Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

Byl to nejluxusnější cestovní vůz, jaký francouzský automobilový průmysl v uplynulých dekádách vyrobil. Nabízí nedostižný komfort cestování, přitom jej dnes pořídíte za ceny vskutku lidové…
Seznam kapitol
  1. Citroën C6 v kostce
  2. Pokud se nudíte…, Dlouhé čekání, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Na palubě
  5. Startujeme, Za volantem
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie

Reprezentační sedan Citroën C6 byl představen v roce 2005, tedy plných pět let po ukončení produkce řady XM. Přivezl celou řadu primátů, a to nejen francouzských. Sumou svých vlastností a rysů drtivě deklasoval konkurenční modely Renault Vel Satis a Peugeot 607 a stal se oficiálním vozem francouzských prezidentů. Nedočkavý Jacques Chirac dokonce zprvu jezdil jedním z předsériových prototypů a průběžně obměňovaná flotila vozů C6 v elysejském paláci sloužila i Nicolasi Sarkozymu.

Citroën C6 navázal na to nejlepší z dějin značky Citroën včetně progresivního, originálního designu a vyhlášeného plynokapalinového pérování, samozřejmě v jeho nejdokonalejším provedení Hydracitve 3+. Hned od počátku výroby nabízel adaptivní bi-xenonové světlomety, head-up displej i hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu, ale hlavně mimořádně komfortní cestování. Dějiny modelu Citroën C6 se uzavřely v roce 2012 s poměrně žalostným výsledkem: celkem vzniklo jen 23 400 vozů tohoto typu, přičemž výrobce původně počítal s ročním odbytem 20 000 kusů…

Tento francouzský sedan dnes pořídíte už za ceny pod 200 000 Kč, za něž můžete mít vůz, za nímž se každý otočí a v němž budou vaši pasažéři omdlévat němým úžasem. V AAA Auto jsme si k testu vybrali Citroën C6 z roku 2007 s tehdy nejvýkonnějším, dvojicí turbodmychadel přeplňovaným motorem 2,7 HDi známým třeba z Jaguaru S-Type

Radosti
Komfortní cestování
Originální design
Bohatá základní výbava
Starosti
Jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech
Malý zavazadlový prostor
Vysoký pokles ceny
4  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citroën C6 v kostce
  2. Pokud se nudíte…, Dlouhé čekání, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Na palubě
  5. Startujeme, Za volantem
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků