Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Nepostačuje roadster rodinným potřebám? Tohle Audi by mohla být relativně dostupná cesta, jak odvézt rodinu a zároveň neslevit z požadavků na dynamiku.
Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi S4 Avant: Úvod
  2. Ojeté Audi S4 Avant: Co od něj čekat
  3. Ojeté Audi S4 Avant: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Audi S4 Avant: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Audi S4 Avant: Verdikt
  6. Ojeté Audi S4 Avant: Fotogalerie

Toto je již třetí model Audi s označením S4. Automobilka s ním přišla v březnu 2003. Auto je založeno na tehdejší generaci Audi A4 označené jako B6 a už na konci roku 2004 bylo nahrazeno modernizovanou faceliftovanou generací B7. Ta vydržela ve výrobě do června 2008. Vedle kombi Avant byl v nabídce i klasický sedan a kabriolet.

Co od něj čekat

Stejně jako v předchozích případech se jedná o druhou nejsilnější variantu modelové řady hned za verzí s označením RS. Zatímco minulá generace Audi S4 se ale spoléhala na dvakrát přeplňovaný šestiválec 2,7 l, v případě modelu B6 a B7 sáhla automobilka po atmosférickém osmiválci 4,2 l o výkonu 253 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testované auto bylo vyrobeno v roce 2004 a doposud urazilo přes 160 000 km. Prodejce si ho cení na 260 000 korun a za to dostanete veškerou myslitelnou výbavu včetně automatické převodovky. Standardně bylo Audi S4 s manuálem

Standardem je pohon všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem a manuální šestistupňová převodovka. Za příplatek bylo možné mít i šestistupňový automat Tiptronic, který vyráběla společnost ZF. Ten mělo i testované auto z roku 2004, které jsem si na test půjčil v Autocentru ESA.

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Většina vozů Audi S4 a S4 Avant má velmi bohatou výbavu s palubním počítačem, audio systém, navigací, elektrickými sedadly s koženým čalouněním a podobně. Testované auto mělo navíc paket Audi Exclusive s mimořádnými prvky výbavy, jako jsou například právě anatomická sedadla Recaro s exkluzivním čalouněním. Navíc to bylo i střešní okno se solárním panelem, který pohání například klimatizaci a udržuje ve voze chladnější vzduch.

Kilometry nemusí znamenat problém

Na rozdíl od kabrioletů jsou modely S4 Avant poměrně vytěžované a nejsou výjimkou vozy s nájezdem přes 200 000 km. Testované auto z roku 2004 mělo natočeno více než 160 000 km, ale v případě Audi S4 nejsou kilometry to hlavní, čeho byste si měli všímat. Důležitá je historie vozu, především ta servisní. Asi je každému jasné, že pravidelně udržované auto s větším nájezdem bývá lepší volba než podezřele málo jetý kus bez dohledatelné minulosti.

Uvnitř si ihned všimnete typického interiéru Audi s důrazem na kvalitu zpracování a volbu materiálů. Ani po letech nevypadá vnitřek zastarale a opotřebovaně, i když exponované bočnice sedadel a místa, na která se pravidelně sahá nebo která přicházejí do kontaktu s podrážkou bot, jsou viditelně používaná. Ale i tak je tu citelný důraz na kvalitu. Ergonomie ovládání, například přesložitá obsluha klimatizace, palubní počítač a logika ovládání rádia a navigace, vyžaduje chvíli zvyk, ale brzy se přizpůsobíte.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi S4 Avant: Úvod
  2. Ojeté Audi S4 Avant: Co od něj čekat
  3. Ojeté Audi S4 Avant: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Audi S4 Avant: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Audi S4 Avant: Verdikt
  6. Ojeté Audi S4 Avant: Fotogalerie
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků