Už chvíli Dustera 4x4 mam (50t km 2017) a není to rozhodně nejlepší auto. V zadu žádný místo malej kufr. Navzdory vzhledu je Duster dost úzkej jen 2 metry. Je to nízký. Je to nízký. Je to nízký. S přídavným rámem na plastovejch šroubech ještě nižší. Při sundavání ochranýho plechu pod motorem musí rám ven. Světla vymejšlel nějakej vyhulenec protože výměna žárovky je fakt radost a odchází každý 2 měsíce. Místama od kamínků rezavé flíčky hlavně páté dveře (asi 3 zatim). Odkládací místa fakt hloupě u start stop tlačítka a volby režimů. Uzounký nevýrazný čísla na budících tak musim furt svítit abych něco viděl. Denní svícení je v základu a nejde vypnout. Malá nádrž pouze 50 litrů. Parkovací kamera bez přísvitu je v noci skoro slepá. Verze 2017 nemá na budíku teplotu chladící kapaliny. Vysoká spotřeba na dálnici.Ale na sněhu super, na louce super a lehkej terén to taky dá. Je to poměrně lehký a úzký tak to i něco projede. Ve předu 1 pevné oko a vzadu 2 pevná oka na tahání zapadlejch škodovek taky super. Do hor ideální ale chtělo by to mechanickou uzávěrku. Na tahání vleku mam větší auta tak nemohu soudit. Za ty peníze bych lepší 4x4 nesehnal a ještě snese hrubší zacházení.
Soudruzi a soudružky Nebudete tomu asi věřit ale koupený dastr a yeti rozdíl čtvrt roku.Neuvěřitelné dastr je fakt o 100% lepší ,spolehlivější, kvalitnější levné náhradní díly.YETI absolutní propadák samá závada ,předražený servis a co jsem fakt hleděl jak puk oproti dastru totálně rezaví .Takže značka neznačka platí se pouze sociální rozdíly a ne kvalita.
Děláte machry a máte plečky z bazarů, když chcete čenčnout gumy, dete si do nebankovky pro půjčku :-)):-)):-))
Dobrý den, prosím nevíte, kde bych sehnal přední masku Jeep na Dacii Duster ˇV ČR. Dá se objednat z Ruska, ale 3600Kč poštovné a cena 1500Kč je dost. Děkuji za info. T
Shodou okolností jsme se stali vlastníkem testovaného Dustera v bazaru měli asi tři jeden byl už rezervovaný a tak trochu na nás zbyl tenhle, tyhle kousky byly dovezený z rumunska.Auto je v pěkném stavu, sice po týdnu jsme ho dali na reklamaci ale už je to opravené tak snad už budeme jen jezdit. Táta si ho koupil hlavně na ježdění na chalpu kde cesta stojí za dvě věci a okolo ty okresky také, často také jezdí po lese, myslím že tohle je pro něj ideální.PS: snad jste ho při testu moc netrápili
Ve článku 10 lákavých ojetin, které si radši nekupujte máte Dustra a u motoru 1.5 dCi píšete, že je to továrna na problémy, a tady ten motor chválíte jako nečekaně robustní. Srovnal bych si to tam :-)
Mám jednoho z prvních a dodnes maximální spokojenost.Najetých 105 000 a kromě silentbloků na stabilizátoru přední nápravy a předních brzd vše původní. Naprostá spokojenost.Co se týče tahání přívěsu, tak v Anglii tenhle vůz získal nevyšší ocenění v soutěži cena-výkon. Motory má sice malorážkové, ale krátká převodovka dělá divy. Opravdu pohodlný vůz ideální pro cesty i necesty našeho státu. Jen bych ho nedoporučoval pro obchodní zástupce, kteří jezdí hodně po dálnicích. Ložná plocha v kufru je na velikost vozidla velice slušná. Má ale jednu strašnou nevýhodu. Poslední tři roky téměř není sníh, proto nemůže voňavkám za milióny díky své váze ukázat zač je toho loket ve ztížených podmínkách.
---> 105000 a všetko pôvodné - panebože - veď to už by čo bolo, ak by po 105000 boli potrebné investície....Na Mondeu Mk IV, kupovaný ako nový, som (zatiaľ) po 160000 km neinvestoval (okrem spotrebného materiálu) ani korunu...Na Lagune II, s cca 370000 km máme ešte pôvodné všetko okrem EGR a zadných pružín...
tož to koukám... né, že bych měl něco proti Francouzum, měl jsem Megana, teď už 10 ľet C4 ve dvoulitru na LPG, najeto 240 000, ale brzdy už jsou čtvrté, kosti taky a tlumiče jsem měnil tak též .. asi ve 160 000.. do toho ještě Duster 2011 najeto 167 000.. také kosti celkem pravidelně... ale rezavý není, koncerny hnijou více...kromě starších kousku...
Otázka co všechno bereš jako spotřební materiál. Ono i celé auto je spotřební materiál.
Spotrebný materiál = oleje, filtre, rozvody, kladky, vodná pumpa....Samozrejme, že pokaziť sa môže hocičo, keďže zákon schválnosti platí stále.Len keď má auto 105000 km, tam uvažovať o nejakých mimoriadnych nákladoch je scestné.
Ta posledna veta je super :D. Akurat, ked som ho soferoval naposledy napadlo asi 5cm snehu. Do lyziarskeho strediska, kde som isiel, je pomerne prudka cesta. Auta (aj ovela drahsie nez Duster) stali dole na hlavnej ceste a cakali na pluh (pripadne si cestu do strediska uplne rozmysleli). Ja som zapol 4x4 lock, pribrzdil a pockal nez mi smykajuca oktavia uhne z cesty a bez problemov vysiel az na parkovisko pod vlekom :D. Dokonca len na celorocnych pneu.
Duster svůj účel plní, kupujou to hodně geodeti, zemědělská družstva a obce. Do terénu lepší a levnější než Yeti. Ideální levná alternativa na 3-5 roků, odjezdit a vyměnit, jiný smysl u toho auta nevidím. Mít to doma, asi bych z toho radost neměl, ale proti gustu......docela se to prodává.
Záleží na tom, kde doma. Bydlet někde na samotě u lesa, Duster bych s klidem bral, naopak někde u paneláku, odkud bych jednou, dvakrát za rok vyrazil na hory, jinak jezdil jen dálnice, tak Duster nemá smysl.Není to špatné auto, myslím si, že to skvěle našlo chybějící místo na trhu. Má to velmi dobrou užitnou hodnotu tam, kde člověk chce toho zmíněného levného pracanta a to klidně i domů. V mém okolí sice moc takový lidí, kteří by zrovna Dustera využili, sám taky nevidím důvod ke koupi, ale rozhodně je fajn, že takové auto na trhu je.
Přesně, typický vůz okresního inseminátora.
tak zrovna "povedenému" 1.5 Dci bych se na kilometry vyhnul, nebo si nechal cca 40 tisíc bokem na GO motoru. Vím i čem mluvím ...... po 110 tis. km ve Scenicu KO.......a to jsem měnil olej po 15 tisících a pořizoval jako nové auto.
Blbost,nový jsi to neměl!
byl nový , .....r.v.2008, zadřely se ojniční ložiska ( vydřené šály ).......bohužel konstrukční vada motoru. Na Renault foru je podobných nešťastníku spousta.
Ako hlavnu vyhodu (okrem ceny) by som videl jednoduchost. Nemal by som problem ani s dvojkolkou, predsa nejaka ta svetla vyska a spomenuta jednoduchost sa urcite hodi. Hned na novom dat nakonzervovat spodok, menit olej kazdych 15.ooo, slusne sa k tomu spravat a bude to jazdit do aleluja. Ako nenarocne rodinne vozitko idealne. Odvezie, dovezie, pracu si spravi. Nie som z tych, co si potrebuju pred panelakom nahanat ego s nejakym x-milionovym polobakelitovym grotesktnym vytvorom. Vyrobca tymto modelom presne trafil to, co bezny obcan hlada. A s procesom zaniku strednej vrstvy (prepadom dolu) to bude volba coraz zaujimavejsia.
No, taky mě trochu překvapuje despekt redaktora čišící z každé věty. Přitom nakonec vždycky skončí jen u rizika vyšší koroze, což jednak zjistit už při prvním ohledání a pak i udržovat nějakou běžnou údržbou. Je jasné, že pokud je ojetina na první pohled omlácená a uvnitř odrbaná, ruce pryč. Ale je to pořád lepší než nějaká na první pohled krásná leštěnka, kde vám pak odejte motor nebo blbne elektronika, případně obojí. Pan Žák navíc nedávnou v jednom článku psal, že je motor 1.5 DCi v Dusteru továrnou na problémy, teď už naopak tvrdí, že je velku OK.Ale on moc nemá rád taková normální spotřební víceméně bezproblémová auta...
Těch míst, kde jsou v článku jen názory a domněnky autora je víc. Například ta několikrát zdůrazněná "nižší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti". Jen nějak zapoměl na jediný konkrétní důvod proč vlastně?
Se koukni na narazove testy
Praveze testy si treba precitat testy podrobne. Esp je standardne dodavane u vsetkych vybavach a 4 hvezdy nedostal Duster za chodcov. Je to priemer. Su nebezpecnejsie auta.
On totiž pan Žák je takový trošku zvláštní. Nevím jak to jinak napsat. Ale občas píše to, co jedna paní na rynku povídala. Pobavila mě věta , že Sandera a Logany jsou po pár letech jak liška. Doobrý. 6 let a ani tečka. V podstatě nic nového neřekl. Jen splnil úkol. Za ty prachy super pracant se solidními provozními náklady, ale často zanedbaný a z důvodu nízké ceny lacině působící. Tečka. Hmmm. :-| Tak snad vychválí nějakou Škodovku. :-/
Otec nyni kupoval Duster (nakonec vzal novy). Chtel puvodne jety a chodili jsme po bazarek. Byli se podivat asi na 10 kusu. Ruzne stari. V podstate od dvou let dal koroze. Lemy podbehu zevnitr apod. nic zasadniho, ale byla tam v podstate vsude. Jeden kus byl dost probhnily stari cca 5 let. A tim nemyslim korozi povrchnovou ktera je bezna napr. na vyfuku zvenku, ramenech apod. to byva bezne. Mluvim o ciste plecharine.Takze bud nejakym zazrakem svezli do tech bazaru a k tem majitelum zrovna tech 10 jedinych kusu co kvetly, nebo to zase tak nenormalni nebude.To auto stoji v dane vybave co bral (dizl, 4 kolka) asi o 130tis. mene, nez srovnatelny Yeti (byl taky ve vyberu). Ale tech 130 tis. uspory proste neni zadarmo. Neni to tak komfortni, je to hlucnejsi, je to vice kostitras a asi to nema ani tak kvalitni antikorozni ochranu. Proste je to na volbe zakaznika, zda chce priplatit, nebo proste akceptuje to, ze tech 130tis. bude nekde znat. Otci to nevadilo a akceptoval to.
Duster a kostitřas? Nejspíše jsi v Yeti vůbec neseděl, jinak bys takvou hloupost vůbec nenapsal. Yeti je tak tvrdé, že v něm cítíš každého vajgla přes který přejedeš. Duster má právě naopak velice luxusní podvozek o kterém se Yetimu může jenom zdát.A s tou korozí to taky přeháníš. Na lemu blatníku mám téměř od novoty od kamínku odloupnutý kousek laku a bez opravy ani náznak koroze. Tatík chtěl nejspíše hodně ušetřit a vyhledával opravené bouračky dovezené z Francie. Nebyl to náhodou bazar v Klimkovicích, který je tím hodně známý?
Očividně Ferdo neumíš ani číst ;-) Pisatel seladno tam hned v první větě píše, že jeho tatík koupil ten Duster nakonec nový, pro méně chápavé NOVKA a ty máš hned jasno, je to naleštěná svařenka z nějakých Klimkovic, takže už se nedivím, že tobě ten Duster stačí :-D
Jasně. A proto prošmejdil několik aut a na všech byla rez.Vážně si myslíš, že jsem psal o novém voze?
Konečně to aspoň někdo tady z uživatelů Dacie přiznal, čili kdo k tomuto autu přistupuje jako k lowcostu, bude nejspíše spokojený. Kdo takové auta nemusí, poohlédne se jinde, což mnoho Dacmenů nějak nechce stále pochopit a budou stále všem tvrdit, jak je Dacia skvělé auto, ale z pouze z pohledu nenáročného uživatele, který chce nové a přitom relativně levné auto.
YETI uplny offroad :-D jak to tu citam. darmo embéčka je československý sen :-D:-D
Jak to tu ctu, nikde jsem nic takoveho nenasel. Ale mozna ze ve slovenstine to znamena neco jineho
tak si precitaj si diskusiu pepane
neproběhl nedávno "facelift", kde spoustu neduhů opravili, včetně odhlučnění? Mi přijde nefér to v recenzi nezmínit a stavět tuto recenzi tak, že vyjmenovanými neduhy trpí všechny Dustery.
Měl jsem prvního Dustra od roku 2010, pracovní auto, dálnice, silnice, polňačky, les. Za čtyři roky skoro 180 tisíc km, v podstatě jsem dolíval naftu. Pár dorobností vychytáno v záruce. Pořizovací cena 450 000, prodáno za skoro 200 000.Mám druhého, hluk v kabině podstatně nižší, vybavení už moderní, velký rozdíl (+). Opět jen dolívám naftu. Na normální silnici naprosto v poho, na dálnici motor točí přes 3000 ot., ale je to drobek, vyšší otáčky snese. Dlouhodobě.Jezdil jsem i s Yetíkem. Kde už v terénu Yetík nemohl, Duster v pohodě jel dál - vynikající krátká jednička.A lehké auto, vynikající na měkkém podkladu.Prostě pracant, který se neztratí ani na dálnici. Známý (majitel dopravní firmy) si ho koupil na tahání karavanu k moři. A po čtyřech letech zjistil, že nejlépe mu bude sloužit - opět Duster.
Pouzival jsem stridave obe jmenovana auta, ale ze by byl duster v terenu lepsi jsem si nevsiml. Spise diky kratsim previsum mel navrch yeti. Ve kterych situacich tedy jiz nemohl a duster jel dal? Nemyslim to spatne, jen me to zajima. Nebylo to dano rozdilnym obutim? To totiz u tehle radoby offroadu dela vic nez vsechny pohony 4x4 a daksi serepeticky...
Najvacsi rozdiel je vo svetlej vyske. Dusteru v tomto nekonkuruje prakticky nic, okrem Forestera v triede SUV. Alebo potom uz naozaj offroady (Jeep Wrangler...).Na cestach, kde sme znicili asi 3 nove Yeti (rozbite podvozky, znicena spojka, problem s prevodovkou) v priebehu roka, novu Kiu Sportage (rozbita olejova vana), nove Dusteri (okrem jedneho vsetky po facelifte) zvladaju uplne vpohode.Ako nove auto nema Duster ziadnu konkurenciu. Ale za 4-5rocne sa mi zda viac ako 200 000KC tiez vela. Je to ale vyhoda pre ludi, co si kupia nove auto, mozu ho takmer uplne znicit a tesne pred "koncom zivotnosti" = po skonceni zaruky predat.Vo firme mame celkovo 7 Dusterov (cast priamo firemne, mensia cast ludi co vo firme robia). Ak by som si kupoval nove auto, idem jednoznacne do Dustera (kedze 4x4 naplno vyuzijem). Na najblizsiu konkurenciu, ktora splna moje poziadavky (Subaru Forester), by som musel mat 2x tolko penazi.
Vlhká až podmáčená louka ve svahu, kolaje po traktoru.
Jasne, takže to bylo vzorkem a rozmerem gum
Tam bych videl asi jediny duvod svetlou vysku, protoze jak duster tak yeti maji v podstate stejny system pohonu, byt od jinych dodavatelu. Navic yeti ma posilenou proaktivitu. Ale videl sem test ve vyjezdu na louce, kde passat 4x4 s haldexem dojel dal, jak Subaru Forestr, takze to je takove nic nerikajici.
Koupeno za 450, prodáno za 200. Toto je taková kaňka na tom příběhu.
no neviem, mne za zda byt tych 200 tisic KC za Shitster s 200 tisic kilometrami hodne, ale fakt hodne vela..Kto to kupil za tu cenu pre boha??
Q7 3.0TDI ... 4roky/100tkm je za 900t Kč (výkup tak 850), nové 2,2mio (ano, je tam rozdíl generace). Ztráta 61%
Nikdo si nekupuje auto za penize, takze ztrata v procentech je nepodstatna. Radeji ztratim 90% a 10000 Kc nez 10% a 50000 Kc. Proste resit se ma absolutni hodnota, prootze o tu majitel prijde.
ztráta v % měla ukázat, že ta ztráta za 4 roky vlastnictví není tak hrozná. Bohužel není s čím srovnávat korunu ke koruně. Žádné další takto levné SUV na trhu není.
eLzyx srovnáváš nesrovnatelné kámo(doufam že jsme:-D) Auta s vyšší cenou ztrácejí rychleji.I kvůli menšímu počtu momentálních kupců.Toliko k Q7 a 61%.PS jak jezdí švéd?
250t Kč resp. 55% za 4 roky? Není to málo, ale zas taková trága to není.Yeti ambition 2.0TDI ...4 leté s cirka 180t km je za 320t Kč (takže tak 280-290 výkup), nové za 520t Kč. To je cirka 45% ztráta.Kuga titanium 2.0TDCI ... 4 leté s cirka 180t km je za 390t Kč (350-360 výkup), nové 740t Kč. Ztráta 50%. XC60 120/140kW diesel, momentum ... 4 roky/180t km je za 480t Kč (450 výkup), nové 970t Kč. Ztráta 53%.
Klidně bych i ubral na výkupní ceně a naopak neuvažoval s dnešními cenami nových aut. Před čtyřmi lety byly výše, takže ta ztráta hodnoty může být mnohem vyšší.
porovnával jsem to hrubým výběrem na tipcars (stejný motor a výbavová řada ... jestli tohle má tempomat navíc, nebo támhle to auto tažné, to jsem samozřejmě neřešil). Nová auta tam jsou obvykle po nějakých slevách, ceníkové ceny jsou asi vyšší. Předpokládám, že i toho Dustera tenkrát kupoval s nějakou slevou. Je to tedy plus mínus autobus, víceméně jen tak pro utvoření představy ...
Duster za 450 už po slevě ? To mělo pozlacený kliky, ne ? Jo a prosím tě, porovnávej porovnatelné, nebo tedy přiznejte, že Škodovka je ten "držák ceny" jen v kecech marketingových kouzelníků.
Tak pořád se říká, jak Škodovka drží cenu a najednou se tady Škoda srovnává s fuj fuj Dačkou ? No to jsou mi věci.
Škoda odpad wolksvagen! Dacia odpad Renault! Co řešíš blbečku!
Defekt nekomu nadava do blbecku ? Haha. Kdybych byl jako ty, tak bych ti radil at zapojis ten svuj defektni mozek. Ale ja mam uroven, tak jen pripomenu,ze ke skodovce se tady kazdy modli jak ke zlatymu teleti a pak to srovnavaj s Daciema. Ale klidne si bud dal ve svym vulgarnim svete
Hajný a teď tu o Perníkové chaloupce...Na tahání karavanu musí být nějaký poměr hmotnosti tahač/přívěs, aby to mělo nějakou stabilitu. Taky je potřeba nějaký motor, abych nemusel zdolávat kopce na dvojku. Očividně je ten tvůj známý nějaký masochista, asi se v tom vyžívá, ale nepiš tady takový blafy. To chcíplý 1,5dci je tak akorát na samotný auto a ne karavan, kde se hmotnost pohybuje 800 - 1500kg. a má to čelní odpor jako kráva.
♠space > jasne su mi dve veci:a/ v dusteri sme nikdy nesedelib/ prives sme nikdy netahaliTo si mohol napisat zrovna a hned ;-)
Jel jsi s Dustrem? Aspoň pár kilometrů, nebo jsou to jenom dojmy?Ano, má ho čiplý. A po čtyřech letech se zase rozhodl pro Dustra.Ve firmě má asi 15 kamionů, dopravuje po Evropě, žádná socka. Tak proč asi?
ZdravímJe to možná divné, ale s Dusterem se s přívěsem jezdí fakt dobře. Máme ho jako služební a už jsem tahal vlek s hmotností blízkou maximu (1500 Kg) a vlastnosti soupravy jsou výborné.Navíc se projeví krátké převody, normální osobák má na přívěs rychlosti zbytečně dlouhé.
Lowcostový Duster, kdo tak k tomuto autu přistupuje, bude zřejmě spokojený. Na vysoký hluk v kabině si zvykne a nebo to přebije rádiem :-D Palubovka, tlačítka na středovém panelu a víčko nádrže hodně připomínají Clio II a ani bych se nedivil, kdyby to z něj bylo. Clio II má taky takový plasťáčkový a chudý interiér, ale zase ten interiér něco vydrží. Ale co mě nejvíce pobavilo, když jsem před lety viděl Duster jako novinku, je ta zadní (ne)roletka a ten vlnovec na zadní části výfukového potrubí :-D Naprostý humus je ale ten samostatný otočný přepínač na levo pod volantem, což nutí člověka si zavzpomínat na vozy z bývalého SSSR :-P Dát ty prachy za tohleto jako novku, může asi jenom velmi nenáročný uživatel toužící po nějakém tom dodávkovém posedu za volantem.
(Marekx )největší tvůj neduh je mít na nového. Znal jsem jednoho který když začali nové favority měl na jazyku jen pomluvu ale když si uškudlil a koupil . Chudák ten kdo před ním řekl něco špatného o škoda favorit.
Co Duster nezabije?Nuz, odpoved je stale neznama, kedze Dustera zabije, obrazne povedane, aj vystrel z gumipusky....
Co to sakra meleš ty slováku???:-O:-O:-O:-O:-O
Neber si do huby to čo nedokážeš zožrať
Jezdím D.D. dva roky, okresky dálnice, žádný problém. O dovolené sem najel cca 6000 km po Evropě během 3. tydnu . Německo , Francie, Španělsko, Andora, Itálie, Rakousko a vše na LPG. Auto jelo bez problémů a rychleji než je dálniční limit :-) . Ve Španělsku teploty přes 40' C klima běžela v kuse 4 i více hodin auto jelo jak drak. Takže nějaké kecy o -gumipuskach- a odborné testy tohoto typu jsou bohapusté žvásty ... MiKo
tak za tych dovolenkovych 6(!) tisic km v tomto aute by si si zasluzil zlatu medajlu za pevne nervy a vydrz!gratulujem
Super, reprezentujes jeden kus. To znamena, ze vsechny ostatni jsou takove? Souhrnna data davaji pohled na celou produkci, ne na jeden tvuj konkretni kus, ktery muze zrovna fungovat.
Aj v článku je subjektívny pohľad na jeden kus. Nie je to dlhodobý ani komplexný súhrn. Tak o čom točíš???
jo, zrovna jemu vyrobili toho Dustera, co funguje. Ostatní mají smůlu :-D
Tak jsem to nemyslel. Ale jeden kus je moc maly vzorek na to, aby proste dokazal rici, jake to auto je obecne. Tu se bavime treba o tom, ze ty "typicke vady" zasahuji treba jen promile kusu, ale zasahuji. Takze treba 1000 majitelu to nepozna, ale ten jeden ano. A pak jde o to, jak je ta cetnost velka a jaka je sance na to narazit. A proste kazde auto ma svoje "typicke problemy" ktere proste potkvavaji to auto realtivne casto.
""Takze treba 1000 majitelu to nepozna, ale ten jeden ano"" Práve Dacia oslávila 4milonty predyný kus :-D ;-) Takže asi tak ;-)
zas to ber tak, že píše vlastně o jiném Dusterovi, než je popsán v článku. On už má nejspíše facelift, který prodělal spousty změn. Jak v odhlučnění, tak motory, tak v interieru, tak opticky (světla, maska, hagusy a další).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.