Test ojetiny Citroën C1: Nejlepší ojeté auto pro ženy?

Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 byla první auta zahraničních značek, vyráběná v ČR. Jak fungují jako ojetiny?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Jak jezdí

Občas se na nás obracíte s dotazem ohledně dostupného auta pro ženu. Třeba pouze jako dopravní prostředek na nákupy. I když si na stereotypy příliš nepotrpíme, otázka na levné a spolehlivé přibližovalo do města, které by se líbilo i ženám a dívkám, není vůbec špatná.

Dnes se podíváme, jak by ve výběru obstála první generace trojice vyráběné nedaleko středočeského Kolína: jmenovitě Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Plány na společný vývoj minivozu a stavbu továrny zveřejnili Francouzi s Japonci už v roce 2001. Další čtyři roky trvalo, než skutečně z Ovčár začaly vyjíždět minivozy.

Techniku i technologii výroby dodala z větší části Toyota, která své aygo v některých detailech od francouzských bratrů odlišila. Jinak je střižena střecha a záď, liší se však i části interiérů.

Test ojetiny Fiat 500: Sladký život za 80 tisíc Kč, nebo italské problémy?

Test ojetiny Fiat 500: Sladký život za 80 tisíc Kč, nebo italské problémy?

V průběhu výroby absolvovala trojčata hned dvě modernizace, změny byly ale více méně designové. Technika, ale i spolehlivost, kterou především Toyota Aygo dlouhodobě dominovala rozličným anketám, zůstaly až do roku 2014 a uvedení druhé generace beze změny.

Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

Vozů z vybrané trojice jsou na trhu spousty. Ceny nejhorších dnes začínají asi na čtyřiceti tisících, zachovalý vůz s klimatizací a rozumným nájezdem pořídíte asi o dvacet tisíc dráž. To je o něco více, než na kolik vyjde asi největší konkurent – Fiat Panda. Naopak třeba Kiu Picanto nebo Hyundai i10 podobného stáří pořídíte nepatrně dráže.

Na co si dát při výběru pozor poradíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Jak jezdí
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků