Test ojetiny BMW 116i: beránek v rouše vlčím

26 komentářů

Vladimir
19. května • 14:21

Zdravím vás pánové,
Mám v plánu o víkendu koupit manželce na lítačku Bmw 116 i (2007),auto privezu do ČR letos v létě z Irska....několik aut už jsem takhle v ČR postavil na CZ značky...jednou z podmínek je výměnná předních světlometů......(pravostranného řízení) u mercedes i Audi není nutná výměna,stačí pod světlometem najít manuální páčku a tou změnit sklon svícení.
Má otázka na vás borci zní....má bmw řady 1 tuhle mechanickou páčku pod světlometem?
Dekuji

marossek
29. července • 19:41

Mám 116i už piaty rok: kombinovanú spotrebu mám 6,7 a to jazdím 40km mesto a 40km dialnica každý deň. Samozrejme mám ľahšiu nohu ale keď treba tam ho aj vytočím. S tým chodom po prvom štarte je to pravda. Auto prvú minútu divne reaguje akoby sa mu nechcelo. Inak perfektné jazdné vlastnosti hlavne na suchu. Tvrdý podvozok krásne drží a spolu so zadným pohonom tvorí výbornú kombináciu. Pri snehu a na mokrej vozovke treba dávať trošku pozor, ale netreba sa báť auto má výbornú elektroniku. :)

lamal
19. listopadu • 14:05

Nie je to az tak zle napisane, potesili fotky naprav a spodku auta... na tie technicke nepresnosti si treba dat pozor

ach ty zdroje
17. listopadu • 23:03

dokud je tam dopsaný Jindra Topolů, nemá to smysl číst. To je něco mezi Rathem, Krejčířem a Alcaponem :-/

Deny
20. listopadu • 12:45

Presne tak, Topol, Topolova asef gangu Deny to je zaruka kvality :o) Cim drive to lidi pochopi tim drive nebudeme muset na nasem trhu kupovat ty jejich predrazene krapy a ceny se dostanou na normalni uroven. No a tyhle jejich aktivity formou recenzi neni nic jineho nez skryta reklama kterou nam pak napocitaji do prodejni ceny jejich krapu :o ( Recenzim z acek zdar :o)

DDD
15. listopadu • 17:48

To je zase kvalitní materíál, pan Jiří Duchoň ve vztahu k autu je něco asi jako pan Jiří Babica v kuchyni...
Pane Duchoni, když něco napíšete, neodesílejte to hned na web, ale přečtěte si to v klidu ješte jednou, ověřte si technické údaje a oprostěte se od nic neříkajících hloupých frází.a) "Takových aut, která vypadají „rychle“, ale zdání u nich klame"
co to znamená pojem auto, které vypadá rychle?
b) "motor na šestku při 130 km/h točí plných 3 300 ot./min"
co to znamená plných? poloplných nebo neplných by bylo lepší nebo horší?
c) "I přes správně krátké převody "
co to znamená správně krátké?
d) opět a pomilionté stupidní "A vystupujeme"...
e) " Základní šestnáctistovka však nemá příliš dobrou pověst, jde o stejný agregát, jaký používají modely od PSA, a známé jsou zejména problémy s rozvodovým řetězem"
fakt je ten, že motor N45B16 nemá s PSA ale vůbec nic společného...
f) motor N45B16 nemá vrtání 72mm a zdvih 84mm, ale přesně obráceně
tyto udáje prohazujete velmi často...

Šebesta
16. listopadu • 8:35

Vzdyt je to Duchon !!! A beda, kdyz ho zacnes kritizovat !!!!
Okamzite dostanes sprsku od vulgarnich "ctenaru".... a milion negativnich hodnoceni..
To abys sis pripadnou kritiku priste rozmyslel...
Nebo ti prispevek jednoduse smaze, ale vulgarismy zustavaji...
Kdopak to asi pise....pane Duchoni ??? ;-)
Pane Duchoni, uz jste si konecne precetl a POCHOPIL, co je a k cemu slouzi rozvodovy retez ? :-))))

jozo
15. listopadu • 21:26

Jezisi, len sa neposer. Pokial si potrebujes honit ego na kravinach, tak zacni pisat nieco sam v tom tvojom super-mega-uber style a hod to sem nech si to precitame.

bark
16. listopadu • 18:21

keď odhliadneme od ostatných nepodstatností, tak je fakt že sa tu v článku najčastejšie vytýka motor 1.6 (dosť závažná informácia) a priraďuje sa nesprávne aj k spoločným PSA - BMW motorom.
Lenže N45 ["Testované provedení 116i s motorem N45B16 je po všech stránkách asi tím nejhorším, co si v jedničce můžete představit"],
ani N43 ["zájemci o čtyřválcové BMW 1 je třeba důsledně doporučit vozy vyrobené od poloviny roku 2007, kdy 116i mimochodem dostalo nový motor N43"]
nie sú N13 (Prince),
a rozhodne neni jedna 1.6 ako druhá 1.6 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BMW_engines...
N45 a N43 sa montovali do BMW 1 I. generácie, N13 sa okrem Citroenov, Peugeotov a Mini montuje až do BMW1 II. generácie od r. 2011 (a do BMW3 F30 od 2012).
Takže tzv. Názor z branže mali osekať o nepravdu a vôbec ju do článku o BMW 1 I. E87 nemiešať ["Základní šestnáctistovka však nemá příliš dobrou pověst, jde o stejný agregát, jaký používají modely od PSA, a známé jsou zejména problémy s rozvodovým řetězem"]

jogurt
20. listopadu • 20:42

Pánové a nechtěli byste od nejslabšího českého autoredaktora trochu moc?

Jan
15. listopadu • 15:19

takze-> zravy motor co moc nejde
> posledna prehliadka pred rokom a pol a 13 000km - tam bude treba pravidelny servis
-> dosticky a pneu na konci zivotnosti
-> uvaha o potrebe vymenit sviecky (cievky) kedze studenny motor vynechavaa to vsetko u 7 rocneho auta, ktore nema ani blby tempomat za 200 000kc? jo tak tam uz musi byt tuzba po baworovi fakt silna, pretoze to je ekonomicky vzate nezmysel

Petr
15. listopadu • 12:48

MOHU POŽÁDAT O VYSVĚTLENÍ CO ZNAMENÁ BERÁNEK V ROUŠE VLČÍ? Přísloví zní opačně a vyjadřuje něco nenápadného a mírného co se změní v něco agresivního: VLK V ROUŠE BERÁNČÍM. Tak nechápu sémantiku opaku, že by pro autora to byla na pohled hrozná auto bestie, ale v sobě ukrýcala něco mírného, myslím, že to říci nechtěl jen to pomotal, trapné.

runner42
15. listopadu • 13:37

:-O :-D

wlado
15. listopadu • 13:02

Ved presne to zjavne chcel autor povedať, auto vyzerá ako M power a je to iba taký loudáček. :-))

Petr
15. listopadu • 13:41

neberu vám váš pohled, ale pro mně tento ošklivý střep opravdu ostrou verzi nepřípomíná ani omylem a ostrá verze mi nepřipomíná ani ostré auto, jednička je nevzhledné auto, přiznejte si to

Marek Zrak
15. listopadu • 17:32

Petr: já myslím, že to pochopili všichni, kromě tebe a vzhled je otázkou vkusu, mě se líbí.

jogurt
16. listopadu • 19:37

Nic nového. Péťa má tradičně potíže s chápáním textu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
17. listopadu • 14:54

Jogurte co nedokážete pochopit na mém tvrzení, že mně opravdu žádného vlka (ostré vzhledem) toto auto nepřipomíná a proto považuji snahu o obrácení významu přísloví na nesmysl?

jogurt
17. listopadu • 21:45

Umíš číst?

Tom
15. listopadu • 14:57

Mě se tato první generace líbí, ta nová to je hnus

Johnny
15. listopadu • 10:28

mám 116i 5dv 2005 5rýchlostnú (85kW), viac menej možem potvrdit všetko, čo v článku zaznelo. 6.stupeň chýba hlavne na diaľnici, pri 130km/h točí skoro 4000/min. Jazdím 90% mesto, dlhodobá spotreba cca 9,3l/100km, mimo mesto s ľahkou nohou okolo 7/litrov, pokiaľ sa človek snaží ísť svižnejšie spotreba rastie k 9litrom, na diaľnici bezpečne k 12l/100 pri rýchlejšom presune okolo 160-170 tacho. Pre spestrenie pri max.rýchlosti (tacho okolo 200km/h žerie 17l/100), kedysi bolo i rýchlejšie, ale mám 225/40/18.
Inak auto je pohodlné, posed je veľmi nízky, s polohou vpredu nemám problém (mám 190cm), za nou je to už horšie:).
Vadia mu jednoznačně studené štarty- auto sa trasie, chod je nepravidelný, z motora občas vycházdajú zvuky, ako by ste udierali železnou tyčou do expanznej nádoby, ale cca po 15s to ustává. ALe zabudnite v zime na rýchly štart z miesta, skor len poskakujete. Ale riešiť to nebudem.
Je to ako s KOFOLOU - pokiaľ ju miluješ, nie je čo riešiť.

runner42
15. listopadu • 11:26

Ty krávo, kromě mimoměsta to žere víc jak moje 3,7l atmosféra :-O

Petr
15. listopadu • 12:59

Co máš za 3,7 atmosféru? Ta je opravdu povedená. Já mám dvě auta jeden 2L průměr 8,5 druhé 4L průměr 11,5.

runner42
15. listopadu • 13:30

Konkrétně jsem měl na mysli VQ37VHR v 1,5 tunovém autě. Těm jeho hodnotám se velmi blíží, ale odspodu.

Petr
15. listopadu • 13:44

to je prý moc dobrý motor a třeba v Z to je parádní svezení

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
15. listopadu • 13:54

Jojo, přijde mi do toho auta tak akorát.

Doporučujeme

Články odjinud