Test ojetiny Fiat 500: Sladký život za 80 tisíc Kč, nebo italské problémy?

Reinkarnace Fiatu 500 slaví desáté narozeniny. Jak funguje jako ojetina?
Test ojetiny Fiat 500: Sladký život za 80 tisíc Kč, nebo italské problémy?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Fiat 500: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Fiat 500: Jak jezdí
  3. Ojetý Fiat 500: Fotogalerie

Vlastně je až neuvěřitelné, jak věrnou kopii legendárního designu se Fiatu na moderním základu podařilo vytvořit. Neznáme snad nikoho, komu by se design pětistovky nelíbil.

Zepředu, zezadu i z boku - vzhled malého bochánku okořeněného pár chromovými detaily funguje skvěle.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska je originální. Potěší, že sedačka si po sklopení pamatuje předchozí polohu. Méně už nás zaujal prostor vzadu a velikost zavazadelníku.

A to samé platí pro interiér. Palubní desku zdobí rozlehlá plocha lakovaná v barvě karoserie s nápisem 500. Před řidičem je pak retro ukazatel, kombinující rychloměr a otáčkoměr. Sice se dosti leskne, ale co naplat - stejně jako zajímavě řešená tlačítka ve středu vytváří velmi silnou atmosféru.

Interiér je také překvapivě kvalitně zpracovaný. Neřekli bychom přímo luxusní - na řadě detailů je vidět šetření. Koneckonců základní cena nového auta se stále pohybuje kolem 270 tisíc. My testovali bohatě vybavený kousek z roku 2012, který je v AAA Auto k mání za 189 tisíc. Zatím ujel pouhých 32 tisíc kilometrů.

Test ojetiny Alfa Romeo Giulietta: Elegantní kráska nebo zlobivá holka?

Test ojetiny Alfa Romeo Giulietta: Elegantní kráska nebo zlobivá holka?

Auto poháněl stejný benzinový čtyřválec o obsahu 1,2 litru, jako před časem testované větší Grande Punto. Jeho odhlučnění je průměrné, stejně jako dynamika. Při běžné jízdě stačí otáčky udržovat kolem dvoutisícové hranice, za což se motor odvděčí klidně pětilitrovou spotřebou. Pro dynamičtější jízdu to chce ale motor výrazně točit a i tak bude mít s dlouhými převody dost práce. Překvapí ale dobře pracující převodovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kvalita interiéru je slušná. Případné nedostatky ale hravě přebijí povedené detaily.

O rychlé jízdě ale pětistovka není - dnes se nebavíme o vrcholných verzích značky Abarth. Podvozek je ale příjemně agilní a přitom slušně komfortní - i když má tendenci na nerovnostech lehce poskakovat. Ostatně auto na krátkém rozvoru se v tomto směru chová trochu podobně jako originál.

Po pravdě ani příliš nevíme proč výrobce instaloval možnost zesílení účinku posilovače - už v základním nastavení je silný možná až příliš. Celkově ale auto funguje velmi slušně.

Fiatu 500 klesl rating z 5 na 3 hvězdy. I další auta prošla testy EuroNCAP

Fiatu 500 klesl rating z 5 na 3 hvězdy. I další auta prošla testy EuroNCAP

Verdikt

Fiat 500 je uvnitř stísněný, má málo místa na zadních sedačkách, podprůměrný kufr, je hlučný a není ani příliš dynamický. Přesto je nesmírně snadné se do něj zamilovat.

Italům se totiž podařilo vytvořit auto s charakterem. A i když má pětistovka jistě chyby, nejde vlastně o nic, co by vás rozčilovalo při každé jízdě.

Technicky přitom auto není složitější než spřízněná panda. Náklady na údržbu tak budou přiměřené, zásadními technickými problémy navíc vůz netrpí.

Vánoční srovnávací test: Zastava 1100 vs. Fiat 128 aneb zpátky do minulosti

Vánoční srovnávací test: Zastava 1100 vs. Fiat 128 aneb zpátky do minulosti

Při výběru přesto prověřte, jestli funguje veškerá komfortní výbava, posilovač, a zjistěte, jak často auto jezdilo na servis. Vyvarujte se také ojetým služebním autům. Na roztomilost sázely nejen autopůjčovny, ale také různé rozvážkové služby. Takové vozy můžou být po drsném životě výrazně opotřebené.

Technické údaje: Fiat 500

  • Rok • stupeň výbavy 2012 • 1.2 Lounge
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/2 • OHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 248 cm3
  • Vrtání • zdvih 70,8 mm • 78,8 mm
  • Stupeň komprese 11,1:1
  • Nejvyšší výkon 51 kW (69 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 500 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 102 Nm při 3 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,9 s
  • Nejvyšší rychlost 160 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 185 l
  • Objem palivové nádrže 35 l
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 6,4 • 4,3 • 5,1 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 300 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 414 mm • 1 408 mm
  • Rozměr pneumatik 175/65 R14
  • Rozměry: délka × šířka × výška 3 546 × 1 627 × 1 488 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Fiat 500: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Fiat 500: Jak jezdí
  3. Ojetý Fiat 500: Fotogalerie
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků