Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení ti, kteří si rádi dopřejí kvalitu, ale necítí potřebu zbytečně se předvádět. Na co si dát při výběru ojetého ingolstadtského modelu pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi Q5: Úvod
  2. Ojeté Audi Q5: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Audi Q5: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Audi Q5: Verdikt
  5. Ojeté Audi Q5: Fotogalerie

Audi Q5 bylo v roce 2008 odpovědí na BMW X3 a Mercedes GLK. Konkurent z Mnichova měl již tenkrát za sebou nějaké ty roky, což úspěch značky se čtyřmi kruhy jen dále podpořilo. A GLK? Jeho ostře řezaný, až polovojenský vzhled nebyl každému po chuti.

Q5 byla nejméně provokativní a dobový tisk jí přisuzoval i nejlepší kvalitu zpracování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q5 je dobovou odpovědí na BMW X3 a Mercedes-Benz GLK. Designem bylo nejméně kontroverzní.

Jako technický základ tehdy Ingolstadtské automobilce posloužil model A4 B8. Od menšího mladšího bratra Q3 částečně vycházejícího z tiguanu se tedy liší podélně uloženými motory i klasickou „audiňáckou“ čtyřkolkou s mezinápravovým diferenciálem Torsen (u Q3 Haldex). Stejně jako konkurenti pak vůz nabídl i šestiválcové motory.

Modernizované Audi Q3: Najdi pět rozdílů

Modernizované Audi Q3: Najdi pět rozdílů

Už za pár dní si na pařížském autosalonu budeme moci prohlédnout novou generaci populárního SUV. Přichází proto ideální příležitost podívat se na kvality odcházejícího provedení.

Co je klíčové

  • Zaměřit se na tuzemské vozy. Podvody jsou časté.

  • Vyhnout se benzinovému šestiválci, který trápí rozvody.

  • Držet se lepších výbav, jinak auto obtížně přeprodáte.

  • Q5 do terénu nepatří.

  • Velká kola jsou hezká, ale Audi je i na menších uskákané.

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili žádanou čtyřkolku s manuální převodovkou a dvoultirovým dieselem o výkonu 125 kilowattů.

Radosti
Škála motorizací
4x4 s mezinápravovým diferenciálem
Zpracování, odhlučnění
S motorem 2.0 TDI rozumné náklady
Variabilita a skladný zavazadelník
Starosti
Ceny ojetin
V základu jen jednozónová klimatizace
Složité ovládání některých prvků
Jen naznačené terénní schopnosti
Komfort na nízkoprofi lových kolech
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie57 fotografií
IMG_4585.jpg IMG_4587.jpg IMG_4588.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi Q5: Úvod
  2. Ojeté Audi Q5: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Audi Q5: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Audi Q5: Verdikt
  5. Ojeté Audi Q5: Fotogalerie
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků