61
Fotogalerie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Kapitoly článku:


BMW představilo model řady 7 generace E65 (E66 pro prodloužený model L) v roce 2001 a způsobilo doslova poprask jeho designem a řešením interiéru. Dříve konzervativní vůz přešel k velmi odvážným tvarům a trvalo velmi dlouho, než si zákazníci zvykli. Dokonce se říká, že BMW řady 7 začali kupovat úplně jiní zákazníci a ti původní odešli k Mercedesu nebo k Audi.

BMW 750Li (5).JPGBMW 750Li (13).JPGBMW 750Li (15).JPG
Facelift z roku 2005 trochu uhladil příliš odvážné tvary, především zadek už nevypadá tak bachratě. Modernizovány byly i motory, přibyl osmiválec 4,8 l, který jsme testovali

Facelift z roku 2005, jak můžete vidět na testovaném autě vypůjčeném v Autocentru ESA, vzhled do značné míry uhladil, ale celkové trochu bachraté proporce sedmičce zůstaly. Ovšem co do funkce a praktičnosti toho nebylo sedmičkovému BMW moc co vytýkat. Uvnitř je auto obrovské, zvláště v testované prodloužené verzi, a jezdí velmi pěkně.

Méně hraček znamená méně starostí

Jako zájemce o ojetinu z této kategorie asi čekáte luxusní výbavu, ale ta není úplně samozřejmá, jak dokazuje testované auto. Je tu jen to základní, chybí třeba i vyhřívaná sedadla. Věci jako noční vidění, adaptivní podvozek nebo luxusní sedadla s ventilací a masáží nejsou úplně obvyklé a spíše je najdete ve vrcholném dvanáctiválci 760Li, ovšem v případě luxusní ojetiny platí, že čím méně elektronických hraček, tím také méně možných problémů někdy v budoucnu.

A vůbec, věci jako automatickou klimatizaci, elektrická sedadla, tempomat a palubní počítač má BMW řady 7 v základní výbavě. A potřebuje snad člověk k životu něco víc než tohle a charakterní osmiválec pod kapotou?

DSC_5320.JPGDSC_5322.JPGDSC_5324.JPG
Testované auto má karoserii v nezvykle dobrém stavu. Nepřekvapí ale poškrábané krycí plasty světlometů a ošoupané bočnice sedadel. Zámky by potřebovaly aspoň promazat

Člověku uvyklému na tradiční pojetí interiéru BMW bude chvíli trvat, než si na tuhle sedmičku zvykne. Ovládání různých funkcí se řeší přes systém iDrive a protože se jedná o jeho první generaci, dokáže být jeho funkce neuvěřitelně otravná. Navíc systém nereaguje úplně pohotově a logika ovládání je vskutku zmatečná.

Přesto není ergonomie celku vyloženě špatná a dá se na ni rychle zvyknout. I když je BMW 750Li veliké auto, řidič si může v široce nastavitelných sedačkách najít poměrně dobrou pozici za velkým volantem a auto se řídí stejně snadno jako každé jiné. Snad jen řízení je na zvyklosti limuzín trošku těžké i přes svůj pomalý převod, ale divili byste se, kolik odezvy poskytuje při rychlé jízdě.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud