předními sedadly. Pro zajímavost, za příplatek tehdy mohla být Fiesta vybavena třeba vyhříváním čelního skla (+ 6 000 Kč), předozadním parkovacím asistentem (+ 16 000 Kč) nebo bezklíčkovým zamykáním a startováním KeyFree (+ 21 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přiložena byla řádně vedená servisní knížka; levá zadní část karoserie nesla stopy drobné nehody

Celkově byl vůz ve velmi zachovalém stavu odpovídajícím přibližně deklarované historii. Objevili jsme známky drobnější havárie, při níž byl lakován zadní okraj zadního blatníku a přiléhající část nárazníku. Prasklou mlhovku nikdo bohužel už nevyměnil. Několik sekund po nastartování studeného motoru poněkud kolísaly volnoběžné otáčky, což v kombinaci se samočinnou převodovkou nebylo zrovna příjemné.

Ford Fiesta 1,4i AT Titanium  
Rok výroby 2009
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) 169 999 Kč
Původ: ČR
Servisní kniha: Ano
Stav tachometru: 38 000 km
Další záznamy:  
   
Výbava  
Posilovač řízení Ano
Airbagy 5x
El. řízení podvozku ABS, BA, ESP, TCS
Centrální zamykání Ano, na DO
El. ovládání oken Ano, 2x
El. ovládání zrcátek Ano, vč. Vyhřívání
Čalounění textil
Výškově stavitelné sedadlo řidiče Ano
Stavitelná bederní opěra Ne
Stavitelný volant Ano, výškově i podélně
Sklopná zadní opěradla Ano
Tempomat Ne
Klimatizace Ano, man.
Autorádio CD, MP3, AUX
Bluetooth Ne
Navigace Ne
Přední mlhová světla Ano
Nárazníky v barvě vozu Ano
Litá kola Ne
Xenonové světlomety Ne
Denní svícení Ano
Palubní počítač Ano
Kožený potah volantu Ano
Vyhřívaná sedadla Ne
Vyhřívaný volant Ne
Parkovací asistent Ne
Start/stop systém Ne
Metalíza Ne

Technická prohlídka

I v tomto případě jsme testovaný Ford samozřejmě podrobili podrobné technické prohlídce v rámci linky STK ISŠA v Brně zahrnující i úkony nad rámec požadavků STK. Pohled pod vůz ukázal osvědčená, jednoduchá řešení závěsů kol a neodhalil stopy vážnější havárie. Dle předpokladů, tedy s ohledem na stáří vozu a jeho kilometrový náběh, byl spodek auta ve velmi dobrém stavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zkoušený vůz jsme i tentokrát podrobili rozšířené technické prohlídce

Nezaznamenali jsme žádné vůle na prvcích závěsů kol, poškození pryžových dílů ani netěsnosti na motoru či převodovce. Snad jen přední brzdové desky si v dohledné době vyžádají výměnu. Jak je vidět z fotografií z měření a protokolu, vše bylo v naprostém pořádku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Více fotografií z technické prohlídky najdete ve fotogalerii na konci článku
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

včera | Vladimír Kadera | 70 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků