Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

74 komentářů

Kolafa
9. srpna • 11:16

Jenom poznamka k te prevodovce .... tam samozřejme "doživotní" náplň je, akorát malinko zapomínaji v servise říci, že se nejedná o životnost auta nebo majitele, ale toho oleje! Takže 60tis a vyměnit. A netýká se jenom BMW, tuto ptákovinu mi v roce 2001 napsali i přímo ze Škodovky .....

Marek
27. prosince • 17:02

Koukám, že ani ty dosti podstatné negativa některé neodradí. I kdybych nevěděl co s penězi, pořídil bych si raději jinou pokladničku.

Lojza
28. prosince • 4:25

Ona to nemusi byt pokladnicka. Dulezity je koupit ojetiny v dobrem stavu s rozumnym najezdem km. Ceny znackovych dilu nejsou takova katastrofa, pokud nechodite do znackovych servisu. Predni svetlo se da koupit kolem 20t. bezne dily od filtru, desticky (Bremba, ATE) apod. nejsou o moc drazsi nez na Superba. Clovek nesmi tyto dily kupovat samozrejme v BMW. Ted jsem menil predni brzdove desticky se senzorem opotrebeni. V BMW cena 8900kc + prace. Bremba koupeny za 2000kc pres net+1000kc vymena a to jsem mechanikovi dal jeste na pivo-).

Milano
4. září • 9:11

Kdo někdy řídil BMW,ví co to je mít radost z jízdy, co to je řídit.
Kdo chce posunovadlo z místa A do B nemůže tomuto nikdy porozumět.

Radek
31. března • 12:20

Pokud se mohu vmísit o diskuze v zásadě jsem pro. Každému kdo si chce koupit fábii s tříválcem bych půjčil na půlden cokoliv co jezdí. Já sice chápu že fábia, kia, Hyundai. Mají své opodstatnění. Nikomu nechci rozmlouvat jeho rozhodnutí. Podělím se tedy o moje zkušenosti. BMW nemám. Má podobný vůz. V8 4,3 litru. LS430. Mám ovšem přátele co vlastní BMW 760iL MB W220, MB W221, AUDI A8, MB W140. Většinou jsou to lidi co mají hluboko do kapsy. Ovšem místo krve mají benzín. Ano jde o staré auta a mají něco za sebou. Já jsem za 4 roky nacpal do Lexe 100tis. Ovšem počítám 4 výměny oleje a filtrů , 2 sedy pneu, Olej do diferenciálu, Převodovky, Brzdovou kapalinu, chladící kapalinu, brzdové desky, Repase ráfků, .Ze závad jen prasklý chladič, prachovka řízení a lambda sonda. Potkala mě výměna rozvodů. svíček a jinak běžný servis, občas nějaká ta žárovka. Pojistku u Kooperativy mám za 3666kč. Známý co má BMW760il si taktéž nestěžuje. běžná údržba za rozumné peníze. Moje dlouhodobá spotřeba 10,7. nájezd 10000km za rok. Provoz je 100% dražší než za fábii ,která je nová a v záruce. Ovšem ten rozdíl tam je. Kvalita cestování. Když jedeme do práce, manželka se ptá čím pojedeme??? Renaultem nebo Lexem?? Hádejte co vyhrává. I přesto že Renaultík žere 5 litrů!!!!

Julien
17. března • 19:41

250 000 Kč, človek si musí byť celkom istý, že v zálohe musí mať adekvátnu čiastku na servis,toto auto sa jednoducho nemôže kupovať z posledných peňazí, ani keby bolo na LPG
Ale uvedomujem si, že pohodlie, rýchlosť, výkon, výbava hovoria jasne pre BMW 7.Ja osobne by som si ale vzal Rolls Royce Silver Spur za tú cenu. To poskytne ešte čosi viac.

el misti
17. března • 10:28

Přesně, to je velmi dobrá volba. Za cenu holátka Fabie je tu toto brko. Nemyslím si že bude potřeba tak pravidelný servis jako u Fábky. Kdo toto auto má tak si ho dlouho nechává. Ale taková áčka by nějakej kousek mít mohla, občas se tam objeví. BMW je BMW o tom žádná

-Fík
16. března • 23:56

Někdo si koupí mladý ojetý auto, aby jezdilo roky bez závad. A někdo si koupí za stejnou cenu olítaný mercedes, bmw, audi apod. aby všichni koulali jakej má bourák. Ale protože má o 200 tkm najeto víc a o pár let starší, tak do toho zákonitě bude sypat peníze. Ať si každý kupuje co chce... :)

Petr
17. března • 8:43

a potom jsou tací, kteří si za stejné peniže kupí lítaný mercedes, bmw, audi s malým nájezdem od zančkového servisu a nesypou nic a jezdí jak pepíci jen sní

Marty
17. března • 9:11

A pak sou ti co si místo němece koupí něco jiného a servisují to za půlku

whitenight
17. března • 12:46

Shodneme se, že je spousta druhů lidí, co si kupují různá auta.

Petr
17. března • 12:33

když nic neservisujete, nezajímá vás za kolik

JirkaK
15. března • 10:56

Všichni jsou tu vyplesklí z převodovky za 150 tisíc.... Kolik stojí vlastně ve značkovém servisu originál převodovka na takovou Oktávku nebo dokonce Passata? ;-)

Zelí
16. března • 14:20

Problém je v tom, že bavorská zadnice nebyla nikdy konstruována na nějaké větší kilometrové zátěže. Značka je zaměřena na klientelu, která moc nejezdí, která se autem prezentuje před svým úřadem. Takže koupit si tuto starou bavorskou obludu i se 100 tisícem km, což je pro auto této třídy pouze cca pětinová obvyklá kilometrová životnost, je s překvapivě velkým rizikem, že se v tom rozsype spousta různých mechanických skupin.

bafunak
25. března • 4:04

Vůbec nevíš o čem mluvíš. Konečně jako vždy.

Pete
16. března • 17:56

LoL
735i s automatom sla z domu pri 390tisic. S povodnou prevodovkou. Najvacsia servisna polozka bol kardan a tlmice. Kazdopadne mala male kolesa a nejazdil som s nou rally.

Zelí
14. března • 19:21

Více méně všichni správně tuší, že kupovat tento "skvost" v pravé nefalšované kvalitě BMW by byla sebevražda.

Marek
13. března • 19:30

ale ta spotreba, drahy servis, poistka a prihlasenie :)

X1
13. března • 20:13

Naklady na prihlasenie v Cesku asi nemaju take astronomicke ako na Slovensku, to co urobil Fico je zderstvo. Pri dovoze rataj aj s litrom eur pri beznom aute (registracne, recyklacne, take a take poplatky vsetko v sto eur kolkoch, STK, emisna..) a o byrokracii a cakani ani nehovorim.Poistka Ti na jazdenky v cene do nejakych 10-15 litrov staci zakonna, havarijna sa ti neoplati, spotreba 10-15 pre osemvalec nie je velka, s tym sa da zit, servis si vies zabezpecit aj nizkonakladovo, net je plny nahradnych dielov a schopnych manikov najdes.

William Tell
13. března • 15:33

Tak jesti jsem clanku porozumel dobre, tak tento "designovy skvost" si je fajn napad poridit pac:
- to ma tak slozity menu iDrajvu, ze tam stejne nenastavit nic cim byste neco zku*vili
- to vlastne nema zadny featury ktery by zku*vit sly, i kdybyste je v tom menu nasli
- to ma primitivni napravu u ktera sice neni komfortni, ale zase se nezku*vi (hned)
- je to tak hnusne, ze Vam to nikdo neukradne
- neda se s tim driftovat takze se o to ani nebudete pokouset, coz dela vuz bezpecnejsi
- je to zadokolka, ktera ma sice uplne na prd vlastnosti v aute teto tridy, ale pohon vsech kol by se stejne u
BMW casem zku*vil, take vlastne je to dobreAle hlavne, nebude to Fabka f zakladu! OMG

Ello
13. března • 19:59

Ha,ha dobry prispevok Will,pravdivý a pritom vtipny.Musim len suhlasit.

JA-NE
13. března • 15:11

B udeš M ať W ydaje :-D

Kankunen
13. března • 11:24

Pro toho kdo dokáže jízdu v tomto BMW si vychutnat a jezdí málo, tak se s nějakým prdítkem za 250 nové nikdy nespokojí. Většina lidí jenom posuzuje kolik tě výjde přesun z A do B a taky jestli to bude někdo závidět, ale jsou i normální lidi.

Kubis
13. března • 13:17

Jasně, pokud ti potom nevadí, že tohle vychutnání tě může stát kolem 10 000 měsíčně na ztrátě hodnoty a údržbě. A to se nebavím o spotřebě. Potom je o celkem drahý koníček...

R
13. března • 16:06

Proc se resi jen prachy...Někdo si auto kupuje i pro radost, třeba i splneny sen, nekdo je holt pozer...to je jako ty prihlouple kecy...nove auto bych si nikdy nekoupil, proto že jsem vlastně hned prodělal. ..jojo

Kadislaw O. Pijany
13. března • 17:17

Pro toho, kdo si to muze v klidu dovolit, to skutecne nemusi nutne byt o penezich. Zatimco pro toho, kdo pocita kazdou korunu, je to jen a jen o penezich a resit cokoliv jineho, je mimo jeho moznosti. Tyhle dva tabory se nikdy nemuzou pochopit, protoze jejich pohled na svet je zcela odlisny.

Kankunen
13. března • 14:30

No pokud se fakt něco nesypne, tak jde jen o vyšší spotřebu.

Jakub
13. března • 21:20

A co treba lidicky zapocitat provozni naklady krome PHM? Dve sady obuti (to zrovna levny nebude), pravidelny vymeny oleju, v nejakou dobu (ihned po koupi + za cas) rozvody. Tohle proste neni auto pro prumernyho ani mirne nadprumernyho cloveka, pokud neni ochotnej do nej vrazet pulku vyplaty mesicne.

Michal
1. listopadu • 8:31

Milý Jakube, chtěl bych říct, že pokud nebudeš nikdy vlastnit 7, nemůžeš se k tomuto vyjadřovat. Srovnávat toto auto s Fabií je naprosto mimo. Sedmička do roku 2008 je velmi kvalitní auto, které dle mé zkušenosti nemá konkurenci. Díly jsou velmi kvalitní, taktéž zpracování. O svezení nemluvě. Kdo se jednou sveze 7-kou, nebude chtít jiné auto. Já vlastním 750 Li a mohu říct, že jsem dlouho vybíral. Je totiž na trhu spousta zničených kusů, které se vydávají za lehce ojeté a díky kvalitním materiálům se může laikovi stát, že takové "mrtvé" auto koupí. To pak je opravdu neštěstí. U těchto aut musíš chtě nechtě nakupovat s člověkem, co má diagnostiku a zná BMW. Pokud pak najdeš hezkou a zachovalou 7-ku, budeš z ní nadšený. Motor skvělý, prostor nevídaný, pohodlí božské. Jezdím s autem dlouhé trasy. Po ujetí 1300km z auta vylezu a jsem "čerstvý" .. nic mě nebolí, hlava netřeští. Na těchto cestách při rychlostech 120-150km/h je spotřeba 9,1l/100km. Po městě je spotřeba 12,6l. Za toto firmě BMW děkuji a všem co mají 7, model E65/66 přeji mnoho šťastných kilometrů.
P.S. pov.pojištění, plná asistence a krádež je roční náklad 9.600Kč. Nové pneu 3.200,-Kč*4ks. Člověk, který používá srovnávače cen, ušetří. Nic drahého není potřeba.. hezký den

bafunak
14. března • 1:40

Ale kdepak rozvody. To má řetěz jak parník, na věčné časy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
14. března • 8:16

Presne tak, mel sem 5 aut s retezem a nikde sem ho nemenil.

Petr
13. března • 16:07

No jo, je to jenom pokud, pokud.
Pak ti třeba po roce něco křupne v převodovce, což není nějak vzácná věc a končí sranda. Jsi v tom min. za 100k, nebo neubrzdíš někde v křižovatce a bez Hav.Poj. (které je šílené) jsi v tom za dva bixenony + nárazník taky za 100k. A to se nebavíme o té šílené elektrice která se prostě u starších aut nejvíce sere. Další prodej za slušnou cenu po pár letech je u tohodle auta holá fikce. To už jsou lepší starší generace, kde není tolik elektriky.Jinak ty pneu a kotouče s tou váhou dostanou taky pokouřit a nejsou ze pár Kč a to je jenom spotřebák.Prostě sporťák z toho stejně nebude, stěhovák taky ne a za to že mi tam brumlá 8v mi to riziko brutálních ztrát teda nestojí. To už si radši koupit starší STI. Aspoň se svezeš a víš proč to auto máš.

bafunak
14. března • 1:39

Proč by to měl být sporťák nebo stěhovák. Co je to za nesmysl.
U mé dvacet let staré sedmičky se eletrika ani nic jiného nesere. A provozní náklady mi za tu nádhernou jízdu stojí.
Ono nestačí jen teoretizovat na základě strastí těch co si koupili nějaký vrak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
14. března • 8:33

on ani nezná nikoho kdo si koupil nějaký vrak, on se jen nemůže smířit, že za stejné peníze jezdíš jak král a pokud ti to pálí (náku u atorizovaného servisu v SRN s nájezdem do 100 tis.), tak bez servisních nákaldů (jen náplně) a on si koupil čtyřmetrový ostudný kostitřas s nájezdem 98 tis. co má ce skutečnosti můl mega a už je za tím za 100 táců v servisech, tak podle toho posuzuje i takováto auta, když já dal za čtyři roky 100 tis. tak tito frajírci musí dát statsíce...

Petr
13. března • 16:56

Proč by mělo něco křupat po roce v převodovce nebo kdekoliv jinde u auta s nájezdem pod 100 000?

Marty
13. března • 14:41

která jde řešit plynem, pokud je někdo šetřílek. Pak to nákladově vyjde na 1 km méně, než třeba nafta 3,0 V6 CRD

Petr
13. března • 10:19

Já nevím, ale takovýmto kupům se říká "naleštěná bída".
Neříkám že se každá spálí, ale doporučit tohle bych nemohl.
odobných příběhu kolem už jsem kolem pár slyšel.Za cenu nové Fabie (kolem 260t) si koupí egoisté auto s najetými 200t Km. Sousedé závidí, účel je splněn. Postupně nasypou za dva roky 100k do oprav. Budou jezdit s 2tunovým autem s 367 k za 15l i když to auto stejně není ani trochu sportovní. Pak po dvou letech se vyvrbí potřeba dalších investic do údržby v řádech desítek tisíc Kč protože servis náročné elektriky zvládne pouze originál BMW servis. Rozhodnou se prodat.
Tak s autem zajedou do bazaru a tam jim řeknou, že auto má najeto min. o 100t km více a je potřeba dát min. 100t. Kč do oprav. Takhle objedou 5 bazarů a nakonec ho milostivě vykoupí AAA za 120 000 Kč. Taková sranda potom za dva roky také může stát novou Fabii...

bflmpsvz
22. dubna • 13:18

Tak u takovyho auta se musi pocitat ze do toho clovek nasype a mit bokem kdyby nahodou. Ono to ve vysledku vyjde nastejno protoze sedma najede klidne milion km zatimco fabie 100t km a uz se rozpada. Ja mam na sedme najeto 500t km a v interieru je hrobove ticho, nikde nic nemlati nevrze, proste to jede porad jak novej stroj. Nedavno jsem se bavil s taxikarema kolik maji najeto jejich nektery superby co uz docela vrzou v interieru a je to kolem 150t km ve stari dvou let. A to je prosim vlajkova lod skodovky.

Lojza
15. března • 21:09

kazdy ma jine preference v zivote, s tou zavisti sousedu souhlasim.ja bych ti napsal asi toto a to nikomu nic zleho nepreji. Ale az do tve fabky naboura nejaky magor ve stovce tak budes v cernem pytli a tvy spolujezdci take.Potom si uvedomis, ze to nejcejnesi co mas je zdravi.A ver kdyz to do tebe nekdo ve stovce protismerne napali a ty jedes 80km/h tak je to rana jako z dela je i v te sedme,osobni zkusenost.

Kadislaw O. Pijany
13. března • 16:45

Jasne, nova Fabka se v autorizovanem servisu udrzbuje levnejsi, nez BMW u znameho - mechanika v garazi. ;-) Jeste chvili nam o tom povidej.Ano, servis BMW elektriky zvladne jen BMW servis. Zatimco servisovat elektriku na Fabii v zaruce budes kde? :-)Kdo jezdi cas od casu delsi trasy, rekneme 1000 km +/-, ma ve veci jasno. B-]

Petr
13. března • 14:39

okolo 260 se dá sehnat 7 v SRN od zančkového servisu s nájezdem do 100 000 skutečných a ta by se jim srát neměla

Antiautomat
13. března • 10:03

náplň v převodovce je „doživotní“,
Tak nejako snad ten predaj, servis a vrakace podporit musime, ze.
No a tych 2300/h je nejak malo. Ja navrhujem 10000/h, urcite to podniku prospeje.
Marketing a fajnens by sa mal nad tym horeuvedenym zamysliet, vidim tam znacne rezervy na 'optimalizaciu'. Rozumej spravit to tak, aby sa to sypalo este rychlejsie a cenu za servis aspon 4x taku ako je dnes. A viac bakelitu. Urcite dostanu za to premie, ostatne za poslednych 10 rokov to slo presne v takejto linii. Tak naco menit osvedcene.Skratka a dobre, mozem sa im na taketo nieco vysr.t a zase sa len potvrdzuje ze tato znacna ku mne do garaze od isteho casu nesmie. Kopa nekvalitneho srotu made in bohvie kde a made in bohvie z coho.

bafunak
14. března • 1:29

Je to nesrozumitelné a není to k věci.

Marty
13. března • 11:55

Olej v automatu se poprvé doporučuje měnit někdy mezi 80-120 tis u nového auta, u ojetiny bez jasné historie ihned po koupi a pak každé 2-3 roky nebo 50 tis km. Problém je, že origo nápln ZF Lifeguard 6 + vana s filtrem stojí asi 3x tolik co třeba výměna ATF+filtru u zminovaného 300C nebo třeba dalších aut s americkými převodovkami :o))

Marty
13. března • 9:29

Levnější alternativa V8 za cenu holé fabie je Chrysler 300C 5,7 V8 nebo sesterský Dodge Charger popř. kombi verze 300C a Dodge Magnum.Není to tak prestižní jako BMW, nicméně ceny ND sou úplně jinde, většinou se nerozbíjí věci za 30 a více tisíc, převodovka Mercedes je bez problémů a motor snáší LPG bez problémů, spotřeba zcela identická s V8 BMW 4,8.Jelikož sem měl obé, mohu srovnávat naprosto přesně.

alda
1. ledna • 17:04

jak jsi prisel na to, ze prevodovka mb je bezproblemova?

Marty
13. března • 9:26

tenhle motor i stejný automat sem měl v kupé 650i.Motor je fajn, ale převodovka trpí na úniky kapaliny kolem těsnění vany, vinou nekvalitní výroby ZF, mnohem spolehlivější sou neorigo vany. Díly úplně drahé nejsou, to je pravda, ale většinou pokud se něco rozbije, sou to věci co se jinde nerozbíjí. Takže pak to stojí balík

cptObvious
13. března • 9:30

mozno som moc rychlo cital....ale kolko ma ten kus nabehane? tak vybyvany interier sa len tak nevidi.

Zelí
13. března • 9:15

Panu redaktorovi se nezdá cena za světlomet z druhovýroby za 50 litrů šílená. Mně ano.

Lukáš
13. března • 10:01

No jasně, 50t bez práce za světlomet je mazec. Převodovka s prací za 150t (asi je nutné s tím počítat), roční POV + HAV za 50t, sem tam se něco pokazí (téměř vždy drahá sranda), velké pneu a pravidelný servis taky něco stojí. Je tak třeba počítat roční provozní náklady bez paliva +- 100t. No nekup to:-)

stealth01
13. března • 10:56

Hmm, já platím na BMW 5 ročně 34 tisíc, povinné, havarijní, gap do částky na faktuře a čelní sklo. Cena asi 6x vyšší, takže si nějak těch 50 tisíc za pojistku nedovedu představit

Lukáš
13. března • 11:38

tak si tu 750i zadej na nějakém srovnávači pojištění a pak si to už představit dovedeš. Máš nižší řadu, asi vyšší bonusy, slabší motor, atd.. U POV cena auta vůbec nehraje roli, u HAV samozřejmě už ano.
Jen pro pobavení. Klient má Aston Martin Vanguish a nabídka Kooperativy na komplet pojištění (maximální krytí) byla za roční pojistné 400.000,-. No nevzal to:-D

boss-ivoss
2. dubna • 11:47

Nedávno jsem to řešil, 2 roky starý Superb combi. Slušné bonusy mám, bydliště mimo Prahu. Sháněl jsem další pojištění (po ukončení leasingu).
Vyhledávače nabízely 34-40 ročně (POV+HAV+okna). Do té doby jsem (za auto s vyšší hodnotou - nové!) v rámci leasingu platil Škofinu (ta přes Allianz) 20k
Vyřešeno přes "makléře" nebo jak si říkají, 11090,- Kč. To jen k těm vyhledávačům....

Lojza
15. března • 20:54

podle srovnavace pojisteni kupuje pouze jouda.mam 740d x drive,rok 2012.havarijne pojisteno na 1 000 000kc,havarijni pojistka Generali all risk za 26 000Kc.5000kc spoluucast.Povinne ruceni za 7 litru.

Petr
13. března • 17:13

nechápu, proč u takového auta řešíte pojistku

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
15. března • 5:19

Ty auta nepojišťuješ???

Ludek_II
14. března • 19:29

jsou to komunisti, Peťo.

Marty
13. března • 10:46

jasně, tak provnné ručení s bonusy je asi za 3600 Kč, havarijko si na to nikdo nedá, leda odcizení a živel a to stojí ročně asi 6 litrů.A za 150 repas převodovky? Za to by ty repase byly 3, haha.

jehoVista
13. března • 16:17

No jiste. 3600 kdyz bydlis na vesnici, je ti 50 a poslednich 49 let jezdis bez nehody.

bafunak
14. března • 1:23

A proč by si měl takový auto kupovat mladej bez peněz s maximálním bonusem na ježdění po Praze?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
14. března • 19:38

At si každej koupí co chce, ne

Marty
13. března • 21:21

Csob, praha a pres net sfinance

Lukáš
13. března • 11:29

ne každý má maximální bonusy, při bonusu 30% je jen POV asi za 7t. Právě že havarijko se ti vyplatí, stačí vzít při parkování rohem nebo bokem o sloup v garážích a máš hned škodu za min. 25t (jasně, tobě se to určitě nikdy nestalo, ale podle sloupů v garážích jsi výjimka). Nedej bože chytit na předek zajíce. Auto se vyplatí tak někomu, kdo je schopen si spoustu věcí udělat sám nebo má kámoše servisáka, co mu to bude levně udržovat.

Marty
13. března • 11:33

Nestalo, do garáží nejezdím.Jinak serisovat se dá leccos, měl sem BMW 650, měl sem Jaguar XJR 4,2 Supercharged, měl sem 300C HEMI.......Stačí vědět kde koupit díly a mít člověka, co umí. A samo vybrat si kousek co je ve slušným stavu. Aspon po tech stránce, na nějaký ten škrábanec já osobně až tak moc nekoukám při výběru auta.
Havarjko je fajn věc, akorát za těch 11 let by mě stálo asi 330 tis, za to mam jedno auto zadarmo :o)

eLzyx
13. března • 10:59

stát repas automatky 150t Kč, tak to raději doma naštuduju, objednám díly a repasuju si ji sám. Takový risk by za ty prachy stál.

trader-krakra
30. prosince • 7:53

Tak pokud to umíš - tak jasně proč ne.
Myslím si, že repas převodovky nebude nic jednoduchého.

k22
13. března • 10:46

Takový krásný auta se neservisujou, postát před barákem, povozit se trochu a střelit dalšímu nedočkavci :-D

eLzyx
13. března • 9:42

nejdražší variantou jsou bi-xenony s natáčením do zatáčky ... a tam vychází kus na 30t Kč, Hella. Ne že by to nebyl "ranec", ale je to méně jak uváděných 50t Kč.

Marty
13. března • 9:46

Nevím jak u 750, ale u 650 byly ty natáčecí bixenony od Automotive Lightning, made in czech republic. V létě super, v zimě do toho pronikala vlhlkost jako prase, co sem tak četl bmw fora, tak stejný problém má asi tak 70 lidí ze 100 :o)

BMW
13. března • 8:36

Paráda, moc pěkný a objektivní test, pro mě určitě ojetou sedmu, než novou fabii :-P
Adaptivní podvozek je ve výbavě nutnost, stejně jako soft close.

bafunak
14. března • 1:18

Mám předešlý model 750iL. Čili dvanáctiválec, pětilitr. Koupil jsem to když měl 130 tis. km, teď má 300 tis. a dvacet let. Samozřejmě, že spotřeba je velká a servisovat to ve značkovém servisu by bylo neadekvátní. Je třeba si najít šikovného bavorákáře, existují. Motor a převodovka doposud nevyžadovaly nijakou opravu. Poctivě měním oleje. Stejně tak tlumiče dvoupolohové sport-komfort jsou původní, rovněž všechny podvozkové díly i ložiska. Nikde ani náznak koroze.
Samozřejmě, že jsem do toho nějaký peníz vrazil. Vodní pumpa, posilovač brzd, displej na přístrojovce, zadní hrnec výfuku, chladič (asi kamínek), brzdy.
Myslím, že je to důkaz solidní spolehlivosti.
Je s tím úžasné svezení, stále po tolika letech mi vyvolává slastné pocity a úsměv na tváři, kdykoliv sešlápnu plyn. Interier je stále cítit kůží, která je všude. dveře, přístrojovka.

stealth01
14. března • 10:11

Páni, tiše závidím ;-) Královská třída motorů. Tam asi stačí jen plyn polechtat.

bafunak
25. března • 3:46

Polechtáš, zašumí a okolí se rozmázne. A když prošlápneš kikdown, tak to se už motor ozve, jadrně, zamáčkne to hubu do hlavy a je to slast. Moje přítelkyně říká, zase jsi zapnul druhej motor. Nejlepší jsou ta zrychlení od osmdesátky, stovky výš.

bafunak
14. března • 1:20

Povinné ručení 3200,- Kč. Jistěže mám maximální bonus.

Doporučujeme

Články odjinud