Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Dacia Duster si zatím cenu drží dobře. Jak ale vypadá, když má za sebou pořádnou porci kilometrů?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Dacia Duster: Úvod
  2. Ojetá Dacia Duster: Co od ní čekat
  3. Ojetá Dacia Duster: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Dacia Duster: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Dacia Duster: Verdikt
  6. Ojetá Dacia Duster: kompletní fotogalerie

Dacia Duster. Pro někoho příšerně laciná obluda nehodná pozornosti, pro jiného poctivý pracant, na kterého nedá dopustit. Jsou lidé, kteří svou Dacii považují za nejspolehlivější auto, jaké kdy měli. Mluví o ní jako o autě, které je skoro nic nestojí. A i to je možná důvod, proč je Dacia Duster mezi ojetinami poměrně vzácné zboží. Lidé se jich neradi zbavují a když už, v bazaru se Duster ani neohřeje.

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Pro Duster je ale specifické i to, že se vlastně jedná o nejlevnější cestu k modernímu SUV s pohonem 4x4, i když slůvko „moderní“ tu berte s velkou rezervou. Technika rumunského SUV je natolik tradiční a jednoduchá, že to v dnešní době s určitými požadavky na bezpečnost a ekologii snad jednodušeji ani nejde.

Co je klíčové

  • Rozmyslet si, zda skutečně chcete obětovat komfort a bezpečnost
  • Důkladně prověřit podvozek
  • Koupit auto jen s jasnou historií a původem
  • Připravit si peníze bokem na první velký servis
  • Smířit se s chudou výbavou a neřešit drobnosti
  • Poskytovat autu pravidelný servis a péči, zaslouží si je

Ojetá auta už z velké části přišla o svou nepopiratelnou výhodu – tovární záruku. Nicméně pokud dobře vybíráte a dáte si pozor na některé detaily, nemusí být ani koupě ojetého Dusteru velký průšvih. Jako příklad nám poslouží tento modrý exemplář s motorem 1.5 dCi, manuálním šestikvaltem a pohonem 4x4, který jsme si k testu půjčili v Auto ESA.

Testovaná Dacia Duster, o které byste klidně mohli říct, že optikou cílového zákazníka měla luxusní a skoro až marnivou výbavu, byla vyrobena v roce 2011, měla najeto 138 000 km a prodejce si ji cenil na 229 000 korun.

Radosti
Primitivní a snadno opravitelná konstrukce
Velmi slušné schopnosti v terénu
Nízké ceny aut, dílů i servisu
Solidní mechanická spolehlivost
Překvapivě odolné diesely 1.5 dCi
S motorem 1.6 16V prakticky nesmrtelná
Starosti
Krátká převodovka u dieselů 4x4
Laciný interiér a chudá výbava
Problémy při provozu na LPG
Nízká úroveň pasivní i aktivní bezpečnosti
Jen málo majitelů se o ně pořádně stará
Některá auta jsou extrémně zanedbaná
5  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Dacia Duster: Úvod
  2. Ojetá Dacia Duster: Co od ní čekat
  3. Ojetá Dacia Duster: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Dacia Duster: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Dacia Duster: Verdikt
  6. Ojetá Dacia Duster: kompletní fotogalerie
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek