Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Nejprodávanější malý vůz v Evropě prošel loni faceliftem, což dále zpřístupnilo ojeté vozy této řady širšímu spektru zákazníků. Vyzkoušeli jsme dobře vybavenou ojetou Fiestu 1,4i s automatem.
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Aktuální generace Fiesty byla představena v roce 2008 a původně se pro ni zvažovalo označení Verve podle koncepční studie z frankfurtského autosalonu v roce 2007. V Evropě se nabízí jako tří a pětidvéřový hatchback, ale ve skutečnosti jde o skutečně „globální“ automobil, jenž stále patří k nejprodávanějším vozům planety. Fiesta šesté generace stanula na podlahové plošině s označením B2E, navržena byla v Hirošimě a ponejprv použita v Mazdě 2. Zmíněný facelift Fiestě dále pomohl, jen za první čtvrtletí letošního roku se v Evropě prodalo 85 639 vozů této řady, což v daném segmentu znamená jednoznačné prvenství.

Dnes lze tento model hodnotit již jako osvědčený a není pochyb o tom, že jde o jeden z nejlepších vozů své kategorie. Totéž přitom platí i pro ojetiny, jež se technicky od nejmodernějšího provedení nijak zásadně neliší a v perspektivním stavu je lze koupit už za nějakých 120 tis. Kč. Z nabídky autobazaru AAA Auto jsme tentokrát vybrali Fiestu z roku 2009 v kombinaci nejvyšší výbavy Titanium, zážehového motoru 1,4i a samočinné převodovky. Najeto měla necelých 38 tis. km a byla ve velmi dobrém stavu, takže zřejmě jedinou vadou na kráse by mohla být její pouze třídveřová karoserie. Pojďme se jí ale podívat pod sukni.

Radosti
Progresivní, nadčasový design
Jízdní vlastnosti
Plynulé řazení převodovky
Starosti
Menší zavazadlový prostor
Vyšší spotřeba
Absence loketní opěrky
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie158 fotografií
F napr 1.jpg F napr 2.jpg F napr 3.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků