Test ojetiny Citroën C1: Nejlepší ojeté auto pro ženy?

jogurt  |  09. 06. 2018 14:31

nejlepší ojetá kára pro woman je Q7, sedí vysoko, vidí daleko, do 770l kufru nacpe bagáž a nábytek na třídenní dovolenou, se 100l nádrží může frčet mamataxi celý měsíc.... C1 bych doporučil tchýni, manželce ne.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  09. 06. 2018 15:18

No a vidite, moja byvala s civicom by Vam na okreske sposobila mrtvicu

Odpovědět  |   | 
moje já  |  09. 06. 2018 15:37

No, s tím kufrem bych se vrátil na zem - skutečný objem kufru u Q7 je - a teď pozor - 389 litrů!!! (faktický objem po roletu). Kdo nevěří, nechť si to ověří - magazín !motor", číslo 08/2018, str. 44 - byl tam test reálných objemů kufrů. Jinými slovy, koncern opět podvádí, a v tomto případě dokonce o plných 50 % nadhodnocuje objem zavazadelníku. Prostě šmejdi...

Odpovědět  |   | 
 |  09. 06. 2018 17:04

to je jasný že jsou to ojebávači...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 06. 2018 18:31

Než se začneš chovat jako hlupák, tak si ověř fakta. Těch 389 litru je pochopitelně nesmysl.

Odpovědět  |   | 
moje já  |  09. 06. 2018 18:42

Tak si to přečti,chytráku...Měřili to sofistikovaně vyplněním zavazadelniku litrovymi krabičkami u spousty značek a modelů.
A světe div se - největším ojebavacem je zcela nečekaně koncern...v průměru nadhodnocuje o 25 %,v případě q7 pak o 50 %.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 06. 2018 18:53

Koncern je ojebávačem v mnoha věcech. Nejvíce mě štvala aféra Dieselgate. Myslel jsem si, ze aspoň Audi nebude hrát nemorálně. Pak se objevily další značky, které dělaly to samé, ale v rámci diskuzní férovosti deset na jednoho se o nich pod články mlčelo nebo se to bagatelizovalo.
Ja mám výhrady proti koncernu, ale vždycky mi jde o to, nehojit si svou malost na všem, co ti lidi vytvořili.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 06. 2018 18:35

Proto se mi tam vejde po sklopení sedadel elektrokolo s 29” ráfky celé, aniž bych cokoliv sundával nebo nastavoval.

Odpovědět  |   | 
moje já  |  09. 06. 2018 18:44

To jsou prostě fakta,soudruhu...
Ovšem chápu,ze koncernovym zaslepencum se toto dobře neposlouchá...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 06. 2018 18:49

Nejsem žádný koncernový zaslepenec! Už se do haje vzpamatujte! Jako z toho, ze napíšeš nesmysl, mám být zaslepenec?
Mám dvě auta. BMW 330e a Audi SQ7.

330e má objem 370 litrů. Takže se můžeme vsadit třeba o 5000 Kč.
Pokud narvu to, co dam do SQ7, prave do 330e, tak ti dam 5000.
V opačném případě mi das ty 5000 korun. Chceš to vyzkoušet???

Odpovědět  |   | 
moje já  |  09. 06. 2018 19:02

Teď úplně nevím,o co je spor?
Je tady jasný výsledek objektivního testu,kdy koncern hrubým způsobem nadhodnotil objem kufru Q7. To se prostě okecat nedá...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  09. 06. 2018 20:00

Otazka je, co je objektivni test. Kazdy ma objektivnost nekde jinde.
Ale nechapu, kdyz je teda ten test tak objektivni, proc jednoduse nevyhrajete 5 000kc. Ze by to nebylo zas tak cernobile?

A jen se zeptam, nekde je dano, ze kufr se musi merit pouze po roletku? Ja mam na mondeu delici sit a vyuzivam kufr az po strop, proc by me mel zajimat nejaky udaj po roletku?

Odpovědět  |   | 
moje já  |  09. 06. 2018 20:20

Tak metodika měření objemů by měla být samozřejmě jednotná...Koncern prostě většinou uvádí objem "až po strop" a hrdě se tváří, že to je podle metodiky. Ale takhle se to neudává, takže je to podvod. To je celé. Já nerozporuju, že do Q7 se toho celkově samozřejmě vejde mnohem více než do nějakého sedanu nižší střední třídy, ale o tom tato diskuse není.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 06. 2018 20:22

Sedan nižší střední. No, nemáme se asi o čem bavit.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 07:41

Koncern prostě většinou uvádí objem "až po strop" a hrdě se tváří, že to je podle metodiky.

Teď zcela vážně? Metodika jsou nějaké závazné pokyny, podle kterých se řídíš. Kde je uvedena metodika, kterou mají výrobci měřit objemy kufrů? Ptám se zcela seriózně, vidím, že o tom víš podstatně více, tak se chci něco nového dozvědět (až na ten šílený přehmat s nižší střední a trojkovým bavorákem).

Odpovědět  |   | 
moje já  |  10. 06. 2018 09:44

Například zde:
https://auto.idnes.cz/mereni-objemu-kufru-04w-/... ...
Metodika VDA.
A upozorňuju na klíčovou větu v textu: "Tento základní objem se měří pod kryt zavazadlového prostoru (pod roletku nebo plato)..."
Takže - pokud audi uvádí u Q7 nějaký objem kufru a neuvede použitou metodiku, tak se implicitně předpokládá "normální" metodika = VDA, a nezávislý test opět dle metodiky VDA prokáže podvod o 50 %, je jasné, že audi nepostupuje podle metodiky VDA, tudíž je to podvod na spotřebitele. Nevím, co je na tom nejasného...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 15:23

Tak se na to pojďme podívat selským rozumem a několika čísly.
Píšeš, že koncern po roletku má o 50% menší reálný objem.
To znamená, že například do přímého konkurenta, Volva XC90 se vejde o 50% více věcí, je tam tedy i vizuálně o 50% více prostoru?
To samé platí o X5 nebo GLE? Já tedy nevím, ale pokud bych viděl o polovinu menší prostor, než u konkurentů (je pravda, že u Volva jsme s manželkou ani nebyli - vyrábí jen čtyřválce), tak bych asi těžko podepsal objednávku.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 06. 2018 11:07

Je zajímavé a roztomilé jak se v diskusi přejde od C1 ke Q7... Přeji ti hezký den stealthe.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 06. 2018 11:14

S Q7 zacal jogurt a zahadu kufru nakousl/i (a rozvinul/i) Moje ja a dalsi... preji hezky den

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 06. 2018 11:21

Jojo. Vždycky jen reaguji Josefe, vždycky jen reaguji. Ještě se nestalo, ze bych napsal něco o Q7 mimo téma. Byla to jen reakce Josefe, přeji nádherný den plný slunce a lásky.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 06. 2018 11:44

Vždyť já vím...

Odpovědět  |   | 
moje já  |  10. 06. 2018 19:31

"...až na ten šílený přehmat s nižší střední a trojkovým bavorákem..."
A co je na tom za přehmat?
Čistě technicky rozměrově bmw3 patří do nižší střední, nemůžu za to, že dnes všichni výrobci délku aut neskutečně natahují, a taková Insignia combi je víceméně 5m auto, a je to střední třída...
To, že je na kapotě znak "BMW", jistě cenu výrazně zvyšuje, ale toto skutečně není více než nižší střední, stejně MB C, Audi A4 atd. Prostorností, objemem kufru atd.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 19:50

Proboha, to ne... Trojkové BMW je a bylo vždycky zástupce střední třídy. Nižší střední je BMW 1, Audi A3 nebo MB třídy A.
Znak BMW je úplně irelevantní, BMW 3 je historicky nehledě na znak střední třída a myslím, že ty jako jediný člověk na světě ji řadí do nižší střední... Ale v pohodě, člověk nemůže vědět všechno...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 06. 2018 20:21

Ruku na srdce, ten kufr je prostě obrovský. Pokud ho měřili po roletku, je to jejich boj.
Zde je zásadní otázka. Měřil koncern kufr stejným způsobem (tedy po roletku)?
Pokud ano a po roletku jim vyšlo 775 litrů, tak je to nadhodnocené dost hrubě, řekl bych.
Pokud ne, pak je to celé na houby, protože se srovnávají jabka s hruškama.

Takže resumé: koncern řekl "po roletku máme 775 litrů" a nějaký časopis řekl "ale to ne, my jsme po roletku naměřili 389 litrů". Pak jsou v Audi svině a klamou zákazníka (otázka je, jestli si to vůbec na globálních trzích můžou dovolit - vzhledem k možným žalobám).

Pokud je to tak, že koncern řekl "objem před sklopením sedadel je 775 litrů" a nějaký časopis naměřil 389 litrů po roletku, pak je to celé blábol a časopis by se měl výrobci hluboce omluvit.

Nevím, nečetl jsem. Ale když se podívám na kufr v SQ7 https://photos.app.goo.gl/2qsWQLbzZz52jDcb7... , tak mi přijde jako totální nesmysl, že by se tam vlezlo jen tolik, kolik uveze plytký kufr 330e.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  10. 06. 2018 13:50

Když to srovnám se svým Picassem, tak kufr na vaší fotografii je mnohem menší.
A to má Picasso jenom 704l, když jsou sedačky ve druhé řadě nastaveny na nejmenší možné pohodlí. V tom Picassu lze se sklopenou 2. řadou sedadel vozit 4 kola na výšku (ukotvené se sundaným předním kolem), přitom je udávaný objem mnohem menší.

Jak se do toho Q7 dává nesložený dětský kočárek?


Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 14:39

Kočárek?

https://youtu.be/LzpgJaoDW28...

Od času 1:40

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  10. 06. 2018 17:16

No, to video to ukazuje. Mozna, ze je to skreslene, ale podle toho videa se tam jednogolfky vejdou jen-tak-tak a dvojgolfky se tam vlastne ani nevejdou. U aut s mnohem mensim kufrem podle udaju výrobce (Picasso, Zafira, Vaneo, Berlingo...) se jednogolfky vejdou do kufru v celku (kolecka zustanou na zemi), je přes ne videt, a vedle nich se ještě vejdou tri kufry.

Tech par centimetru navíc, co ma Q7 uvnitr na delku (max 20 cm), nemůže vyvazit jeho vysku. Q7 ma 35-40cm pod roletkou, Picasso ma 50-55cm, Zafira 46-50, Berlingo 59-62. To je vždy minimalne o tretinu vic. Pritom ta auta jsou (krome toho Berlinga) skoro stejne siroka a nemaji tak dlouhou kapotu (Do Zafiry nebo Q7 date dovnitř maximálně 230 cm dlouhou krabici, do těch ostatních se vejde krabice více než 260 cm dlouha).

Proste to nevychazi. Bud ta MPV mají ve skutecnosti kufr vetsi, nez se udava, nebo ta Q7 ho ma mensi.


Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 19:55

Ještě jinak. Q7 má jednoznačně největší kufr z trojice, do které patří X5 a GLE. To je prostě fakt.
Jasně MPV mají výhodu ve výšce. Ono taky, ani Berlingo, ani Picasso nemají mechanické řešení pohonu všech kol, které si vezme nějaký ten centimetr po roletku. Pro mě osobně, je ten kufr královský, nikdy za celý rok jsem s ním neměl jediný problém a vše jsem v něm odvezl. Ať už je to jak chce, nemůžu uvěřit tomu, že koncern je ten zlý a má jen 389 litrů, ale GLE a X5 (plus XC90) mají jako přímí konkurenti po roletku téměř dvojnásobek. To by jim, podle selského rozumu, nikdo ty Q7 nekupoval.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 15:35

Rozhodně si myslím, že ten kufr bude větší, než v Picassu. Proboha, jedná se o pětimetrové auto. Když dám zadní sedadla do pozice "málo místa na nohy", tak jsou rozměry 124cm na délku (hloubku) a 112 cm na šířku. Tak si změřte Picasso a můžeme pak diskutovat dále.
Na těch fotkách to může zkreslovat. https://youtu.be/W0DdvgT8JPo...

Odpovědět  |   | 
moje já  |  10. 06. 2018 19:26

No, přátelé, ač nerad, musím opět vstoupit do diskuse...
Citroen C4 Picasso - udávaný objem (samozřejmě po roletu) 645 l, skutečný objem 563 l, rozdíl 12,7 %, ale evidentně pořád silně nad Q7.
A představte si, že dokonce existují vozy, kdy výrobce naopak objem podhodnocuje - příkladem budiž Dacia Lodgy, kdy výrobce udává 634 l, ale do tohoto prostoru se vešlo 717 litrových krabiček...nehodnotím teď lowcostovost, třídní zařazení atd.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 20:02

Jasně, chápeš ale pointu mého příběhu. Pokud vezmeme ty hodné a přímé konkurenty Q7, to znamená GLE X5 a XC90, kteří uvádějí ty správné hodnoty podle zmiňované specifikace, tak vizuálně bude kufr toho šmejda, hnusu, prostě koncernu skoro o polovinu menší.
Takže strana síly a dobra (X5 GLE a XC90) budou mít brutálně moc prostoru a temná síla a čisté zlo (Q7) bude mít prostě jen polovinu (ať už na výšku nebo na hloubku nebo šířku). Pak mi ale nesedí jedna věc. Proč si toho zahraniční média (česká jsou podle místních diskutujících podplacená) nevšimla? Proč ještě nejsou na stole žaloby na o 50 procent menší kufr té špíny na silnicích, Audi Q7?

Stále platí... můžeme se pokusit vzít i to Picasso a po roletku ho narveme něčím... Pokud se to množství něčeho vejde po roletku i do Q7, tak platím. Každému 2500 Kč...

Odpovědět  |   | 
Michaelis  |  10. 06. 2018 20:19

Já nejsem na tomto emocionálně vůbec zainteresován, jen tady uvedu naměřené hodnoty pomocí všeobecně uznávané a používané metody VDA (kdy se navíc ony litrové krabičky cpou i do všech možných vedlejších otvorů, takže je víceméně snaha o co největší hodnotu):
Volvo XC90 - udáváno 480 l / naměřeno 383 l
BMW X5 - udáváno 620 l / naměřeno 420 l (takže rozdíl cca 33 %).
Opět a ještě jednou zdůrazňuji, že všechno je dle metody VDA, tudíž PO ROLETU. Hodnoty tzv. po střechu jsou tudíž samozřejmě ohromující a krásné, ale nesrovnatelné a irelevantní.
P.S. Jeep Grand Cherokee udává objem 1105 l, ale realita je 431 l...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 20:51

AHA!

Moc díky za poskytnuté informace. Pojďme si vzít už jednou zmiňované Volvo XC90, jako zástupce těch hodných:

V ceníku XC90 najdeme objem zavazadlového prostoru 721 litrů / realita je 383 litrů.

Q7 uvádí 775 litrů / realita je 389 litrů.

X5 uvádí 650 litrů / realita je 420 litrů.

Takže resumé. Šmejdský hnus podvádí úplně stejně jako Volvo. Ale my musíme hejtovat pouze Audi. Takže minusáře prosím do práce, protože objektivita a realita se dneska nenosí.

Píšu hodnoty, které má k dispozici zákazník v cenících a technických specifikacích.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 06. 2018 18:12

No s těmi rozměry bych to viděl jako s rozměry u ženských. Buď se mi to tam vejde, nebo se mi to tam nevejde. Když ale budu chtít, aby se to tam vešlo, tak se mi to tam určitě vejde. V nejhorším se budu chvíli snažit, aby se to tam vešlo a ono se to tam nakonec vejde. A stejně je to i s těmi auty, která se dají ve výjimečných případech případně též půjčit (objednat, dovézt,...).

Odpovědět  |   | 
jean  |  11. 06. 2018 08:08

Otázka je, kde sa u teba vzalo presvedčenie, že konkurenti majú správne udaný objem kufra. Takisto môžu ojebávať a udávať hausnumero po strop. Aj príklad s bicyklom je blbý, bicykel potrebuje plochu, nie výšku...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 06. 2018 09:09

No ale právě o tom je celá ta debata. Prostě musíme vždycky vypíchnout ten hnusný idiotský koncern. Docela korektní by mně přišlo,, kdyby prostě bylo napsáno- ano koncern má horší kufr než udávaný, ale ostatní podvádějí úplně stejně.

A co se týče kola, tak právě u 29 palcových ráfků je důležitá i výška protože to přední kolo musíš dát směrem nahoru jinak se tam nevleze.

Odpovědět  |   | 
moje já  |  11. 06. 2018 11:56

Ale samozrejme,podvadeji vsichni. Tahle debata se ale strhla jen proto,ze kdosi na zacatku napsal cosi o gigantickem kufru Q7. Na coz jsem zareagoval, a uvedl na pravou miru dle namerenych hodonot metodou VDA. To jecele...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 06. 2018 12:27

Jasně, připadalo mi jen nemístné okamžitě o koncernu tvrdit, že jsou to šmejdi. Nechme toho, sem to ani nepatří. Jsem rád, že se to vyjasnilo. Pro mě osobně a pro mé potřeby je ten kufr fantastický, ještě se nestalo, že bych tam něco nedal. Bohužel quattro bere část prostoru do výšky plus B&O sound systém.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
bzzz  |  11. 06. 2018 09:19

Pokud nemas na kolo kufr, je lepsi/rozumne ho prepravovat na stojaka. Idealka je samozrejme tak, jak je, ale tam prave u beznych aut omezuje vyska, takze se sundanym prednim kolem je to taky ook. Na lezaka se vejde i do obyc Oktavky, ale to povazuji za nouzovku a prasarnu.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  10. 06. 2018 07:12

samozreme elektroko770 l, prebuď sa.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 07:39

Prebuď sa? Co je v tom případě "elektroko"? Nějaký druh očního implantátu? 770 a velké I? Nechápu...

Odpovědět  |   | 
klídek  |  10. 06. 2018 10:55

Pánové. Tu je řeč o autu pro ženu. Ne o vozu pro ukajeni ega. Tedy malé hbité snadno opravitelné a zaparkovatelne. Manželka by mě zabila kdyby musela hrkat po městě v nějaké velké obludě typu Q7

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  10. 06. 2018 12:17

...skuste to vysvetlit matkam, ktore svoje potomstvo /a to je problem/, povazuju za nieco co je 'ine ako ostatne'. Rozumej to, ze ich deti su 'ine ako ostatne'. Kombinacia velkeho SUV s horeuvedenym na parkovisku pri skole/skolke je naozaj explozivna substancia.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 15:12

Naštěstí odporné komunistické svině už jsou pryč. Ti by rádi měli lidi přesně dle jednoho scénáře, nikdo v té době nesměl vybočovat z řady.
Nepasuješ se ale tímto příspěvkem sám do role "za nieco co je 'ine ako ostatne'"?
Jsme různí, máme různé vnímání světa a různé názory.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 06. 2018 15:46

Problem je spise kadrovani a povrchni skatulkovani. SUV je v x ohledech pra matku s ditetem bezpecnejsi a pohodlnejsi. Rade matek nepochybne hrabe, ale chtit pro dite - v urcitem veku - maximum pohodli/bezpeci je prirozene a pochopitelne.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 15:09

My vlastně žijeme v takovém mikrosvětě. Rozdělujeme lidi podle toho, jakým autem jezdí.
Opět to budu opakovat, kdybych neměl rodinu a nepotřebovali jsme sedm míst, koupím si nové BMW řady 7.
Koupil jsem SQ7 a vůbec ale vůbec toho nelituju. Každý den v tom autě je jako sen. Miluji to auto, mám ho moc rád a moje ego je mi totálně ukradené.
Takže, řešte si domnělé představy o egu, řešte si domněnky o ženách, které si to auto vyšukaly... Jsou to jen vaše představy a s realitou to má společného pramálo.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 15:14

I když je fakt, že jsem si ještě nezvykl a ani asi nezvyknu na design SUV aut.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 06. 2018 15:42

XC90 vypada celkem ook, hlavne vedle Q7

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 16:07

XC90 je fakt povedené. Q7 se mi nelíbí vzhledově. GLE a GLS to už je úplna hrůza a X5 tak tak...
Nejvíce se mi asi z kategorie SUV líbí Volva. XC40, XC60 i XC90.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 06. 2018 14:46

Jenže 29" bike bez rozebírání dám i do Clia kombi, takže se nějak není čím chlubit.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 15:10

A zůstane tam metr dalšího místa?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 06. 2018 14:54

To jsi ale původně nepsal, že?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 06. 2018 09:21

Po sklopeni sedadiel sa zmesti aj do Yarisu Verso...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  09. 06. 2018 14:35

...a nečekaně hbytým …

To muselo byt to auto naozaj setsakra hbYte

Odpovědět  |   | 
Marex  |  10. 06. 2018 14:49

Tak než něco z těchto Kolíňat, to už raději Swifta. Zvenku je C1 sice sympatické vozítko, ale uvnitř je to doslova katastrofa (ovladače, sedačky lavicového vzhledu, zrcátka pouze na tykadla, přístrojovka s pidi displejem) a ten kufřík to má stejný jako Swift, ale ten je zpracováním a spolehlivostí a zábavností úplně někde jinde, než tyhle Kolíňata. Nejvíce mě vždycky pobaví ty trčící panty na pátých dveří, ty prostě nejdou na C1 prostě přehlédnout.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2018 16:08

V této kategorii by byl Swift i má volba. Jazz je už větší, že?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 06. 2018 16:15

O dost vetsi a o dost drazsi.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  10. 06. 2018 16:45

Honda Jazz sice nespadá do kategorie mini aut, ale do kategorie malých MPV a je určitě větší a hlavně mnohem prostornější než Suzuki Swift. Pokud bych si měl vybírat mezi Swiftem a Jazz, jasná volba by byl praktičtější Jazz. Pokud chce v tom někdo jezdit max. ve dvou a nepotřebuje to mít jako plnohodnotné druhé auto do rodiny (větší kufr a vozit v autě více lidí), bude mu bohatě stačit Swift.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 06. 2018 17:27

Porovnáváme stará ojetá auta. Kde byl Swift před 10 lety např. cenově?

Odpovědět  |   | 
Marex  |  11. 06. 2018 03:36

To je zase blábol, Swift II se začal vyrábět v roce 2005, stejně jako třeba Aygo nebo C1. Když se někdo podívá na cenu těchto ojetin, tak rychle zjistí, že se od sebe první generace Kolíňat a druhá generace Swiftu nijak výrazně neliší a přitom je Swift II kvalitou, spolehlivostí a zpracováním zcela jinde, kapišto

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  11. 06. 2018 13:55

Není ale srovnání Swiftu s C1 trochu mimo? Chápal bych srovnávání Swiftu s C3, to jsou přibližně stejně velká a stejně drahá auta.

Swift nebo C3, to jsou prostě jenom auta, sice dost malá na to, aby se s nima dalo zaparkovat na normálním parkovacím místě, ale pořád dost velká na to, aby se s nima nemuselo to parkovací místo hledat.

C1, to už je něco jiného, je to malé a neuvěřitelně mrštné. Měl jsem ho jednou půjčený jako náhradní auto a ta jízda je vážně zážitek.

Určitě bych si jej nepořídil, protože je to stejně užitečné jako scooter (přibližně stejně velký kufr), přičemž scooter bude mít lepší spotřebu a nižší cenu.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  13. 06. 2018 13:59

Ono zdání klame, nejsou stejně velká, C1 má na délku 3435mm, C3 už 3850mm a Swift II je tady krásně mezi - 3695mm, takže C3 je velikostně zhruba stejné jako Clio II - 3812mm. Samozřejmě píši o prodejní ceně ojetin a ne původní ceně nového vozu, proto dávat dnes přednost ojeté C1 před ojetým Swiftem II je poněkud masochismus

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 06. 2018 18:00

Nedalo mi to, abych nepřidal komentář. Objevila se dnes řada zajímavých příspěvků a roztomilých diskusí....
U nás ve firmě má Toytu Aygo (asi je to to samé jako C1) jedna šmrncovní asistentka. Jezdí s tím na aerobik a do bazénu na plavání. Někdy se staví cestou z práce na nákupu. Moc toho soudě podle postavy nesní, takže spíše nějaké hadýrky... Do práce s tím jezdí občas, protože jí do práce stejně někdo z obdivovatelů nebo TAXI doveze a odveze. Na kolo jezdí s partou a má to zařízené, že jí kromě odvozu vždy kolo někdo i naloží a složí. Jestli jí kolo ještě vypucuje, to nevím, nejezdím s nimi.... Takže asi tak.
Já jsem tohle "prdítko" jako náhradní auto v podobě CityGo párkrát dostal v servisu. Nebylo to špatné povožení, ale nedovedu si představit tohle auto jako jediné v rodině. Proto třeba jakákoliv diskuse o zavazadlovém prostoru v kategorii miniaut je bezpředmětná.
Ještě bych si toto autíčko snad-možná dovedl představit jako vdovec v pokročilém důchodovém věku...

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  13. 06. 2018 14:01

No to teda nevím zda tohle má být nejlepší auto pro ženy. Já manželce v loni pořizoval ojetou Kiu Sportage a řekl bych, že nejlepší volba pro ženy je jakéko-li SUV. Manželka je maximálně spokojená.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  14. 06. 2018 11:38

Mozna to tak vidi ty manzelky, ale uz ne ti okolo.
Kdyz v obytne zone na ceste siroke sest a pul metru nekde u hriste nebo pred skolkou z kazde strany zaparkuje jedna manzelka v SUV (je jedno jestli X5 nebo Duster), tak tam zbyde misto, kde se stezi protahne ta C1.
Zatimco, kdyz u toho sameho hriste ci skolky zaparkuji dve manzelky v C1, tak tam v pohode mohou projet popelari a jeste se nechat predjet sanitkou.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků

Nejčtenější články

Češi už postavili limuzínu ze Škody 105. Podívejte se, na čem teď pracují

Češi už postavili limuzínu ze Škody 105. Po…

Nadšenci z Ústí nad Labem se pustili do dalšího projektu přestavby staré škodovky na limuzínu. Karoserie má být hotová ještě letos.

22.  8.  2018 | | 78 N/A
Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvací…

Měla to být náhrada užrané Volhy 24, ve skutečnosti však byla Škoda Oficiál spíše zoufalá snaha továrny BAZ vyrábět v podmínkách reálného socialismu alespoň nějaký vlastní osobní automobil.

27.  8.  2018 | | 88 N/A
Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vy…

Již nyní je téměř jisté, že se nástupce Škody Rapid nebude jmenovat Rapid. Ukázat by se měl ještě před koncem letošního roku.

28.  8.  2018 | | 74 N/A
Pravidlo zipu: Kdy nám jej zákon přikazuje a kde není na místě?

Pravidlo zipu: Kdy nám jej zákon přikazuje …

Pravidlo zipu je evergreenem silničních sporů. Nešťastný je fakt, že pokud jej chcete dodržet, zatímco ostatní nikoli, můžete se sami dostat mimo tento systém.

24.  8.  2018 | | 91 N/A
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Čes…

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních údajů v EU by mohl kdekdo znejistit, zda má natáčení záběrů ostatních účastníků provozu nějaká pravidla. Na použití kamer u nás a v zahraničí se nyní podíval i český BESIP, který přichází s několika radami.

20.  8.  2018 | | 91 N/A