Test ojetiny: Citroën Berlingo II stojí polovinu co srovnatelné MPV. Proč?

Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën Berlingo II: Úvod
  2. Ojetý Citroën Berlingo II: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën Berlingo II: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën Berlingo II: Verdikt
  5. Ojetý Citroën Berlingo II: Fotogalerie

První vydání dvojčat Berlingo/Partner bylo trefou černého. Dokonce takovou, že se je vyplácelo nabízet i souběžně s modernější a prostornější druhou generací. Jaká je ta novější?

Test: Citroën Berlingo XTR - zacíleno na rodinu

Test: Citroën Berlingo XTR - zacíleno na rodinu

Současný model, představený před osmi lety, se už snaží v osobních variantách víc maskovat užitkový původ, konkuruje spíše MPV. Proti nim přináší výhodu nižší ceny a geometrického vnitřního prostoru, naopak snadno udržovatelné materiály a určitá technická zjednodušení ocení spíše prakticky založený uživatel. 

I tomu bychom chtěli rozmluvit sedmimístné provedení. Mladší vydání berlinga sice využívá upravenou platformu prvního Grand C4 Picasso, na rozdíl od něj však neumělo nabídnout dvoulitr ani pneumatické udržování výšky zádě.

Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

U vozu s celkovou povolenou hmotností až 2,2 tuny se tedy musíte smířit výhradně s šestnáctistovkami a zesílenými pružinami, které v nezatíženém stavu citelně zhoršují komfort. Místo pro třetí řadu sedadel v identické karoserii pak bylo získáno posunutím druhé o 9 cm vpřed. Jenže ji nelze posouvat. Omezení v oblasti kolen je tedy trvalé bez ohledu na to, že sedadla v kufru obsadíte párkrát do roka. Proto doporučení klasické pětimístné verze. 

Co je klíčové?

  • Hledat spíše osmiventilové verze 1.6 HDi
  • Vyhnout se prvním ročníkům 1.6 VTi - trápí je rozvody
  • Nečekat, že budete prohánět podobně velká MPV
  • Pravidelně měnit olej v motorech HDi a VTi - ideálně po 15 tisících
  • Verze se stop-startem jsou sice promyšlené, náklady na údržbu ale přesáhnou úspory

V AAA Auto jsme si zapůjčili osobní variantu Multispace, která doposud ujela jen lehce přes čtyřicet tisíc kilometrů.

Radosti
Odkládací prostory, tvar a objem kufru
Lehké, snadno vyjímatelné sedačky
Nízká spotřeba (diesel)
Solidní komfort odpružení
Dobrý rejd, výhled z vozu
Starosti
Chybí opravdu suverénní motor
Hlučnost podvozku na ostřejších nerovnostech
Místy nepřirozený odpor posilovače řízení
Většinou pouze 5st. manuální převodovka
Delší dráhy řazení
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie41 fotografií
IMG_6256.jpg IMG_6257.jpg IMG_6266.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën Berlingo II: Úvod
  2. Ojetý Citroën Berlingo II: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën Berlingo II: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën Berlingo II: Verdikt
  5. Ojetý Citroën Berlingo II: Fotogalerie

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 290 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 773 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 194 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků