Kufr má dostatečný objem a použitelný tvar. Po sklopení sedadel sice nevznikne úplně rovná podlaha, ale aspoň tam není schod, takže se i dlouhé předměty dají pohodlně naložit.

Kufr má dostatečný objem a použitelný tvar. Po sklopení sedadel sice nevznikne úplně rovná podlaha, ale aspoň tam není schod, takže se i dlouhé předměty dají pohodlně naložit.

Ano, na osahaných detailech poznáte, že se s tímto Audi deset let jezdilo, ale jinak je interiér kvalitní a jasně ukazuje, že si nekupujete laciné auto.

Ano, na osahaných detailech poznáte, že se s tímto Audi deset let jezdilo, ale jinak je interiér kvalitní a jasně ukazuje, že si nekupujete laciné auto.

Rozsvíceného „vánočního stromečku“ se bát nemusíte. Elektronika Audi S4 je poměrně spolehlivá, stejně tak mechanika.

Rozsvíceného „vánočního stromečku“ se bát nemusíte. Elektronika Audi S4 je poměrně spolehlivá, stejně tak mechanika.

Osmiválec má spoustu síly, krásný zvuk a když mu nestojíte na krku, umí jezdit i za méně než 12 litrů na 100 km.

Osmiválec má spoustu síly, krásný zvuk a když mu nestojíte na krku, umí jezdit i za méně než 12 litrů na 100 km.

Automatická převodovka usnadňuje popojíždění městem a charakter autu neubírá. Pozor ale na její stav.

Automatická převodovka usnadňuje popojíždění městem a charakter autu neubírá. Pozor ale na její stav.

Stav kol a pneumatik pomůže odhalit způsob používání auta. Rozhozená geometrie je na ovládání dost znát.

Stav kol a pneumatik pomůže odhalit způsob používání auta. Rozhozená geometrie je na ovládání dost znát.

Nesmějte se, tohle bylo před deseti lety špičkové a moderní vybavení. Dnes to ale působí jako vtipný retro detail.

Nesmějte se, tohle bylo před deseti lety špičkové a moderní vybavení. Dnes to ale působí jako vtipný retro detail.

Absence křídel, znáčků a spoilerů dělá z tohoto Audi S4 Avant opravdu zajímavý „sleeper“.

Absence křídel, znáčků a spoilerů dělá z tohoto Audi S4 Avant opravdu zajímavý „sleeper“.

Solární panel ve střešním okně pohání klimatizaci a snižuje teplotu uvnitř odstaveného auta. Funguje to.

Solární panel ve střešním okně pohání klimatizaci a snižuje teplotu uvnitř odstaveného auta. Funguje to.

Ovladatelnost Audi S4 Avant kazí špatně nastavený podvozek. Jízda je dost prkenná a uskákaná.

Ovladatelnost Audi S4 Avant kazí špatně nastavený podvozek. Jízda je dost prkenná a uskákaná.

Spíše než na vymetání okresek se Audi S4 hodí na dálnice a rovné silnice s kvalitním povrchem.

Spíše než na vymetání okresek se Audi S4 hodí na dálnice a rovné silnice s kvalitním povrchem.

Kufr má dostatečný objem a použitelný tvar. Po sklopení sedadel sice nevznikne úplně rovná podlaha, ale aspoň tam není schod, takže se i dlouhé předměty dají pohodlně naložit.
Ano, na osahaných detailech poznáte, že se s tímto Audi deset let jezdilo, ale jinak je interiér kvalitní a jasně ukazuje, že si nekupujete laciné auto.
96
Fotogalerie

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Kapitoly článku:


Toto je již třetí model Audi s označením S4. Automobilka s ním přišla v březnu 2003. Auto je založeno na tehdejší generaci Audi A4 označené jako B6 a už na konci roku 2004 bylo nahrazeno modernizovanou faceliftovanou generací B7. Ta vydržela ve výrobě do června 2008. Vedle kombi Avant byl v nabídce i klasický sedan a kabriolet.

Co od něj čekat

Stejně jako v předchozích případech se jedná o druhou nejsilnější variantu modelové řady hned za verzí s označením RS. Zatímco minulá generace Audi S4 se ale spoléhala na dvakrát přeplňovaný šestiválec 2,7 l, v případě modelu B6 a B7 sáhla automobilka po atmosférickém osmiválci 4,2 l o výkonu 253 kW.

ojeté Audi S4 Avant (60).JPGojeté Audi S4 Avant (38).JPGojeté Audi S4 Avant (47).JPG
Testované auto bylo vyrobeno v roce 2004 a doposud urazilo přes 160 000 km. Prodejce si ho cení na 260 000 korun a za to dostanete veškerou myslitelnou výbavu včetně automatické převodovky. Standardně bylo Audi S4 s manuálem

Standardem je pohon všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem a manuální šestistupňová převodovka. Za příplatek bylo možné mít i šestistupňový automat Tiptronic, který vyráběla společnost ZF. Ten mělo i testované auto z roku 2004, které jsem si na test půjčil v Autocentru ESA.

Většina vozů Audi S4 a S4 Avant má velmi bohatou výbavu s palubním počítačem, audio systém, navigací, elektrickými sedadly s koženým čalouněním a podobně. Testované auto mělo navíc paket Audi Exclusive s mimořádnými prvky výbavy, jako jsou například právě anatomická sedadla Recaro s exkluzivním čalouněním. Navíc to bylo i střešní okno se solárním panelem, který pohání například klimatizaci a udržuje ve voze chladnější vzduch.

Kilometry nemusí znamenat problém

Na rozdíl od kabrioletů jsou modely S4 Avant poměrně vytěžované a nejsou výjimkou vozy s nájezdem přes 200 000 km. Testované auto z roku 2004 mělo natočeno více než 160 000 km, ale v případě Audi S4 nejsou kilometry to hlavní, čeho byste si měli všímat. Důležitá je historie vozu, především ta servisní. Asi je každému jasné, že pravidelně udržované auto s větším nájezdem bývá lepší volba než podezřele málo jetý kus bez dohledatelné minulosti.

Uvnitř si ihned všimnete typického interiéru Audi s důrazem na kvalitu zpracování a volbu materiálů. Ani po letech nevypadá vnitřek zastarale a opotřebovaně, i když exponované bočnice sedadel a místa, na která se pravidelně sahá nebo která přicházejí do kontaktu s podrážkou bot, jsou viditelně používaná. Ale i tak je tu citelný důraz na kvalitu. Ergonomie ovládání, například přesložitá obsluha klimatizace, palubní počítač a logika ovládání rádia a navigace, vyžaduje chvíli zvyk, ale brzy se přizpůsobíte.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud