Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

Byl to nejluxusnější cestovní vůz, jaký francouzský automobilový průmysl v uplynulých dekádách vyrobil. Nabízí nedostižný komfort cestování, přitom jej dnes pořídíte za ceny vskutku lidové…
Seznam kapitol
  1. Citroën C6 v kostce
  2. Pokud se nudíte…, Dlouhé čekání, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Na palubě
  5. Startujeme, Za volantem
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie

Reprezentační sedan Citroën C6 byl představen v roce 2005, tedy plných pět let po ukončení produkce řady XM. Přivezl celou řadu primátů, a to nejen francouzských. Sumou svých vlastností a rysů drtivě deklasoval konkurenční modely Renault Vel Satis a Peugeot 607 a stal se oficiálním vozem francouzských prezidentů. Nedočkavý Jacques Chirac dokonce zprvu jezdil jedním z předsériových prototypů a průběžně obměňovaná flotila vozů C6 v elysejském paláci sloužila i Nicolasi Sarkozymu.

Citroën C6 navázal na to nejlepší z dějin značky Citroën včetně progresivního, originálního designu a vyhlášeného plynokapalinového pérování, samozřejmě v jeho nejdokonalejším provedení Hydracitve 3+. Hned od počátku výroby nabízel adaptivní bi-xenonové světlomety, head-up displej i hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu, ale hlavně mimořádně komfortní cestování. Dějiny modelu Citroën C6 se uzavřely v roce 2012 s poměrně žalostným výsledkem: celkem vzniklo jen 23 400 vozů tohoto typu, přičemž výrobce původně počítal s ročním odbytem 20 000 kusů…

Tento francouzský sedan dnes pořídíte už za ceny pod 200 000 Kč, za něž můžete mít vůz, za nímž se každý otočí a v němž budou vaši pasažéři omdlévat němým úžasem. V AAA Auto jsme si k testu vybrali Citroën C6 z roku 2007 s tehdy nejvýkonnějším, dvojicí turbodmychadel přeplňovaným motorem 2,7 HDi známým třeba z Jaguaru S-Type

Radosti
Komfortní cestování
Originální design
Bohatá základní výbava
Starosti
Jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech
Malý zavazadlový prostor
Vysoký pokles ceny
4  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citroën C6 v kostce
  2. Pokud se nudíte…, Dlouhé čekání, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Na palubě
  5. Startujeme, Za volantem
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků