Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

Byl to nejluxusnější cestovní vůz, jaký francouzský automobilový průmysl v uplynulých dekádách vyrobil. Nabízí nedostižný komfort cestování, přitom jej dnes pořídíte za ceny vskutku lidové…
Seznam kapitol
  1. Citroën C6 v kostce
  2. Pokud se nudíte…, Dlouhé čekání, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Na palubě
  5. Startujeme, Za volantem
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie

Reprezentační sedan Citroën C6 byl představen v roce 2005, tedy plných pět let po ukončení produkce řady XM. Přivezl celou řadu primátů, a to nejen francouzských. Sumou svých vlastností a rysů drtivě deklasoval konkurenční modely Renault Vel Satis a Peugeot 607 a stal se oficiálním vozem francouzských prezidentů. Nedočkavý Jacques Chirac dokonce zprvu jezdil jedním z předsériových prototypů a průběžně obměňovaná flotila vozů C6 v elysejském paláci sloužila i Nicolasi Sarkozymu.

Citroën C6 navázal na to nejlepší z dějin značky Citroën včetně progresivního, originálního designu a vyhlášeného plynokapalinového pérování, samozřejmě v jeho nejdokonalejším provedení Hydracitve 3+. Hned od počátku výroby nabízel adaptivní bi-xenonové světlomety, head-up displej i hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu, ale hlavně mimořádně komfortní cestování. Dějiny modelu Citroën C6 se uzavřely v roce 2012 s poměrně žalostným výsledkem: celkem vzniklo jen 23 400 vozů tohoto typu, přičemž výrobce původně počítal s ročním odbytem 20 000 kusů…

Tento francouzský sedan dnes pořídíte už za ceny pod 200 000 Kč, za něž můžete mít vůz, za nímž se každý otočí a v němž budou vaši pasažéři omdlévat němým úžasem. V AAA Auto jsme si k testu vybrali Citroën C6 z roku 2007 s tehdy nejvýkonnějším, dvojicí turbodmychadel přeplňovaným motorem 2,7 HDi známým třeba z Jaguaru S-Type

Radosti
Komfortní cestování
Originální design
Bohatá základní výbava
Starosti
Jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech
Malý zavazadlový prostor
Vysoký pokles ceny
4  /10
Pokračování testu
Fotogalerie196 fotografií
P1180116.JPG P1180117.JPG P1180118.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citroën C6 v kostce
  2. Pokud se nudíte…, Dlouhé čekání, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Na palubě
  5. Startujeme, Za volantem
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků