Kapitoly článku:
Z technického pohledu není na druhé generaci Citroënu C3 příliš důvodů ke kritice. Verze s jednoduchou mechanikou, které tvořily většinu prodejů, většinou nestávkují. Karoserie nerezne a stěžejní díly seženete za dobré ceny. Proti předchůdci se také podstatně zlepšila prostornost interiéru a hodí se i velký kufr.
Citroën při příchodu modelu lákal na panoramatické čelní okno. Design je svérázný, nástupce je však ještě odvážnější.
Druhou stranou mince je design, který se nemusí líbit každému a také místy pokulhávající zpracování. Některé C3 povrzávají, vyklají se jim sedačky a celkově zaostávají za některými konkurenty.
Samostatnou kapitolou je jízda. Cé trojka rozhodně není auto na divočení. Od ostřejší jízdy odrazuje přeposilované řízení a brzdy, často nepřesné řazení a v neposlední řadě odskakující záď.
Pokud ale hledáte nenáročné auto, které bude komfortně jezdit a ještě se líbit, není Citroën C3 špatnou volbou.
Technické údaje: Citroën C3 |
|
Rok |
2011 |
Počet válců/ventilů na válec • rozvod |
4/2 • OHC |
Typ motoru • zdvihový objem |
zážehový • 1360 |
Vrtání • zdvih |
75,0 mm • 77,0 mm |
Stupeň komprese |
10,5:1 |
Nejvyšší výkon |
54 kW (75 koní) |
Nejvyšší výkon při otáčkách |
5200 ot/min |
Nejvyšší krouticí moment |
118 Nm při 3300 ot./min |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
14,2 s |
Nejvyšší rychlost |
163 |
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů |
manuální • 5 stupňů |
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru |
300 l • 1120 l |
Objem palivové nádrže |
50 |
Hmotnost: pohotovostní • celková |
1030 kg • 1530 kg |
Prům. spotřeba: město • mimo • komb. |
8,0 • 5,0 • 6,1 |
Rozvor náprav |
2465 mm |
Rozměry: délka × šířka × výška
|
3941 x 1728 x 1524 mm |