Předchozí generace Citroënu C5 patří zvláště ve verzi 1,6 HDI k velmi zajímavým nabídkám. Je prostorná, levná a spolehlivá.
Kapitoly článku:
- Jak na vzduchovém polštáři, Zajímavá alternativa, Zkoušený vůz
- Více osobitosti, Vkusně omlazený interiér, Zavazadelník naprosto vyhoví
- Za volantem, Znamenitá pasivní bezpečnost, Nač si při nákupu dávat pozor
- Hydraulické opojení, Překvapivě dobrý motor, Působivé svezení, A vystupujeme
- Pohledem obchodníka, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Jak na vzduchovém polštáři
Jednoznačně nejvýraznějším prvkem tohoto dnes již nevyráběného zástupce vyšší střední třídy, nabízeného s karoseriemi liftback a kombi, je jeho plynokapalinové pérování. Tento specifický systém, v C5 označovaný jako Hydractive3, je výsledkem řadu desetiletí probíhající geneze začínajícíještě dokonce ještě před zahájením výroby původního typu DS 19 a i přes obavy řady motoristů patří dnes k mimořádně spolehlivým. Ale jeho postupnému vývoji, jakož i celé genezi středních modelů Citroënu, jsme se velmi podrobně věnovali v testu ojetého vozu Citroën C5 se zážehovým motorem 1,8i 16V v původní, „předfaceliftové“ podobě, na který také zájemce o všechny detaily tímto odkazujeme.
Citroën DS19 / Citroën Xantia / Citroën C5
Zmíněný test byl publikován již v půli roku 2008 a rozhodně jej čtenářům doporučujeme, navíc půjde o zajímavé srovnání s dnes zkoušeným autem ve verzi po faceliftu a s vznětovým motorem. Shoduje se s ním totiž nejen svým šestiletým stářím, ale též kilometrovým náběhem a cenou. Pokud vás zajímá, jakou cestu Citroën C5 urazil ve své aktuální generaci, přečtěte si čerstvý test modelu Citroën C5 Tourer 2,2 HDi.
Zajímavá alternativa
Vozy Citroën C5 jsou dnes při srovnatelném stáří a výbavě citelně levnější než německá konkurence, navíc se o něj takřka nezajímají zloději. Citroën C5 skutečně vyniká komfortem jízdy při zachování jistých jízdních vlastností, nicméně tento rys bývá poněkud přeceňován. V praxi se totiž plynokapalinové odpružení Hydractive3, jehož hlavními členy jsou tzv. „koule“ na každém z kol, projevuje zkrátka „jinak“ než běžné pružiny, a zatímco někteří jeho chování vítají a označují je za „nepřekonatelné“, najdou se dokonce i tací, jimž vyloženě nevyhovuje. Na trhu dnes lze tyto vozy, alespoň co do ceny a nabídky vnitřního prostoru, srovnávat především s modely Ford Mondeo, VW Passat nebo Opel Vectra, ale též s velkými sedany Peugeot 607 (testovali jsme ojetou verzi Peugeot 607 2,2 HDi), které však řadu uživatelů neosloví kvůli méně praktické tříprostorové karoserii.
Zkoušený vůz
Tentokrát jsme pro vás zkoušeli pětidveřové provedení opatřené kompaktním vznětovým čtyřválcem 1,6 HDI, který však nabízí slušný výkon 109 koní (80 kW) i točivý moment 240 Nm. K vozu byly přiloženy dva klíče, všechny karty s kódy, manuály ve francouzštině a servisní knížka, jež byla vystavena soukromým servisem u nás a jediný záznam pocházel z dubna roku 2009, kdy bylo na tachometru nějakých 140 000 km. Původní „serviska“ chyběla, nicméně ani podrobná prohlídka v servise nevzbudila podezření o žádné manipulaci s tachometrem či původem vozu. Taktéž jsme nenašli žádné stopy po závažnější dopravní nehodě. Celkový stav tohoto Citroënu jsme hodnotili jako velmi dobrý, veškeré elektronické soustavy pracovaly bezchybně, na karoserii se nacházelo jen minimum drobných šrámů z běžného provozu a interiér byl velmi zachovalý.
Jeho světlé čalounění by si však zasloužilo hloubkové vyčištění, nicméně ani řidičovo sedadlo nebylo nijak prosezeno či poničeno, totéž platí také o potahu volantu. Dveře se zavíraly bez potíží a posádku během jízdy neobtěžovaly žádné pazvuky běžné u více jetých vozů s „rozměklou“ karoserií. Z větších investicí nového majitele kromě revize zadních brzd časem čeká výměna dvouhmotového setrvačníku, což stojí dost peněz, ale u zkoušeného auta se jeho opotřebení projevovalo zatím jen nepatrně.
Vůz: | Citroën C5 1,6 HDI 16V 80 kW |
Cena: | 169 999 Kč |
Rok výroby: | 2005 |
Stav tachometru: | 162 500 km |
Další záznamy: | Dovoz F |
Servisní knížka: | Ne |
| |
Výbava | |
| |
Posilovač řízení: | Ano |
Airbagy: | 6x |
El. Řízení podvozku: | ABS, EBD, ESP |
Centrální zamykání: | Ano, na DO, sklopný klíček |
El. ovládání oken: | Ano, 4x (aut.) |
El. ovládání zrcátek: | Ano, s vyhříváním |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče: | Ano, mech. |
Stavitelný volant: | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená, sklopná opěradla |
Tempomat: | Ano |
Klimatizace: | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio: | Ano, s přehrávačem CD (orig.) |
Přední mlhová světla: | Ano |
Nárazníky v barvě vozu: | Ano |
Litá kola: | Ne |
Palubní počítač: | Ano |
Xenonové světlomety: | Ne |