Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

15 komentářů

xx
7. září • 12:03

Že vám to nepřijde trapné do písmene opisovat bazarovou rubriku loňského světa motorů :-/

Marex
6. září • 23:36

Tak v článku to popíšou jako mrštné autko a pak tam fláknou k technickým údajům zrychlení z 0 na 100 úplnou pitomost 16.2s, ale ve skutečnosti má motor 1,4i / 54kW / 8V / 118Nm zrychlení 13s, což je rozdíl a dosti slušné na 8V motor o tomto výkonu. Třeba Fabia I 1,4MPi / 8V má zrychlení za 14.4s a to byla už líná mrcha, která se musela vytáčet, aby jela.

Jura
3. září • 21:08

Zdravím všechny diskutující a přidávám osobní zkušenosti s 2. generací C3.
Kupoval jsem ji na konci roku 2012 a motor mám 1.2 VTi, což byla v té době naprostá novinka. Přiznám se, že jsem chtěl 1.4i, ale tu už neměli skladem.
V současnosti mám najeto cca 83 tis. km.
Motor - zatím musím říci, jen slova chvály. Hbitý a nízká spotřeba. Jezdím svižně město i mimo a kombinovanou spotřebu mám mezi 5 a 5,5l na 100 km. Pokud jedu delší trasu na pohodu, tak není problém se dostat na 4,5l.
Podvozek - zatím téměř vše OK. Do 20 tis. km jsem měl na záruku vyměněny obě táhla stabilizátoru (kosti) a ty nové do teď perfektně drží. Ještě se měnily zadní tlumiče kvůli klepání, ale to bylo asi zbytečné, protože klepot byl patrně od lanovodu ruční brzdy, který je uchycen v oku k nápravě. Jinak podvozek je komfortní, jak se píše v článku.
Interiér - I po necelých 4 letech je interiér téměř jako nový. Nikde nic nevrže a vše dobře drží. Trochu jsem si jen poškrábal palubní desku (lesklý plast), když jsem stěhoval skříň.Celkově mohu C3 2. generace jedině doporučit a to hlavně těm, kteří chtějí technicky jednoduché auto, které je spolehlivě doveze kam potřebují i s nákladem. Bráno ve své kategorii. Není to žádný trhač asfaltu ani "metrosexuál", ale díky vyšší karoserii dokáže pohodlně převézt pětici cestujících i na delší vzdálenost.

Antiautomat
5. září • 7:56

...co jasne ukazuje ze jednoduchost vitazi, pekne auto.
Ta spotreba je merana ako? Ja som na CityGo mal o cca pollitra viac ked som otocil chatu a s5 (zatazene na cca dve tretiny) a to som siel tiez na pohodicku. Tretina okreska, dve tretiny rychlostna komunikacia (cestovna rychlost 120kmh), po meste a hore na chatu len par km, akurat tak na zohriatie...slo sa bez klimy.

Jura
5. září • 10:14

Spotřebu počítám podle tankování benzínu. Palubní počítač ukazuje asi o 0,3-0,4l méně.
Většinou jezdím sám nebo ve dvou. Když jsme byli loni ve Švédsku, tak ve dvou s plným kufrem jsme měli spotřebu cca 5l/100 km. A to jsem to na německých dálnicích úplně nešetřil :-)

Antiautomat
5. září • 18:02

...dik za in ono zasa v krajine troch polmesiacov sa auto inak ako setrit ani neda.
Ked som siel autobusom, siel v lavom a predbiehal to rad radom....zvlastny pocit.

pcwifi
3. září • 19:45

jak rikaj vsichni mechanici v okoli, nechces li se nudit, kup si jako vul auto z AAAcek :-D

Mato
3. září • 15:30

Za dva roky prevadzky v roku 2013 21 tis. km a o 3 roky neskor len 31 tis. km? Ze by dva roky stalo v bazare? :-)

Kankunen
3. září • 13:19

S tímto motorem mám zkušenosti ve třech autech. Katastrofa, za studena chcípá, pedály jsou nečitelné. Kvalty se neřadí, ale míchají za doprovodu odporných kovových pazvuků.

Petr Maleček (dj.kure)
3. září • 19:43

Tak to by to asi chtělo zapracovat na řidičských schopnostech :-D s takovým problémem jsem se u C3 nesetkal nikdy :)

Antiautomat
5. září • 7:47

....pripadne nieco z nemenovaneho bazaru, co jazdilo len v lete na suchej ceste a stary pan pravnik s tym jazdil cez vikend na nakup....

Jan
3. září • 9:45

Také jsem jeden kousek 1,4 kupoval v roce 2011 manželce,s pěknou výbavou za 250000,- včetně panoramatického skla.Nyní najeto cca 70000km,vše ok ,jen kotouče už se měnily na 45000,byly sjeté ,což mě přišlo brzy...Spokojenost,nic nevže

Jura
3. září • 21:11

Souhlasím s Vladikem. Mám na C3 nejeto 83 tis. km, mám původní kotouče i desky a odhadem zbývá tak 1/3 (možná i trochu více). Záleží hodně na stylu jízdy a také jestli se více jezdí město nebo mimo něj.

Vladik
3. září • 18:27

45000 kotouče to nic moc, já mám C4 a kotouče jsem měnil letos při 125000km. Ale záleží se kde se jezdí, pokud to bylo ve městě tak je to normál, já jezdím hlavně delší trasy, tak brzdím méně často.

Jan
3. září • 9:50

Z 0-100 má ale 1,4 zrychlení 14,2s a ne 16s i pocitově a změřeno;-)

Doporučujeme

Články odjinud