Test ojetiny Citroën C1: Nejlepší ojeté auto pro ženy?

Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 byla první auta zahraničních značek, vyráběná v ČR. Jak fungují jako ojetiny?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Jak jezdí

Občas se na nás obracíte s dotazem ohledně dostupného auta pro ženu. Třeba pouze jako dopravní prostředek na nákupy. I když si na stereotypy příliš nepotrpíme, otázka na levné a spolehlivé přibližovalo do města, které by se líbilo i ženám a dívkám, není vůbec špatná.

Dnes se podíváme, jak by ve výběru obstála první generace trojice vyráběné nedaleko středočeského Kolína: jmenovitě Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Plány na společný vývoj minivozu a stavbu továrny zveřejnili Francouzi s Japonci už v roce 2001. Další čtyři roky trvalo, než skutečně z Ovčár začaly vyjíždět minivozy.

Techniku i technologii výroby dodala z větší části Toyota, která své aygo v některých detailech od francouzských bratrů odlišila. Jinak je střižena střecha a záď, liší se však i části interiérů.

Test ojetiny Fiat 500: Sladký život za 80 tisíc Kč, nebo italské problémy?

Test ojetiny Fiat 500: Sladký život za 80 tisíc Kč, nebo italské problémy?

V průběhu výroby absolvovala trojčata hned dvě modernizace, změny byly ale více méně designové. Technika, ale i spolehlivost, kterou především Toyota Aygo dlouhodobě dominovala rozličným anketám, zůstaly až do roku 2014 a uvedení druhé generace beze změny.

Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

Vozů z vybrané trojice jsou na trhu spousty. Ceny nejhorších dnes začínají asi na čtyřiceti tisících, zachovalý vůz s klimatizací a rozumným nájezdem pořídíte asi o dvacet tisíc dráž. To je o něco více, než na kolik vyjde asi největší konkurent – Fiat Panda. Naopak třeba Kiu Picanto nebo Hyundai i10 podobného stáří pořídíte nepatrně dráže.

Na co si dát při výběru pozor poradíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Na co si dát pozor
  2. Ojetá Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1: Jak jezdí
TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků