Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Citroënů C3 s malými nájezdy najdete po bazarech dost. Důvod, proč si v tomto případě nepřiplatit pár desítek tisíc za nový vůz, vidíme v již nenabízeném motoru.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C3 2. generace: Úvod
  2. Ojetý Citroën C3 2. generace: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C3 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C3 2. generace: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C3 2. generace: Fotogalerie
Radosti Starosti
Komfortní odpružení
Proti předchůdci prostornější
Nízká spotřeba i provozní náklady
Osvědčené motory 1.1/1.4i a 1.4 HDi
Dobrý výhled
Už v základu solidní výbava
Kvalitní protikorozní ochrana

Pouze 5° převodovka s průměrnou kvalitou

Krátké přední sedáky
Na nerovnostech odskakování zádi do strany
Horší dávkování brzd
Nešlo objednat vyhřívání sedadel

Druhý Citroën C3 přišel v roce 2009 do zlé doby. Silueta připomínající 2CV už ztratila část kouzla, byla tu výrazná fiesta i kanibalové z vlastní rodiny. Z oslabené pozice na trhu však povstala bazarová výhoda.

Co je klíčové

  • Vyhněte se robotizovaným převodovkám, nebodují komfortem, ani životností
  • Neberte verzi se systémem stop-start
  • Některé motory trpí zvýšenou tvorbou karbonu
  • Všechny auta mají čtyři airbagy, většina i klimatizaci
  • Rozmyslete si, jestli na vás není design příliš ženský

Jakási módnost C3 pominula ještě za života předchůdce. Takže kdo měl na dražší (a problémovější) techniku a hodlal zůstat na čtyřech metrech, koupil rovnou stylovku DS3. S C3 má společný základ, ale díky tvrdšímu podvozku a výše posazené nabídce motorů i výbav se liší jízdně i servisně, proto je zde nechceme spojovat.

C3 se prodávalo hlavně v levnějších verzích coby „ženské“ městské auto, obvykle se spolehlivým benzinovým osmiventilem nebo neméně dobrým dieselem 1.4 HDI. Sečteno s výbornou protikorozní ochranou, zlepšenou prostorností a sedmiletým vychytáváním much u předchůdce, z nějž i „dvojka“ stále vychází, se ojeté C3 jeví jako zajímavý nápad. Už kvůli jednomu z nejkomfortnějších podvozků v segmentu. 

Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Pro test jsme si v AAA Auto zapůjčili pětiletý kousek s benzinovou čtrnáctistovkou a pouhými třiceti tisíci kilometrů s cenou 190 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C3 2. generace: Úvod
  2. Ojetý Citroën C3 2. generace: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C3 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C3 2. generace: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C3 2. generace: Fotogalerie
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

dnes | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků