Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW 1: Na co si dát pozor
  2. Ojeté BMW 1: Jak jezdí

Menší vůz s logem BMW? Už od roku 1993 realita! Právě tehdy představila automobilka s roztočenou vrtulí ve znaku model 3 Compact, kombinující techniku řad E36 a E30. V roce 2000 byla nahrazena druhou generací se zajímavě řešenými předními světly, která využila základ následující řady 3 E46.

O čtyři roky později značka poprvé ukázala svébytný pětidveřový hatchback označovaný jako BMW 1 (E87). Jako technický základ zde stejně jako u předchůdců posloužila trojka, tentokrát už ale v generaci E90.

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Kromě palety motorů se s ní shoduje i podvozek, elektronika nebo základ karoserie. Celkově je údajně zaměnitelných až 60 procent komponent.

Design měl původně vycházet z prototypu chystaného Roveru R30, nakonec však mnichovská značka svěřila práce Christopheru Chapmanovi a tehdejšímu designovému guru Chrisi Banglemu.

Test ojetiny BMW 5 E60: Jak funguje za dvacetinu původní ceny?

Test ojetiny BMW 5 E60: Jak funguje za dvacetinu původní ceny?

Jednička se nejprve představila jako pětidveřový hatchback, v roce 2007 se však modelová paleta rozšířila o třídveřovou verzi (E87), kupé (E82), ale i kabriolet (E88). V roce 2011 se dokonce objevilo i ostré provedení M s třílitrovým řadovým šestiválcem.

V segmentu kompaktních vozů bylo po celou dobu BMW unikátní díky konstrukci s podélně umístěným motorem, pohonem zadních kol, ale i rozložením hmotnosti 50:50 mezi nápravami. Právě proto platí ze jedno z nejřidičtějších aut v segmentu a velmi slušný mechanický základ pro další úpravy podvozku.

Výroba první generace byla ukončena v roce 2012. Jedničkových BMW jsou na našem trhu více než dvě stovky. Nejlevnější kusy pořídíte asi od 90 tisíc korun. Ceny nejsilnějších variant dodnes stoupají i přes půl milionu korun.

Na co si dát při nákup u pozor, radíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí BMW 123d s vrcholným dieselem se dočtete v následující kapitole.

 
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW 1: Na co si dát pozor
  2. Ojeté BMW 1: Jak jezdí
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků