Kapitoly článku:
Nabídka verzí
V době zahájení výroby řady E87 byly k mání výhradně čtyřválcové motory v zážehových verzích 116i/85 kW (motor N45B16) a 120i/110 kW (N46B20) a vznětových variantách 118d/90 kW (M47TU2D20) a 120d/120 kW (M47TU2D20). Jejich seznam se ale rozrůstal, třeba v roce 2005 přibylo 118i/95 kW (N46B20) a o rok později pak šestiválec 130i/195 kW (N52B30).
Otvory v nárazníku M vedou vzduch k předním brzdám
Země pod BMW 1 se ale skutečně otřásla až v roce 2007 v souvislosti se zavedením třídveřové karoserie (E81) a dvoudveřových kupé (E82) a kabrioletu (E88). Zároveň přišly nové verze 116i/90 kW (N43B16), 118i/105 kW (N43B20), 120i/130 kW (N43B20), 118d/105 kW (N47D20), 120d/130 kW (N47D20) i špičkový diesel 123d/150 kW (N47D20T0).
V roce 2008 pak přibyly ještě 125i/160 kW (N52B30), 128i/170 kW (N52B30) a nejvýkonnější šestiválec 135i/225 kW (N54B30), přičemž o rok později se objevil naopak nejlevnější diesel 116d/85 kW (N47D20). Jako ojetinu lze s klidem doporučit osvědčené zážehové šestiválce i diesely, nicméně se zážehovými čtyřválci je to poněkud horší.
Na palubě
Interiér zkoušeného vozu byl čalouněn kombinací látky a nepříliš hodnotně působící kůže. Z programu BMW M pocházely tříramenný multifunkční volant s malým průměrem a tlustým věncem, madlo řadicí páky či odkládací plocha pro levou nohu řidiče, ale především prvotřídní sportovní sedadla s všestrannou, vesměs manuální regulací. Nastavit u nich lze nejen sklon sedáku, ale také jeho délku, elektricky pak lze regulovat šířku bočních opor opěradla a přizpůsobit ji proporcím konkrétní postavy.
Obkladové materiály působí celkem fádním dojmem
Sedadla jsou samozřejmě umístěna docela nízko, ale na ta přední se bez větších problémů vměstnají i postavy okolo 190 cm. Počítat je třeba s prostorem omezeným širokou středovou konzolí danou zasahující převodovkou, ovšem vyloženým nedostatkem prostoru tam trpět nebudete. Řidič ale ocení natočenou konzoli s ovladači klimatizace a rádia. Všechny kontrolní a ovládací prvky včetně logiky ovládání odpovídají ostatním vozům BMW své doby.
Přední sportovní sedadla jsou všestranně stavitelná
Dílenské zpracování jsme i po letech provozu hodnotili velmi vysoko (snad až na neidentifikovatelné vrzání z palubní desky před řidičem při přejezdu výraznějších nerovností), ovšem s odstupem času je třeba připustit, že většina použitých materiálů působí poněkud chudým dojmem.
Vzadu to na dlouhé cestování nebude...
Platí to například o jednodílných obkladech dveří z tvrdého plastu, jež byly u zkoušeného vozu alespoň částečně ozvláštněny koženým obšitím loketních opěrek. Dokonce ani části polokoženého čalounění vysloveně přesvědčivým dojmem nepůsobí.
Zavazadlový prostor svým objemem ani uspořádáním nezklame