Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Nejprodávanější malý vůz v Evropě prošel loni faceliftem, což dále zpřístupnilo ojeté vozy této řady širšímu spektru zákazníků. Vyzkoušeli jsme dobře vybavenou ojetou Fiestu 1,4i s automatem.
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Aktuální generace Fiesty byla představena v roce 2008 a původně se pro ni zvažovalo označení Verve podle koncepční studie z frankfurtského autosalonu v roce 2007. V Evropě se nabízí jako tří a pětidvéřový hatchback, ale ve skutečnosti jde o skutečně „globální“ automobil, jenž stále patří k nejprodávanějším vozům planety. Fiesta šesté generace stanula na podlahové plošině s označením B2E, navržena byla v Hirošimě a ponejprv použita v Mazdě 2. Zmíněný facelift Fiestě dále pomohl, jen za první čtvrtletí letošního roku se v Evropě prodalo 85 639 vozů této řady, což v daném segmentu znamená jednoznačné prvenství.

Dnes lze tento model hodnotit již jako osvědčený a není pochyb o tom, že jde o jeden z nejlepších vozů své kategorie. Totéž přitom platí i pro ojetiny, jež se technicky od nejmodernějšího provedení nijak zásadně neliší a v perspektivním stavu je lze koupit už za nějakých 120 tis. Kč. Z nabídky autobazaru AAA Auto jsme tentokrát vybrali Fiestu z roku 2009 v kombinaci nejvyšší výbavy Titanium, zážehového motoru 1,4i a samočinné převodovky. Najeto měla necelých 38 tis. km a byla ve velmi dobrém stavu, takže zřejmě jedinou vadou na kráse by mohla být její pouze třídveřová karoserie. Pojďme se jí ale podívat pod sukni.

Radosti
Progresivní, nadčasový design
Jízdní vlastnosti
Plynulé řazení převodovky
Starosti
Menší zavazadlový prostor
Vyšší spotřeba
Absence loketní opěrky
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků