Kapitoly článku:
Testované málo ojeté C3 se cenou 190 000 Kč pohybuje na hranici, kde už člověk zvažuje „funglovku“. Zvlášť pokud by bylo po faceliftu, slibujícím vyladěnější provedení i přesnější vyjádření utracených peněz.
Jenže tříválce EB jsou ještě holobrádky, jejichž fungování prověří čas. Opatrný zákazník preferující v bazaru C3 před stejně drahou třílitrovou audinou však čeká a potřebuje jistotu – a tu starý osmiventil 1.4i dává.
Na městské poposkakování skoro škoda
Bezmála třicátník pod normou Euro 5 slibuje unavenou potvoru, o to víc zaskočí realita. S ostře zkalibrovaným plynem, krátkou jedničkou a za doprovodu nádherně nakřáplého „chrapláku“, v němž doslova slyšíme zabírat vačky, získávají starty od semaforů téměř sportovní náboj.
Zapomeňte na prospektové interiéry s navigací a čalouněním z alcantary, tohle je častější realita. Kufr je velký a testovaná čtrnáctistovka velmi pružná.
Tohle má být ženské auto s dynamikou papírově odpovídající litrové fabii? Klobouk dolů! Stejně se divíme i řazení. Podle recenzí měla řadicí páka pětikvaltu ústit někde v pekle, ale kromě delších drah a jen nepatrně volnějšího neutrálu tu nic hrozného nepozorujeme. Není to však pravidlo, řazení se liší kus od kusu a není od věci vyzkoušet vícero ojetin.
Vzhledem k cílovému určení auta by se však hodily přívětivější brzdy. Pedál je skoro bez odporu, a když potřebujeme v koloně rychleji přibrzdit, skoro vždy zarazíme kola. Přesto se nám C3 celkově líbí.
Komfortní, ale občas si odskočí
Vyšší poloha sezení s nestlačeným břichem je odpočinková a usnadňuje vystupování, výhled i s konvenčním čelním sklem výtečný a vláčný podvozek (zde navíc podpořený základními balonovými patnáctkami) se přes kostrbatou dlažbu převlní s grácií Elvisova cadillaku – když nespěcháte. Náročnějšímu řidiči může vadit minimum informací od volantu a na dírách odskakující záď, ale C3 míří ke klientele, pro niž zmíněné nebude rozhodující.
S rutinní kontrolou ojetiny nám ochotně pomohl Ondřej Kohoutek, vedoucí servisních služeb Brnocaru. „S Citroëny C3 druhé generace máme dobré zkušenosti.Mechanika je jednoduchá, elektroinstalace už takřka vůbec nezlobí a s nejčastěji prodávanými motory je vídáme jen při pravidelném kondičním servisu,“ potvrzuje nenáročnost auta.
Spotřebu jsme udrželi těsně pod šesti litry. Hojně prodávaný akční model Furio nabízel klimatizaci, dálkově ovládaný centrál i rádio s CD/MP3.
Příštího vlastníka čeká pouze výměna oleje a filtrů, nejpozději do dvou let pak přední brzdy, do jejichž kotoučů se delším stáním na ploše bazaru pustila hlubší koroze