Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

31 komentářů

Kubasek
14. října • 20:18

Mam e91 330xd (man) 2007 265000km
– výměna řídící jednotky světla 6 tisíc
– podivná závada převodovky, jednou nešlo zařadit pak zase vyřadit. Převodovka rozebrána do šroubku, ale závada žádná. Rovnou se vyměnila spojka. Od té doby cca 50000km žádný problém
– výměna “něčeho“,co řídí zhaveni
– olej od výměny do výměny výdrži (měním cca po 20000)
– xdrive funguje skvěle (nemám osobní zkušenost s jiným systémem)
– teď jsem měnil xen.vybojky
– výměna tlumicu
– výměna plyn.vzper 5.dveří
– RUNFLAT hrozný, rezerva není
– lahev s pitím není kam dát
– kontrolka/ovladač mlhovek neni videt přes volantZatím jsem spokojený, doufám že ještě 100000km najede.

Stanley
21. ledna • 11:12

Na runflet som tiez nadaval ze sa na nom viac smyka a poskakuje viac na dilatackach.
Az som na dialnici pri 200 km/h ked som obiehal v lacom pruhu auto v mierne tocivej zakrute do prava nedostal 3 defekty na prave predne koleso. Nejake droty tam niekomu vypadli na cestu.Jedine ako som to zaznamenal bolo ze mi pipla kontrolka skontrolujte tlak v pneu.
Este som 120 km/h presiel 30 km do servisuOdvtedy len runflat. Toto sa mi stalo po asi 800k km na cestach. Nikdy nic viac.
A je jedno ci som siel 200 alebo 140 vysledok by bol horsi bez runflatu

Somober
2. listopadu • 21:30

Ja mám E92 330xd (180kW) a 340tis km. Auto do cca 300tis veľmi spoľahlivé, potom začali odchádzať spotrebné veci.
Doteraz menené:
- pravý guľový čap (pri 190tis)
- predné stabilizátory (pri 300)
- predné tlmiče (pri 320tis jeden vytiekol)
- žhaviče + relé žhavenia (pri 270tis)
- tesnenie na prednom aj zadnom diferenciáli (pri 160 predný a 300tis zadný)
- tesnenia na výmenníku oleja (270tis)
- všetky 4 ložiská (3 odišli naraz pri 300tis)
- olej menený cca každých 15tis, vzduchový filter každých 15-30tis, palivový každých 60tis
- váha vzduchu (340tis)
- hadica posilňovača riadenia (340tis)
- zotrvačník (320tis + preventívne aj rozvody)Viacmenej je jasné, že do 250tis bolo auto bez neplánovaných nákladov.
Štýl jazdy je dynamický, dlhodobá spotreba 6,8l, xdrive je super.

JakubS
4. listopadu • 16:29

Já mám 318d, r.v.2011. Momentálně najeto 300tkm. Jezdím teda z 98% jen dálnice. Servisováno v orig. servisu. A zatím se mění jen olej a filtry+ vyměna desek a kotoučů. Při 270tkm jsem nechal preventivně vyprat ten nešťastný DPF filtr, který byl už z pola zanesený. Jinak šlape jako hodinky. Spotřeba oleje nepatrná, mezi výměnama (30tkm) netřeba dolívat vůbec nic.
Dřív jsem měl e 46 330d a po koupi tohoto 318d jsem byl víc než naštvaný, kvuli slabému výkonu, ale zpětně to musím vše přehodnotit a uznat 100%ní spolehlivost toho pomlouvaného motoru. To je pro mě zásádní věc. Spotřeba při dálniční rychlosti 140, je 5,6 až 6,0l. Podle větru :-)
Jinak bych tomu autu vytknul snad jen ty odkládací prostory. Krom kapes ve dveřích nejsou žádné. Kelímek s kafem... neřešitelný problém.
Dojezdím to do 400tkm a vyměním za mladší BMW. F 320d mám v plánu ;-)

JIrkaH
10. října • 10:29

Vůz 2006 - je třeba zdůraznit, že 325i papá olej a to dost. Závady - kabely v pátých dveřích, zámek u řidiče, cívky, zapečený žárovky v pátých dveřích.
Co mi chybí je ukazatel teploty motoru a klasický měřák oleje.
V roce 2012 jsem si udělal nástřik podvozku při 130 000 km a byl jsem mile překvapen - v podstatě bez rzi.
Velké pozitivum u BMW je okamžitá možnost dohledání náhradního dílu (dle VIN), kterýé je připraven do 2-3 dnů.

Karl
11. října • 18:21

Zdravim,
s timto komentarem nelze nesouhlasit. Obecne ma rada E90-E9X par problemu, na ktere je treba davat pozor, ale jinak jsou to spolehlive vozy plus atmosfericke, defakto nerozbitne motory, jsou v dnesni dobe rarita.
Urcite bych tyto vozy nedoporucil nekomu, kdo nema na servis, oprava udrzbu, skutecne plati, ze kdo chce jezdit v E9X, musi mit i na pripadne opravy.
Ja sam vlastnim E90 320i 110kW, r.v. 2006 a resil jsem nasledujici svem voze, nebo meli znami z BMW klubu na 325i, 330i nasledujici:
* kabely patych dveri komplet nove napajeni skrze vymennou sadu, musi clovek opravit, jinak prijde o nervy diky chybovym hlasenim BC
* tesneni ventilu, tesneni ventilove hlavy. jinak za vami bude modry dym
* spotreba oleje u vozu s najezdem nad 100 000 km je bezne 1 L na 1000 km
* bezne se zde u techto vozu vymenuji i pisty a pistni krouzky
* odchazi oddelovac oleje ze vzduchu nebo jak se to jmenuje
* tesneni vany
* netesnici klima
* porucha vyhrivani prednich sedadel
* nad 150 000 km vymena naplne zadniho differencialu
* hadice posilovace rizeni casem rozerane od agresivni kapaliny, nutnost vymenyDale bych Vas jako clovek zijici dlouhodobe v Nemecku chtel poprosit, nedelejte si iluze o nakupu ojeteho BMW u Handlera ci nedejboze od soukrome osoby v Nemecku a naslednem stavu vozidla. Podvody a auta do kterych tu nasledne nalijete 100 tis Kc za opravy, se tady prodavaji uplne stejne casto jako kdekoliv jinde a kdo nedava pozor, vetsinou zaplace nad fakturou ze servisu.
Jojo, BMW, kdo chce mit opici, musi mit i na banany.
Jinak jsou to super auta ktere pri odpovidajici peci vydrzi jezdit roky a roky, ostatne kdo by neco takoveho vymenil za oturbeny litrovy nesmysl :)
Zdravim Karl

dh
14. října • 6:39

Dobrý den,přesně o této motorizaci uvažuji do E91, ale chtěl bych automat. Máte manuál nebo automat ? Jakou máte zhruba spotřebu ?Díky moc.DH

Tomáš
21. října • 14:49

To DH: U té 325i je spotřeba dlouhodobě 9,3l.
Jezdím zhruba 30% město, 30% dálnice a zbylých 40% ty okresky a jiné menší silnice.
Já mám manuál, nemám automaty moc rád. Ale chápu že jsou lidé co neradi řadí, anebo se často pohybují v kolonách po městě apod. Tam je automat k nezaplacení.

Tomáš
13. října • 15:07

No nevím jak mám rozumět tomu, že píšete "defakto nerozbitne motory"... a vzápětí "* bezne se zde u techto vozu vymenuji i pisty a pistni krouzky" ... to je přeci už poměrně zásadní oprava ne?? :-DVaše zmíněné závady mne naštěstí nepotkaly a doufám že nepotkají.
Olej z toho vůbec neteče, klima těsní jak za mlada, sedačky hřejí jak v sauně, spotřeba oleje tak drastická rozhodně není (ale to je asi kus od kusu)...Jezdím s 325i v kombíku (konec roku 2005) a zatím jsem spokojen. Najeto přes 190t. Jediné co odešlo byl takzvaný panel "diversity", kdy přestalo fungovat dálkové ovládání centrálu. Jinak jen výměna spotřebních dílů, tedy tlumiče, filtry, stěrače, brzdové kotouče a desky... atd. Olej po 10t/km. Spotřeba oleje je opravdu vyšší (moje bývalá Honda nežrala mezi výměnami oleje vůbec nic). Bramborák si bere podle způsobu jízdy. Pokud se mu šlape na krk... je to tak 3l na 10t/km ... pokud se jezdí v pohodě, tak si vezme tak 2l oleje na 10t/km.S podvozkem souhlasím..ten je opravdu stále nový. Navíc mám sportovní verzi (nikoli M) a to je ideální kompromis pro dobré svezení na okreskách a zároveň přijatelné pro naše silnice.
Motor je jedním slovem skvost... kolegové co mají nafťáky mi už na křižovatce řekli, abych už nastartoval že je zelená... motor zkrátka není slyšet... a když jde do otáček má krásný zvuk. (verze ještě bez přímého vstřiku)

Karl
21. října • 12:14

Zdravim,
diky za Vasi reakci. N
Ohledne tech pistnich krouzku jsem to myslel takto, kdyz jsem obcas v Berline u cloveka co mi servisuje E90, bavime se o spouste veci okolo BMW a pro nemce je opravdu oprava typu pistni krouzky ci pisty bezna, pokud to auto chcou dale jezdit, pokud ne, jde ten vuz okamzite na vychod. Vim od nej, ze se take musi casto repasovat hlava a ze tyto opravy hlava, gufera ventilu, pistni krouzky ci pisty zpusobena pretahovanim vymeny oleje v kombinaci s neaditivovanym benzinem, ktery proste nic nechrani plus postupna degradace ventilovych sedel a gufer, diky kterym se do spalovaciho prostoru dostava olej a je spalovan a vysledek si dovedete predstavit.Jak pisete vy, cca 3L na 10 000km je uz podle meho servismana hodne (hobby BMW zapaleny fanatik, zadny original BMW servis, tam napovidaj vse jen aby dostaly zakazku na opravu, samo s pretazenou cenou) a povede to casem k vetsimu a vetsimu mnozstvi oleje ve spalovaci komore, ke vetsi kourivosti a k ussazovani spaleneho oleje na ventilech a pistech plus zapeceni pistnich krouzku. To je presne ten problem, se kterym se da jezdit jeste desitky tisic kilometru a uspesne je ignorovat, ale jak to jednou prijde, oprava je velice draha a manzelkam se tyto vydaje vubec nelibi :) Ja mel napriklad na sve E90 problem, ze zrala olej a kourila z vyfuku, nechal jsem vymenit ölabscheider (nevim jak se to rekne cesky :-) ) , ty hadice kolem, gufera ventilu, pretesnit hlavu a po 5 tisicich km, co jsem od te doby najel ten, motor nesezral ani kapku. Servisak rikal, ze je to docela bezne u motoru v N46B* bezin, 2.0 16V zhruba od 100 000 km se tato zavada muze ale i nemusi projevit. Cena teto opravy mimo original BMW servis v DE cca +- 1800 EUR. Ale jak rikate vy, je to opravdu i o stesti a lisi se to kus od kusu. Mam tady kolegy kteri maji neskutecne problemy s elektrikou, atd. a to u daleko novejsich BMW vozu, cili lisi se to znacne, clovek by si pomalu zacal myslet neco o patecni vecerni smene v BMW pred diskotekou :-)Xdrive nemam, k tomu se nemuzu vyjadrit. Jak jsem jiz psal vyse, mam 320i, kazdodenni jezdeni do prace a zpet cca 70km (rocni najezd cca 30 000km), plus parkrat do roka cesko ci dovolena a prumernou spotrebu mam kolem 6.8 L benzinu na 100km. Posledni dobou tankuju jen u Shell V-Power 100 a vsiml jsem si ze prumerna spotreba klesla na 6.6 - 6.7 L / 100 km, ale opravdu nejsem schopen rici, zda-li proste jen nejezdim jinak, s lehci nohou na plynu nebo za to muze benzin. Kupuju V-Power 100 kvuli aditivim, ktery "pry" cisti ventily atd a celkove to vice prospiva motoru, aby zkratka vydrzel :)Tak preju hodne radosti za volantem a zadne tucne ucty za opravy :-)

Tomáš
21. října • 15:04

Taky děkuji za reakci. :-)Víceméně ve všem souhlasím.
Jen je třeba upřesnit že vy píšete o benzín čtyřválci a já o šestiválci. Tam je co vím ta poruchovost jiná a šestiválce opravdu neměly vážnější problémy. Co se týká 325i, tak o něm mi kamarád (co dělá v servisu v bmw) říkal, že to je bezproblémový motor a pokud se tam pravidelně mění olej (max 15 tis.) a svíčky, tak vás nezradí.Údajně motory Bmw žerou olej trochu více kvůli tomu, že mají větší vůle mezi válci a písty. To se projevuje nižší spotřebou, ochotou nechat se točit a vyšší spotřebou oleje. Ale co je na tom pravdy netuším. U šestiválců (ale to platí asi všeobecně) je známé, že se k nim musí člověk chovat ohleduplně a točit je, až se opravdu prohřejí. Tak držím tlapy pro mnoho stovek tisíc spokojených kilometrů. ;-)

JA-NE
9. října • 15:12

Jako pohon xdrive nic moc.. neni to stara dobra poctiva mechanika... jedina vyhoda je ta ze rychlo reaguje na zmenu podmienok.. mam 156 Q4 a kamaratov 330xd nema sanec co sa tyka blata hlbokeho snehu a pod..zostane to stat a a bezradne prehrabkava raz prave raz lave kolo na prednej naprave..ale mozno je tam nieco zle..

Bohus
28. listopadu • 23:26

Mam alfu 156 Q4 a bavorak sa pohonom 4x4 ani nechyta bezporuchove auto akurat som pti 200 000km vycistil EGR ventyl naklady 30E na original tesnenia inac nic

Lubo
1. března • 15:00

Nezmysel, kamarát s 330xd nech sa naučí šoférovať. Mám E61 530xd a vyjdem tam kde sa skodovky a vw ani nechytajú. Ak je problematický terén, stací jedným tlacidlom obmedzit, alebo vypnúť esp a ide ako raketa.

Stanley
21. ledna • 11:05

Quatro na audi nie je 4x4 ale pribezne kolesa cize prave predne a lave zadne zaberaju sucasne.
Xdrive je jediny co ovlada vsetky kolesa nezavislo.Vacsnou je chyba na strane vodica. Jeho neschopnost a vtedy nepomoze nic.
Napr dezen miesto problemu ci len blbe vypnutie kontroly trakcie a citliva noha.Sused sa sa vyhrabe aj prednohrabom z miest kde ini nevedia ist 4x4 je to o sikovnostiTechnika nie je vsetko

Euroeko
9. října • 8:54

Bavoraka jo?

Ne321
7. října • 15:51

V clanku v sekci "na co si dat pozor" chybi, ze je dobre se vyhnout X-drive (ctyrkolkam). Jizdne je to dobre akorat tak do snehu (kolik ho u nas mimo hory byva?) a uz kolem stopadesati tisic najetych kilometru zacinaji casto problemy a oprava je za padesat tisic.

Stanley
21. ledna • 11:01

Aka chyba e60 xdrive 300k km bez problemov a vyuzivam ho nonstop.
F10 300k bez problemovAni u jedneho ziadna draha vada ci porucha

Brockman
8. října • 15:36

Mam na X-drive v E60 360tk a slape bez problemu. Obecne X-drive je docela robustni.

Kankunen
7. října • 13:58

Třeba nám dieselgate a nové měření spotřeby přinese zpátky do aut motory. Třeba bude: nové atmosférické motory mají o 15% nižší spotřebu, než starý poddimenzovaný a přefoukaný turbomotor.

fri
8. října • 8:03

Donedávna jsem jezdil Aurisem kombi 1,6. Tedy atmosféra bez turba. Skutečná spotřeba 7 l.
Teď jezdím daleko větším a těžším, výkonějším a rychlejším (0 - 100 za 8,6s.) Citroenem C5 1,6 THP 115 kw. Skutečná spotřeba 6,8 l. Asi je to tím, že je ten motor starý poddimenzovaný a přefoukaný a má o 15 % vyšší spotřebu, viď ;-)
Pokud by tam měl být podobně výkonný atmo motor, tak by byl potřeba objem min 2,0 spíš 2,2. Spotřeba by byla? No, můžeme hádat, můj odhad je od 8,5 do 9 l.

JirkaK
8. října • 13:48

Výkon u moderního turbobenzínu nikdo nezpochybňuje a spotřebu taky víceméně ne. Ale ten starý atmosférický Auris najede půl mega a při slušném zacházení mu ani potom nic zásadního nebude. V Citroenu budeš tou dobou taky třeba mít už třetí motor.....

Aladin
8. října • 14:52

Tohle jsou teoretické myšlenky. A čas ukáže, že tyto obavy jsou liché. V mém okolí znám dva lidi, kteří mají zkušenost s tsi z roku 2009 a 2011. Byly to verze motorů, kde měly nastat problémy. Jeden nájezd 100tis km, druhý 150tis km a vůbec nic. Pokud pohledáš důkladně na webu, najdeš přeplňované motory (různí výrobci), kde se majitelé chlubí nájezdy kolem 500 tis km (což je pro mě nepředstavitelně hodně). Naopak nenajdeš nic co by naznačovalo obecnou nižší životnost. A protože jsem před rokem sám kupoval Tsi, hledal jsem mouchy hodně. Jedna věc možná. Čas od času šplouchnout do nádrže čisticí aditivum. Je to náchylnější na kvalitu benzínu než atmosféry. Dnešní životnost motorů je 250tis km a to snad u všech. To znamená, že po 250tis nastává nějaká vyšší procentuální pravděpodobnost výskytu vážné závady. Ne, že se motor vypaří do vzduchu.Proti těmto obávám se lze pojistit dvěma způsoby, které platily vždy.
1) koupit vůz vyrobený na konci životního cyklu. Tam bývají vylepšené části, se kterými jezdili lidé do servisů.
2) koupit hodně rozšířený model a motor v rámci celého evropského trhu. V případě stáří a nutných oprav půjde s velkou pravděpodobností sehnat vše z druhovýroby za velmi přijatelnou cenu.

doktor
11. října • 20:27

zatimco maloktery turbo (at uz benal nebo nafta) najede 300 tis. bez nakladnych vymen vseho mozneho, u atmo benalu je to zcela normalni najezd; sam mam takove auto, kdyby neshnilo tak je motoricky cajk, nemusel se menit nejdiny dil (pokud nepocitam rozvody atd.). Cim vice pohyblivych casti (=kurvitek) motoro obshuje, tim je riziko poruchy vyssi a nakladnejsi. Neni tomu tak davno co po pul mega sel atmo benal nebo diesel na vybrus a jezdil zase vpohode dal.

Antiautomat
8. října • 8:21

Nemiesaj hrusky a jablka. To co pises je sice pekne, ale audi 80 2.3, ktore je asi v nasej rodine najvacsim nezmarom, jazdi s podobne vykonnou atmosferou uz tretiu dekadu a bez akychkolvek problemov. Pocet zavad /pocitam cely pohonny retazec/ = 0.
Ako to ten citron dokaze, potom sa budeme zacat bavit o tom, co je na co dimenzovane.

Noclaf
8. října • 13:42

A kolik byla porizovaci cena vuci platu ty Audi a toho Citroena? Navic 30let stary auto uz je proste moralne zastaraly. Ne kazdej je mokrej z predstavy jezdit v youngtimeru.

Antiautomat
8. října • 18:41

?? uhm, co ma cena spolocne s temou....Vysvetli prosim presnejsie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
špidla
8. října • 21:16

problem ale je, ze ted nikdo nechce udelat auto na 30 let ;)

Aladin
7. října • 14:26

Doporučuji si najít správný pojem slova "poddimenzovaný". Chápu, že to tady nějaký vzdělanec napsal a ostatní to hned přebírají jako hlavní trumf vzdoru vůči přeplňovaným benzínům. Ale i tak je to poněkud komické vyjádření.

Antiautomat
8. října • 8:12

Suhlas s tym, ze *poddimenzovanym* je tu trochu nepresny vyraz, mozno myslel to, ze vacsie suciastky predsa len lepsie znasaju rovnake zatazenie /asi netreba vysvetlovat preco/. Ale je tu aj druha stranka veci a tym je material a vobec ako je to cele navrhnute. No a tu cihaju na zakaznika oj.by netusenych rozmerov /jasne, co pri kupe nevidi, to ho netrapi...az kym sa to nerozsype/, no a aj to je dovod, preco sa fukane malorazky nedozivaju dlheho veku. A rozdiely su tu obrovske. Tak napriklad taky 1.0 Ecoboost od Fordu ma po x rokoch stale vacsi vykon ako jednadvojka a liter od koncernu. Preco asi? No preto, ze je rozdiel v materiale. Napriklad, ma liatinu a nie to blato, z coho je postaveny koncern /rozumej hlinik a bakelit/. Lepsie nadimenzovany je aj druh a mnozstvo oleja. Vysledok je jasny: viac vykonu a ziadne fatalne problemy. A to sa u Fordu pripravuje 1oo kW verzia, nakolko zaklad je tak dobre dimenzovany, ze znesie toho bez problemov viac a to, z je stale po x rokoch najlepsim vo svojej triede je tym najlepsim testom. Kombinacia daunsajzu a preplnania ma zmysel jedine vtedy, pokial je motor a vsetko okolo toho na to nalezite dimenzovane. A to sa s dnesnou dobou vsemozneho katovania kostov a oj.bavania zakaznika nezlucuje. A preto ma ten daunsajz nalepku POZOR, PROBLEM a preto to tak cele aj vyzera. Preplnany motor? Jasne, dajte to sem, ale nech to nieje mrnave a zlepene z blata.

pekr
7. října • 13:27

Já jsem vybíral e91 a nakonec jsem koupil e61. Cenový rozdíl byl velmi malý a je v e61 víc místa nehledě na to, že některé prvky výbavy v trojkové řadě nedostanete. Ale je to zase těžší... Nakonec jsem koupil 535d, která má výkonu dost a s Dynamic Drivem - takže jízdní vlastnosti super, ale na rozbité silnici otrava.
Teď mám taky e93 335i a ten motor mě strašně mile překvapil. Z hlediska dynamiky je to hrozná radost z jízdy. Pokud chcete jezdit "s úsměvem od ucha k uchu" je to proti 330i dost velký rozdíl. Doufám že se nepokazí a bude dlouho sloužit. Jinak 335i se dá za 500 USD vylepšit u Burgertuningu...

Doporučujeme

Články odjinud