Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Nejprodávanější malý vůz v Evropě prošel loni faceliftem, což dále zpřístupnilo ojeté vozy této řady širšímu spektru zákazníků. Vyzkoušeli jsme dobře vybavenou ojetou Fiestu 1,4i s automatem.
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Aktuální generace Fiesty byla představena v roce 2008 a původně se pro ni zvažovalo označení Verve podle koncepční studie z frankfurtského autosalonu v roce 2007. V Evropě se nabízí jako tří a pětidvéřový hatchback, ale ve skutečnosti jde o skutečně „globální“ automobil, jenž stále patří k nejprodávanějším vozům planety. Fiesta šesté generace stanula na podlahové plošině s označením B2E, navržena byla v Hirošimě a ponejprv použita v Mazdě 2. Zmíněný facelift Fiestě dále pomohl, jen za první čtvrtletí letošního roku se v Evropě prodalo 85 639 vozů této řady, což v daném segmentu znamená jednoznačné prvenství.

Dnes lze tento model hodnotit již jako osvědčený a není pochyb o tom, že jde o jeden z nejlepších vozů své kategorie. Totéž přitom platí i pro ojetiny, jež se technicky od nejmodernějšího provedení nijak zásadně neliší a v perspektivním stavu je lze koupit už za nějakých 120 tis. Kč. Z nabídky autobazaru AAA Auto jsme tentokrát vybrali Fiestu z roku 2009 v kombinaci nejvyšší výbavy Titanium, zážehového motoru 1,4i a samočinné převodovky. Najeto měla necelých 38 tis. km a byla ve velmi dobrém stavu, takže zřejmě jedinou vadou na kráse by mohla být její pouze třídveřová karoserie. Pojďme se jí ale podívat pod sukni.

Radosti
Progresivní, nadčasový design
Jízdní vlastnosti
Plynulé řazení převodovky
Starosti
Menší zavazadlový prostor
Vyšší spotřeba
Absence loketní opěrky
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie158 fotografií
F napr 1.jpg F napr 2.jpg F napr 3.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků