Kufr má dostatečný objem a použitelný tvar. Po sklopení sedadel sice nevznikne úplně rovná podlaha, ale aspoň tam není schod, takže se i dlouhé předměty dají pohodlně naložit.

Kufr má dostatečný objem a použitelný tvar. Po sklopení sedadel sice nevznikne úplně rovná podlaha, ale aspoň tam není schod, takže se i dlouhé předměty dají pohodlně naložit.

Ano, na osahaných detailech poznáte, že se s tímto Audi deset let jezdilo, ale jinak je interiér kvalitní a jasně ukazuje, že si nekupujete laciné auto.

Ano, na osahaných detailech poznáte, že se s tímto Audi deset let jezdilo, ale jinak je interiér kvalitní a jasně ukazuje, že si nekupujete laciné auto.

Rozsvíceného „vánočního stromečku“ se bát nemusíte. Elektronika Audi S4 je poměrně spolehlivá, stejně tak mechanika.

Rozsvíceného „vánočního stromečku“ se bát nemusíte. Elektronika Audi S4 je poměrně spolehlivá, stejně tak mechanika.

Osmiválec má spoustu síly, krásný zvuk a když mu nestojíte na krku, umí jezdit i za méně než 12 litrů na 100 km.

Osmiválec má spoustu síly, krásný zvuk a když mu nestojíte na krku, umí jezdit i za méně než 12 litrů na 100 km.

Automatická převodovka usnadňuje popojíždění městem a charakter autu neubírá. Pozor ale na její stav.

Automatická převodovka usnadňuje popojíždění městem a charakter autu neubírá. Pozor ale na její stav.

Stav kol a pneumatik pomůže odhalit způsob používání auta. Rozhozená geometrie je na ovládání dost znát.

Stav kol a pneumatik pomůže odhalit způsob používání auta. Rozhozená geometrie je na ovládání dost znát.

Nesmějte se, tohle bylo před deseti lety špičkové a moderní vybavení. Dnes to ale působí jako vtipný retro detail.

Nesmějte se, tohle bylo před deseti lety špičkové a moderní vybavení. Dnes to ale působí jako vtipný retro detail.

Absence křídel, znáčků a spoilerů dělá z tohoto Audi S4 Avant opravdu zajímavý „sleeper“.

Absence křídel, znáčků a spoilerů dělá z tohoto Audi S4 Avant opravdu zajímavý „sleeper“.

Solární panel ve střešním okně pohání klimatizaci a snižuje teplotu uvnitř odstaveného auta. Funguje to.

Solární panel ve střešním okně pohání klimatizaci a snižuje teplotu uvnitř odstaveného auta. Funguje to.

Ovladatelnost Audi S4 Avant kazí špatně nastavený podvozek. Jízda je dost prkenná a uskákaná.

Ovladatelnost Audi S4 Avant kazí špatně nastavený podvozek. Jízda je dost prkenná a uskákaná.

Spíše než na vymetání okresek se Audi S4 hodí na dálnice a rovné silnice s kvalitním povrchem.

Spíše než na vymetání okresek se Audi S4 hodí na dálnice a rovné silnice s kvalitním povrchem.

Kufr má dostatečný objem a použitelný tvar. Po sklopení sedadel sice nevznikne úplně rovná podlaha, ale aspoň tam není schod, takže se i dlouhé předměty dají pohodlně naložit.
Ano, na osahaných detailech poznáte, že se s tímto Audi deset let jezdilo, ale jinak je interiér kvalitní a jasně ukazuje, že si nekupujete laciné auto.
96
Fotogalerie

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Kapitoly článku:


Verdikt

Protože mluvíme o ojetém prémiovém kombi s benzínovým osmiválcem, je vám snad jasné, co od takového auta máte čekat. Ano, jsou to především vyšší náklady na provoz a servis a rozhodně by se na nich nemělo šetřit.

Audi S4 Avant není nespolehlivé auto, které by stálo více v servisu než doma, ale vyžaduje pravidelnou péči. Podle stylu jízdy měňte včas olej –pokud výměnu zkrátíte na zhruba 10 až 12 000 km, chybu neuděláte. Hlídejte také nteplotu chladicí kapaliny, nedávejte studenému motoru „za uši“. Na převodovku, pokud chcete manuál, zase nesmíte moc pospíchat.

ojeté Audi S4 Avant (22).JPGojeté Audi S4 Avant (3).JPGojeté Audi S4 Avant (41).JPG
Jistě, je to ojeté auto a jako takové vyžaduje zvláštní péči. Jenže na rozdíl od některých konkurenčních modelů není tohle Audi ani po velkém nájezdu časovaná bomba pro rodinný rozpočet

Audi S4 Avant není sportovní auto, ale pokud si dáte při koupi pozor, raději prověříte vyhlédnutý kus s odborníkem a utratíte nějakou tu korunu za jeho prohlídku ve specializovaném servisu, můžete dobře koupit a svezete se docela hezky. Ne tak jako v BMW M3 E46, ale jako v osmiválcovém kombi s pohonem všech kol, kterému v automobilce bohužel špatně nastavili podvozek.

Navíc pro Audi S4 mluví i fakt, že v karoserii kombi a s automatickou převodovkou neslouží primárně k pouličnímu a okruhovému závodění. Auta za sebou obvykle mají pravidelný servis a větší kilometrový nájezd u nich nemusí znamenat katastrofu. Tyhle motory zatím spolehlivě slouží v autech s nájezdem přes 250 000 km, takže si za poměrně atraktivních cenových podmínek můžete užívat osmiválcového kombi s vlastním charakterem.

Technické údaje: Audi S4 Avant

Rok
2004
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
8/5 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 4 163 cm3
Vrtání • zdvih
84,5 mm • 92,8 mm
Stupeň komprese
11:1
Nejvyšší výkon
253 kW (344 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
7 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
410 Nm při 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
5,9 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
442 l • 1 184 l
Objem palivové nádrže
66 l
Hmotnost: provozní • celková
1 720 kg • 2 270 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
17,9 • 9,1 • 12,3 l/100 km
Rozvor náprav
2 651 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 516 mm • 1 512 mm
Rozměr pneumatik
235/40 ZR18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 575 × 1 781 × 1 440 mm

Audi A4

Audi A4 je nejmenší model značky s podélně uloženými motory a pohonem všech kol na bázi mezinápravového diferenciálu. Vyrábí se jako sedan, kombi i „terénní“ Allroad.

Test Audi A4 2.0 TDI • Ceny, výbava, data • Facelift páté generace • Audi A4 Allroad • Test Audi A4 35 TDI S tronic

Doporučujeme

Články odjinud