Kapitoly článku:
- Jak na vzduchovém polštáři, Zajímavá alternativa, Zkoušený vůz
- Více osobitosti, Vkusně omlazený interiér, Zavazadelník naprosto vyhoví
- Za volantem, Znamenitá pasivní bezpečnost, Nač si při nákupu dávat pozor
- Hydraulické opojení, Překvapivě dobrý motor, Působivé svezení, A vystupujeme
- Pohledem obchodníka, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Více osobitosti
Při nástupu první generace Citroënu C5 vozu jeho kritici vyčítali poněkud unylé, podle některých až vyloženě nepěkné vzezření. A do značné míry zřejmě měli pravdu. Citroën C5 prakticky postrádal jakékoli objevné řešení, působil nemotorně a jeho záď působila ze stylistického pohledu jaksi nedotaženě a bezradě. Facelift měl tyto nedostatky potlačit, což se mu do značné míry podařilo a vy to můžete posoudit z konfrontace s již výše zmíněným testem původního provedení.
Příď dostala výraznou masku s dvojicí vodorovných chromovaných příček a zakomponovaným znakem Citroënu a světlomety protažené hlouběji do blatníků, záď pak obdržela chromovanou lištu na hraně výklopné zádi a dělené svítilny. Působivým a nepříliš obvyklým prvkem testovaného vozu byly chromované lišty na prazích a ve spodní části obou nárazníků. Jako praktické se ukázaly široké ochranné plastové pásy kolem celého vozu.
Vkusně omlazený interiér
Hned po otevření dlouhých a do široka se otevírajících dveří vás ovane dojem komfortu, podpořený béžovým čalouněním sedadel, dveří a spodní části palubní desky, která je od té horní, černé části opticky oddělena průběžnou lištou s matově stříbřitým povrchem. Středy předních i zadních dveří jsou potaženy, stejně jako sedadla, na omak velmi příjemným mikroplyšem. Samotné tvarování předních sedadel se faceliftem nijak nezměnilo, materiál je kupodivu přiměřeně tuhý, ale opora v zatáčkách je jen velmi slabá. Ale ruku na srdce, Citroën C5 nikdo zřejmě jako sportovní vůz používat nebude.
Na všech pěti pozicích je dosti místa ve všech směrech, středový tunel mezi zadními sedadly je jen velmi nízký. Výhled z vozu je vlivem bohatého prosklení karoserie opravdu dobrý, vyšší záď by si však zasloužila parkovací senzory. Vnější zpětná zrcátka s malou odrazovou plochou vyžadují velmi přesné nastavení, jejich tvarování za špatného počasí navíc vede k citelnému špinění nejen samotných zrcadel, ale také bočních oken.
Zavazadelník naprosto vyhoví
Přístup k zavazadlovému prostoru s dostatečným objemem již v jeho základním uspořádání (471 l) je skrze široký otvor, který se otevře zdvižením rozměrného víka. Nákladová hrana je však vzhledem k tvarování nárazníku dosti vysoká a znesnadňuje manipulaci zvláště s těžšími zavazadly. Prostorově úsporná zadní náprava prakticky žádným způsobem neomezuje využitelnost samotného zavazadelníku. Za podběhy žádné schránky na odkládání drobností nenajdeme, je třeba se spokojit s pružnými úchyty.
V případě potřeby lze sklápět nestejně dělené opěráky na místo vpřed vyklopených sedáků, přičemž není třeba vyjímat hlavové opěrky. Vzniklá plocha je prakticky rovná a nenarušuje ji žádný práh. Pokud je třeba přepravit například lyže, stačí je protáhnout průchodkou umístěnou v obvyklém místě za středovou loketní opěrou. Celkově jsme zavazadlový prostor tohoto Citroënu hodnotili jako velmi praktický a dle našeho názoru vyhoví požadavkům i náročnějších uživatelů.