Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Nepostačuje roadster rodinným potřebám? Tohle Audi by mohla být relativně dostupná cesta, jak odvézt rodinu a zároveň neslevit z požadavků na dynamiku.
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi S4 Avant: Úvod
  2. Ojeté Audi S4 Avant: Co od něj čekat
  3. Ojeté Audi S4 Avant: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Audi S4 Avant: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Audi S4 Avant: Verdikt
  6. Ojeté Audi S4 Avant: Fotogalerie

To se tak někdy stane, že zničeho nic očekáváte příchod prvního potomka. Najednou ale zjistíte, že je vaše kupé nebo kabriolet úplně k ničemu. Jenže co potom? Přece jen tak neslevíte z požadavků na dynamiku a nebudete vozit rodinu nudným naftovým MPV. Může to znít jako klišé, ale tohle dilema řešila spousta lidí. Dokonce i já sám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled je to jen obyčejné rodinné kombi. Absence křídel, výdechů na kapotě a červených znáčků dělá z Audi S4 Avant skutečně nenápadné rychlé auto, které vytrestá nepozorné Porsche. Navíc se Audi dělalo i s použitelným automatem

V rodině jsem si sice BMW M3 E46 udržel, ale dlouho jsem bojoval s myšlenkou, jestli bych si přeci jen neměl koupit nějaké praktičtější rodinné auto. Právě Audi S4 Avant bylo jedním z kandidátů, kterým jinak skvělou emtrojku nahradit. Přeci jen je to pořádný pětimístný kombík a ne jen nepraktické kupé, do kterého se nedá pořádně namontovat dětská sedačka.

Co je klíčové

  • Hledejte originální nevytuněné auto s jasnou historií a minulostí
  • Důkladná kontrola provedená specialistou
  • Seřízení podvozku a investice do nových originálních nebo doporučených dílů
  • Preventivní investice do repase automatické převodovky
  • Prověření funkce pohonu všech kol
  • Vyčlenění peněz na pravidelný servis a raději i na pojištění

Dobře jsem ale udělal, že jsem si klasického bavoráka nechal. Dále se pokusím vysvětlit, proč je Audi S4 sice solidní, ale rozhodně ne sportovní auto. Nicméně pokud vás koupě rychlého nenápadného kombíku láká, není tohle špatná cesta, jak utrati necelých tři sta tisíc korun. Musíte ale vědět, do čeho jdete a se spoustou věcí musíte počítat. Tak si pojďme ojeté Audi S4 Avant s osmiválcem představit.

Radosti
Rodinné kombi s pohonem 4x4
Nenápadný vzhled
Kvalitní zpracování
Osmiválec s charakterem
Stále velmi dobrá dynamika
Ceny a nízký pokles hodnoty
Použitelná automatická převodovka
Starosti
Naladění podvozku
Výrazná nedotáčivost
Snížená torzní tuhost ojetin
Potřebuje benzín s 98 oktany
Vysoké provozní a servisní náklady
S BMW M3 se svezete lépe
Těžko hledá nového majitele
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie96 fotografií
ojeté Audi S4 Avant (38).JPG ojeté Audi S4 Avant (12).JPG ojeté Audi S4 Avant (15).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi S4 Avant: Úvod
  2. Ojeté Audi S4 Avant: Co od něj čekat
  3. Ojeté Audi S4 Avant: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Audi S4 Avant: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Audi S4 Avant: Verdikt
  6. Ojeté Audi S4 Avant: Fotogalerie
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků