Test ojetiny Audi A4 II: Může být za 50 tisíc. Stejný peníz si ale odložte

Audi A4 jízdními vlastnostmi zaostávalo za konkurenčním BMW i Mercedesem, dnes si reputaci napravuje výhodnějšími cenami i servisem.
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 8E: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 8E: Jak jezdí

Výroba kompaktního prémiového sedanu je disciplínou, na kterou se už po desetiletí soustředí nejen německé automobilky. Po svém, s využitím koncernové techniky, to přes tři dekády zkouší také Audi.

První generace Audi A4, nástupce modelu 80, se objevila na trhu v roce 1994, kdy už byla značka ve skupině slušně etablovaná.

Auto, které sdílelo techniku s tehdejším VW Passat, ale i pozdější Škodou Superb, bylo jasným prodejním úspěchem. Vždyť do roku 2001 se jej vyrobilo téměř 1,7 milionu kusů. A to na rozdíl od konkurentů v podobě Mercedesu třídy C a BMW řady 3 sázelo na motory sdílené s dalšími značkami, i jednodušší uspořádání s převládajícím předním pohonem.

To tu ještě nebylo: historie Audi quattro v obrazech (díl první)

To tu ještě nebylo: historie Audi quattro v obrazech (díl první)

Druhá generace s označením 8E, na kterou se dnes zaměříme, dorazila na přelomu tisíciletí. Audi pro vůz využilo platformu B6. Nenechte se zmýlit názvem navozujícím spřízněnost se soudobým passatem. Automobilka s kruhy ve znaku se na rozdíl od něj nadále držela podélně uložených motorů.

Přidala k tomu ale karoserii využívající vysokopevnostních ocelí i hliníkových profilů, aerodynamicky odladěný podvozek, nebo pokročilé komfortní a bezpečnostní funkce. V roce 2000 to znamenalo plejádu airbagů, stabilizační systém a dva druhy navigací.

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Elegantní a bezesporu nadčasový design navrhl s odkazem na větší model A6 Peter Schreyer, který dnes sbírá ocenění za své modely Kia. Asi s ročním zpožděním se na trhu objevilo také provedení Avant a kabriolet.

Výraznou změnou, kterou dokonce u čtyř kruhů označují jako generační, přinesl rok 2004. Tehdy vůz dostal upravený vzhled, a zároveň se objevily nové motory. Model zůstal v nabídce do roku 2008, ještě dalších pět let však vznikal pod názvem Seat Exeo.

Na trhu je ojetých A4 dostatek, ceny ojetých kusů s nejistou historií začínají na padesáti tisících. Pěkné kusy z konce výroby dodnes vyjdou na čtvrt milionu.

Na co si dát při nákupu pozor, radíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Audi A4 s motorem 1.9 TDI naleznete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 8E: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 8E: Jak jezdí
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky