Test ojetiny Citroën C1: Nejlepší ojeté auto pro ženy?

Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 byla první auta zahraničních značek, vyráběná v ČR. Jak fungují jako ojetiny?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Jak jezdí

Občas se na nás obracíte s dotazem ohledně dostupného auta pro ženu. Třeba pouze jako dopravní prostředek na nákupy. I když si na stereotypy příliš nepotrpíme, otázka na levné a spolehlivé přibližovalo do města, které by se líbilo i ženám a dívkám, není vůbec špatná.

Dnes se podíváme, jak by ve výběru obstála první generace trojice vyráběné nedaleko středočeského Kolína: jmenovitě Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Plány na společný vývoj minivozu a stavbu továrny zveřejnili Francouzi s Japonci už v roce 2001. Další čtyři roky trvalo, než skutečně z Ovčár začaly vyjíždět minivozy.

Techniku i technologii výroby dodala z větší části Toyota, která své aygo v některých detailech od francouzských bratrů odlišila. Jinak je střižena střecha a záď, liší se však i části interiérů.

Test ojetiny Fiat 500: Sladký život za 80 tisíc Kč, nebo italské problémy?

Test ojetiny Fiat 500: Sladký život za 80 tisíc Kč, nebo italské problémy?

V průběhu výroby absolvovala trojčata hned dvě modernizace, změny byly ale více méně designové. Technika, ale i spolehlivost, kterou především Toyota Aygo dlouhodobě dominovala rozličným anketám, zůstaly až do roku 2014 a uvedení druhé generace beze změny.

Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

Vozů z vybrané trojice jsou na trhu spousty. Ceny nejhorších dnes začínají asi na čtyřiceti tisících, zachovalý vůz s klimatizací a rozumným nájezdem pořídíte asi o dvacet tisíc dráž. To je o něco více, než na kolik vyjde asi největší konkurent – Fiat Panda. Naopak třeba Kiu Picanto nebo Hyundai i10 podobného stáří pořídíte nepatrně dráže.

Na co si dát při výběru pozor poradíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Jak jezdí
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků