Test ojetiny BMW 5 E60: Jak funguje za dvacetinu původní ceny?

63 komentářů

Jana
19. listopadu • 20:28

Ja mam e60 530d 160 kW cipnuty na 190 kW R.v. 2003 a nemůžu si stěžovat. Občas zazlobi ale ta jízda s nim za to stojí.

Martina
29. dubna • 21:56

Prosím o radu. Mám BMW e60 2.5 v naftě. Při jízdě sem začla cítit smrad jak spálenou gumu a šel mi kouř pod kapotou. Když sem ji otevřela vše bylo oblibě od oleje. Odvezla sem ho do servisu kde to vyčistili udělali výměnu oleje a filtru. Po ujetých 50 km se to stalo znovu. Může mi prosím někdo poradit čím to může být?

Martina
29. dubna • 21:56

Prosím o radu. Mám BMW e60 2.5 v naftě. Při jízdě sem začla cítit smrad jak spálenou gumu a šel mi kouř pod kapotou. Když sem ji otevřela vše bylo oblibě od oleje. Odvezla sem ho do servisu kde to vyčistili udělali výměnu oleje a filtru. Po ujetých 50 km se to stalo znovu. Může mi prosím někdo poradit čím to může být?

jirka
12. března • 9:03

Měl jsem 530d. Natočil jsem na něm cca 500 tis km, skvělé auto, nemužu si stěžovat:-) pohodlné, rychle přesuny... rád na něho vzpomínám.

Eurohujer
13. března • 9:34

Takze ses ted priznal k podvodu, na trhu nikdy nebylo zadny BMW tohoto typu s tolika km, takze jsi ho nejspis stocil o 400 000 a prodal jako zanovni.

f
13. března • 15:23

Nádherný blábol jsi sesmolil!

jogurt
13. března • 11:31

A co když ho pak sešrotoval?

Jirka
13. března • 17:14

Ano sešrotoval, půjčil jsem ho dobrému známému, který nutně potřeboval auto, když svoje měl v servise. Poznámka vlastnil škoda fabia 1,4 a jak to dopadlo:-/

Eurohujer
13. března • 18:27

A nebourany jeste k tomu.

Doktor
11. března • 22:10

Radši si nechám zajít chuť a zůstanu u Volva. Jen škoda že nenabízí zadní náhon. To by byla jasná volba.

Player
30. března • 15:23

Pře pár lety jsem se rozhodoval, jestli BMW z té doby, nebo Mercedes. Nakonec mám mercedes kompressor a nelituju. Po Třech letech a 30 tis. nic! Při nákupu spodní ramena, kladky a cívky. Investice za pár tisíc - běžný díly na MB jsou levný.

cpoc
11. března • 21:52

Tohle auto ma nelegalni rozmer pneumatik. 17 palcu ma byt u E60 bud 225/50 a nebo 245/45. Tohle auto ma 225/45, to jest moc male pneu. To svedci o tom, jak se o to ten puvodni majitel a nyni bazar starali...Taky nevim, ze kdykoliv je na ceskem autowebu test E60, tak je to predfacelift s mizernou vybavou a v zanedbanem stavu. Proc jednou nevyzkousi 2009 550i?

Quebe
11. března • 20:26

Tohle auto má bohužel (asi) nejen u mě hodně pošramocenou image. Vzhledem k dosavadním zkušenostem, pokaždé když nějakou E60/61 potkám, hned se mi rozřinčí v hlavě alarm "pozor, jede hovado".

kjwyhC
11. března • 21:42

Ja to mam podobne. Kdyz vidim Skodofku, pokazde se mi v hlave rozsviti alarm: Pozor, zavistiva sfine.

Jana
19. listopadu • 20:24

Krásně napsáno:) :D zcela souhlasím

Tom
13. března • 17:45

Jeste stesti, ze zadny vyrobce automobily znacky Skodofka nevyrabi. Takze mas docela klid:-D

afbadv
15. března • 0:39

Je to jedna ze zahad, ktere vrtaji hlavu. ;-) Ackoliv je zadny vyrobce nevyrabi, jsou jich plne slinice. Oni si je snad delaji doma na kolene. B-]
Ostatne, zavila nenavist vuci cemukoliv jinemu by tomu i nasvedcovala.

stealth01
12. března • 8:31

Zavist? To jako mám někomu závidět BMW? Vždyť toho snad jezdí na silnicích více než těch Skodovek!
Vzpamatuj se!

Jan
10. dubna • 9:19

Líbí se mi jak se tu rozvíjí téma závist. Nechápu lidi, kteří vůbec závidí, kteří dokonce závidí tak že dokáží jen urážet a nebo hůř, konat nějaké zlo, jen aby tamten neměl něco víc. Nestarejte se kdo za co utratí své peníze, nestarejte se jestli na to pak nadává nebo nedá dopustit. Přečtěte si recenzi ale proboha neventilujte Vaše názory. Děláte rodičům strašnou ostudu.
Týpek s ofcí pomlouvá BMW protože na to nemá a týpek s BMW pomlouvá ofci protože se potřebuje povyšovat. Ubohost.

dafff oj
12. března • 10:59

Skodfkari zavidi kumokoliv cokoliv. jen aby zavideli. ;-)

stealth01
12. března • 16:22

Já to chápu. Ale závidět BMW? Chápu zavist u Bugatti nebo Lamba.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jehoVista
13. března • 16:41

Tu pohadku o zavisti siri potrefene husy. Ze v BMW jezdi vetsi podil hovad, nez v jinych znackach, je zkratka realita. No a kdyz se to nekdo opovazi rict, tak je hned za zavistivce.

Vasek
7. ledna • 8:48

Jezdi jak hovada proto, ze to je tak komfortni auto, ze ti ani neprijde ze jedes tak rychle a pak to nekde prepalis bo ti ta rychlost neprijde

jejiVista
15. března • 0:29

Prd. Hovada zasadne drou skudky RS. :-D

ervv weqrf w
13. března • 0:17

Zavidet Bugatti nebo Lambo nikdo normalni nemuze, protoze se nedelaji v kombiku a dieslu. :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Tom
12. března • 8:14

To máte kluci ještě dobrý, mě bliká alarm u všeho co naznačuje, že majitelem je mladý moula, co spravuje prorezlé díly samolepkou a v ideálním případě ušetří i na zadní křídlo. A to v našich končinách může být i majitel Renaultu Clio :-). Jinak u BMW mě obecně zaráží, že když někde čtu o nabouraném BMW, většinou v něm majitel zůstane, že by tak silné pouto?

stealth01
12. března • 8:38

To je pravda. Většinou i se svoji ksiltovkou dozadu. A ještě před smrtí si tito "majitelé" vytvoří názor, ze jim někdo závidí něco tak extrémně povrchniho jako je auto ;-)

M4Touch
11. března • 12:49

Pětka se sporákem (manuální klimou) :-/

PePe
11. března • 17:11

To není manuální klimatizace, ale jednozónová automatická.

wedfwadf
11. března • 17:21

Nesedel v tom, ale to mu nebrani mit nazor. Sice uplne blbej, ale jeho vlastni. ;-)

Antiautomat
11. března • 13:52

so zakladom 520d som obehol byvalu Juhosku a bola to posledna vec ktora by mi vadila.

Eurohujer
11. března • 11:30

Ha BMW fakt motory neumi, zkurvit i sestivalec trilitr je fakt umeni. Jeste ze BMW nedela motory jako vw to by asi ani nevyjeli z fabriky.

milan 1975
16. dubna • 10:54

A kto vie robit motory, ked BMW nie? :-) ano, vyskytli sa aj nepodarky ale nie vop väcsej miere ako u inych premiovych vyrobcov. Ich 6-valcove radove motory su super a nikto dnes uz nic podobne nerobi..BMW je spickovy vyrobca automobilov, podobne ako Mercedes, Audi, Toyota, Honda..a ini zlu povest mu robia blazni, ktori na vylietanych herkach zo zapadu sa hraju na piratov ciest, nemaju n poriadny servis a ked im auto odide, vypisuju na forach aké je BMW nekvalitné a nevie robit motory.

er v qerff wef
11. března • 12:48

Moroty BMW najezdi klidne i pul milionu km bez generalky jen proto, ze jsou spatne. Prece dobre motory jsou jen ty, ktere chcipnou po 70 tkm. O tom, kde jsou ty motory vykonove ci se spotrebou, se nema ani smysl bavit.
Predevsim v dobe, kdy vetsina z ostatnich vyrobcu do takovych motoru radsi ani nejde, neb je proste nezvladaji.Je naprosto uzasne v jak vyspele spolecnosti zijeme: Pravo a prostor na vyjadreni maji i lide s zcela vymletymi hlavami a veci rozumi asi tak, jako Klaus EU.

stealth01
13. března • 8:47

Například atmosférický desetivalec od Audi. To jsou fakt divni výrobci. Neumí motory. S tím volebním právem mas pravdu. Neměl bys ho mit

wdvv
15. března • 0:28

Umis cist? Kde je tam napsano, ze dobre motory dela jen BMW? B-] B-] B-]

wlado
12. března • 16:45

Nepíš hlúposti. V článku chýba zmienka o zlyhávajúcich rozvodoch na dieselových 4 valcoch aj 6 valcoch. BMW nikdy nevedelo robiť motory s veľkou výdržou.

Pete
13. března • 22:40

Práve som si oprskal monitor. 650 tisíc na triapollitri M30 je akože málo. To teraz aby som pomaly yongtimera E32 vybral zo stodoly a začal na ňom jazdiť?

ww*&^sh*772ea
13. března • 0:15

Tak to rozhodne. A taky tam chybi, ze jim obcas uchazi tlak z pneumatik a obcas odejde zarovka. ... :-P

jogurt
13. března • 11:29

Ani to že za výměnu žárovky v ceně 60kč zaplatíte díky geniální konstrukci předku auta lidových 1200Kč, protože to musí na hever, sundat kolo, sundat podběh a pak fakíra, ktrý má ohýbací ruku aby se tam dostal (BMW3...).
Ale jako polehčující okolnist vezměme to, že u některých renaultů pro výměnu žárovky musíte sundat přední nárazník. Taky lidová veselice.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ovoce
15. března • 0:32

Taky tam neni napsano jak draha je vymena rozvodoveho remenu, ze. B-]

Drake
11. března • 11:48

Rozhodně, měli by si vzít na hostování motoráře z Hnujdy :-D to by ale na ten servis už neměl ani Rothschild

Pedro
11. března • 16:00

BMW 1.7 CRDi liftbek, klenot, který ujede všem :-D

jogurt
11. března • 17:39

nejlepší český liftbek, to je on...:-P

k22
11. března • 12:18

Zase na druhý straně se dá vrzající interiér pořídit o do levnějc :-D

Drake
11. března • 11:10

Pořizovací cena je velmi lákává, ale né nadarmo se říká Bardzo Mocne Wydaje a věřím, že jich jsou plné garáže, kdy si nadšenec řekl, za tu cenu to beru a teď nemá na opravu a auto stojí... Byť s motorem 30i (170-190) kW šlo o zajímavou volbu...

Antiautomat
13. března • 7:52

Bardzo Mocne Wydaje...kava na monitore :-D:-D:-D:-D:-D

qwedcc
11. března • 10:59

Je nutne upozornit, ze benzinove 530i trapi caste opotrebeni NoX senzoru. Jeho vymena je sice v podstate jednoducha, lec senzor sam o sobe je drahy a jinde nez u BMW se koupit de facto ani neda.Klasicke tlumice maji na nemeckych silnicich zivotnost pres 280 tkm. Na nich neni totiz de facto co znicit, pokud tedy nevytecou a nebo neohnete pistni tyc. Kazdopadne, nove tlumice je lepsi od BMW, neb druhovyroba skutecne nema takove standardy kvality a informace o systemu jako originalni vyrobce - Sachs (dnes patri ZF).Spojka a dvouhmotak take bez problemu vydrzi 280 tkm. Opet doporucuji originalni dily od BMW (originalni vyrobce zrejme LuK), neb neorig. vyrobce nema k dispoziici vykonove charakteristiky morotu a tak nemuze ten dvouhmotak spravne naladit.Rovnez je dobre pripravit se na vymenu katalyzatoru. U 530i 2007- jsou dva: 1-3 valce a 4-6 valec. Jsou napevno soucasti vyfukovych svodu a tak je jejich vymena draha sranda.BMW jsou draha auta jak na porizeni, tak i na udrzbu. Lec clovek pak jde vyzkouset neco noveho a zjisti, ze nema duvod presedlat. Jeho stary bavorak totiz jezdi stejne tak dobre jako nove nepremiove auto.

wdvc23
11. března • 10:45

Vymena motoroveho oleje po 30 tkm? Tomu skutecne nekdo veri? ;-)Olej v automaticke prevodovce na celou zivotnost? Skutecne zajimave, protoze ZF ma ve svych materialech napsano, ze se ma olej menit po 80 tkm, ale BMW uz tuhle informaci kupodivu nepredava dal. ;-)Jeste by bylo dobre pripomenout vymenu olejove naplne po 80 tkm v rozvodovkach pro systemy xDrive.

wlado
12. března • 16:42

čí tal si aj článok alebo iba nadpisy? Jasne tam, píšu, že 30tkm je veľa a ty tu ideš mudrovať, že to je veľa?

Antiautomat
11. března • 11:27

ZF moze mat napisane jedno, vyrobca druhe. Dozivotna napln je presne na to, na co je: dozivotne a planovite podla predstav sejlsu Vam rozj.be prevodovku.

jogurt
11. března • 17:37

auta u mě setrvají obvykle do 400tis km, olej měním tehdy, kdy mě tam pošle indikátor, tedy po 30tkm a nikdy jsem neměl nejmenší problém, takže tyhle kecy "nezávislých servisů" beru s nadhledem. A protože mám své převodovky a diferenciály rád, nechávám jim měnit olej po,120 000km.

jouda
11. března • 20:30

Jasně, výrobci jde jen o blaho zákazníků a ostatní (například ing.Černý) jsou ti špatní, kteří tomu v oblasti tribotechniky nerozumí :-D

jogurt
13. března • 11:23

Výrobci jde o to, aby vyrobil, prodal, vydělal, nepomrvil si reputaci a nebyl ohrožel žalobami. Proto si nedovolí naspat do servisního předpisu nic, co by to ohrožovalo. Naopak, spíš se jistí s dostatečnou rezervou. U VAG to svého času bylo u dieselů 1,9TDI a 1,9TDI-PD s olejem 506,01 dokonce 50 000km, důvodem návratu na 30tkm nebyly problémy s životností motoru ale to, že řada aut nenajela 50tkm za dostatečně krátkou dobu a auta se dostávala do servisů v příliš dlouhých intervalech a například s prošlou dobou výměny brzdové kapaliny, pokud řidič ignoroval časovou indikaci servisu a jezdil až do limitu km.
Proto každý výrobce předepisuje výměny rozvodů daleko dříve, než je nutné, výměny brzdové kapaliny daleko dříve, než je nutné a totéž v případě oleje a filtrů. A k tomu to podmiňuje použitím náplně splňující parametry pro příslušný interval výměny. Takže sice můžete měnit chladící kapalinu například G13 po 3 letech, brzdovou kapalinu DOT4 po dvou letech, olej dle značky auta BMW LL-04, VAG 50400/50700,MB 229.31/229.51 atd. Pokud použijete jinou kapalinu, jiný olej, samozřejmě musíte zkrátit výměnný interval.
A z toho plyne i "odborné doporučení" garážových a pologarážových servisů. Jejich dominantní klientelu tvoří majitelé aut, která v longlife režimu být nemohou. A jejich zásoby sudové polosyntetiky zpravidla 10W/40 samozřejmě dlouhý interval neumožňují. Na litrovém balení nemají odpovídající marži, tak mlží do světa podobné nesmysly.
Žádný autorizovaný značkový servis by se dobrovolně neokrádal o peníze za výměnu oleje v polovičním intervalu, kdyby k tomu byl jediný smysluplný důvod. Takže kecy o 15000km opravdu ponechme garážistům, opravujícím peugeoty 206.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wlado
1. ledna • 14:00

No tak milý pištík mudrlantík, ja som poctivo dodržiaval loglife a skončil som so zakarbonovaným motorom pri 200 tkm. a autorizovaný servis ma vopred varoval, že 30 tkm je veľa, ale ja som si hovoril ako ty, že výrobca vie, čo robí.

jtdm2
14. března • 15:00

On ten motor samozrejme zaruku vydrzi i s longlife intervalmi.
Po 250 tisic km je uz ale realna sanca ze sa objavi nejaka zavada - turbo, zdvihatka a pod.
Zavisi jak sa s tym jazdi, v niektorych pripadoch LL funguje.
U seba mam vyskusane ze tych 20t km by olej snad i vydrzal.

J.
11. března • 9:41

AAAšchrot alias Mototechna vyšperkoval chudinku e60 16palcovími hlínami...rofl B-]

wlado
12. března • 16:40

ty sa voláš rofl? a wtf je tvoj brat?

LL
11. března • 8:42

za mě je to po compactu snad nejhorší Bavor, líný, těžký, ošklivý, ne moc bezpečný :-D katastrofa design
jezdím benál cca ..93r od 40i +

fucci
13. března • 15:58

Jezdím se starším (2008) kombíkem E61, 535d, současný nájezd cca 277 tkm. Když s tímhle BMW v roce 2003 přišlo, tak jsem se zhrozil. Vlastně ještě tak před pěti roky jsem považoval možnost, že bych někdy měl v garáži E60/61 za naprosto vyloučenou, tak moc se mi to auto vzhledově nelíbilo. Ale to bylo v době, kdy mi stačil 3er.
Když ale vyvstala potřeba pořídit něco novějšího, s automatem a hlavně většího, tak jsem E61 nemohl vynechat. F11 na mě byly ještě docela dost drahé a navíc s potenciálně problematickými motory, E39 naopak už moc staré. Načetl jsem co se dalo a recenze jak nových, tak ojetých aut mi přišly přívětivé a nakloněné obecně právě E61. A světe div se, ve světle těch kladných hodnocení se mi začal trošičku líbit i ten design. Než jsem auto koupil, tak jsem si jich projel 5 - abych viděl, co automat má a nemá dělat, jak se chová motor, jak podvozek. Mé zkušenosti s 330d a motorem M57 byly sice bohaté, ale ne všechno šlo na větší a těžší 535d aplikovat. Sice už nešlo o milion, ale o statisíce pořád ano, tak se vyplatilo 5x měřit a jednou řezat :).Kousek, který jsem nakonec vybral, se dodnes jeví jako výhra v loterii. První majitel, servisováno v jediném servisu, kde nebyl problém ověřit kompletní servisní historii. Auto pěkné, udržované s velmi bohatou výbavou (včetně ne příliš rozšířeného nočního vidění). Náklady na provoz jsou zatím nižší, než na onu menší 330d. Tohle BMW je velké, prostorné, těžké, ale silné. Rozhodně si člověk nedává zatáčky s takovou lehkostí, jako v menší trojce, ale pořád se do nich umí opřít velmi pěkně a oblouky vykružuje s patřičnou jistotou. Auto je hodně dlouho nedotáčivé, což mi jízdně také vyhovuje, ale jako u každé zadokolky si člověk tendenci k přetočení krásně dávkuje nohou. Akcelerace modelu 535d je solidní, 580 Nm je vážně požehnaný počet a auto ochotně zrychluje i při rychlostech hodně přes 200 km/h, maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Dlouhodobou spotřebu mám lehce nad 7 l/100 km. Ročně najezdím cca 30 - 35 tkm, z 2/3 na okreskách a zbytek vyrovnaně dálnice/město.Ještě doplním pár věcí pro případné zájemce, na které je vhodné si dát (u dieselu) pozor: Průměrný nájezd těchto aut je podle Spritmonitor.de cca 30 000 km za rok. Pokud narazíte na kousek s 20 000 km za rok, tak je to divné, pokud méně, tak je to podezřelé. Víc než kde jinde platí, že lépe hodně kilometrů a jasná servisní historie, než opak. V extrémních případech tahle auta najela i přes 80 000 - 100 000 km za rok, vážně to nejsou víkendovky, ale tažní koně evropských dálnic, takže na to myslete. Automat ZF se velmi povedl, ale jeho pověst za situace, kdy v něm nikdo půl milionu kilometrů neměnil olej, není nejlepší. Převodovka by měla působit jistě, neměla by pocukávat, ale zase nečekejte dvouspojkově hladký chod DSG převodovek od VW, tady o řazení převodovky budete vědět vždy. Naftové motory M57 jsou vpravdě legendární. Bytelné, silné, spolehlivé. Varianty s jedním turbodmychadlem trpí na naklápění lopatek, bi-turba na úniky oleje (ty lze případně spatřit i po otevření kapoty), nicméně repase těchto dmychadel nejsou úplně drahé. U vstřiků záleží na generaci, ale opět to není taková hrůza, jak je naznačováno v článku (repase cca od 2000,- /1 ks). Na co je potřeba dávat extrémní pozor jsou ne úplně nesmrtelné termostaty, které rády odcházejí. Auto není vybaveno ukazatelem teploty motoru, takže majitel může i dlouhé roky jezdit s podchlazeným motorem. Mimochodem: Až na jednoho měla tento problém všechna BMW E61, ve kterých jsem seděl. Nefunkční termostat se projevuje na zvýšené spotřebě a může vést i ke zničení filtru pevných částic, ten se pak za celkem velké peníze mění, nebo repasuje. Teplotu motoru si můžete digitálně zobrazit na sekundárním displeji mezi budíky. Musíte vlézt do "skrytého" menu, návod najdete na Youtube.
U dieselů také počítejte s opotřebením žhavicích svíček, s velmi častými poruchami žhavicích relé a s poruchami elektrického příhřevu vody (aby vám auto rychleji hřálo). Relé a žhavičky snadno poznáte při studeném startu (na jaře a v létě jste ale bez šance cokoliv vidět), příhřev se projevuje tak, že autu se studeným motorem na volnoběhu kolísají otáčky a kolísání ustane, pokud vypnete topení. Nejsou to úplně drahé investice, ale i tak. U starších revizí M57 se poměrně často měnily i řemenice (tohle vás v krajním případě znehybní) a 1000x zmiňované vířivé klapky (do roku 2007). I když ty se spíše zaslepovaly. Sice se i teď čas od času rád svezu s trojkou a užiju si v ní průjezd zatáčkami, ale ten komfort, prostor a sílu na rovinkách, které mi nabízí 5er...to už bych prostě nevyměnil. Člověk musí počítat s tím, že nafta je jen jednou třetinou nákladů, které autu poskytuje. Ale když se s tím smíří, tak získá parádní svezení a spolehlivého parťáka na dlouuuhé cesty :-).

Bmw e61 535d
9. června • 23:15

Super článek, a hlavně pravdivý.

Bmw e61 535d
9. června • 23:14

Super článek, a hlavně pravdivý.

fucci
13. března • 16:06

...ještě dodatek k těm poruchám. U kombíků jsou to chronické potíže s pátými dveřmi, kde zlobí elektroinstalace, resp. kabel v horní části. Tohle se měnilo snad na 90% mnichovské produkce.
Závažnější problém může nastat na zadní nápravě, kde u kombíků pružiny nahradily měchy a kompresor, které udržují stálou světlou výšku. Problémy s tímto sice nejsou nijak časté, ale když nastanou, tak cena není nízká. U mě naštěstí nenastaly (klep, klep) :).

Doporučujeme

Články odjinud