Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

58 komentářů

Jíří
27. srpna • 21:15

Musím vytknout pár nesrovnalostí v recenzi.
Například špatná reakce volantu. Auto vlastním a naopak můžu říci, že volant reaguje suprově a žádnou nedotáčivost necítím.

Michal
29. prosince • 15:11

Mel jsem A4 3.0 Quattro s automatem v teto generaci a jezdil jsem realne za 13l, v zime s klidem za 15l.. Takze predpokladam, ze realne s timhle V8 musi byt tak 16-18l/100km.Naprosto otevrene, pamatuju si, ze jsem chtel jednou jet na autosalon do Frankfurtu, ale kdyz jsem si spocital, ze by to na benzinu stalo 8000Kc, nechal jsem si zajit chut. Kdyz je auto drazsi nez letenka, uz se clovek musi zamyslet.Ta spotreba S4 je naprosto absurdni vzhledem k nabizenym vykonun - stovka za 5,9s?? Ta S4, stejne jako moje byvala V6 3.0, je obeti silene dlouheho zprevodovani, ktere Audi u autmatu delalo v te dobe, takze to moc nejede ani pri velkem motoru..

Audinak
30. prosince • 23:09

To bude tím automatem. Já měl stejné auto i motor v manuálu a reálně jsem jezdil za 10l a to se nijak neloudám. Předjíždění vždy kdykoliv to jen šlo s vytáčením do omezovače, jinak stálá rychlost 120 okrsky, 160 dálnice. Běžně mimo město 8-9l, když jsem se chtěl fakt rychle svézt, tak 12. Ale to už bylo o papíry (140+). 15 si to bralo jen v čistě městském provozu. Koukám, že jsem volbou man. převodovky udělal jen dobře. Zase ale ve 240tis km odešel setrvačník u spojky. Komplet výměna i se spojkoi by byla za 25-30tis s prací. A jelikož se toho sešlo více, tak šla do světa. Nechápu, jak někdo může měnit spojku po 40-80 tisících km.

Audinak
30. prosince • 23:12

btw. spojka i setrvačník byly původní. Stejně tak ramena, byť načatá, byla ve 240tis km také stále původní. Slušnej držák. Hlavně nekupovat nějakou stočeninu. Moje stála cca 2x tolik, než nejlevnější vrak v té samé výbavě, ale stálo to za to.

Lubo
29. prosince • 10:00

Tak porovnávať Bmw m3 s audi S4 avant tak si myslím pán redaktor mali by ste písať O niečom inom. Tiež pochybujem že máte bmw A vôbec ešte K tomu M3. Ak napíšete V jednom článku že audi má slušnú prevodovku A v zapeti napíšete že je potreba si odložiť finančnú čiastku na preventívny repas , dobre som sa pobavil. Multitronic je všetko len nie spoľahlivé. Auta čo majú tesne nad 200 t majú takmer zaručene že prevodovka prestane šĺapať. Neviem ale píšete tie články dosť všeobecne a myslím že redakcia by mala zmeniť Vás alebo pôsobenie A písať možno niečo pre ženy.

pavlos
29. května • 18:18

...prej preventivně zrepasovat převodovku,větší blábol jsem ještě neslyšel.Když bude převodovka řadit jak má proč bych vyhazoval +- 50tis. za repas proboha a to ještě u auta za 250?Autor opět co slovo to perla.

Vašek Hnusený
28. května • 20:44

Cituji: Přeci jen je to pořádný pětimístný kombík .....Neopakujte prosím tuto drzou lež od výrobce. Tohle auto není pětimístné ani omylem - prostřední místo v zadní řadě je krutá nouzovka. Toto bohužel platí pro drtivou většinu jakoby pětimístých aut.

stréc od piva
27. května • 23:05

To,že pan redaktor zmíní v článku,že je potřeba počítat s ojetými pneumatikami při koupě vozidla to si dělá srandu nebo píše pro opravdové debily ?

Lolek
26. května • 19:45

Co je to za mizernej článek, že zde neprezentuje svůj světonázor Jan Novák? :-P

23rjk**/^jhc72
26. května • 14:21

Uz je mi z tech vsech 'zodpovednych rodicu' na zvraceni. Az prilis mi toto 'helicopter parents' hnuti zacina pripominat fasisty, komunisty a ruzne jine '-isty'. Vsechna tato hnuti hlasala, ze je v zajmu vseobecneho vetsiho dobra pachat male individualni peklo. Nekdy mam pocit, ze soucasni rodice by snad v zajmu jejich potomka byli ochotni rozpoutat 3. svetovou valku. :-/Hodnoceni jakehokoliv vozu lidmi, kteri povazuji za jedinou jejich zivotni funkci reprodukci a nasledne jsou ochotni se kvuli zplozenym detem vseho vzdat, vcetne jejich vlastni identity, ma hodnotu hmyziho bzuceni.Cest vyjimkam!

Petr K.
26. května • 13:47

Přes deset let stará ojetina jako rodinné auto?! Přes deset let stará ojetina (ke všemu taková) s jen 160 000 km aniž by se nad tím autor pozastavil?! Jako že najelo ročně jen 16 000 km?!
Co k tomu dodat...

Lukáš  Biel (-=zipp=-)
26. května • 15:10

Co dodat k nesmyslenému názoru, že auto musí ročně najezdit statisíce?
Já najezdím ročně <15tis, a co jako? Znamená to, že lžu? Ano, auto mám ojeté, ale kdybych měl nové, neznamená to, že budu s autem jezdit každej den kolem města jen pro to, abych najel všemi lidmi vysněné statisíce ročně

Petr K.
27. května • 8:55

Já taky soukromě nenajezdím víc, než těch 15 000 km za rok. Jenže na českém trhu a zvlášť v premiovém segmentu to funguje tak, že 90% nákupu nových aut jsou firmy. Jako taková ta auta většinou najezdí během prvních 3 let 100 000 km, ale klidně i dvojnásobek. To jsou fakta podložená statistikou. Klidně je možné, že tohle auto se z nich vymyká. Že si ho koupil důchodce, co s ním jezdil kolem komína (těch krycích legend je samozřejmě mnohem víc). Věřte si čemu chcete.
A nebo to zkuste jinak. Obejděte si české bazary a najděte auto, které po deseti letech nemá aspoň 200 000 km. Že jsou takových mraky? Správně! Tak a teď hledejte takové, u kterého se tomu dá aspoň trošku věřit... hodně štěstí přeji. :-D

JirkaB
27. května • 13:05

Podívej, taky máme doma auto, se kterým se najede do 5 tisíc ročně. A sousedi to mají podobné... Vlastně i ve firmě nemáme moc aut, které najedou přes 20 tis. ročně, naopak, většinou je to jen pár km do práce a z práce...

Lubo
29. prosince • 10:04

Neviem ja som dostal V apríli Forda Mondeo A už má 54 000 km tak neviem kúpiť auto čo ma 10 000 rokov a 100 000 km je dosť nereálne. Ale môže sa stať ale potom také auta sa nepredávajú V bazáre.

Petr K.
27. května • 15:31

Netvrdím, že taková auta vůbec neexistují, ale:
- jen málo z nich jsou auta premiového segmentu. Jasně, rodinných Fabií, Fiest, Cors atd. s reálným nájezdem lehce nad 100 000 km po 10 letech asi bude k mání "relativně" dost.- zkuste ale sehnat Superb, Mondeo, Vectru která bude z hlediska proběhu věrohodně pod 200 000 km. Dokonce i auta o třídu níže (Octavia, Focus atd.) budete hledat těžko. O premiovém segmentu s PC od milionu a výš ani nemluvím.- a ano. Jsou i taková auta, i když jen v naprosté menšině. Ale z vlastní opakované zkušenosti vím, že o ty je taková sháňka mezi kamarády a rodinou, že se do bazaru vůbec nedostanou.Jinými slovy, zmiňovaná S4 na mě působí dojmem pasti se stočeným tachometrem alespoň o 100 000 km dolů. Jsem v oboru příliš dlouho na to, abych věřil, že takové auto v bezproblémovém stavu (což je u tohohle typu eufemismus) bude stát za plotem autobazaru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
manga
29. prosince • 14:14

To je přece blbost, nejvíc najezdí oktávky/superby s obchoďáky, šéf s prémiovkou najezdí většinou prd...

JirkaB
27. května • 13:06

A upřímně lituji ty, kteří se musí mořit v autě víc (snad kromě těch s opravdu luxusními auty)...

sss
26. května • 9:16

Tohle neni M3, ale S4. :-/

Quebe
25. května • 22:01

Podle mě je hlavním kamenem úrazu ten drahý servis - desetitisícové částky za každou volovinu jsou prostě pro většinu neakceptovatelné. Ale pro šikovného člověka, co si to umí servisovat sám a je na internetu jako doma, by se to asi dalo srazit do normálních poměrů.

Mirda
25. května • 19:11

Rad se nechám poučit jak ty soláry v šíbru pohání klimatizaci když motor nevrčí...
Rodinné auto šíleného tatínka by mělo mít prostor i vzadu, což u tohoto prakticky 2 mistneho auta jaksi neplatí.

Macek
26. května • 9:31

měl jsem A8 4.2 a taky ten panel, nepohání klimatizaci, to je samozřejmě blbost, ale ventilátory a tak když auto stojí venku na slunci tak stále dovnitř proudí z venku vzduch což tu teplotu srazí a není tam pak obligátních 60°C a i více... to je celé.
Jinak tenhle motor patří rozhodně mezi ty spolehlivější. V A8 se dostat na 12l/100km bylo jen s lehounkou nohou na plynu a německá dálnice, jinak 14l standard a ve městě 25-33l/100km :-) Jinak auto fajn až na ty servisní náklady a poruchovou elektroniku.

jednabedna
25. května • 20:29

Pro děti do 12 let je to OK, takže dejme tomu 2+2, až u současné A4 lze mluvit o místu pro dospělé i na zadních sedadlech, ne velkorysém, ale postačujícím.

Quebe
25. května • 22:04

Zapomněl jsi, že tady jsi v národu přemisťovačů zbytečností. Já jsem schopen se pohodlně v pěti normálně rostlých lidech přepravit i s věcmi na týdenní dovolenou například ve Fusionu. To jen ostatní potřebují pro dva lidi a mimino Multivana...

Pavel F.
25. května • 19:08

Pane redaktore,
solární střešní okno rozhodně nepohání klimatizaci. Pokud ano, vzhledem k příkonu kompresoru (který by ještě musel být elektrický a ne mechanický) a ploše FV panelu by se jednalo o fyzikální zázrak v účinnosti FV panelu.
FV panel pohání jen větráky, na ty to stačí...

wolff
25. května • 14:16

Tady bych se toho Audi zastal. Uspět v rukách Dalibora je těžký oříšek. Důvodů je hned několik.

Michal
25. května • 8:43

Pridam se ke skupine .... na silnici. Lepsi volba je Subaru Impreza WRX v kombiku ;-) Je sice mensi a ne tak "snobske", ale rozhodne je zabavnejsi.

Zdeny Horáček (3MPS)
25. května • 17:38

Tak tak, STI nebo Forýnek XT a není wo čem a slavná S4 se může tak leda v kutku stydět.
Rodinný kobík?? Pche - který fotr by jel na výlet s rodinou za 15 litrů na sto benzínu, navíc N98???
Kdo by jel na výlet relaxovat a riskoval by, že tam dojede s vylámanými zuby a vyskočou pltýnkou?
Kdo by chětl rodinný auto, který sežere na servisu násobně víc, než pravověrná sportovní STI či EVO? Pochybuji o zdravém jedinci. Toto auto je primárně určeno v dnešní době k záhubě, protože rozumný člověk uzná tisíc důvodů, proč ne a mláídenec s 6 tisíci čistého to neuservisuej, tudíž to dojebe a pošlě jako vybydleninu dál do světa a čeká na další kavku. Jízdbní vlastniosti S4 jsou pochybné, do zatáček to není ( v první rychlejií nasazené vyletíš do polí luk a strání, totéž, co prezentuje soiučasná A4/6 s 3,0TDI) a na dálnici taky ne, protože věčne stojíš u umpy anestačíš sledovat strmý pád ručičky palivoměru.
Jak píš recenzent, auto bude veeéélmi těžko hledat kupce. Drahý na provoz, na servis, na pojistku, na POV, volové nezanlí věci ho hnec první noc v pepíkově šlohnout...Jako rodinný auto si představuji zcela něco jiného a jako sportovní auto, či spíše lépe řečeno auto pro zábavu, ne pro sportm taky totál něco jiného.

JirkaB
27. května • 13:00

Jen technická - kdo má dnes 6 tisíc čistého? Jde to vůbec kromě zkráceného úvazku?

JirkaB
25. května • 14:37

Vy chcete opravdu porovnávat Audi a Subaru? A zvlášť tohle Audi?  Auto s osmiválcem před přední nápravou je obtížně ovladatelné a žádný pohon 4x4 ho nezachrání. Naopak Subaru, ač jinak mám radši německá auta, je v tomto srovnání někde jinde svou agilitou a tzv. „sportovností“, má podstatně lehčí motor, který má uložen velmi nízko (boxer) a to auto se řídí úplně jinak… Ano, V8 je V8, ale v tomto balení říkam: raději ne ;)

Macek
26. května • 9:37

lze souhlasit. Měl jsem A8 4.2 Sport a musím přiznat , že Subaru nějaká Impreza nebo co mne těžce vytrestala. Na rovině šlo náskok dohonit, ale rozhodně ne manevrovatelností...
Naštěstí jsem zestárl a uklidnil se ;-)

JirkaB
27. května • 12:57

Ono jde také o to, jaká je to generace. Audi se v posledních letech dost zlepšuje jak ve vyvážení, tak v podvozcích obecně.Jinak ale težká A8 není na závodění, je to luxusní dálniční přibližovadlo...

Macek
27. května • 13:33

model nebo typ si nepamatuju, kupoval jsem to u Exnera v roce 2005 a bylo to necelý rok starý. Takže rv.2004.
Auto krásný, v plný palbě PC 3,3 Mio. V Mnichově jsem byl z práglu za 2 hodiny ...
párkrát jsem to jel i služební Oktávkou, ale radši jsem jezdil svým, byl jsem takovej odpočatější ;-)

Jarmila
25. května • 8:31

Autor je asi hooodně nevyblbnutej, když doporučuje tohle naprosto nepraktické a v rukou idiota pro okolí nebezpečné auto, rodinám s dětmi. Přesně vím, jaký typ řidiče autor článku je - potkávám je každý den: AROGANTNÍ PRAŽÁK co si hraje na snoba, když koupí v bazaru nadupanou popelnici a dokazuje své povýšenecké chování v ranní špičce.

Satas
23. října • 10:49

Milá jarmilo,a kdyby autor psal o Audi A4 1.9 tdi jako o rodinném autě tak by jste si tuto poznámku hodnou prvoka určitě odpustila že...Ona ta auta jsou totiž až na pár drobností které pozná jen znalý jedinec uplně identická.

Moik
25. května • 12:15

Jarmile, ja taky pochazim "ze vsi" ale kura Prazaci jsou slusny lidi... Mluv o tech naplaveninach co doma nezabodovali a taky o tech od nas z malomesta co to maj na leasing nebo puceny s prazskou spz😉

23rjk**/^jhc72
26. května • 14:30

Jo pane, prazaci? To jsou lini moravaci, ktery pri ceste za lepsim nepustili do Germanie, protoze tam se musi makat. Tak zalozili Prahu s tim, ze oni sice nic neumi, ale chteji vsechno ridit. :-P

Antiautomat
25. května • 8:59

No, tazko povedat, typicky nagelovany debilek s betonovym vyrazom a grotesktnymi zrkadlovkami vacsinou dostane hned na nove od fotrovcov, aby mohol ukazovat co uz v zivote dokazal. Kupa takej kary moze mat aj iny dovod, napriklad ze niekomu sa to auto jednoducho paci, velky motor ma skratka svoje caro. Tak napriklad zvuk a tie spravne vibracie (ktore vnimame takmer podvedome). V porovnani s tym dneskom je to ako pocuvat original hudbu s nejakym nepodarenym coverom dnes. Klasicka stara dobra kofola s rumom a nie tie dnesne sr.cky, ktorych su plne retazce a ktore su dobre akurat tak na vycistenie h.jzla. A navyse, ono tie velke motory aj cosi vydrzia (co je tazky zlocin).

Márty
25. května • 8:40

Věci typu Praha x brmo bych sem asi netahal....v čem je to auto tak nepraktické? :o
Osobně bych se taky poohlédl trochu jinde, ale jinak to celkem chápu. Párkrát v týdnu vezete celou rodinku...potřebujete prostor....a ve zbytku času si občas zafrajeříte s osmiválcem.

KOSS
25. května • 11:23

Mně spíše zaujalo tvrzení, že by mělo auto papkat 1 litr oleje na 2-3 tis. km. Autor je opravdu z jiného vesmíru a nebo to auto je naprd. To by totiž nemělo projít emisema. Dvoutakt to není a tak topný olej patří jen do příslušných kamen B-]

mex
25. května • 12:31

U VW je uplne normální, ze jejich motory jezdi na olej, spotřeba 1l na 2-3000km je na VW velice nízká.

Pavel F.
25. května • 18:57

Mám VW, servisní interval 30 kkm a ještě se mi nestalo, že by hladina oleje při výměně byla u nebo pod MIN. Co dělám špatně?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Macek
26. května • 9:40

no já nevím, ale co vím tak moderní motory olej papkaj... Já mám třeba v manuálu k Mercedesu vysloveně uvedeno, že spotřeba oleje 0,7l/1000km (V6 320 CDI). V reálu je to jen 0,5l , ale i tak. Předtím jsem měl Audi A8 4.2 a to si taky nějakej vzalo, ale strašně málo, jestli 0,2/1000 tak to bylo moc. Moje první Audi 100 2.2turbo si nevzalo nic. Zajímavé.

Tom
26. května • 7:43

Pavle musis to obcas projet ;-)

Pavel F.
26. května • 15:47

Co to znamená projet? Mám VW Sharan 2011, na tachometru 110 tisíc. To je málo projeto? :-D

jednabedna
25. května • 18:45

Nemohl bys svou jedinečnost ztrapňovat nějakým novým tématem? Tuhle pitomost už jsi do různých diskuzí napsal cca 270x a pochybuji, že u někoho vyloudíš víc, než útrpný škleb.

Tom
25. května • 8:19

No nevim jak autor, ale ja s detma na palube nesportuju. A pod definici rodinneho auta si urcite nepredstavuju tvrdy uskakany podvozek. Tohle je spis auto pro fajnsmekry nebo omladinu co vytuni ze sveho auta totalni zhovadilost, ktera pak hyzdi parkoviste nekde u panelaku neb jim pri prvni poruse dosly penize na opravy. Kdo by taky do tak stareho auta cpal prachy. A taky v CR neni moc rodin co by akceptovali spotrebu okolo 12-20 litru, protoze rodice kteri potrebuji auto vetsinou zavazi deti do skol nebo skolek a to v ramci sousedni obce nebo mesta. Takze kolem komina denne se studenym motorem spotrebe opravdu jen prida. Takze tohle auto spise na dalnici pro nejakeho nevyboureneho tatku, ale idealne bez deti, ty za nasi hloupost nemuzou ;-)

JirkaB
25. května • 14:31

Ono hlavně snad žádné Audi není sportovní a to ani s desetiválcem. Audi pořád vychází z koncepce "vše vpředu" a žádný pohon všech kol to nezachrání - motor uložený před přední nápravou dává autu dynamiku tzv. hozeného kladiva - prostě fail už od začátku (snad kromě R8)...Na druhou stranu tohle V8 je příjemné, podvozek sice opět nedotlumený, podběhy jak kdyby byly jednovrstvé, ale interiér hezký. Typické auto pro pozéry....

Tom
25. května • 20:30

Muzu se zeptat, jak souvisi dynamika s motorem pred predni napravou?

JirkaB
27. května • 12:54

Dynamika není jen zrychlení.

William Tell
30. května • 0:27

Dynamiku jsem mel na strojarne jako predmet, muzete tu odvaznou teorii ponekud rozvest?

Kankunen
25. května • 10:27

Moje děti jsou nadšené z každé razantně projeté zatáčky a zrychlení. Naopak já musím děti krotit, že tady se musí slušně.

Moik
25. května • 12:12

Tak to vsechny deti... Nic to ale nemeni na prvnim prispevku, ze deti za nasi blbost nemuzou.

Kankunen
26. května • 9:34

To že vozím děti na dovolené je mnohem větší nebezpečí, než rychle projetá zatáčka na jistotu v plném soustředění.

mpolan
25. května • 8:25

Jak je to možné, že nesportujete? Dneska musíte sportovně jezdit i s tříkolkou! Sportovní, rozumíte? Všechno je sportovní...
A taky styl, ten je důležitý, prostě ukázat, že "na to mám". Nemáte na novou prémii? Kupte si ojetou, budete král ulice! Všem to musíte ukázat!
Tak jo, a teď zpátky do reality...

jednabedna
25. května • 18:43

No já bych ten osmiválec ještě chápal v S6, což je aspoň auto pro víc než dva lidi, v youngtimeru S4 ho opravdu nechápu. M3 je základ pro sportovní náčiní. S4 není a nikdy tyto ambice ani nepředstíralo.

Vana666
25. května • 8:08

Takové fatální chyby, kde je doprčic ten náskok díky technice ?Jinak, moc jsem nepochopil jak může vadné těsnění pod víkem ventilů způsobovat průnik oleje do válců. A stejně tak nerozumím co kontrolovat na funkci pohonu všech kol, případně jak se vlastně projevuje jeho závada ?

jednabedna
25. května • 18:38

To nic, jen malý důkaz o odborné způsobilosti pana redaktora.

Doporučujeme

Články odjinud