Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení ti, kteří si rádi dopřejí kvalitu, ale necítí potřebu zbytečně se předvádět. Na co si dát při výběru ojetého ingolstadtského modelu pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi Q5: Úvod
  2. Ojeté Audi Q5: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Audi Q5: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Audi Q5: Verdikt
  5. Ojeté Audi Q5: Fotogalerie

Audi Q5 bylo v roce 2008 odpovědí na BMW X3 a Mercedes GLK. Konkurent z Mnichova měl již tenkrát za sebou nějaké ty roky, což úspěch značky se čtyřmi kruhy jen dále podpořilo. A GLK? Jeho ostře řezaný, až polovojenský vzhled nebyl každému po chuti.

Q5 byla nejméně provokativní a dobový tisk jí přisuzoval i nejlepší kvalitu zpracování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q5 je dobovou odpovědí na BMW X3 a Mercedes-Benz GLK. Designem bylo nejméně kontroverzní.

Jako technický základ tehdy Ingolstadtské automobilce posloužil model A4 B8. Od menšího mladšího bratra Q3 částečně vycházejícího z tiguanu se tedy liší podélně uloženými motory i klasickou „audiňáckou“ čtyřkolkou s mezinápravovým diferenciálem Torsen (u Q3 Haldex). Stejně jako konkurenti pak vůz nabídl i šestiválcové motory.

Modernizované Audi Q3: Najdi pět rozdílů

Modernizované Audi Q3: Najdi pět rozdílů

Už za pár dní si na pařížském autosalonu budeme moci prohlédnout novou generaci populárního SUV. Přichází proto ideální příležitost podívat se na kvality odcházejícího provedení.

Co je klíčové

  • Zaměřit se na tuzemské vozy. Podvody jsou časté.

  • Vyhnout se benzinovému šestiválci, který trápí rozvody.

  • Držet se lepších výbav, jinak auto obtížně přeprodáte.

  • Q5 do terénu nepatří.

  • Velká kola jsou hezká, ale Audi je i na menších uskákané.

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili žádanou čtyřkolku s manuální převodovkou a dvoultirovým dieselem o výkonu 125 kilowattů.

Radosti
Škála motorizací
4x4 s mezinápravovým diferenciálem
Zpracování, odhlučnění
S motorem 2.0 TDI rozumné náklady
Variabilita a skladný zavazadelník
Starosti
Ceny ojetin
V základu jen jednozónová klimatizace
Složité ovládání některých prvků
Jen naznačené terénní schopnosti
Komfort na nízkoprofi lových kolech
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie57 fotografií
IMG_4585.jpg IMG_4587.jpg IMG_4588.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi Q5: Úvod
  2. Ojeté Audi Q5: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Audi Q5: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Audi Q5: Verdikt
  5. Ojeté Audi Q5: Fotogalerie

bazar

Audi A4 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 241 713 km
Cena: 120 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2005
Stav: 150 525 km
Cena: 140 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 177 330 km
Cena: 270 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2008
Stav: 153 982 km
Cena: 430 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2005
Stav: 267 236 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2005
Stav: 291 075 km
Cena: 110 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků