Test ojetiny Audi A4 II: Může být za 50 tisíc. Stejný peníz si ale odložte

Audi A4 jízdními vlastnostmi zaostávalo za konkurenčním BMW i Mercedesem, dnes si reputaci napravuje výhodnějšími cenami i servisem.
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 8E: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 8E: Jak jezdí

Výroba kompaktního prémiového sedanu je disciplínou, na kterou se už po desetiletí soustředí nejen německé automobilky. Po svém, s využitím koncernové techniky, to přes tři dekády zkouší také Audi.

První generace Audi A4, nástupce modelu 80, se objevila na trhu v roce 1994, kdy už byla značka ve skupině slušně etablovaná.

Auto, které sdílelo techniku s tehdejším VW Passat, ale i pozdější Škodou Superb, bylo jasným prodejním úspěchem. Vždyť do roku 2001 se jej vyrobilo téměř 1,7 milionu kusů. A to na rozdíl od konkurentů v podobě Mercedesu třídy C a BMW řady 3 sázelo na motory sdílené s dalšími značkami, i jednodušší uspořádání s převládajícím předním pohonem.

To tu ještě nebylo: historie Audi quattro v obrazech (díl první)

To tu ještě nebylo: historie Audi quattro v obrazech (díl první)

Druhá generace s označením 8E, na kterou se dnes zaměříme, dorazila na přelomu tisíciletí. Audi pro vůz využilo platformu B6. Nenechte se zmýlit názvem navozujícím spřízněnost se soudobým passatem. Automobilka s kruhy ve znaku se na rozdíl od něj nadále držela podélně uložených motorů.

Přidala k tomu ale karoserii využívající vysokopevnostních ocelí i hliníkových profilů, aerodynamicky odladěný podvozek, nebo pokročilé komfortní a bezpečnostní funkce. V roce 2000 to znamenalo plejádu airbagů, stabilizační systém a dva druhy navigací.

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Elegantní a bezesporu nadčasový design navrhl s odkazem na větší model A6 Peter Schreyer, který dnes sbírá ocenění za své modely Kia. Asi s ročním zpožděním se na trhu objevilo také provedení Avant a kabriolet.

Výraznou změnou, kterou dokonce u čtyř kruhů označují jako generační, přinesl rok 2004. Tehdy vůz dostal upravený vzhled, a zároveň se objevily nové motory. Model zůstal v nabídce do roku 2008, ještě dalších pět let však vznikal pod názvem Seat Exeo.

Na trhu je ojetých A4 dostatek, ceny ojetých kusů s nejistou historií začínají na padesáti tisících. Pěkné kusy z konce výroby dodnes vyjdou na čtvrt milionu.

Na co si dát při nákupu pozor, radíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Audi A4 s motorem 1.9 TDI naleznete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 8E: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 8E: Jak jezdí
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků