98
Fotogalerie

Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

Kapitoly článku:


Vystupujeme

Velmi příjemný dojem v nás zanechal jednoduchý, ale praktický a přehledný head-up displej. Lze v něm volit mezi rychloměrem a kombinací se symboly navigace, ale také jej zcela vypnout. Projekce nikterak „netahá za oči“ a rychle si zvyknete na to, že pro zjištění aktuální rychlosti stačí jen mírně přeostřit, displej v Citroënu C6 navíc umožňuje výškovou regulaci obrazu.

P1180119.JPGP1180122.JPGP1180142.JPGP1180136.JPGP1180133.JPGP1180138.JPG
Citroën C6 patří k těm autům, jež si buď zamilujete, nebo... ne.

V nabídce relativně dostupných a přitom poměrně nových aut lze jen těžko hledat vůz, který se sumou svých rysů a vlastností tak výrazně vymyká obecně vžitým zvyklostem. Citroën C6 je mimořádně komfortním a dobře vybaveným autem, které si sice své příznivce získává nepříliš snadno, ale navždy. Díky mechanické příbuznosti s typem C5 lze vybírat z široké nabídky levnějších dílů z druhovýroby od různých značek, co se ale třeba karosářských dílů týče, to už je u C6 samozřejmě horší.

P1180177.JPGP1180178.JPGP1180179.JPGP1180180.JPGP1180181.JPGP1180182.JPGP1180183.JPGP1180184.JPGP1180185.JPG
Zavazadlový prostor k přednostem
Citroënu C6 určitě nepatří

S vozem jsme během testu najeli více než 1 400 km bez jakýchkoli komplikací a náznaků poruch (s výjimkou výše uvedeného). Ve městě jsme se se spotřebou pohybovali kolem 12 l/100 km a mimo město jsme se nedostali pod 7,4 l/100 km, přičemž celkový průměr za celý test dosáhl 9,2 l/100 km.

Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto
Autor děkuje vedení ISŠ Automobilní Brno za spolupráci při zkouškách technického stavu testovaného vozu

Technické údaje: Citroën C6

Rok • stupeň výbavy
2007 • Lignage
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 720 cm3
Vrtání • zdvih
81,0 mm • 88,0 mm
Stupeň komprese
17,3:1
Nejvyšší výkon
150 kW (204 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
440 Nm při 1 900 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,9 s
Nejvyšší rychlost
230 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
421 l
Objem palivové nádrže
72 l
Hmotnost: provozní • celková
1 871 kg • 2 335 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
12,0 • 6,8 • 8,7 l/100 km
Rozvor náprav
2 900 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 580 mm • 1 553 mm
Rozměr pneumatik
245/45 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 908 × 1 860 × 1 464 mm

Naměřené hodnoty

Rychlostní stupeň/otáčky
50 km/h 4/1 400 ot./min.
90 km/h 5/1 800 ot./min.
130 km/h 6/2 200 ot./min.
Orientační měření hlučnosti
Volnoběh 37 db
50 km/h (4. st.) 51 db
130 km/h (5. st.) 62 db
Zrychlení 0 - 100 km/h Čas
1 9,26 s
2 8,93 s
3 9,17 s
Průměr 9,120 s
60 – 100 km/h
Aut. 6,12 s
Man. 5,63 s
80 – 120 km/h
Aut. 6,89 s
Man. 6,76 s

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud