Test ojetiny: Citroën C5 2,0 HDi Break - přebytek místa a zdánlivého luxusu

31 komentářů

Lukáš
10. září • 19:39

Nejak mi uniká ta nesmyslná spotřeba.Ještě do nedávna jsem mel tento malej náklaďák s motorem 2.0 HDI samozřejmě a po městě do 7l i v zimě a dálnice svižná jizda v rámci pravidel tedy do 140 centrální Itálie průměr 4.4l naložen s rodinou.Každé HDI ocení kvalitní naftu a odměna je nízká spotřeba.Ano interiér mela Xantie mnohem lepší.Ale naložit rodinu do kufru pod roletku moc aut neumí.Bohužel jej zachvátila větev stromu a ukončila předčasně jeho život.Jeho nástupce nové Mondeo kombi už ani zdaleka není takový stěhovák byť vypadá mnohem líp.

Jardalpg
2. prosince • 12:59

Měl jsem C5 r.v.2002 přes 300 000 na plyn! To bylo ještě auto s velkým A!!! Neskutečný prostor a pohodlí, žehlička slinic! Novější vozy už jsou většinou jen spotřební zboží k nájezdu do 200 000.Podotýkám většinou. Dnes bych šel asi do mondea 2,0 Tdci kolem r.2007-8. Celkem velká, spolehlivá kára i když co se pohodlí týká o trochu prohrává s C 5 první generace.

Igo
18. října • 15:33

testovat toto velké auto vybavené motorem o obsahu 1,6 je opravdu levný luxus... a doporučovat pak 1,6hdi jako nejlepší volbu je další z tradičních zaběhnutých hloupých klišé malých českjých likdí, kteří si chtějí koupit velké auto a mít u něj spotřeby fiatu pětistovky neby c saxa.......to je stejné klišé asi jako dnes doporučovat 3-válce o obsahu 1,2 apod..... Kromě tohoto jsem nezaznamenal v komentáři testujícího jediný záporný hodnocení:
1) bezpečnost - výborná
2) pořizovací cena - nízká
3) 2,0 silný i když hlučnější motor, ( to je asi pravda i vícero motorů ne?), 3,0i V6 motor spolehlivý, a vyšší spotřeba se řeší jako i jiných značek přes LPG
4) hydraulika - přežije celý vůz
5) obecně antikorozní ochrana oproti např Mazdě MB naprosto špičková
6) dodávám ze zkušenosti výborné odhlučnění, ani jaguar s-type tak funčkní nemá
7) dobré až výborné audio (také z vlastní zkušenosti při porovnání s mnoha vozy)Zbývá design, ten je věcí vkusu, mně se třeba vůbec nelíbí starý volant z Xantie a nenápaditá palubní deska se sloupkem...

Soňa
20. dubna • 8:20

Dobrý den všem. Nemám ráda "fauvé" patolízaly, kteří i kdyby vyzkoušeli samotné božstvo, nebude jim to dost dobré. Já mám roční nájezd 20.000. Měla jsem, mimo jiná auta jako grand Voyager, megane, actavia, laguna... Xantii II, 2.0HDi, pak C5 I 2.2HDi H3+ a nyní mám po prvním majiteli C5 II 2.0 HDi H3... A mohu pět chválu na všechna tři auta. Je to samozřejmě o tom, kdo má jaké požadavky a když někdo chce psa bít, hůl si vždycky najde... Ale motor 2.2HDi u jedničkové je super, s kombinovanou spotřebou 5.6l, hydractive nesmrtelný a navíc režim sport je prostě bezva. Nynejší má dvojková faceliftová se mi líbí nejvíc z těchto tří, včetně světlého interiéru, hydractive bez + je trošku k vzteku pro mě se zkušeností s pluskem, jelikož neumí přitvrdit, ale komfort poskytuje stále. Výhoda obou C5byla v tom, že ačkoli byly pořízené ojeté, obě kolem 250.000km, byly po prvních majitelích, kteří se starali... výměny oleje po 20.000, snad nikdy nejeté bez aditiv, pravidelné regenerace DPF filtru, atd... koule a tyto věci i teď při 290.000 původní, nekouří, táhne jak má, pístnice netečou, podvozek reaguje ihned, nic strašidelného se neděje. Akorát si občas už vrzne zadek, když je auto studené, to vyřeší opravná sada na zadní kyvná ložiska (2x1500,-), na předku klasika vyměněny čepy a silenty na ramenech. Jo a vyměňovala jsem 2 okroužky v zácvaku hadičky přívodu nafty do filtru! :D Objednáno z rubena.cz, doprava zdarma, investice cca když to přeženu, páč si to nepamatuji přesně, 5kč. Pravidelně u svých aut kontroluji konekrory a čidla (na která se dostanu pohodlně), aby nebyla, lidově, zasraná, nájezd 60km denně plus couračky na chalupu, po městě nákupy... Auto nepodtáčím, motor je stavěný na to, aby se točil, takže i když je šestikvalt po městě hrozný, radši budu poslouchat vytočenou trojku, než abych to nutila na podtočenou čtyřku. Anebo jezdím svižněji a koukám, aby nestáli :D papá 5.4l a jako za cenu 75.000 tohle auto s tímto komfortem, spotřebou, spolehlivostí udržovaného vozu a tou výbavou? Já jsem spokojená a až to auto budu měnit tak za trojkovou verzi... Ale pokud někdo upřednostňuje to, aby byl v cíli o pět minut dřív, protože do ostrých zatáček může třeba s oktávkou agresivněji, tak ať to toho auta neleze, aby pak nemusel zbytečně tláchat nesmysly v diskuzích. Každé auto má svého majitele a každý si může vybrat. Není špatných aut, ale pitomých lidí, co se o ně neumí adekvátně starat a špatných rozhodnutí těch, co chtějí tvrdou formuli a koupí si francouzský komfort :D.

Nikolas
1. listopadu • 9:58

Máme C5 už víc jak 5 let. Rok výroby 2004, sedan.
Koupeno v r. 2011 za 84 000,- v Praze (protiúčet v autosalonu) po 1 majiteli, nájezd 202 000 km, samozřejmě serviska, koupeno nové v CZ původně za 860 000,- Kč!!!
S autem za 5 let najeto cca 80 000 km, bylo v Maďarsku, dokonce i Řecko jsme s ním projeli, auto je každý den v provozu - manželka do práce a z práce. Auto nehnije a až na haléřové prkotiny - v podvozku kostice, řídící tyče, čerpadlo ostřikovačů, nefunkční CD, plasty pod středovým tunelem...se nic nekazí a vše funguje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Teď jen nějak netáhne, tak snad to bude prkotina!? Hadička, seřízení...?Tak velké a pohodlné auto za ty peníze nemá konkurenci, je jen zapotřebí s koupí nespěchat, hledat a počkat si, on ten pravidelně servisovaný mazel si vás po slušném původním majiteli najde sám...
:o)

Mirek
20. července • 20:28

Dobrý den všem, rád čtu takovéto příspěvky, ale jen pokud jsou opravdu psané lidmi, kteří mají s vozem zkušenosti a jsou zároveň psané bez emocí. Vlastním již druhý vůz druhé generace, tedy tentokrát roku 2007 a najetými 147.000km. Koupil jsem ho od dealera v zahraničí a byl to vůz z operačního leasingu s doloženou historií. Důvod koupě byl jasný v tom, že před ním jsem měl ten samý vůz jako služební od nového (2006) a najezdil jsem s ním 302.000 km-podotýkám, že s pravidelným servisem. Následně jsem vozidlo odkoupil a najel s ním dalších cca 40.000 km! Potom jsem měl s vozidlem nehodu a nevyplatilo se ho opravovat,. takže jsem si ho koupil znovu, se stejným motorem 2,0 HDI 100KW. Vlastnil jsem a ještě vlastním i TOYOTU AVENSIS, dříve jsem měl MERCEDES, VW i ŠKODU, myslím tedy, že mohu objektivně soudit. Každému asi vyhovuje něco jiného, to je jasné a je to tak i dobře, alespoň nejezdí po silnici stejná auta. Abych se dostal k meritu věci, pokud se o vozidlo staráte, nemusíte (potenciální kupci) mít z vozidla žádný strach! Rád cestuji s autem na dovolené a mohu říci, že dalekou cestu si užijete podobně asi jen s Mercedesem, jiné auto vám to pohodlí nedá! Včetně posezu za volantem. Dlouhodobou spotřebu sleduji a na počítači se ukazuje 6-6,5l, v praxi po doplnění nádrže asi o 0,3l. více, takže 7l. nepřesáhne ani při naloženém voze a svižné jízdě. V tom je koncern asi o 1l. lepší, navzdory tomu bych v žádném případě neměnil!! Když jedu s kamarádem, který vlastní VW, je to právě on, který mě jako první nutí při delší cestě k odpočinku a občas přemluví k výměně vozu, alespoň na hodinu, byť se mu C5 nelíbí, proto ji nechce....
Snad tento příspěvek někomu pomůže v rozhodování. Ani já jsem nikdy nevěřil, že se dá Hydroactivu tak podlehnout, jak jsem slýchával, ale jsem šťastný majitelem CITRÖENU !!
Mnoho šťastných kilometrů všem!!!

Marušák
31. května • 13:03

Tento vůz už nikdy!!!!Najel jsem s ním za 5 let sice pouhých 75tkm ale ceny za opravy byl přes 60tisíc a to nemluvě o vysoké spotřebě kolem 8,5 l nafty(C5 2.0 HDI 100kW).
interiér je klasicky francouzsky zpracovaný,tzn, vše vypadá na první pohled dobře ale když na to sáhnete tak vám to zůstane v ruce či to upadne,Běhěm jízde v autě nustálůe něco rezonuje praská.Francouzská auta maí dle mého jednoz nejhorších výrobních zpracování.Jediný co mohu pochválit je podvozek,s tím bylo minimum problémů,i když 4 koule jsem musel vyměnit už při nájezdu 125tkm!!,nejhorší byl bohužel motor,nejenže je línej a neúspornej ale hlavně poruchovej,setrvák se odporoučel hned po 100tkm,takže se spojkou bylo 30tkč v pr....,ve 140tkm jsem musel vyměnit dva vstřiky a přidřený čerpadlo a auto šlo tudíž pryč.Nechápu jak někdo může chválit motory HDI,já na ně slyším ve svém okolí jen zlost.

Július
22. srpna • 14:09

Ja chcem povedať jazdím na C5 už asi 2 roky s motorom 2,2hdi a spotreba nikdy nevyšla nad 7 litrov vždy sa drží pri 6,8 tqk neviem aký amatér to môže jazdiť takou spotrebou alebo benzin tečie za ním na cestu alebo nechapem to. Toto auto je super mám najazdené 240000km. A kazia sa len bežné veci nič vážne a je to bezproblémové auto. Nemám čo k tomu dodať tam ma zaskočila len tá spotreba ;-)

ouvr
25. prosince • 0:29

Hochu mam Peugeota 406 2.0hdi, mam s nim najete asi 120000km a muzu jen chvalit. Nevim o turbu, o vstrikoch, o cerpadle. Ma najetych 260000km a bez problemu narozdil od kamaradu co maji modlu vsech cechacku-octavku. Ted jsem si koupil C5 a naprosta spokojenost jak se spotrebou tak se spracovanim...

Mirek
29. května • 9:19

Nelituji ty, kteří zaběhnou do českého bazaru pro C5 a pak fňukají co se jim na C5 vše rozbilo...Lidi já měl jedničkovou C5 se skutečně najetými 160 000 km a to auto mě v mém podnikání,kdy tahám vlek,stále plný kufr nářadí a na střeše ližiny a žebřík, do 280 000 km bez řečí...prodal jsem ho chlapikovi, který si ho vzal na taxík a za půl roku mi volal,že mi moc děkuje a v 360 000 to jde prodávat...C5 tvoří hlavně ve Francii firemní flotily a tyto vozy se prodávají třeba po 200 000 km,tady se nabízí v pěkných 100 000 km. To na co se tu má správně nadávat,ž e C5 má vážnou poruchu třeba v 350 000 km(na tacháči ale pěkných 205 000km).
Nyní mám dvojkovou C5 a jezdím 800 km týdně do Německa ve 4 lidech včetně bagáže a po naložení zatáhnu roletu a lidi mi v autě po chvilce spí, a hlavně se tam vejdou.
Letos jdu koupit trojkovou a ty super rady od odborníků- těm už se jen směju. C5 mi sama ukázala v čem dobrá je a v čem průměrná- ukázalo mi to 250 000km pohodlné jízdy do práce-na dovolené-nebo třeba i svezení nevěsty na obřad...

dong99
11. června • 13:20

pokud má někdo dřevěné nohy a trpí i jinými různými neduhy pak se mu těžko zavděčí jakákoli automobilka z tohoto příspěvku totiž úplně číší komentář řidiče ,,super profíka teoretika s nájezdem asi tak 3000 ročně''!!!!!!!!????????

rex hun
6. června • 12:26

Na ojeté auto se nadává jednoduše. Pokud ale nemáte absolutní jistotu o historii vozu, lze nadávat pouze sám na sebe.

krtekx
4. června • 22:46

Pochopil jsem že jste mel auto ojete, zajimalo by mi zda můžete 100% potvrdit najeté km. Já měl C5 2,2 HDI novou najel jsem s ní 60tkm pojíždky převážně 5 - 30 km a žrala cca. 7l a to sem ji nešetřil, porucha jen přetěsnění jedné pístnice cca. 1000kč. Auto bylo super klidně bych si ho koupil znova. Myslím že ste koupil odjetou stočenou šlupku.

Pepa
5. června • 9:18

Tak vhledem k tomu v kolika kilometrech musel měnit koule, tak muselo být řádně utočeno, tak o 100 tisíc. To je pak těžký, někdo si koupí C5 se 100 tis. na tachometru a přitom je to možná půlka toho co je zkutečnost (je to jen příklad). Pak do toho po pár tisících kilometrech narve prachy za opravy a řve, že je to sračka a jak to drnčí. A přitom je sračka sám. Pak má potřebu se o svém duševním pohnutí vykdákat někde v diskusi. Tohle platí pro všechny auta. Rozdíl je srovnávat auta, která byla koupena nová a nebo opravdu odpovídaly kilometry. Neříkám, že je Citroen na 100%, ale spíš odpovídá evropskému a dokonce i "německému" průměru a pokud to budu brát podle Auto-bildu v testech na 100 000km, tak v průměru to docela ujde. Třeba před C5 není žádné Audi a VW, ale škodovka mi tam dělá radost (doopravdy jsem přece Čech). http://www.autobild.de/artikel/citroen-c5-tourer... ... a můžete se kochat spolehlivostí, třeba VW a nebo Peugeotu a Citroenu a nebo všech:D

Pepa
5. června • 9:20

ba ne kecám, jsou tam VW, to bych křivdil své oblíbené značce.

Jirka
23. května • 13:18

Citroen je nejlepší auto na našem trhu,vím o čem mluvím,mám čtvrtého a jiné auto už nechci,je to velmi pohodlné auto a nová C5 je nádherná...........

Skyline
23. května • 16:05

Takze vlastne nevis, o cem mluvis, protoze jsi zaujaty a nic jineho poradne neznas.

asdf
24. května • 12:06

No furt lepsi nez jakakoliv asie B-]

Michal M.
23. května • 11:56

S tímto vozem, jen 2,2 Hdi vybaveného navíc koženným interiérem, jsem najezdil přes sto tisíc kilometrů. Nemám anomální postavu, takže žádné potíže s posezem atp. jsem rozhodně nepociťoval. Z poznatku o plastech snad jen mohu říci, že se mi nelíbilo zpracování madel dveří. Nářky na jiné plasty jsou mimo - minulý týden jsem měl tu čest s Passatem 2008 R32 a to jsem se panečku nasmál nad kvalitou výplní dveří, madel, spodku palubní desky, ohlučnění podvozku a kvality jízdy. Palubka a dveře na poklep zněly jak ťukání na buben, plasty působily jako laciné slupky.
V testu jsou naopak trestuhodně opomenuty jiné atributy C5, které jsem měl možnost srovnávat bok po boku s kolegovým Mondeem - trojité těsnění dveří, čalounění spodků zadních sedaček, automatické ovládání oken nejen u řidiče, špičková antikorozní ochrana, CAN-BUS síť, špičkové audio atd atd.
Jakkoli je design svérázný, designer byl ale navýsost koncepční a základní motiv sleduje v a na celém vozu.
Nyní mám novou C5 V6 Hdi a na starou vzpomínám jen v dobrém!

hans
23. května • 13:38

A jak jsi spokojen s velikostí u nové C5 /od r.2008/? Já jsem do ní z tohoto důvodu nešel, místo na zadních sedačkách a kufr u kombi jsou o dost menší, než u zde zobrazeného modelu. Spíš bych řekl, že se C5 nyní zmenšila někam k oktavii.... Škoda.....

UFC
27. května • 22:07

Já to porovnat mohu. Vlastním C5 I - 2003 Exclusive a je loď. V autosalónu jsem si do posledního modelu C5 sedl a je to opravdu výrazně menší auto uvnitř, oproti starým modelům. Což je podle mě škoda tedy :(

Pepa
23. května • 14:11

Tak podle vnitřních rozměrů je nová C5 širší uvnitř jak mondeo a když má mondeo rezervu, tak má i menší kufr a takhle blbě ho má měřenej i superb, bo s rezervou má snad 510 litrů a né 630.

Michal M.
23. května • 14:04

99% ze s ní najetých 67 tis. km jsem najel sám, takže to moc neřeším. Mohlo by být místa vzadu pro nohy víc, ale tak nějak si nedokážu představit, že bych se trmácel s někým víc vzadu než s dětmi. Nejsem autobus, byť z vyjádření testerů to asi může vyplývat, že auto je určené pro obsazení nejlépe pěti dospělými. Ve čtyřech dospělých jsem z milionu ujetých kilometrů ujel tak asi 200.

sergeant
23. května • 13:55

nepoznám starú C5, tak nemám ako porovnať. Ale v novej C5 je v predu miesta dostatok a v zadu pozdĺžne je to podľa mna priemer v rámci triedy, na šírku dokonca nadpriemer. To miesto uberajú hlavne nenormálne pohodlné sedačky - no, sedačky - skôr kreslá :-)
Kufor v kombi je v pohode, má rovnú nakladaciu hranu, po sklopení sedačiek bez schodu.
Porovnávať s oktáviou je trochu mimo, v zadu sedíš ako na stoličke, takže tam sa dá "vykúzliť" miesto na nohy, ale pohodlné to určite nie je.

Dusan
22. května • 22:02

Dost jsem nad nim pred lety uvazoval, ale nakonec jsem do nej nesel z duvodu:a) opravdu velmi zoufaly interier jak designem, tak zpracovanim
b) nic moc sedacky, ktere jsou prilis mekke bez jakekoliv podpery a tudiz z nich boli zada (tedy alespon mne)
c) neexistence stredove opery, misto niz jsou tam dve uzke podrucky jak z Karosy
d) hodne gumove razeni typicke pro francouzska auta z te dobyNovy model vyresil vetsinu strasti a u nej vidim uz jen dve zasadnejsi chyby a sice strasidelny volant a chybejici bezklicove odemykani a startovani, coz je dnes ve stredni tride uz skoro standard a Citroen ho stale u C5 neumi.

Petr
6. ledna • 12:38

design je věcí vkusu, mě se zase C5 po faceliftu líbí i její interiér, kamarád má najeto na benzínu 300 000, bez poruchy a vůbec nic nevrže, plasty jsou měké a vzhledé, interiér robustní

Michal Janda
23. května • 5:02

Já bych to doplnil ještě o naprosto tragický posaz za volantem. Svého času mi to bez mého nadšení přidělovala jistá světová autopůjčovna ve Finsku, kdykoli jsem tam přiletěl. A to i v případě, kdy jsem výslovně psal do rezervace poznámku že C5 nechci. Po 50km jsem vždy měl totální křeč v pravé noze, ať jsem nastavoval volant i sedadlo jakkoliv. Pak jsem změnil půjčovnu a s tím i vozidlo a křeč se nedostavila.

Petr
6. ledna • 12:35

zajímavé, auto, které je etalon v konfortu, možná, že chyba byla za volantem a ne před ním

Pete
22. května • 21:03

Podle meho jedno z nejosklivejsich aut na dnesnich silnicich. Zvenku nuda, uvnitr hruza - plysove sedacky, levne, leskle a tvrde plasty. Hruza. Pohled na aktualni C5 ukazuje ze i u Citroenu pochopili ze tudy cesta nevede. Bohuzel se ale rozhodli vyrazit smerem do nemecka a tam jen tezko zvitezi.

J. K.
2. srpna • 1:48

Tohle auto mám už tři roky a dojmy jsou smíšené - na jedné straně skutečně pohodlné svezení, i když na podvozek XM nemá a ke Xantii se ani nepřibližuje, a to dokonce ani kvalitou sedadel nebo plastů v interiéru. Místa neskutečně - srovnatelně jako v Peugeotu 607, který je o půltřídu výš. Víc místa bylo už jen v Citroenu XM, ale opravdu jen o nějaké tři centimetry na šířku a dva na délku (vnitřního prostoru). Taky antikorozní úprava nadstandardní (kromě pátých dveří - mám Break - které "kvetou" kolem krycí lišty osvětlení SPZ a kolem skla dole). Na druhé straně spousta "kurvítek", hlavně elektronických, které svému názvu skutečně dělají čest. Koupil jsem ho ojeté za pár desítek tisíc, takže jsem žádné zázraky nečekal. V něčem překvapil mile, ale těch nemilých "špeků" bylo víc. Tolik, že už jsem v podstatě vyměnil polovinu věcí, které vůbec vyměnit jdou a o kterých u jiných aut ani nevíte, že vůbec existují. Např. tolik obávané "koule" mě nikdy nevypekly a když se ve 320.000 začaly objevovat netěsnosti a auto dost rychle ztvrdlo, bylo mi ihned jasné, která bije, a nechal jsem je vyměnit. Suma sumárum 16.000 v neznačkovém servise. Není to málo, ale po takovém nájezdu už jsem to neřešil. Zato zkazky o poruchové elektrice a nekvalitních plastech, které vám zůstávají v ruce, žádné zkazky nejsou, je to krutá a drahá realita. Za ty tři roky jsem vyměnil většinu elektriky na motoru - počínaje zapalovací cívkou, přes kabely a vstřiky, konče alternátorem, což jsou díly, které nepovažuju za spotřební, snad kromě těch vstřiků, ale o těch benzínových u jiných značek málokdy uslyšíte. Pokud si naivně myslíte, že si místo poruchového diesela pořídíte méně poruchový benzín, nevěřte tomu, protože na C5 vás i benzín dokáže pěkně vypéct - hlavně poruchami katu, ale i občasnými poruchami válců a nepravidelným chodem motoru při volnoběhu za studena, který navíc po studeném startu ani moc netáhne a má tendenci chcípat, je potřeba ho točit, zatímco ohřátý se rozjede bez problémů prakticky na volnoběh a běží klidně. No a ta spotřeba - zaboha jsem se nedostal pod 9 l/100 km při 30% město a pak okrsky, ale táhlé a s lehkou nohou, dlouhodobý průměr mám 9,7 l/100 km a na LPG se nedostanu pod 11,5 l/100 km, navíc při horší dynamice motoru. S Mazdou a Toyotou se stejným obsahem a váhou auta, dokonce s horší aerodynamikou a staršími auty, jsem jezdil v průměru o litr a půl na 100 km méně. Navíc při lepším průběhu točivého momentu od nízkých otáček. U PSA-ckého 2.0 16V 100 kW se totiž pod 2000 otáček neděje nic, kolem 3000 už se motor začne sbírat, táhnout začne teprve od 4.500 a až při strašlivých 6000 dosahuje deklarovaného výkonu. Samozřejmě že při takových točkách už nedosáhne deklarované spotřeby ani ve snu s jednou nohou v nočníku. Taky interiér - obě multifunkční páčky pod volantem, spínače stahování oken, hlavní displej (ten odejde velice rychle) a dva ukazatele na tachometru. Žárovky moc neodcházejí. No a potom výměny dalších věcí jako tlumič na zadních dveřích, aby vás nemlátily po hlavě, ventilátor klimy (čerpadlo ale drží, i když pravidelně utíká médium), pumpička ostřikovačů, stahování okýnka u řidiče, rozpadající se DO, nefungující světla kvůli oxidaci spojů... Pak poruchy a poruchy/neporuchy - porucha katu (to dělá LPG, které mám), ale nic to neznamená, jen to každou chvilku pípalo, což bylo otravné. Tohle auto vůbec děsně rádo pípalo při každé hovadině, tak jsem to nechal vypnout. Taky špatně zaskakuje zpátečka - je potřeba přidržet páku, kvalt pak při uvolnění spojky zapadne, nebo ho tam dostanete po prošlápnutí plynu. Podvozek sice dobře filtruje dlouhé nerovnosti, krátké ale mnohem hůř, bouchá to. V zatáčkách uskakuje, ale to vy nevíte, protože je nečitelný, a pak když ho "utrhnete, už to nesrovnáte. Já s ním dvakrát udělal hodiny a to jsem dodržoval rychlostní limity a ne, nebylo náledí. No a nedejbůh když ho naložíte a vyjedete na sníh, to pak na silnici spíš nesedí než sedí a nedoporučuju jet víc než 60 kmh a do zatáčky krokem, a ne, pneumatikami to není - vyzkoušeno na třech značkách, jinde bezproblémových. Ani řidičem - mám najeto bez nehody přes 300.000 v několika autech, dokonce jsem nikdy ani neztratil kontrolu nad autem, když nepočítám občasné ustřelení na sněhu. Dokud jsem si nepořídil C5, pak to byly dvakrát hodiny na suchu a lehká ustřelení zadku už ani nepočítám, přitom ve služební Octavii 1 řežu zatáčky ve stodvaceti a sedí, a to je odhoněná kraksna na odpis. Odhlučnění od motoru není nic moc, a to mám benzína, a od podvozku už spíš špatné, na každém výmolu slyšíte bouchání a při vyšších rychlostech aerodynamický hluk od silnice. Brzdy mají tendenci se vlnit, tak vám při brždění vibruje volant v ruce i s kotouči, co mají sotva 10.000 km. Navíc pokud je auto víc naložené, brzdí znatelně hůř, dokonce i když na brzdu už vyloženě "stoupnete". Trochu to zlepšíte měkčími destičkami, které ale pak doslova "hoří". Rádio v nespecifikovaných intervalech žije vlastním životem - přestane fungovat mechanika CD, vypadávájí stanice rádia a občas ani zaboha nenaladím české stanice, jen německé (rakouské), i když do A to mám dobře 60 km. Chybové hlášky už ani neumazávám, měsíčně se totiž objevují tak dvě tři, ale po pár sekundách až týdnech zase zmizí. Ze začátku je to dost otravné, ale časem si zvyknete je ignorovat, protože systém v 99% pouze prudí, jen zřídka se opravdu něco děje. Můj názor je, že je to tak proto, aby vám to udělalo co možná největší vítr v peněžence.
A jestli koupit C5 nebo ne? To nechám na vás, já už bych do podobného auta nešel. Je sice velké a (relativně) pohodlné, ale s vyššími provozními a hlavně servisními náklady.

Pavel
11. listopadu • 10:15

Mohu potvrdit pouze část. Přijde mi, že jste měl smůlu na nějaký podivný kus a nebo je benzin o dost horší než 2.0 HDi, s kterým mám zkušenosti já (C5 I, 2002). Překvapivě např. v dynamice a to se mí zdá divné. Ano, závady se objevují. U nafty samozřejmě FAP filtr, vstřiky, ... Měl jsem stejný problém s pátými dveřmi (těch ran do hlavy...) navíc častá nemoc u breaku - odešlo otevírání okna u zadních dveří a tím i stěrač. A ano, pípá to kvůli každé kravině, ale nedělo se mi to rozhodně tak často, jak popisujete. Odhlučnění motoru, srovnám-li to např se stejně starým Mondeem, novějším Focusem nebo třeba Fábií (jasně, je to jiná kategorie), tak je výrazně lepší (ale diesel nejde do tak šílených otáček). Jinak se spotřebou jsem se u nafty taky nedostal na jinou spotřebu než uvádíte Vy (ale 80% město, na dálnici při decentní jízdě cca 6,5L, při svižnější 170-180km/h jsem se dostal někde k 8L v průměru). Nikdy jsem ale nedokázal udělat s autem hodiny! A už vůbec si to neumím představit na suchu. A nejezdím nijak opatrně. Fungovalo Vám ESP? Jednou jedinkrát se mi auto utrhlo, ale na šotolině, když jsem se výhybal srážce a auto se z toho poměrně rychle vyhrabalo. Ano, např s A6 s nízkými pneu se dají zatáčky řezat o třídu lépe, ale taky za cenu, že vím o každém kameni na silnici. Rozdíl v komfortu při jízdě po dlažbě v C5 a v jiných autech je obrovský. S hydractivem jsem neměl žádný problém, spíš naopak, zamiloval jsme si ho. A detaily typu - automatické přizpůsobení výšky otevření šíbru podle rychlosti (u auta z roku 02) potěší. Co mě skutečně štvalo je nedostatek odkládacích míst na láhve a protože jsem kuřák, tak automatické zavírání oken, včetně střešního při dešti. Brzdy by mohly být účinnější, ale na to jak je to těžké auto, tak to celkem šlo. S rádiem jsem nikdy takové problémy nezažil. Shrnu to: kdybych nepotřeboval větší auto, tak s tím přes všechny neduhy jezdím asi do teď. K tomu autu se strašně snadno vytváří citová vazba :) Ale mohu potvrdit, že ten vztah je tak trochu jako se ženskou. Někdy by člověk to auto zabil :)

Doporučujeme

Články odjinud