Minulá generace BMW řady 3 se dostává do hledáčku méně majetných zájemců o moderní BMW. Za tři sta tisíc nebo i méně dnes koupíte solidní ojetinu.
Kapitoly článku:
BMW je malé, nepraktické, drahé, v zimě nikam nevyjede, má velkou spotřebu a jezdí v něm agresivní mladíci a piráti. Zhruba takový je (nejen mediální) obraz produktů mnichovské značky. Trochu se zapomíná na to, že klasický trojkový bavorák je vlastně úplně normální auto.
BMW řady 3 E90/E91 patří na trhu k tomu nejlepšímu, co lze v dané kategorii pořídit. A nemusíte nutně stavět jízdní vlastnosti a dynamiku před každodenní praktičnost
Navíc ho teď můžete mít za dobré peníze. Propad ceny zaplatil někdo jiný a i relativně mladé, čtyř- až pětileté auto s původně milionovou cenovkou se dá koupit za třetinu původní ceny. Na výběr je spousta karosářkých variant, ale my se dnes zaměříme na kombi Touring, označované kódem E91. Mnohé informace se samozřejmě vztahují i na sedan a kupé či karbiolet.
Co je klíčové
- Vyhnout se problémovým motorům
- Kupovat jen od prověřeného prodejce
- Vyhodit pneumatiky runflat
- Připravit si peníze bokem na první investice
- Provést důkladnou a dlouhou testovací jízdu
- Nešetřit na pravidelném servisu
Mezi nejčastěji zastoupené kusy v inzerátech patří čtyřválcové turbodiesely, ale občas narazíte i v sedanu nebo kombi na klasický atmosférický benzínový šestiválec. Tohle je poslední BMW řady 3, které atmosférickou „šestku“ dostalo. Pak už byla jen s přeplňováním.
Zájem je samozřejmě i o naftové šestiválce a pohon všech kol, hodně aut má také automatickou převodovku. Přesto je BMW řady 3 E90/E91 jedním z aut, u kterého chtějí kupci ještě klasický manuál i k silnějším motorizacím.
Jízdní vlastnosti a ovladatelnost
Vyvážení klasické koncepce
Charakterní řadové šestiválce
Rozumná spotřeba i náklady
Kvalitní a ergonomický interiér
Výběr motorů a karosářských variant
Pneumatiky runflat všechno kazí
Systém iDrive občas rozčiluje
Problémové dvoulitrové diesely
U základních verzí strohý a chudý interiér
Ceny práce autorizovaného servisu
Některá auta už toho mají za sebou hodně
8 /10