Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Nepostačuje roadster rodinným potřebám? Tohle Audi by mohla být relativně dostupná cesta, jak odvézt rodinu a zároveň neslevit z požadavků na dynamiku.
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi S4 Avant: Úvod
  2. Ojeté Audi S4 Avant: Co od něj čekat
  3. Ojeté Audi S4 Avant: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Audi S4 Avant: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Audi S4 Avant: Verdikt
  6. Ojeté Audi S4 Avant: Fotogalerie

To se tak někdy stane, že zničeho nic očekáváte příchod prvního potomka. Najednou ale zjistíte, že je vaše kupé nebo kabriolet úplně k ničemu. Jenže co potom? Přece jen tak neslevíte z požadavků na dynamiku a nebudete vozit rodinu nudným naftovým MPV. Může to znít jako klišé, ale tohle dilema řešila spousta lidí. Dokonce i já sám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled je to jen obyčejné rodinné kombi. Absence křídel, výdechů na kapotě a červených znáčků dělá z Audi S4 Avant skutečně nenápadné rychlé auto, které vytrestá nepozorné Porsche. Navíc se Audi dělalo i s použitelným automatem

V rodině jsem si sice BMW M3 E46 udržel, ale dlouho jsem bojoval s myšlenkou, jestli bych si přeci jen neměl koupit nějaké praktičtější rodinné auto. Právě Audi S4 Avant bylo jedním z kandidátů, kterým jinak skvělou emtrojku nahradit. Přeci jen je to pořádný pětimístný kombík a ne jen nepraktické kupé, do kterého se nedá pořádně namontovat dětská sedačka.

Co je klíčové

  • Hledejte originální nevytuněné auto s jasnou historií a minulostí
  • Důkladná kontrola provedená specialistou
  • Seřízení podvozku a investice do nových originálních nebo doporučených dílů
  • Preventivní investice do repase automatické převodovky
  • Prověření funkce pohonu všech kol
  • Vyčlenění peněz na pravidelný servis a raději i na pojištění

Dobře jsem ale udělal, že jsem si klasického bavoráka nechal. Dále se pokusím vysvětlit, proč je Audi S4 sice solidní, ale rozhodně ne sportovní auto. Nicméně pokud vás koupě rychlého nenápadného kombíku láká, není tohle špatná cesta, jak utrati necelých tři sta tisíc korun. Musíte ale vědět, do čeho jdete a se spoustou věcí musíte počítat. Tak si pojďme ojeté Audi S4 Avant s osmiválcem představit.

Radosti
Rodinné kombi s pohonem 4x4
Nenápadný vzhled
Kvalitní zpracování
Osmiválec s charakterem
Stále velmi dobrá dynamika
Ceny a nízký pokles hodnoty
Použitelná automatická převodovka
Starosti
Naladění podvozku
Výrazná nedotáčivost
Snížená torzní tuhost ojetin
Potřebuje benzín s 98 oktany
Vysoké provozní a servisní náklady
S BMW M3 se svezete lépe
Těžko hledá nového majitele
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi S4 Avant: Úvod
  2. Ojeté Audi S4 Avant: Co od něj čekat
  3. Ojeté Audi S4 Avant: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Audi S4 Avant: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Audi S4 Avant: Verdikt
  6. Ojeté Audi S4 Avant: Fotogalerie
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků