Test ojetiny BMW 116i: beránek v rouše vlčím

Johnny  |  15. 11. 2013 10:28

mám 116i 5dv 2005 5rýchlostnú (85kW), viac menej možem potvrdit všetko, čo v článku zaznelo. 6.stupeň chýba hlavne na diaľnici, pri 130km/h točí skoro 4000/min. Jazdím 90% mesto, dlhodobá spotreba cca 9,3l/100km, mimo mesto s ľahkou nohou okolo 7/litrov, pokiaľ sa človek snaží ísť svižnejšie spotreba rastie k 9litrom, na diaľnici bezpečne k 12l/100 pri rýchlejšom presune okolo 160-170 tacho. Pre spestrenie pri max.rýchlosti (tacho okolo 200km/h žerie 17l/100), kedysi bolo i rýchlejšie, ale mám 225/40/18.
Inak auto je pohodlné, posed je veľmi nízky, s polohou vpredu nemám problém (mám 190cm), za nou je to už horšie:).
Vadia mu jednoznačně studené štarty- auto sa trasie, chod je nepravidelný, z motora občas vycházdajú zvuky, ako by ste udierali železnou tyčou do expanznej nádoby, ale cca po 15s to ustává. ALe zabudnite v zime na rýchly štart z miesta, skor len poskakujete. Ale riešiť to nebudem.
Je to ako s KOFOLOU - pokiaľ ju miluješ, nie je čo riešiť.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 11. 2013 11:26

Ty krávo, kromě mimoměsta to žere víc jak moje 3,7l atmosféra

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 11. 2013 12:59

Co máš za 3,7 atmosféru? Ta je opravdu povedená. Já mám dvě auta jeden 2L průměr 8,5 druhé 4L průměr 11,5.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 11. 2013 13:30

Konkrétně jsem měl na mysli VQ37VHR v 1,5 tunovém autě. Těm jeho hodnotám se velmi blíží, ale odspodu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 11. 2013 13:44

to je prý moc dobrý motor a třeba v Z to je parádní svezení

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 11. 2013 13:54

Jojo, přijde mi do toho auta tak akorát.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 11. 2013 12:48

MOHU POŽÁDAT O VYSVĚTLENÍ CO ZNAMENÁ BERÁNEK V ROUŠE VLČÍ? Přísloví zní opačně a vyjadřuje něco nenápadného a mírného co se změní v něco agresivního: VLK V ROUŠE BERÁNČÍM. Tak nechápu sémantiku opaku, že by pro autora to byla na pohled hrozná auto bestie, ale v sobě ukrýcala něco mírného, myslím, že to říci nechtěl jen to pomotal, trapné.

Odpovědět  |   | 
wlado  |  15. 11. 2013 13:02

Ved presne to zjavne chcel autor povedať, auto vyzerá ako M power a je to iba taký loudáček.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 11. 2013 13:41

neberu vám váš pohled, ale pro mně tento ošklivý střep opravdu ostrou verzi nepřípomíná ani omylem a ostrá verze mi nepřipomíná ani ostré auto, jednička je nevzhledné auto, přiznejte si to

Odpovědět  |   | 
Tom  |  15. 11. 2013 14:57

Mě se tato první generace líbí, ta nová to je hnus

Odpovědět  |   | 
Marek Zrak  |  15. 11. 2013 17:32

Petr: já myslím, že to pochopili všichni, kromě tebe a vzhled je otázkou vkusu, mě se líbí.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  16. 11. 2013 19:37

Nic nového. Péťa má tradičně potíže s chápáním textu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  17. 11. 2013 14:54

Jogurte co nedokážete pochopit na mém tvrzení, že mně opravdu žádného vlka (ostré vzhledem) toto auto nepřipomíná a proto považuji snahu o obrácení významu přísloví na nesmysl?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  17. 11. 2013 21:45

Umíš číst?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 11. 2013 13:37

Odpovědět  |   | 
Jan  |  15. 11. 2013 15:19

takze

-> zravy motor co moc nejde
> posledna prehliadka pred rokom a pol a 13 000km - tam bude treba pravidelny servis
-> dosticky a pneu na konci zivotnosti
-> uvaha o potrebe vymenit sviecky (cievky) kedze studenny motor vynechava

a to vsetko u 7 rocneho auta, ktore nema ani blby tempomat za 200 000kc? jo tak tam uz musi byt tuzba po baworovi fakt silna, pretoze to je ekonomicky vzate nezmysel

Odpovědět  |   | 
DDD  |  15. 11. 2013 17:48

To je zase kvalitní materíál, pan Jiří Duchoň ve vztahu k autu je něco asi jako pan Jiří Babica v kuchyni...
Pane Duchoni, když něco napíšete, neodesílejte to hned na web, ale přečtěte si to v klidu ješte jednou, ověřte si technické údaje a oprostěte se od nic neříkajících hloupých frází.

a) "Takových aut, která vypadají „rychle“, ale zdání u nich klame"
co to znamená pojem auto, které vypadá rychle?
b) "motor na šestku při 130 km/h točí plných 3 300 ot./min"
co to znamená plných? poloplných nebo neplných by bylo lepší nebo horší?
c) "I přes správně krátké převody "
co to znamená správně krátké?
d) opět a pomilionté stupidní "A vystupujeme"...
e) " Základní šestnáctistovka však nemá příliš dobrou pověst, jde o stejný agregát, jaký používají modely od PSA, a známé jsou zejména problémy s rozvodovým řetězem"
fakt je ten, že motor N45B16 nemá s PSA ale vůbec nic společného...
f) motor N45B16 nemá vrtání 72mm a zdvih 84mm, ale přesně obráceně
tyto udáje prohazujete velmi často...

Odpovědět  |   | 
jozo  |  15. 11. 2013 21:26

Jezisi, len sa neposer. Pokial si potrebujes honit ego na kravinach, tak zacni pisat nieco sam v tom tvojom super-mega-uber style a hod to sem nech si to precitame.

Odpovědět  |   | 
bark  |  16. 11. 2013 18:21

keď odhliadneme od ostatných nepodstatností, tak je fakt že sa tu v článku najčastejšie vytýka motor 1.6 (dosť závažná informácia) a priraďuje sa nesprávne aj k spoločným PSA - BMW motorom.
Lenže N45 ["Testované provedení 116i s motorem N45B16 je po všech stránkách asi tím nejhorším, co si v jedničce můžete představit"],
ani N43 ["zájemci o čtyřválcové BMW 1 je třeba důsledně doporučit vozy vyrobené od poloviny roku 2007, kdy 116i mimochodem dostalo nový motor N43"]
nie sú N13 (Prince),
a rozhodne neni jedna 1.6 ako druhá 1.6 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BMW_engines...
N45 a N43 sa montovali do BMW 1 I. generácie, N13 sa okrem Citroenov, Peugeotov a Mini montuje až do BMW1 II. generácie od r. 2011 (a do BMW3 F30 od 2012).
Takže tzv. Názor z branže mali osekať o nepravdu a vôbec ju do článku o BMW 1 I. E87 nemiešať ["Základní šestnáctistovka však nemá příliš dobrou pověst, jde o stejný agregát, jaký používají modely od PSA, a známé jsou zejména problémy s rozvodovým řetězem"]

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  20. 11. 2013 20:42

Pánové a nechtěli byste od nejslabšího českého autoredaktora trochu moc?

Odpovědět  |   | 
Šebesta  |  16. 11. 2013 08:35

Vzdyt je to Duchon !!! A beda, kdyz ho zacnes kritizovat !!!!
Okamzite dostanes sprsku od vulgarnich "ctenaru".... a milion negativnich hodnoceni..
To abys sis pripadnou kritiku priste rozmyslel...
Nebo ti prispevek jednoduse smaze, ale vulgarismy zustavaji...
Kdopak to asi pise....pane Duchoni ???
Pane Duchoni, uz jste si konecne precetl a POCHOPIL, co je a k cemu slouzi rozvodovy retez ? ))

Odpovědět  |   | 
ach ty zdroje  |  17. 11. 2013 23:03

dokud je tam dopsaný Jindra Topolů, nemá to smysl číst. To je něco mezi Rathem, Krejčířem a Alcaponem

Odpovědět  |   | 
Deny  |  20. 11. 2013 12:45

Presne tak, Topol, Topolova asef gangu Deny to je zaruka kvality :o) Cim drive to lidi pochopi tim drive nebudeme muset na nasem trhu kupovat ty jejich predrazene krapy a ceny se dostanou na normalni uroven. No a tyhle jejich aktivity formou recenzi neni nic jineho nez skryta reklama kterou nam pak napocitaji do prodejni ceny jejich krapu :o ( Recenzim z acek zdar :o)

Odpovědět  |   | 
lamal  |  19. 11. 2013 14:05

Nie je to az tak zle napisane, potesili fotky naprav a spodku auta... na tie technicke nepresnosti si treba dat pozor

Odpovědět  |   | 
marossek  |  29. 07. 2014 19:41

Mám 116i už piaty rok: kombinovanú spotrebu mám 6,7 a to jazdím 40km mesto a 40km dialnica každý deň. Samozrejme mám ľahšiu nohu ale keď treba tam ho aj vytočím. S tým chodom po prvom štarte je to pravda. Auto prvú minútu divne reaguje akoby sa mu nechcelo. Inak perfektné jazdné vlastnosti hlavne na suchu. Tvrdý podvozok krásne drží a spolu so zadným pohonom tvorí výbornú kombináciu. Pri snehu a na mokrej vozovke treba dávať trošku pozor, ale netreba sa báť auto má výbornú elektroniku. :)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A