Test ojetiny: Chevrolet Captiva – hlavně prostor

Model Captiva vstupuje do roku 2011 v nové verzi, což přinese pokles cen ojetých vozů. Jaký je tento dostavník po 70 000 km?
Seznam kapitol
  1. Zaostřeno na Evropu, Sedm promyšlených sedadel, Nabídka pohonných soustav
  2. Diesel jasnou volbou, Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Prostorný interiér, Promyšlený „kufr“, Za volantem
  4. Na silnici, A vystupujeme, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Zaostřeno na Evropu

Prostorné SUV Chevrolet Captiva umožňující přepravovat ve dvou verzích až sedm cestujících se na evropských trzích objevilo v průběhu roku 2006, nicméně jeho elegantní, hladké a decentní linie příliš nezestárly dodnes. Vůz vznikl spolu se sesterským modelem Opel Antara v korejském středisku GM DAT, přesto je jeho zaměření na Evropu znatelné, ať už jde o prostornou karoserii, kvalitní vznětový motor nebo bohatou nabídkou standardní výbavy a moderních elektronických soustav. Rozměrná karoserie s délkou 4 635 mm má samonosnou karoserii s nezávislým zavěšením všech kol (vzadu s automatickou nivelací a čtyřprvkovými závěsy), jde tedy spíše o crossover se zvýšenou karoserií ve stylu kombi než o nějaký off-road, o čemž svědčí také omezená světlá výška pod motorem. Model Captiva jsme pro vás dosud nezkoušeli, takže tentokrát půjde o test na pomezí nového vozu a ojetiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedm promyšlených sedadel

Objem a variabilita interiéru řadí Captivu první generace mezi nejzajímavější cenově dostupná SUV na trhu s ojetinami, neboť mnoho jiných sedmimístných modelů v poměru k ceně, nájezdu a roku výroby nenajdeme. Naprostá většina vozů Chevrolet Captiva na českém trhu je vybavena vznětovým čtyřválcem (vrátíme se k němu v následující kapitole), manuálně řazenou převodovkou, pohonem všech kol a právě sedmimístným uspořádáním, i když k mání bylo i pětimístné.

Interiér ve svém základním pětimístném uspořádání, kdy jsou sedadla třetí řady složena v podlaze, nabízí zavazadlový prostor s objemem 465 l. Po složení i řady druhé je k mání slušných 1 565 litrů, naopak v konfiguraci pro sedm sedících uložíte za poslední opěradla pouze 85 l, což lze ale jaksi pochopit. Vhod přijde také opěradlo sedadla spolujezdce sklopitelné vpřed a umožňující v interiéru vozu přepravovat předměty dlouhé až 2 700 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka pohonných soustav

Neříká se mi to vůbec snadno, ale po vznětové motorizaci modelu Chevrolet Captiva zcela oprávněně sáhne zřejmě naprostá většina zájemců o toto praktické, ale celkem rozložité a těžké SUV. V nabídce sice byly také líný čtyřválec 2,4i s výkonem 136 koní (100 kW) a poněkud „rozežraný“ šestiválec 3,2i o výkonu 230 koní (169 kW) s praktickou průměrnou spotřebou přes 12 l/100 km, ale nic jiného zákazníkovi nakonec zřejmě nezbude, protože na trhu najde takřka výhradně právě diesel. Všechny verze přitom byly kombinovány s pětistupňovými převodovkami s manuálním řazením, jen šestiválec měl standardně pětistupňový „automat“ Aisin, který však byl za příplatek k mání také s oběma slabšími motory. „Šestikvalty“ má přinést nová generace modelu Chevrolet Captiva připravená pro modelový rok 2011.

Čtyřválce se dodávaly také s pohonem předních kol, ale v evropském prostředí převážně s pohonem všech kol AWD z dílen japonské společnosti Toyoda Machine Works (pro šestiválec standardně). Za běžných podmínek se na přední kola přenáší 100 % točivého momentu, nicméně elektromagnetická spojka ITCC je údajně schopna přesunout během 100 ms po prokluzu některého z kol přední nápravy až 50 % momentu směrem vzad. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zaostřeno na Evropu, Sedm promyšlených sedadel, Nabídka pohonných soustav
  2. Diesel jasnou volbou, Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Prostorný interiér, Promyšlený „kufr“, Za volantem
  4. Na silnici, A vystupujeme, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků