Test ojetiny: Citroën Berlingo II stojí polovinu co srovnatelné MPV. Proč?

Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën Berlingo II: Úvod
  2. Ojetý Citroën Berlingo II: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën Berlingo II: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën Berlingo II: Verdikt
  5. Ojetý Citroën Berlingo II: Fotogalerie

První vydání dvojčat Berlingo/Partner bylo trefou černého. Dokonce takovou, že se je vyplácelo nabízet i souběžně s modernější a prostornější druhou generací. Jaká je ta novější?

Test: Citroën Berlingo XTR - zacíleno na rodinu

Test: Citroën Berlingo XTR - zacíleno na rodinu

Současný model, představený před osmi lety, se už snaží v osobních variantách víc maskovat užitkový původ, konkuruje spíše MPV. Proti nim přináší výhodu nižší ceny a geometrického vnitřního prostoru, naopak snadno udržovatelné materiály a určitá technická zjednodušení ocení spíše prakticky založený uživatel. 

I tomu bychom chtěli rozmluvit sedmimístné provedení. Mladší vydání berlinga sice využívá upravenou platformu prvního Grand C4 Picasso, na rozdíl od něj však neumělo nabídnout dvoulitr ani pneumatické udržování výšky zádě.

Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

U vozu s celkovou povolenou hmotností až 2,2 tuny se tedy musíte smířit výhradně s šestnáctistovkami a zesílenými pružinami, které v nezatíženém stavu citelně zhoršují komfort. Místo pro třetí řadu sedadel v identické karoserii pak bylo získáno posunutím druhé o 9 cm vpřed. Jenže ji nelze posouvat. Omezení v oblasti kolen je tedy trvalé bez ohledu na to, že sedadla v kufru obsadíte párkrát do roka. Proto doporučení klasické pětimístné verze. 

Co je klíčové?

  • Hledat spíše osmiventilové verze 1.6 HDi
  • Vyhnout se prvním ročníkům 1.6 VTi - trápí je rozvody
  • Nečekat, že budete prohánět podobně velká MPV
  • Pravidelně měnit olej v motorech HDi a VTi - ideálně po 15 tisících
  • Verze se stop-startem jsou sice promyšlené, náklady na údržbu ale přesáhnou úspory

V AAA Auto jsme si zapůjčili osobní variantu Multispace, která doposud ujela jen lehce přes čtyřicet tisíc kilometrů.

Radosti
Odkládací prostory, tvar a objem kufru
Lehké, snadno vyjímatelné sedačky
Nízká spotřeba (diesel)
Solidní komfort odpružení
Dobrý rejd, výhled z vozu
Starosti
Chybí opravdu suverénní motor
Hlučnost podvozku na ostřejších nerovnostech
Místy nepřirozený odpor posilovače řízení
Většinou pouze 5st. manuální převodovka
Delší dráhy řazení
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie41 fotografií
IMG_6256.jpg IMG_6257.jpg IMG_6266.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën Berlingo II: Úvod
  2. Ojetý Citroën Berlingo II: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën Berlingo II: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën Berlingo II: Verdikt
  5. Ojetý Citroën Berlingo II: Fotogalerie
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků