Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

52 komentářů

nelka 54
18. dubna • 23:00

Dobrý dne prosím mám dotaz k autíčku C-6 jen nějakou recenzi zvažuji zda koupit nebo ne-e,
říkají chytré hlavy že pokud bude porucha tak musím pouze a jen do značkového sevrizu??!!prosíím kdo má tohle krásné luxusni autíčko muže mi ipodat info popřípadě sms zavolám budu moc ráda za jakéko-li informace díky nela

václav C6
19. ledna • 22:53

Nabyli si hubu při strašné POŘIZOVACI ceně atakující hranici bezmála 1800000 kč a to bylo i na Citroen C6 PŘÍLIŠ a na to dojeli !!! Boom se nekonal...

viper
9. března • 14:06

Taková ta cena nikdy nebyla. Nejdražší provedení s naftovým šestiválcem stálo 1.600.000,-Kč.I když i to je hoooodně sebevědomá cena na Citroen ( já osobně bych viděl ten strop raději někde na 1.300.000,-Kč )

Kenny
6. července • 21:58

Jízda asi super, pořízení za levno :-) Ale ten servis vražda , zvlášť když se v tom neumíte hrabat :-(

Čechystán
16. července • 12:01

Tak jako u kterékoliv jiné olítané šlupky B-]

Rodin
5. července • 0:31

No slava, konecne normalni clanek o aute! Uz jsem se bal, ze se jim tady na ten bulvarek pan Duchon vyprd...

PoliceCollector
2. července • 22:48

Smutný konec velkého Citroenu, tohle auto je opravdu výjimečné a - krásné. Fascinují mne jeho elegantní tvary, to obrovské protažené okno a i když jde o osm let starý model, tak design nezastaral. Podle mne jedno z nejhezčích aut a co jsem viděl na záběrech z Normandie, tak v Elysejském paláci je pořád používají. Ano, koupil bych si ho :) Docela by mne zajímalo čím je hodlají nahradit, protože Francouzi jsou patrioti a používají francouzské vozy ale v současnosti nic takhle reprezentativního v nabídce žádné francouzské automobilky není... Docela bych věřil i tomu že to bude ceněná klasika.

Petr
3. července • 22:13

exteriér krásný, ale interiér na prémiovku průměrný, to je škoda, protože auto je to opravdu krásné a hydracitve je něco geniálního

veto
14. července • 22:29

minule sme porovnavali bmw5 2011 3liter dizel s c6 (rok neviem) 3liter dizel. bmw lepsie tahalo, c6 tahalo viac ako benzin, kedy nas zatlacilo do sedacky az od 3000rpm, ale vnutri je c6 o triedu vyssie. Takze c6 sa moze kludne zrovnavat s premiami.

viper
15. července • 9:18

Takový interiér do auta této třídy nepatří a jeho zastaralost je na něm bohužel znát. Levné páčky, opravdu velice ošklivý volant, středová konzole ze starší C5, přehnaná cena, to vše tomu autu hodně ublížilo, protože už v době uvedení ten interiér působil archaicky. Trochu to zachraňuje verze v bílé kůži, ale ta se přestala nabízet v roce 2009. Nepovedlo se ani uvedení na trh, ten automobil měl vyjít na trh nejpozdějí v roce 2001 ale do prodeje se dostal až v roce 2006. Zkazníkům kteří chtěli vyměnit své XM za novější velký Citroen nezbylo než přejít ke konkurenci. Citroen tak udělal na 6 let prázdou mezeru ve své nabídce a přišel tím o mnoho svých zákazníků, protože C5 nemohla nabídnout takovou prestiž a pohodlí, jako velké Citroeny XM/CX/SM. Také nabídka motorů byla omezená, pouze dva šestiválce na začátku s poměrně sebevědomě nadsazenou cenou, čtyřválec přišel pozdě a jeho cenovka nebyla o mnoho příznivější než ceny V6 verzí. Už v začátkem roku 2009 vypadla z nabídky jediná benzínová verze 3.0 V6 a vůz se tak nabízel pouze s dieselovými motory. Uvedení vozu na český trh neprovázela žádná kampaň, takže se o jeho uvedení na trh dozvěděli pouze skalní příznivci značky. Přestože je C6 zajímavým vozem, je zároveň ukázkovým příkladem toho, jak se to dělat nemá. Jde o selhání mnoha faktorů, špatného načasování, maketingu, špatné cenotvorby, špatného rozhodnutí managementu, pozdního uvedení na trh, atd.Přesto jízdním projevem a základními rysy či některými detaily je přesně tím, co charakterizuje všechny velké Citroeny. Extravagance a maximální pohodlí.

jenda
2. července • 16:49

http://www.dailymotion.com/video/x3whl5_citroen-c6-b... ...
jedna c6 jezdí u nás ve městě a je to nádhera. V záplavě škodovek, audin, bmw je to nadčasové auta a každý se ohlíží jak kdyby to spadlo z marsu.

Petr
2. července • 20:35

!!! tak to je bomba !!!, tím pro mně, jako člověka preferujícího konfort, veškerá diskuse skončila, moc by mně zajímalo srovnání s A8, 7 nebo S, možná, že několikanásobně dražší auta se hydractive nevyrovnají

jenda
2. července • 21:22

Musíš brát ale jen Hydractiv 3+, což je v současné době jen v C5 a právě v C6. 3+ má vyřešeny i odskoky kol od děr a tudíž můžeš mít na tom nízkoprofilové pneumatiky. U Hydractiv 2 nebo 3 ti kolo do hluboké díry bouchlo jak pytel brambor.
Výhodou je ještě to, že i když do kufru naložíš půl tuny tak to auto bude stejně vysoko a bude pořád stejně pérovat i v zatáčkách. Takhle jsem odstěhoval na chatu hodně materiálu a ve stavebninách když jsem naložil obrubníky a auto sedlo na zadek tak se mi smáli. No ale jen do doby než jsem to natočil a auto se za chvíli zvedlo.

viper
2. července • 22:33

všechny šetiválcové verze ale nemají klasický Hydractive 3+ ale mnohem sofistikovanější podvozek s aktivním tlumením AMVAR, kdy pro každé kolo je k dispozici 16 různých charakteristik. Tohle má jen C6, každé kolo má vlastní snímač zdvihu a tlumení je nastavováno nezávisle. viz: http://www.forum.citroeny.cz/viewtopic.php...

jenda
2. července • 23:29

Jo pravda, Citroena už pár let nemám, tak už to tak neštuduju. Jinak máš samozřejmě pravdu. Měl jsem Citroeny cca 10 let a nikdy na ně nezapomenu. Škoda, že se od těch podvozků ustupuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
viper
3. července • 8:47

tady v tom videu je celkem přehledně vysvětleno :http://www.youtube.com/watch...

martin
2. července • 18:45

Tak to bolo vyborne video, mali by si ho pozriet vsetci, co na franczuske auta nadavaju uz iba z principu...

Petr
2. července • 16:44

kamoš jej má a tlačítka ve cca 150 tis. bez výrazného poškození, zde tipuji stočeno o minimálně 100-150 tis.

JA-NE
2. července • 13:46

ja to auto milujem, je nadherne... nejde sa za nim neotocit..:-O:-P

Hloupej Honza
2. července • 9:29

To auto je pěkný ale technologicky za zenitem. Limuzíny jou zase o kousek dál a veterán a sběratelský kus to také není. Své zájemce si to najde.

KivH
4. května • 22:17

No, je to limitovaná edice. Vyrobilo se jich jen 27.000 ks. Tak nevím, podle čeho sis udělal závěr.

Reitinger
30. prosince • 17:03

Přesněji ...bylo jich vyrobeno 23.400 ks.Mám dva kousky a jistotu,že dolů s cenou již nikdy nepůjdou.Faktem je,že nyní je o pět let více -tedy jiná doba,jiné ceny.Pokud bych je prodával už mohu jen vydělat - ale prodávat nebudu:-))nic lepšího není...

Petr
2. července • 16:45

co je technologicky za zenitem, konkrétně, jsem zvědavý co vypotíš

Sondage
2. července • 10:19

A já si zase myslim, že vzhledem k tomu, že to je francouzskej excentrik vyšší střední a že se jich vyrobilo asi 20 000, tak by to klidně sběratelskej kousek jednou mohl bejt

Hloupej Honza
2. července • 10:31

Jenže on se stále vyrábí a to "sběratelskou" cenu snižuje. Není jen v nabídce , ale koupit nový jde.K tomu aby se to označilo jako youngtimer je třeba ještě kus

Sondage
2. července • 17:42

Kdepak, v Rennes la Janais nebo kde se C6 vyráběla už po výrobě C6 není ani památky. Skončila v prosinci roku 2012 ;-) :-)

Hloupej Honza
2. července • 19:46

Skončila sériová výroba, na přání Vám ho stále vyrobí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Phoenix
3. července • 8:33

Už ho ani nevyrobí... Ale mají sklady plné neprodaných kusů, hlavně v Německu... I proto zatím není na obzoru žádný nástupce

Phoenix
2. července • 8:27

Loni jsem si pořídil - béžový interiér v kůži, černé lakování, při koupi najeto nějakých 98.000... Maximální spokojenost, jen ty 18" kola se mi k tomu na našich silnicích moc nehodí, protože podvozek to sice utlumí, ale ty rázy od kol mě opravdu děsí... Prostě to má být auto na komfort, ne na sport... A protože se mi ty originál ráfky moc nelíbí a původní majitel s tím evidentně někde skákal přes obrubník (mělo to poněkud omlácené krycí plasty a máčknutou olejovou vanu), půjdou pryč a auto dostane nové, s nějakým lehčím designem :-)
Každopádně s autem jako celek spokojenost... Když si člověk pár věcí odmyslí, umí to docela slušně zasportovat v rámci svých mezí. A samozřejmě je nutné počítat s tím, kolik váhy pod sebou mám.
Auto zatím bez problémů, má za sebou běžnou servisní prohlídku a kromě vyskákaných silentbloků na přední nápravě pohoda... Jo, interiér se trochu šoupe, ale to možná způsobuje kvalita tlačítek než extrémní používání - prostě chybí tomu ta německá robustnost, člověk na to musí trochu citlivěji, jako na ženu :-)

KivH
4. května • 22:36

Váha a sily na přední nápravu jsou moc velké. A typnul bych, že materiál na to není počítaný. Jakoby to bylo z jiného auta. Takže co 60.000 km, komplet všechno na předku nové. Ale, nechal jsem tam před 120.000 nandat neoriginální součástky a je neuvěřitelný klid. Za 8 let, co to mám, jsem tomu musel lecos odpustit, ale řadu věci mám ještě originál (výfuk, koule, tlumiče, 5 vstřiků, turba, denní světla) a podvozek a svezení ty strasti a bolesti vyváží.

bimbo
2. července • 8:10

Proc jednoduse nepriznate ze auto je stocene? osoupana tlacitka, vule v napravach, kosti stabilizatoru rozhodne nevypovidaji, ze by auto melo jen 139tkm.
Ale na druhou stranu chapu, pokud nekolikrat denne slysim z radia Karolinu Topolovou, ze jiz desetitisice lidi prisly pro auto s nestocenym tachometrem tak se testy z 3A delaji objetivne blbe. 3-[

KivH
4. května • 22:12

To auto nemusí být stočené, ty tlačítka jsem osahal asi tak za rok (ca za 70.000 km). Vůbec ta pogumování mají slabá. Taky řada plastových dílu je mizerná...a předražená, když to potřebujete vyměnit.

Honza
2. července • 17:01

Mám C5 - první majitel. Ve 130 tis. se některá tlačítka úplně oloupala, teď mám najeto 190 tis. Kosti stabilizátoru jsem měnil už po třetí...takže tak... Netvrdím, že ta C6 nemá nestočený tachometr, ale podle výše popisovaného se na to rozhodně nedá usuzovat...

Michal
2. července • 21:47

Dobře, mám C5 III, V6 Hdi, 116 tis. km a mám ji jako novou. Předtím C5 I 2,2 Hdi. Tlačítka ani nic jiného se mi neloupe, jen klasická vlhká kůži pod zadkem. Předchozí pětka jakbysmet, prodával jsem ji s 220 tis. km. Na Xantii jsem dal 200 tis. km sám a šla s 300 tis km k mému mechanikou do rodiny. Kosti jsou klasika, to ano, u X byly i dvě tři koule za tu dobu, ale jinak v pohodě. Dokonce u 2,2 jsem jen jednou dolival eolys, jinak Fap držel celých 220 tis km. Ale interiér nikdy nic. Chce to myslet a ne opotrebovat nevhodným uzivanim a pak se divit. Evergreen jsou vmackle otocne spínače vyhrevu sedaček. Místo tahu po tecne na ně tlačí.

Michal
2. července • 21:48

Na kůži je vlnka, T9 nemám rád...

Hloupej Honza
2. července • 9:28

Oni sou lidi který autem opravdu jezdí nakrev a když to auto prodávají je vorajplovaný jak nikdy. Vorvanej volant mám po 60 , nějaký tlačítko taky. Pak sou leštiči který na jedou pod 100, 80, 60, 50 i takový případy jsou .

k22
14. července • 15:08

vorvanej volant po 60..člověče, ty snad má škůdku...ale to bys zase nebyl hloupej Honza ale clever Honza ;-)

Michal
2. července • 9:01

Nemusí být. Ošoupaná tlačítka řeší více lidí, kteří netuší, že pot a mastnota dělají své. I u koncernu. Navíc, tlačítka jsou od slova "tlačit" zatímco spousta lidí po nich prstem "táhne". Při bodovém dotyku se nikdy ošoupat nemohou. Kosti a silentbloky jsou daní za vysokou hmotnost auta a Hydractiv, ale to je jen malá cena za to neskutečné pohodlí.

Kankunen
2. července • 8:29

Na frantíka je stav dost dobrý. To naše nově kupované výtvory PSA bez menění dílů zdaleka nevydržely. Třeba čepy řízení na 206ce se měnily po 15 t km a levé světlo jsem musel upravit pilovaním děr, protože bylo vyštelované na doraz a stejně oslňovalo protijedoucí.

Kankunen
2. července • 7:56

Pokud chtějí francouzi prodávat něco takového, tak musí mít auto konzervativnější tvary a mít pouze detaily, které auto odliší. Podvozek perfektní, motor perfektní, ale převodovka už je klasicky francouzsky mimo a to ovládání a fungování ovládačů je to, co má prémie D3 zvládnuté k dokonalosti. Takže to chce doladit a dělat 3 generace pořádně a lidi to začnou vnímat jako prémii, jenže to je pro frantíky nemožné dpdržet.

nelka 54
18. dubna • 23:04

halo halo prosím zdravim máte tohle krásné autíčko .C-6 ? moc bych se chtěla na něco zeptat prosím mužete mi poslat sms zavolám,nutné nebot stále nevim zda vuz koupit či ně díky nela 722065995

Bobby Deerfield
2. července • 22:49

Mně naopak C6 připadá až moc konzervativní. Zatím co dříve se Citroen svými nápady od konkurence odlišoval, teď do té šedi také zapadá.

Michal
2. července • 8:58

Převodovka je japonský Aisin, který je nejrozšířenějším dodavatelem převodovek vůbec. Klasicky francouzsky.

Kankunen
2. července • 9:54

Abych řekl pravdu, tak nevím jestli jim to japonci ladili s motorem nebo francouzi sami.

viper
3. července • 10:16

všechno ladil Aisin podle požadavků PSA. Říká se ale, že tatáž převodovka např. ve Volvo má mnohem lépe dimenzovaný chladič oleje v převodovce a filtry a tím pádem je spolehlivější a má o něco delsí životnost, naopak u PSA osekali na kost co jen šlo....Nesmysl je ta "doživotní" náplň oleje, kterou tak často omílají technici v servisech Peugeotu a Citroenu.

KivH
4. května • 22:25

Taky mi to říkali. Ve 240.000 se kousala a kopala jak vzteklá. Nová náplň 10.000. Málem jsem tu zprávu nepřežil. A ejhle, neoriginál náplň jen 2.500. Tak jsem tam za těch 10.000 dal postupně čtyři a převodovka to nakonec přežila a žije i teď, když má na svém hrbu už 380.000 km.

Michal
3. července • 10:25

Je to možné, ale kdo to ví určitě? Já měním v tomhle Aisinu olej po 80 tis. km, naštěstí tam mám zátky. Ale nové verze jsou již bez zátek, tam je to definitivní...

dsf
2. července • 7:26

No Milankovia,
dostali ste ma, podvozok, neuveritelne. Skoda, ze si ho nemaju citatelia s cim porovnat.Co sa mna tyka pride mi velmi zachovaly.

fero
2. července • 20:02

V tomhle bouraku jedete jak na pirku... A paradox je že náš president jezdí drncavou Skodovkou:-D a jeho ochranka daleko lepšími auty ...

Ludek_II
2. července • 20:50

Tak pro dědky je i ta Škůdka zbytečný luxus. B-]

Michal
2. července • 9:03

Snad jedině s Airmaticem, a i ten by odešel s pláčem. Minimálně v účtech za opravu.

dsf
2. července • 18:34

Ja som skor myslel aj podvozky inych oldies. BMW, Audi, MB, Skoda, VW atd.

Doporučujeme

Články odjinud