Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Citroënů C3 s malými nájezdy najdete po bazarech dost. Důvod, proč si v tomto případě nepřiplatit pár desítek tisíc za nový vůz, vidíme v již nenabízeném motoru.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C3 2. generace: Úvod
  2. Ojetý Citroën C3 2. generace: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C3 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C3 2. generace: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C3 2. generace: Fotogalerie
Radosti Starosti
Komfortní odpružení
Proti předchůdci prostornější
Nízká spotřeba i provozní náklady
Osvědčené motory 1.1/1.4i a 1.4 HDi
Dobrý výhled
Už v základu solidní výbava
Kvalitní protikorozní ochrana

Pouze 5° převodovka s průměrnou kvalitou

Krátké přední sedáky
Na nerovnostech odskakování zádi do strany
Horší dávkování brzd
Nešlo objednat vyhřívání sedadel

Druhý Citroën C3 přišel v roce 2009 do zlé doby. Silueta připomínající 2CV už ztratila část kouzla, byla tu výrazná fiesta i kanibalové z vlastní rodiny. Z oslabené pozice na trhu však povstala bazarová výhoda.

Co je klíčové

  • Vyhněte se robotizovaným převodovkám, nebodují komfortem, ani životností
  • Neberte verzi se systémem stop-start
  • Některé motory trpí zvýšenou tvorbou karbonu
  • Všechny auta mají čtyři airbagy, většina i klimatizaci
  • Rozmyslete si, jestli na vás není design příliš ženský

Jakási módnost C3 pominula ještě za života předchůdce. Takže kdo měl na dražší (a problémovější) techniku a hodlal zůstat na čtyřech metrech, koupil rovnou stylovku DS3. S C3 má společný základ, ale díky tvrdšímu podvozku a výše posazené nabídce motorů i výbav se liší jízdně i servisně, proto je zde nechceme spojovat.

C3 se prodávalo hlavně v levnějších verzích coby „ženské“ městské auto, obvykle se spolehlivým benzinovým osmiventilem nebo neméně dobrým dieselem 1.4 HDI. Sečteno s výbornou protikorozní ochranou, zlepšenou prostorností a sedmiletým vychytáváním much u předchůdce, z nějž i „dvojka“ stále vychází, se ojeté C3 jeví jako zajímavý nápad. Už kvůli jednomu z nejkomfortnějších podvozků v segmentu. 

Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Pro test jsme si v AAA Auto zapůjčili pětiletý kousek s benzinovou čtrnáctistovkou a pouhými třiceti tisíci kilometrů s cenou 190 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C3 2. generace: Úvod
  2. Ojetý Citroën C3 2. generace: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C3 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C3 2. generace: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C3 2. generace: Fotogalerie

bazar

Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 114 958 km
Cena: 184 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2009
Stav: 105 492 km
Cena: 145 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2013
Stav: 129 970 km
Cena: 240 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků