Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Nepostačuje roadster rodinným potřebám? Tohle Audi by mohla být relativně dostupná cesta, jak odvézt rodinu a zároveň neslevit z požadavků na dynamiku.
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi S4 Avant: Úvod
  2. Ojeté Audi S4 Avant: Co od něj čekat
  3. Ojeté Audi S4 Avant: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Audi S4 Avant: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Audi S4 Avant: Verdikt
  6. Ojeté Audi S4 Avant: Fotogalerie

To se tak někdy stane, že zničeho nic očekáváte příchod prvního potomka. Najednou ale zjistíte, že je vaše kupé nebo kabriolet úplně k ničemu. Jenže co potom? Přece jen tak neslevíte z požadavků na dynamiku a nebudete vozit rodinu nudným naftovým MPV. Může to znít jako klišé, ale tohle dilema řešila spousta lidí. Dokonce i já sám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled je to jen obyčejné rodinné kombi. Absence křídel, výdechů na kapotě a červených znáčků dělá z Audi S4 Avant skutečně nenápadné rychlé auto, které vytrestá nepozorné Porsche. Navíc se Audi dělalo i s použitelným automatem

V rodině jsem si sice BMW M3 E46 udržel, ale dlouho jsem bojoval s myšlenkou, jestli bych si přeci jen neměl koupit nějaké praktičtější rodinné auto. Právě Audi S4 Avant bylo jedním z kandidátů, kterým jinak skvělou emtrojku nahradit. Přeci jen je to pořádný pětimístný kombík a ne jen nepraktické kupé, do kterého se nedá pořádně namontovat dětská sedačka.

Co je klíčové

  • Hledejte originální nevytuněné auto s jasnou historií a minulostí
  • Důkladná kontrola provedená specialistou
  • Seřízení podvozku a investice do nových originálních nebo doporučených dílů
  • Preventivní investice do repase automatické převodovky
  • Prověření funkce pohonu všech kol
  • Vyčlenění peněz na pravidelný servis a raději i na pojištění

Dobře jsem ale udělal, že jsem si klasického bavoráka nechal. Dále se pokusím vysvětlit, proč je Audi S4 sice solidní, ale rozhodně ne sportovní auto. Nicméně pokud vás koupě rychlého nenápadného kombíku láká, není tohle špatná cesta, jak utrati necelých tři sta tisíc korun. Musíte ale vědět, do čeho jdete a se spoustou věcí musíte počítat. Tak si pojďme ojeté Audi S4 Avant s osmiválcem představit.

Radosti
Rodinné kombi s pohonem 4x4
Nenápadný vzhled
Kvalitní zpracování
Osmiválec s charakterem
Stále velmi dobrá dynamika
Ceny a nízký pokles hodnoty
Použitelná automatická převodovka
Starosti
Naladění podvozku
Výrazná nedotáčivost
Snížená torzní tuhost ojetin
Potřebuje benzín s 98 oktany
Vysoké provozní a servisní náklady
S BMW M3 se svezete lépe
Těžko hledá nového majitele
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi S4 Avant: Úvod
  2. Ojeté Audi S4 Avant: Co od něj čekat
  3. Ojeté Audi S4 Avant: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Audi S4 Avant: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Audi S4 Avant: Verdikt
  6. Ojeté Audi S4 Avant: Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků