Kapitoly článku:
- Dobrá doba…, Vznětový motor bez konkurence, Facelift v roce 2002
- Kombík diskutabilních vlastností, Srovnání s konkurencí, Zkoušený vůz
- Na první pohled, Stísněný interiér, Zavazadelník spíše „sportovní“
- Za volantem, Na silnici, Steptronic: automat nikoli bez výhrad
- A vystupujeme, Pohled z branže, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
A vystupujeme
BMW 330d Touring chce posloužit především těm, kteří žádají špičkové jízdní vlastnosti a výkony, přesné a pohodlné ovládání a manévrovatelnost (vnější rozměry, řízení, brzdy, „automat“), rozumné pořizovací i provozní náklady (většinu dílů na BMW E46 koupíte v náležité kvalitě z druhovýroby) a slušný zavazadelník s možností jeho rozšíření snadným sklápěním zadních opěradel na sedáky. S tímto vozem jsme tentokrát najeli přes 1 700 km v různých jízdních režimech.
Značný prokluz na měniči byl potvrzen spotřebou paliva v městském provozu, která i s lehkou nohou snadno překračovala hranici 11 l, i praktickou nemožností navolit v manuálním režimu konkrétní převody, takže jsme tabulku jejich skladby tentokrát nevyplnili. Pravdou je, že přemostění měniče na pátém stupni znamenalo, že při rychlosti 130 km/h spadly otáčky pod 2 000 ot./min., a pak byl vůz schopen jezdit v průměru za zhruba 6 l/100 km. Dokonce ani při velmi klidné jízdě v mimoměstském provozu jsme se k této hodnotě nepřiblížili.
Vůz k testu zapůjčila společnostAAA AUTO
Pohled z branže
BMW řady 3 patří mezi žádané vozy, o které je v autobazarech velký zájem. U verze s motorem 3.0 D to platí dvojnásob. Třílitrový šestiválec totiž dává poměrně lehkému automobilu neuvěřitelnou dynamiku bez ohledu na to, zda je naladěn na 135 nebo 150 kW.
Třílitrový motor je zároveň úsporný a vcelku spolehlivý i při větším nájezdu kilometrů. Jen se obtížně shání, protože tento model byl jako nový dost drahý a v Česku se prodával jen málo. Většina exemplářů na tuzemském trhu je tedy z dovozu a proto nezaškodí důkladná prověrka všech dokladů, zvláště pokud nakupujete na inzerát. Zároveň zkontrolujte stav podvozku, který občas trpí vůlemi v závěsech předních kol a tlumičů. Podívejte se také na stav ruční brzy. A pokud můžete, dejte přednost vozům vyrobeným po faceliftu v roce 2001, kdy se BMW podařilo zvýšit spolehlivost všech naftových motorů.
Pokud při nákupu BMW 3 nesáhnete po příliš opotřebovaném exempláři, získáte moderně vypadající vůz s výbornou image a nízkým poklesem hodnoty. Jen s málokterým autem v ceně kolem 150 tisíc Kč se takhle rychle a sportovně svezete. Tedy pokud zrovna není kluzká nebo zasněžená silnice, která silným vozům se zadním náhonem obecně moc nesvědčí…
Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA Auto
Základní technické údaje | |
Počet válců/ventilů na válec | 6/4, DOHC |
Zdvihový objem motoru, typ | 2 926 cm3, vznětový |
Vrtání/zdvih | 84,0/88,0 mm |
Stupeň komprese | 18:1 |
Nejvyšší výkon | 135 kW (184 koní)/4 000 ot./min. |
Nejvyšší krouticí moment | 390 Nm/1 750 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 7,9 s |
Nejvyšší rychlost | 225 km/h |
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů | Aut., 5 st. |
Zákl./max. objem zavazadl. prostoru | 435/1 345 l |
Objem palivové nádrže | 63 l |
Hmotnost pohotovostní/celková | 1 665/2 130 kg |
Spotřeba kombinovaná | 7,0 l/100 km |
Rozvor náprav | 2 725 mm |
Rozchod kol vpředu/vzadu | 1 471/1 483 mm |
Rozměr pneu | 225/45 R17 |
Délka/šířka/výška | 4 478/1 739/1 409 mm |
Naměřené hodnoty
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Číslo měření | Čas v s. |
1 | 9,08 s |
2 | 8,77 |
3 | 8,97 |
Průměr | 8,94 |
Pružnost | |
60 – 100 km/h | 6,04 |
| |
80 – 120 km/h | 6,56 |