Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW 1: Na co si dát pozor
  2. Ojeté BMW 1: Jak jezdí

Menší vůz s logem BMW? Už od roku 1993 realita! Právě tehdy představila automobilka s roztočenou vrtulí ve znaku model 3 Compact, kombinující techniku řad E36 a E30. V roce 2000 byla nahrazena druhou generací se zajímavě řešenými předními světly, která využila základ následující řady 3 E46.

O čtyři roky později značka poprvé ukázala svébytný pětidveřový hatchback označovaný jako BMW 1 (E87). Jako technický základ zde stejně jako u předchůdců posloužila trojka, tentokrát už ale v generaci E90.

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Kromě palety motorů se s ní shoduje i podvozek, elektronika nebo základ karoserie. Celkově je údajně zaměnitelných až 60 procent komponent.

Design měl původně vycházet z prototypu chystaného Roveru R30, nakonec však mnichovská značka svěřila práce Christopheru Chapmanovi a tehdejšímu designovému guru Chrisi Banglemu.

Test ojetiny BMW 5 E60: Jak funguje za dvacetinu původní ceny?

Test ojetiny BMW 5 E60: Jak funguje za dvacetinu původní ceny?

Jednička se nejprve představila jako pětidveřový hatchback, v roce 2007 se však modelová paleta rozšířila o třídveřovou verzi (E87), kupé (E82), ale i kabriolet (E88). V roce 2011 se dokonce objevilo i ostré provedení M s třílitrovým řadovým šestiválcem.

V segmentu kompaktních vozů bylo po celou dobu BMW unikátní díky konstrukci s podélně umístěným motorem, pohonem zadních kol, ale i rozložením hmotnosti 50:50 mezi nápravami. Právě proto platí ze jedno z nejřidičtějších aut v segmentu a velmi slušný mechanický základ pro další úpravy podvozku.

Výroba první generace byla ukončena v roce 2012. Jedničkových BMW jsou na našem trhu více než dvě stovky. Nejlevnější kusy pořídíte asi od 90 tisíc korun. Ceny nejsilnějších variant dodnes stoupají i přes půl milionu korun.

Na co si dát při nákup u pozor, radíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí BMW 123d s vrcholným dieselem se dočtete v následující kapitole.

 
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW 1: Na co si dát pozor
  2. Ojeté BMW 1: Jak jezdí
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků