Chci jen napsat, že je hůře ošetřen spodek auta. Měl jsem 2006 a nápravnice se zcela rozpadla korozí, musel jsem sehnat jinou.
Zakladni verze Active proto vytky na otvirani kufru,nedelenou sedacku,plechy v kufru atd. Vyssi vybava vypada jinak
...na jazdenie okolo chaty a do dediny dolu som mal Uno 45 Fire. Skvely motor. Tak skvely ze som s nim potom jazdil po celej SK.
Punto nejezdí na platformě Opelu Corsa ale naopak....Jen tak pro pořádek...
Joooooo Punťa. Měli jsme starý, olítaný kus z roku 1995 celkem 6let. Před dvěma roky jsem ho prodali a manželka na něj s láskou vzpomíná. Tak jízdně příjemné a i dobře prostorově vyřešené auto si opravdu zasloužilo právem titul "auto roku". Nic předtím a ani potom mne nenadchlo tolik, jako tento bezproblémový ital.
taková italská obdoba felicie, soudě dle fotografií...
V podstatě ano, jen je Punto levnější a kvalitnější.
Škoda, že tohle Punto nemělo 1.2 v 16V provedení, jako Clio. To byl taky důvod, proč jsem nakonec jako třetí vůz do rodiny dal přednost Cliu, i když se mě Punto vzhledově líbilo mnohem více. Ten 1.2 8V motor je dosti nepružný, jako třeba 1.4 8V u Fabie a navíc má i velmi podobné zrychlení.
8V v atmosféře je vždy pružnější jak 16V, ty začínají fungovat až tak od 4k RPM. Rozhodně na takovéto přibližovadlo je 8V daleko jednodušší na údržbu, spolehlivější a jízdně příjemnější. Asi vás omámily teoretické kW, které stejně při max. otáčkách nikdy nevyužijete... Už jen ty ztráty třením na 2 vačkách u tohohle objemu jsou velké.
Proto žena vybrala Opel Corsa 1.2 16v...téměř identického brášku Grande Punta.Motor je skvělý..po 8 letech jen lijeme olej..:-D
Ohladne posilovaca, snimac polohy stoji 40€ a vymenu zvladne priemerne zdatny jedinec aj pred panelakom. Potom staci ist na diagnoatiku za 10-20€ aby sa snimac nakalibroval. Na prednej naprave sa okrem hornych ulozeni tlmicov (iba loziska,silentbloky su okay) lamu aj konce pruzin, najma na nasich cestach. 1.3 multijet je dobry motor, ale olej treba menit aspon kazdych 15 tisic. Rozvody i ked retazove, vydrzia cca 150 tisic. Inak okrem standardnych problemov s elektrokonektormi nema GP ziadne zavazne problemy. Moja 1.3 mtj bude mat coskoro 200 tisic dennodenne po meste a semtam dialnica. Oproti rovnako starej fabii ii to je ako auto z vyssej triedy
1.2 Fire je skutečně nesmrtelný motor, pokud se včas mění olej a občas rozvody, vydrží klidně 300tkm a je v pohodě, podvozek (alespoń původní ho GP je skvělý, jistý a pohodlný, dodones může být vzorem..).Nejdražším problémem je ten posilovač, většinou se však nemění celý a vyjde to na pár tisícovek., jinak NIC. Korozi GP nezná, je se na něm někdy podesala italská pracovní morálka (ale ona ta turecká, arabská, španělská nebo i polská nejsou o mnoho lepší :)
Pozor na alternátor u verze 1,2 8v, je umístěný ze spodu a trpí pokud třeba pravidelně stojíte ve vyšší trávě někde na zahradě....i v Pande ....B-]
opet potvrzuji - alternator jsem menil... 14dnu pred koncem zaruky :-)
Clanek potvrzuje realitu a nevymýšlí si. Mel jsem Punto Actual (Actual = obdoba edice Tour u skodovky, http://www.auto.cz/fiat-punto-actual-2805)... rv 2010 s továrním LPG. Najezdil jsem pres 227tkm za 5let, potreboval jsem levne auto na dojizdeni do prace. Bez jedineho problemu jen pravidelna urdzba (ani jsem nekrátil servisni interval a dorzoval se 30000km). Auto stalo 197000Kč vc. tovarni plynove zastavby...spotreba za celou dobu co jsem ho mel byla 7,8l/100km (+samozrejme neco malo benzinu na ktery to startovalo). V roce 2015 jsem ho prodal za 94000Kč. Nyni prohanim 500L s 1,4T opet samozrejme s tovarnim LPG - spotreba za poslednich 67tkm 8,84l/100km :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.