Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Citroënů C3 s malými nájezdy najdete po bazarech dost. Důvod, proč si v tomto případě nepřiplatit pár desítek tisíc za nový vůz, vidíme v již nenabízeném motoru.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C3 2. generace: Úvod
  2. Ojetý Citroën C3 2. generace: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C3 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C3 2. generace: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C3 2. generace: Fotogalerie
Radosti Starosti
Komfortní odpružení
Proti předchůdci prostornější
Nízká spotřeba i provozní náklady
Osvědčené motory 1.1/1.4i a 1.4 HDi
Dobrý výhled
Už v základu solidní výbava
Kvalitní protikorozní ochrana

Pouze 5° převodovka s průměrnou kvalitou

Krátké přední sedáky
Na nerovnostech odskakování zádi do strany
Horší dávkování brzd
Nešlo objednat vyhřívání sedadel

Druhý Citroën C3 přišel v roce 2009 do zlé doby. Silueta připomínající 2CV už ztratila část kouzla, byla tu výrazná fiesta i kanibalové z vlastní rodiny. Z oslabené pozice na trhu však povstala bazarová výhoda.

Co je klíčové

  • Vyhněte se robotizovaným převodovkám, nebodují komfortem, ani životností
  • Neberte verzi se systémem stop-start
  • Některé motory trpí zvýšenou tvorbou karbonu
  • Všechny auta mají čtyři airbagy, většina i klimatizaci
  • Rozmyslete si, jestli na vás není design příliš ženský

Jakási módnost C3 pominula ještě za života předchůdce. Takže kdo měl na dražší (a problémovější) techniku a hodlal zůstat na čtyřech metrech, koupil rovnou stylovku DS3. S C3 má společný základ, ale díky tvrdšímu podvozku a výše posazené nabídce motorů i výbav se liší jízdně i servisně, proto je zde nechceme spojovat.

C3 se prodávalo hlavně v levnějších verzích coby „ženské“ městské auto, obvykle se spolehlivým benzinovým osmiventilem nebo neméně dobrým dieselem 1.4 HDI. Sečteno s výbornou protikorozní ochranou, zlepšenou prostorností a sedmiletým vychytáváním much u předchůdce, z nějž i „dvojka“ stále vychází, se ojeté C3 jeví jako zajímavý nápad. Už kvůli jednomu z nejkomfortnějších podvozků v segmentu. 

Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Pro test jsme si v AAA Auto zapůjčili pětiletý kousek s benzinovou čtrnáctistovkou a pouhými třiceti tisíci kilometrů s cenou 190 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C3 2. generace: Úvod
  2. Ojetý Citroën C3 2. generace: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C3 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C3 2. generace: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C3 2. generace: Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků