Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení ti, kteří si rádi dopřejí kvalitu, ale necítí potřebu zbytečně se předvádět. Na co si dát při výběru ojetého ingolstadtského modelu pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi Q5: Úvod
  2. Ojeté Audi Q5: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Audi Q5: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Audi Q5: Verdikt
  5. Ojeté Audi Q5: Fotogalerie

Audi Q5 bylo v roce 2008 odpovědí na BMW X3 a Mercedes GLK. Konkurent z Mnichova měl již tenkrát za sebou nějaké ty roky, což úspěch značky se čtyřmi kruhy jen dále podpořilo. A GLK? Jeho ostře řezaný, až polovojenský vzhled nebyl každému po chuti.

Q5 byla nejméně provokativní a dobový tisk jí přisuzoval i nejlepší kvalitu zpracování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q5 je dobovou odpovědí na BMW X3 a Mercedes-Benz GLK. Designem bylo nejméně kontroverzní.

Jako technický základ tehdy Ingolstadtské automobilce posloužil model A4 B8. Od menšího mladšího bratra Q3 částečně vycházejícího z tiguanu se tedy liší podélně uloženými motory i klasickou „audiňáckou“ čtyřkolkou s mezinápravovým diferenciálem Torsen (u Q3 Haldex). Stejně jako konkurenti pak vůz nabídl i šestiválcové motory.

Modernizované Audi Q3: Najdi pět rozdílů

Modernizované Audi Q3: Najdi pět rozdílů

Už za pár dní si na pařížském autosalonu budeme moci prohlédnout novou generaci populárního SUV. Přichází proto ideální příležitost podívat se na kvality odcházejícího provedení.

Co je klíčové

  • Zaměřit se na tuzemské vozy. Podvody jsou časté.

  • Vyhnout se benzinovému šestiválci, který trápí rozvody.

  • Držet se lepších výbav, jinak auto obtížně přeprodáte.

  • Q5 do terénu nepatří.

  • Velká kola jsou hezká, ale Audi je i na menších uskákané.

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili žádanou čtyřkolku s manuální převodovkou a dvoultirovým dieselem o výkonu 125 kilowattů.

Radosti
Škála motorizací
4x4 s mezinápravovým diferenciálem
Zpracování, odhlučnění
S motorem 2.0 TDI rozumné náklady
Variabilita a skladný zavazadelník
Starosti
Ceny ojetin
V základu jen jednozónová klimatizace
Složité ovládání některých prvků
Jen naznačené terénní schopnosti
Komfort na nízkoprofi lových kolech
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie57 fotografií
IMG_4585.jpg IMG_4587.jpg IMG_4588.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi Q5: Úvod
  2. Ojeté Audi Q5: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Audi Q5: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Audi Q5: Verdikt
  5. Ojeté Audi Q5: Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 13 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky