Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Minulá generace BMW řady 3 se dostává do hledáčku méně majetných zájemců o moderní BMW. Za tři sta tisíc nebo i méně dnes koupíte solidní ojetinu.
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E91: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E91: Co od něj čekat
  3. Ojeté BMW řady 3 E91: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté BMW řady 3 E91: Na co si dát pozor
  5. Ojeté BMW řady 3 E91: Verdikt
  6. Fotogalerie: Ojeté BMW řady 3 E91

BMW je malé, nepraktické, drahé, v zimě nikam nevyjede, má velkou spotřebu a jezdí v něm agresivní mladíci a piráti. Zhruba takový je (nejen mediální) obraz produktů mnichovské značky. Trochu se zapomíná na to, že klasický trojkový bavorák je vlastně úplně normální auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW řady 3 E90/E91 patří na trhu k tomu nejlepšímu, co lze v dané kategorii pořídit. A nemusíte nutně stavět jízdní vlastnosti a dynamiku před každodenní praktičnost

Navíc ho teď můžete mít za dobré peníze. Propad ceny zaplatil někdo jiný a i relativně mladé, čtyř- až pětileté auto s původně milionovou cenovkou se dá koupit za třetinu původní ceny. Na výběr je spousta karosářkých variant, ale my se dnes zaměříme na kombi Touring, označované kódem E91. Mnohé informace se samozřejmě vztahují i na sedan a kupé či karbiolet.

Co je klíčové

  • Vyhnout se problémovým motorům
  • Kupovat jen od prověřeného prodejce
  • Vyhodit pneumatiky runflat
  • Připravit si peníze bokem na první investice
  • Provést důkladnou a dlouhou testovací jízdu
  • Nešetřit na pravidelném servisu

Mezi nejčastěji zastoupené kusy v inzerátech patří čtyřválcové turbodiesely, ale občas narazíte i v sedanu nebo kombi na klasický atmosférický benzínový šestiválec. Tohle je poslední BMW řady 3, které atmosférickou „šestku“ dostalo. Pak už byla jen s přeplňováním.

Zájem je samozřejmě i o naftové šestiválce a pohon všech kol, hodně aut má také automatickou převodovku. Přesto je BMW řady 3 E90/E91 jedním z aut, u kterého chtějí kupci ještě klasický manuál i k silnějším motorizacím.

Radosti
Jízdní vlastnosti a ovladatelnost
Vyvážení klasické koncepce
Charakterní řadové šestiválce
Rozumná spotřeba i náklady
Kvalitní a ergonomický interiér
Výběr motorů a karosářských variant
Starosti
Pneumatiky runflat všechno kazí
Systém iDrive občas rozčiluje
Problémové dvoulitrové diesely
U základních verzí strohý a chudý interiér
Ceny práce autorizovaného servisu
Některá auta už toho mají za sebou hodně
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie57 fotografií
_DSC0627.jpg _DSC0628.jpg _DSC0630.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E91: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E91: Co od něj čekat
  3. Ojeté BMW řady 3 E91: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté BMW řady 3 E91: Na co si dát pozor
  5. Ojeté BMW řady 3 E91: Verdikt
  6. Fotogalerie: Ojeté BMW řady 3 E91
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky