Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW 1: Na co si dát pozor
  2. Ojeté BMW 1: Jak jezdí

Menší vůz s logem BMW? Už od roku 1993 realita! Právě tehdy představila automobilka s roztočenou vrtulí ve znaku model 3 Compact, kombinující techniku řad E36 a E30. V roce 2000 byla nahrazena druhou generací se zajímavě řešenými předními světly, která využila základ následující řady 3 E46.

O čtyři roky později značka poprvé ukázala svébytný pětidveřový hatchback označovaný jako BMW 1 (E87). Jako technický základ zde stejně jako u předchůdců posloužila trojka, tentokrát už ale v generaci E90.

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Kromě palety motorů se s ní shoduje i podvozek, elektronika nebo základ karoserie. Celkově je údajně zaměnitelných až 60 procent komponent.

Design měl původně vycházet z prototypu chystaného Roveru R30, nakonec však mnichovská značka svěřila práce Christopheru Chapmanovi a tehdejšímu designovému guru Chrisi Banglemu.

Test ojetiny BMW 5 E60: Jak funguje za dvacetinu původní ceny?

Test ojetiny BMW 5 E60: Jak funguje za dvacetinu původní ceny?

Jednička se nejprve představila jako pětidveřový hatchback, v roce 2007 se však modelová paleta rozšířila o třídveřovou verzi (E87), kupé (E82), ale i kabriolet (E88). V roce 2011 se dokonce objevilo i ostré provedení M s třílitrovým řadovým šestiválcem.

V segmentu kompaktních vozů bylo po celou dobu BMW unikátní díky konstrukci s podélně umístěným motorem, pohonem zadních kol, ale i rozložením hmotnosti 50:50 mezi nápravami. Právě proto platí ze jedno z nejřidičtějších aut v segmentu a velmi slušný mechanický základ pro další úpravy podvozku.

Výroba první generace byla ukončena v roce 2012. Jedničkových BMW jsou na našem trhu více než dvě stovky. Nejlevnější kusy pořídíte asi od 90 tisíc korun. Ceny nejsilnějších variant dodnes stoupají i přes půl milionu korun.

Na co si dát při nákup u pozor, radíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí BMW 123d s vrcholným dieselem se dočtete v následující kapitole.

 
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW 1: Na co si dát pozor
  2. Ojeté BMW 1: Jak jezdí
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků