Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Citroënů C3 s malými nájezdy najdete po bazarech dost. Důvod, proč si v tomto případě nepřiplatit pár desítek tisíc za nový vůz, vidíme v již nenabízeném motoru.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C3 2. generace: Úvod
  2. Ojetý Citroën C3 2. generace: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C3 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C3 2. generace: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C3 2. generace: Fotogalerie
Radosti Starosti
Komfortní odpružení
Proti předchůdci prostornější
Nízká spotřeba i provozní náklady
Osvědčené motory 1.1/1.4i a 1.4 HDi
Dobrý výhled
Už v základu solidní výbava
Kvalitní protikorozní ochrana

Pouze 5° převodovka s průměrnou kvalitou

Krátké přední sedáky
Na nerovnostech odskakování zádi do strany
Horší dávkování brzd
Nešlo objednat vyhřívání sedadel

Druhý Citroën C3 přišel v roce 2009 do zlé doby. Silueta připomínající 2CV už ztratila část kouzla, byla tu výrazná fiesta i kanibalové z vlastní rodiny. Z oslabené pozice na trhu však povstala bazarová výhoda.

Co je klíčové

  • Vyhněte se robotizovaným převodovkám, nebodují komfortem, ani životností
  • Neberte verzi se systémem stop-start
  • Některé motory trpí zvýšenou tvorbou karbonu
  • Všechny auta mají čtyři airbagy, většina i klimatizaci
  • Rozmyslete si, jestli na vás není design příliš ženský

Jakási módnost C3 pominula ještě za života předchůdce. Takže kdo měl na dražší (a problémovější) techniku a hodlal zůstat na čtyřech metrech, koupil rovnou stylovku DS3. S C3 má společný základ, ale díky tvrdšímu podvozku a výše posazené nabídce motorů i výbav se liší jízdně i servisně, proto je zde nechceme spojovat.

C3 se prodávalo hlavně v levnějších verzích coby „ženské“ městské auto, obvykle se spolehlivým benzinovým osmiventilem nebo neméně dobrým dieselem 1.4 HDI. Sečteno s výbornou protikorozní ochranou, zlepšenou prostorností a sedmiletým vychytáváním much u předchůdce, z nějž i „dvojka“ stále vychází, se ojeté C3 jeví jako zajímavý nápad. Už kvůli jednomu z nejkomfortnějších podvozků v segmentu. 

Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Pro test jsme si v AAA Auto zapůjčili pětiletý kousek s benzinovou čtrnáctistovkou a pouhými třiceti tisíci kilometrů s cenou 190 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C3 2. generace: Úvod
  2. Ojetý Citroën C3 2. generace: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C3 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C3 2. generace: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C3 2. generace: Fotogalerie
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků