Kapitoly článku:
Jedničkové BMW s usměvavou přední částí mělo po stránce designu vždy něco do sebe. Pravda, nebylo pro každého a někteří fanoušci značky, namlsaní strohou trojkou E46, mu nemohli odpustit určitou zženštilost. Ostatně odsud možná pramení i označení “baby BMW”.
Po pravdě řečeno, nic dětského jsme na testovaném vozu nenalezli. V AAA Auto jsme si zapůjčili kus z roku 2009, který doposud urazil necelých 190 tisíc kilometrů a vyjde na čtvrt milionu korun.
V interiéru vozu se nájezd prakticky neprojevil a ani ke kvalitě zpracování jsme neměli žádných připomínek. Po modernizaci šla výrazně nahoru a konečně odpovídala běžně milionové cenovce.
Dětské označení tak odkazuje především na kompaktní rozměry. Průměrně velkému řidiči nikde místo vysloveně chybět nebude, na druhou stranu však interiér není pro klaustrofobní povahy. A to především na zadních sedačkách. V tomto ohledu je na tom testované kupé o poznání hůře než rozšířenější pětidveřový model. Jenže ten zase nenabídne krásnou boční siluetu...
Kritizovat nejmenší BMW za to, že je malé by však byla hloupost. Žít se s ním dá bez potíží, sedačky jsou famózní a kompaktní rozměry jsou výhodou jinde.
Vůz je kompaktní, vpředu má však posádka dostatek místa. Kufr kupé má 370 litrů.
Hádáte správně! BMW řady 1 jezdí jednoduše úžasně. Kombinace sofistikovaného podvozku, přesného řízení a rovnoměrného rozložení hmotnosti přináší kýžené ovoce. Jednička je hravá a přitom perfektně ovladatelná.
Svou roli na našem skvělém zážitku měl i vrcholný diesel 123d s dvojicí turchodmychadel a výkonu 204 koní. Hned po startu byl přiměřeně tichý a prakticky od volnoběhu měl dostatek sil. Radost nezkazí ani přesné řazení s krátkou řadicí pákou. U testovaného kusu už se však zarachochocením na volnoběh hlásil o výměnu dvouhmotový setrvačník.
Verdikt
BMW řady 1 nabízí bezkonkurenční jízdní vlastnosti, povedený vzhled, i neoddiskutovatelnou auru lepšího zboží. “Baby BMW” se ale bohužel nevyhnuly některé dětské nemoci, které značce přinesl přechod na novou konstrukční řadu motorů.
Dnes už je většina potíží řešitelná. Přesto ale případnému hledání věnujte dostatek času a zaměřte se výhradně na kvalitně servisovaná auta, která nechte prověřit u odborníků. Na trhu dobré jedničky jsou, i u nich ale pro jistotu počítejte s dalšími výdaji. Vydržovat si luxusní atletku jednoduše není zadarmo.
Kompletní fotogalerii z testu vozu naleznete zde: