Test ojetiny Chevrolet Cruze 1,8i: internacionál se loučí

34 komentářů

Libor Kulhánek
26. března • 17:27

Dobrý den mám hrozně velkou prosbu přestal mi jít budík na rychlost, přestali mi cvakat blinkry a tím mi ani nepipaji zadní senzory měl jsem auto v servise prý mi vyměnily čidlo na rychlost ale pořád nic a stima blinkrama a Tima senzorama vůbec neví rady a neví čím to může být... Už opravdu nevím co stim ani nemají žádné schéma od Elektro instalace... Nevíte prosím o co by jse mohlo jednat nebo nějaké skusenosti? Je to Chevrolet Cruze ls 1.6 v benzínu s plynem rok 2009 moc děkuji :)

pepa
17. prosince • 0:30

zdravim.tak me taky nejde tachometr.vymenil jsem kompletni snimac co je uchycen v prevodovce a taky to nepomohlo.on je jinak jako funkci ale naskoci nekdy a vetsinou pri vetsi rychlosti.pak funguje az do uplneho zastaveni.pokud jste to nejak vyresil napiste me na email.dekuji

pepa
17. prosince • 0:33

email na me:pepamach@seznam.cz

Honza
8. února • 19:50

Taky připíši pár řádků:
V lednu 2011 jsem koupil nového Chevroleta Cruze, protože jsem chtěl nové auto a Cruze byl podstatně levnější (s danou výbavou než Octavia). Měl jsem testovanou motorizaci 1.8 ve výbavě LT (LTZ ještě nebylo). Najel jsem sen s ním za tři roky necelých 70 tisíc kilometrů a neměl žádnou závadu, kromě jedné prasklé žárovky. Jezdil jsem bez problémů v létě i v zimě, s autem jsem byl maximálně spokojený, moc se mi líbilo a ještě dnes se mi po něm trochu stýská. Důvod proč jsem ho prodal byl ten, že jsem si koupil jiného Chevyho, a sice Traxe s motorem 1,4 Turbo. a to byl jeden z důvodů, proč jsem měnil. Dalším důvodem byla délka (manželka mi Cruzem nechtěla jezdit) a hlavně s lepším nasedáním, je vyšší.A ke spotřebě : celou dobu jsem si psal a počítal spotřebu a činila 8,08 l/100 km. Čili ani 6 (to je utopie, ale ani 11, to prostě nejde...

Hezká recenze
3. února • 13:31

Škoda, že k testu nebylo vybráno to dvoulitrové VCDi, máme ho doma a ten motor je opravdovou devizou auta - táhne jak drak a spotřeba je taky velmi slušná. Auto má asi 60tis. km a nebyly s ním žádné problémy, takže za mě je určitě škoda, že už se tu neprodává. Máme to v nejvyšší výbavě i s navigací a rozdíl oproti Octavii byl v době nákupu 220 000. Takže za mě jasný rozhodnutí :)

JaM
4. února • 9:49

mam rovnaku motorizaciu(a vybavu) a som tiez max spokojny. za 4 roky ziaden problem, najazdene 85000 kilometrov, momentalna priemerna spotreba 6.1L

PoliceCollector
2. února • 20:50

Cruze byl ze všech korejských kompaktů nejhezčí (možná proto že jeho design jestli chápu, je dílem US designéru a ne Korejců.) Škoda že v EU skončil.

DaewooMaster
3. února • 14:45

Viz výše, není to (možná kupodivu) dílo US designérů.

vinco
2. února • 18:21

odkedy je Cruze korejske auto ? je to american ako vysity ...
s koreou nema nic spolocne, snad len to ho tam americka automobilka chevrolet vyraba ...
ale napr. aj VW Touareg sa vyraba na slovensku a nikto nevravi ze VW je slovenske auto

DaewooMaster
3. února • 14:44

Nejdříve si vygoogli všeobecně známá fakta, než začneš střílet od boku. To auto bylo kompletně vyvinuto v Koreji, šéfdesignérem byl Tae-Wan Kim (už podle jména rodilý Američan, že? ;-)). V Koreji se to vyvinulo, vyrobilo a prodávalo jako Daewoo Lacetti Premiere o 1,5 roku dříve, než si to mohl koupit první Evropan nebo Američan (a výroba v Americe začala ještě později). Ano, GM Korea (resp. GM Daewoo v té době) patří do koncernu GM, který má centrálu v USA, ale že by to byl "american ako vysity", tak to ani omylem...http://media.gm.com/media/cz/cs/chevrolet/new... ...

kika
22. června • 21:29

Chevrolet
Firma
Chevrolet je americká firma vyrábějící auta, založená v roce 1911. Je součástí koncernu General Motors.
Založeno: 3. listopadu 1911, Detroit, Michigan, USA
Zakladatelé: William C. Durant, Louis Chevrolet, Samuel McLaughlin, Edwin R. Campbell, William Little Chevrolet je AMERIČAN!!!!!!!!!

designer
4. února • 11:18

Hele pěkná střela, ale vedle. Ten Tae-Wan Kim byl viceprezidentem oddělení designu, s návrhem jako takovým má společného prd. Pokud takové věci nevíš, tak se divím že o nich vůbec něco píšeš :-/
Reálný tým, který skutečně navrhoval design Cruze, řídil američan, David Lyon. Navrhoval i nějaké Buicky, Cadillacy, GMC i jiné. Pravděpodobně na tom pracoval přímo v Korei, kde bylo jedno z vývojových středisek. Víš, oni tohle designéři docela dělají, že lítají po světě a makají tam kde se to dané firmě nejvíc hodí. Když Jonathan Ive minulých pár let strávil tolik času v Číně na designu iPhone, tak chceš snad říct že to je tedy telefon s čínským designem, vyráběný čínskou firmou??
Cruze je normání globální auto jako každé jiné. Tj. bylo vyvinuto na X místech na světě, tam je taky vyráběno. Z tehdejších Daewoo v něm nenajdeš asi nic, co by "pasovalo". Naopak by se dalo říct, že volant to má z Camara, motor z Opelu, podvozek z Saabu. Libovolně si ty značky prohoď, je to jedno (až na ten podvozek a camaro, tam by pasovaly možná rozteče otvorů v kolech :-). Prostě platforma Delta.
A "Američan jako vyšitý" – pokud bych chtěl říct, že to auto má nějaký konkrétní původ, tak bych asi řekl že globální. Ale ani to "americký" není od věci, protože to prostě je holt produkt GM a při vývoji na tom GM pracovalo dominantně.
Do Evropy se Cruze opravdu dodával vždy z Korei, v Rusku si ho přímo vyrábí, v USA nebo mexiku taky. Podle toho co je blíž.

DaewooMaster
4. února • 12:19

Také Ty si pleteš dojmy s pojmy, i Tebe odkazuji na linkovanou tiskovou zprávu GM, kde se jasně (pro nás ostatní) píše o tom, že Cruzeho (exteriér i interiér) dostalo na starost korejského designerské centrum, jehož šéfem je Taewan Kim. Dave Lyon je šéfdesignér pro Severní Ameriku. A ano, je to auto globální, to nikdo nerozporuje, akorát Ty i Tvůj předřečník ignorujete fakt, že GM je nadnárodní společnost, která má svá relativně samostatná centra po celém světě. To není např. případ tria Toyota/Citroen/Peugeot, které má v Česku jen montovnu, v Koreji funguje nejen výroba, ale i vývoj atd.
Jinak pokud je to teda "Američan jako vyšitý" podle Tebe, tak podle Tvého pohledu na "původ", je to vlastně Švýcar, protože první továrna Chevrolet byla ve Švýcarsku, než syn zakladatele odešel do USA... Znovu připomínám, to auto se vyrábělo a prodávalo v Koreji o více jak rok dříve, než kdekoliv jinde na světe (a vyrábět se začalo jinde ještě později).BTW je podle Vás dvou také třeba Opel "Američan jako vyšitý"? :-OPS: Motory z Opelu (a nejen je) měly už Daewa, a to od roku 1972 (i v tom mém je motor kompatibilní s Omegou, i když ho papírově vyvinul Holden - GM Australia).

Mirek
4. února • 23:36

Promiň, že se do vaši diskuze pletu, ale četl sis vůbec to, na co jsi dal odkaz?"Nový Chevrolet Cruze byl společně vyvíjen experty z GM vývojových center v Německu, USA, Austrálii a Koreji. „Při vývoji tuhého skeletu, zavěšení kol, bezpečnostních prvků nebo palubní elektroniky jsme mohli sdílet ty nejlepší praktiky specializovaných center koncernu GM z celého světa," říká Peter Mertens, výkonný ředitel GM pro kompaktní modely.""Taewan Kim vedl mnohonárodní tým designerů a konstruktérů, jehož cílem bylo dodat značce Chevrolet novou vitalitu a energii."Jen detail navíc, víš co dnes dělá Peter Schreyer? Zdá se ti tedy, že tato automobilka již není kvůli tomu korejská? Je přece naprosto jedno, kdo auto navrhuje a vyrábí, pokud řešíš majitele, všechno to jsou zaměstnanci GM. Škoda, i když je z této republiky, je také německá. A můžeš se postavit třeba na hlavu, německou již zůstane, jen se jmenuje Škoda a ne rovnou Volkswagen. S Opelem je to obdobné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DaewooMaster
5. února • 13:39

"designerské centrum v Koreji těsně spolupracovalo především s kolegy z Německa, USA a Austrálie" - co z toho já popírám, kde tvrdím, že je to "echt korejská kára"?Myslím, že jsme se už shodli, že to je globální produkt, který zaštiťovala Korea. Kdo není
líný, je tam i link na dokument, kde je to napsáno podrobněji: "konstrukční práce probíhaly v prostředí mezinárodního týmu v technickém centru GM v Jižní Koreji" nebo "Právě naše schopnosti patřily mezi hlavní důvody, proč se koncern GM rozhodl umístit vývoj architektury svých mini a malých modelů právě do Jižní Koreje.".Samozřejmě, jak už jsem naznačil, pokud Opel považuješ za čistokrevného Američana (a Škodovku za Němce), pak je to Tvůj problém a tato diskuze je zbytečná. Já si dál stojím za tím, že mám korejské auto (Daewoo Leganza z prosince 2002), i když Ty tu hlásáš, že je to čistokrevná Amerika, protože ho vyrobili zaměstnanci GM...

Mirek
5. února • 18:01

Jestli sis všiml, tak jsem to nejspíš četl. Pokud jde o to, jak se kterému autu bude říkat, tak jsem docela jasně napsal, čí že jsou to automobilky, ale ne, že se jim bude říkat Němec, Korejec, Američan. Tím jen chci říci, že pokud se to auto vyrábí tam, kde se vyrábí, ještě neznamená, že je to Čech, ale Škoda, ne že je to Němec, ale Opel a ne že je to Korejec, ale Chevrolet..... Rozumíme si? Proto jsem tam vložil i tu otázku s Peterem Schreyerem, že vůbec nezáleží na tom, kdo to vyvíjí, případně vyrábí.
Nemusíš překrucovat něco, co jsem nikde nenapsal. Všiml sis, kolik dílů a řešení je shodných na Astře a Cruze? Nebude to potom z pohledu procentuálního podílu hodnot dílů nakonec "Němec". Doufám, že to chápeš, že je to žert.

vinco
3. února • 19:33

ty sice fakty ovladas, ale interpretujes ich uplne zle ...
daewoo skrachovalo a zaniklo ...
GM kupil tovarne Daewoo a zacal v nich vyrabat svoje auta ...
to ze niektore modely predaval v korei pod nazvom daewoo bolo s ohladom na dlhorocnu tradiciu niekdajsej automobilky v korei a myslenie obyvatelstva ktore malo tuto znacku v podvedomi ...
to ze sefdizajner bol korejec ma znamenat co ? ze ide o korejske auto ?
jednoducho Cruze je produktom AMERICKEJ automobilky, je to AMERICKE auto vyrobne v koreieste raz:
v bratislave bola automobilka ...
prisiel VW a kupil ju a zacal v nej vyrabat SVOJE auta ... sefom zavodu v bratislave bol/je slovak ... je touareg slovenske auto ? nie, je to nemecky VW

DaewooMaster
4. února • 11:47

Přidal sem naivně link na tiskovou zprávu GM, ale zjevně marně... A ještě přidáš další nesmysly... Pro ostatní jen heslovitě: korejské Daewoo nezkrachovalo, existuje dodnes (jen už nevyrábí osobní auta, i když třeba to v Uzbekistánu je vyrábí dodnes, nákladní auta a autobusy dál nesou logo a značku Daewoo, i když tuhle divizi vlastní indická Tata). Daewoo bylo s GM úzce svázáno už od roku 1972, v roce 2001 GM převzalo plnou kontrolu (aktiva). Dlouhou řadu let, co to GM zcela převzalo, vyráběly úplně to samé, co předtím relativně samostatné Daewoo. Daewoo se to dál jmenovalo nejen Koreji (do roku 2011), ale např. ve větší části Asie, Africe (Egypt) i Evropě (Rumunsko, Ukrajina, Uzbekistán).
PS: Podle Tvé zvrácené teorie je moje auto Daewoo Leganza "american ako vysity", protože bylo vyrobeno v prosinci 2002. ;-)

Jirka
2. února • 14:09

Vlastním Cruze 1.8 sedan a po přečtení musím podat info o spotřebě našeho exempláře. Na okreskach jezdime dokolo 6.5 (pritelkyne s lehci nohou dokaze i za mene), dalnice cca 7 (130.. ve 150 7, 5) a maximum po Praze (start/zacpa/kopec) mam 8.1 (nyni najeto 50tis). To doplnuji, protoze mi prijde nefer nechat ctenare v presvedceni, ze Cruze jezdi ze 11l... fuck??? Jinak tech 141 koni je poradne citit az tak v 3.5 tis otacek (atmo motor, ktery neodejde do kytek ve 40tis jako jsem cetl u uzivatelske recenze Skoda Yetti 1.2tsi napr) a potom je to drak. PS: Identicky "korejsky smradlavy daewoo" jak vsichni novinari opakuji, neboli globalni model Cruze se vyrabi v nekolika tovarnach po svete Jizni Korea, Rusko, Cina, ..mimo jine taky v Lordstown, Ohio (US). Je to dlouhodobe jeden z nejprodavanejsich kompaktu na US trhu na ktery v prvni rade cili (made in USA) uspech GM. Jinak kolecko klimatizace muzete nohou otocit pokud jezdite s nohama roztazenyma jak ..nebo jste vyzrany... připadne mate alespon 190 a prisunete se k volantu.. stahovani oken v me vybave - okno sjede na to jedno stisknuti az dolu, ale nahoru se musi tlacitko drzet dokud nevyjede.

Tom
7. února • 7:16

Jirko to je o stylu jezdeni, je obecne znamo ze novinari jezdi hrozne. Ja mam u 2,4 L automat 147 kW a pri 1830 kg vahy auta dlouhodobou spotrebu 7,3/100 km a novinari vsude v recenzich pisou o 9-11 litrech. A to ten motor nijak nesetrim.

Mirek
2. února • 15:22

Souhlasím, podobné spotřeby jsem také dosahoval když jsem Cruze sedlal. Ještě poznámka ke stahování oken. Pokud auto stálo nějakou dobu v bazaru s vybitou baterkou tak el.okna ztratila pamět polohy - proto je u řidiče nefunkční rychlé spuštění až dolů. Od motoristického novináře bych očekával hlubší znalosti techniky co se používá u aut už skoro desítky let. Stačí stáhnou jednou dolů a nahoru a podržet knoflík v krajní poloze.
Funguje snad na všechny značky aut které mají tuto funkci

Tom
7. února • 7:19

Dobra pripominka, taky jsem to resil po vymene baterie. Hodilo to chybovou hlasku, ja nastesti vedel o co jde :-)

DaewooMaster
3. února • 14:29

To samé se týká i tvrzení "Potěší středová loketní opěrka, je ale příliš krátká a její posuv není po letech provozu již prakticky aretován". Protože u Cruzeho nebyla loketní opěrka aretovaná nikdy! Na zmiňovaném fóru se tomu ostatně věnuje spousta příspěvků a existuje hned několik řešení tohoto problému:
http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopic.php...

Moik
2. února • 18:31

:-D hech uplne to vidim:
Redaktor: a to jako nema dojezd oken?
Prodejce aaa: no milej pane to tydlencty skorapky nemivaly
Redaktor: a jste si jistej?
Prodejce: no jasny, mne uz jich proslo rukama! Tak co.....berete ho?

čtenář
2. února • 13:36

Ta spotřeba je teda šílená :-O

to jsou věci
2. února • 11:09

To je legrace. Starý 1,8 od GM má stejný výkon a prakticky stejný průběh momentu v celém spektru jako Honda 1,8 Vtec. Když testovali UFO naměřili prakticky stejná pružná zrychlení jako u Cruize. Z nuly na sto Honda vyhrála možná kvůli lehčím převodům, ale v pružném se kupodivu lehčí zpřevodování prakticky neprojevilo a někde je Honda dokonce horší.
A Honda je přitom motoricky skvělá, kdežto Cruize líný. Jediný handicap Cruize je spotřeba o 0,5 litru větší. V Astře jen asi o 0,3 litru.Inu, svět se řídí memy a nikoliv fakty.

Dejv
3. února • 6:15

Třeba to bylo a) špatně zajeté, b) pokažené.:-D

Michal
2. února • 9:14

Měl jsem možnost chvilku jezdit s Cruzem SW 2.0 VCDI 120 kW 2013 a musím uznat, že "američtí" korejci udělali opravdový skok kupředu. Nejlepším na celém autě byl ten motor...táhnul jako lokomotiva, v Německu kopec nekopec 230 km/h a spotřeba kolem 6l. Škoda...

Kankunen
2. února • 11:07

Nech se vyšetřit.

k22
2. února • 10:40

Kopec nekopec 230 za 16l a rovina s kopce 6l při 60km/h? Tak to jo B-]

robert
2. února • 10:21

kdyby lidi trochu přemýšleli, než to sem napíšou...

ACE
2. února • 10:08

Ten tachometr musel bejt řádně rozhašenej :-D

jzd
2. února • 9:23

Kopec nekopec 230 km/h a spotřeba kolem 6l? Takže to stejně jako slavné tdi tu naftu i vyrábí, ne?

Moik
2. února • 18:16

Nechces ty jen trochu poprudit? :-) Ja si z toho vzal to, ze motor byl tak silny ze utahl 230kopex nekopec a v kombinaci doma jezdil okolo sesti litruCo ti na tom prijde divnyho, kdyz jsme nad tim ted zapremysleli?

Doporučujeme

Články odjinud