Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

k22  |  18. 02. 2017 12:41

1.2 Fire je skutečně nesmrtelný motor, pokud se včas mění olej a občas rozvody, vydrží klidně 300tkm a je v pohodě, podvozek (alespoń původní ho GP je skvělý, jistý a pohodlný, dodones může být vzorem..).
Nejdražším problémem je ten posilovač, většinou se však nemění celý a vyjde to na pár tisícovek., jinak NIC. Korozi GP nezná, je se na něm někdy podesala italská pracovní morálka (ale ona ta turecká, arabská, španělská nebo i polská nejsou o mnoho lepší :)

Odpovědět  |   | 
K9n8  |  18. 02. 2017 13:16

Clanek potvrzuje realitu a nevymýšlí si. Mel jsem Punto Actual (Actual = obdoba edice Tour u skodovky, http://www.auto.cz/fiat-punto-actual-2805)... rv 2010 s továrním LPG. Najezdil jsem pres 227tkm za 5let, potreboval jsem levne auto na dojizdeni do prace. Bez jedineho problemu jen pravidelna urdzba (ani jsem nekrátil servisni interval a dorzoval se 30000km). Auto stalo 197000Kč vc. tovarni plynove zastavby...spotreba za celou dobu co jsem ho mel byla 7,8l/100km (+samozrejme neco malo benzinu na ktery to startovalo). V roce 2015 jsem ho prodal za 94000Kč. Nyni prohanim 500L s 1,4T opet samozrejme s tovarnim LPG - spotreba za poslednich 67tkm 8,84l/100km

Odpovědět  |   | 
R  |  18. 02. 2017 16:32

Pozor na alternátor u verze 1,2 8v, je umístěný ze spodu a trpí pokud třeba pravidelně stojíte ve vyšší trávě někde na zahradě....i v Pande ....

Odpovědět  |   | 
K9n8  |  18. 02. 2017 22:42

opet potvrzuji - alternator jsem menil... 14dnu pred koncem zaruky

Odpovědět  |   | 
Nrain  |  18. 02. 2017 13:29

Ohladne posilovaca, snimac polohy stoji 40€ a vymenu zvladne priemerne zdatny jedinec aj pred panelakom. Potom staci ist na diagnoatiku za 10-20€ aby sa snimac nakalibroval. Na prednej naprave sa okrem hornych ulozeni tlmicov (iba loziska,silentbloky su okay) lamu aj konce pruzin, najma na nasich cestach. 1.3 multijet je dobry motor, ale olej treba menit aspon kazdych 15 tisic. Rozvody i ked retazove, vydrzia cca 150 tisic. Inak okrem standardnych problemov s elektrokonektormi nema GP ziadne zavazne problemy. Moja 1.3 mtj bude mat coskoro 200 tisic dennodenne po meste a semtam dialnica. Oproti rovnako starej fabii ii to je ako auto z vyssej triedy

Odpovědět  |   | 
Marex  |  18. 02. 2017 16:16

Škoda, že tohle Punto nemělo 1.2 v 16V provedení, jako Clio. To byl taky důvod, proč jsem nakonec jako třetí vůz do rodiny dal přednost Cliu, i když se mě Punto vzhledově líbilo mnohem více. Ten 1.2 8V motor je dosti nepružný, jako třeba 1.4 8V u Fabie a navíc má i velmi podobné zrychlení.

Odpovědět  |   | 
sumi  |  19. 02. 2017 00:50

Proto žena vybrala Opel Corsa 1.2 16v...téměř identického brášku Grande Punta.
Motor je skvělý..po 8 letech jen lijeme olej..

Odpovědět  |   | 
Croma  |  04. 03. 2017 13:41

8V v atmosféře je vždy pružnější jak 16V, ty začínají fungovat až tak od 4k RPM. Rozhodně na takovéto přibližovadlo je 8V daleko jednodušší na údržbu, spolehlivější a jízdně příjemnější. Asi vás omámily teoretické kW, které stejně při max. otáčkách nikdy nevyužijete... Už jen ty ztráty třením na 2 vačkách u tohohle objemu jsou velké.

Odpovědět  |   | 
DDT  |  19. 02. 2017 23:06

taková italská obdoba felicie, soudě dle fotografií...

Odpovědět  |   | 
M.  |  20. 02. 2017 13:53

V podstatě ano, jen je Punto levnější a kvalitnější.

Odpovědět  |   | 
MOJE JMÉNO  |  20. 02. 2017 15:21

Joooooo Punťa. Měli jsme starý, olítaný kus z roku 1995 celkem 6let. Před dvěma roky jsem ho prodali a manželka na něj s láskou vzpomíná. Tak jízdně příjemné a i dobře prostorově vyřešené auto si opravdu zasloužilo právem titul "auto roku". Nic předtím a ani potom mne nenadchlo tolik, jako tento bezproblémový ital.

Odpovědět  |   | 
J.B.  |  21. 02. 2017 18:48

Punto nejezdí na platformě Opelu Corsa ale naopak....Jen tak pro pořádek...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 02. 2017 20:21

...na jazdenie okolo chaty a do dediny dolu som mal Uno 45 Fire.
Skvely motor. Tak skvely ze som s nim potom jazdil po celej SK.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 03. 2017 02:12

Zakladni verze Active proto vytky na otvirani kufru,nedelenou sedacku,plechy v kufru atd.
Vyssi vybava vypada jinak

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků

Nejčtenější články

Hyundai má v Česku problém. Prodejci odcházejí, odmítli nové smlouvy

Hyundai má v Česku problém. Prodejci odcház…

Další prodejci vozů Hyundai se údajně chystají nepodepsat novou smlouvu s českým zastoupením. Zákazníci to tak mohou mít dále.

28.  5.  2018 | | 289 N/A
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na t…

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí nejrychlejším sedmimístným SUV na Nürburgringu, na adresu Kodiaqu však nepadají jen slova chvály. Tohle jsou názory z druhé strany.

17.  6.  2018 | | 132 N/A
V Brně už vám při čištění ulic auto neodtáhnou. Mají lepší metodu

V Brně už vám při čištění ulic auto neodtáh…

V Brně se změní pravidla pro blokové čištění ulic. Bude je zajišťovat město přímo se správou komunikací. Auta, která budou blokovat ulice, již nebudou odtažena.

6.  6.  2018 | | 48 N/A
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS…

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou Severní smyčku Nürburgringu více než 30.000krát. Zajela tam i rekord se Škodou Kodiaq RS, kterou následně zhodnotila.

15.  6.  2018 | | 79 N/A
Karel Gott a jeho auta: Měl Porsche i VW Golf. První vůz hned naboural

Karel Gott a jeho auta: Měl Porsche i VW Go…

Karel Gott měl ve své garáži i ryze sportovní kusy. Nevyhnul se ani epizodě s Porsche 911.

13.  6.  2018 | | 37 N/A