Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Nejprodávanější malý vůz v Evropě prošel loni faceliftem, což dále zpřístupnilo ojeté vozy této řady širšímu spektru zákazníků. Vyzkoušeli jsme dobře vybavenou ojetou Fiestu 1,4i s automatem.
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Aktuální generace Fiesty byla představena v roce 2008 a původně se pro ni zvažovalo označení Verve podle koncepční studie z frankfurtského autosalonu v roce 2007. V Evropě se nabízí jako tří a pětidvéřový hatchback, ale ve skutečnosti jde o skutečně „globální“ automobil, jenž stále patří k nejprodávanějším vozům planety. Fiesta šesté generace stanula na podlahové plošině s označením B2E, navržena byla v Hirošimě a ponejprv použita v Mazdě 2. Zmíněný facelift Fiestě dále pomohl, jen za první čtvrtletí letošního roku se v Evropě prodalo 85 639 vozů této řady, což v daném segmentu znamená jednoznačné prvenství.

Dnes lze tento model hodnotit již jako osvědčený a není pochyb o tom, že jde o jeden z nejlepších vozů své kategorie. Totéž přitom platí i pro ojetiny, jež se technicky od nejmodernějšího provedení nijak zásadně neliší a v perspektivním stavu je lze koupit už za nějakých 120 tis. Kč. Z nabídky autobazaru AAA Auto jsme tentokrát vybrali Fiestu z roku 2009 v kombinaci nejvyšší výbavy Titanium, zážehového motoru 1,4i a samočinné převodovky. Najeto měla necelých 38 tis. km a byla ve velmi dobrém stavu, takže zřejmě jedinou vadou na kráse by mohla být její pouze třídveřová karoserie. Pojďme se jí ale podívat pod sukni.

Radosti
Progresivní, nadčasový design
Jízdní vlastnosti
Plynulé řazení převodovky
Starosti
Menší zavazadlový prostor
Vyšší spotřeba
Absence loketní opěrky
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků