Test ojetiny Audi A4 II: Může být za 50 tisíc. Stejný peníz si ale odložte

Audi A4 jízdními vlastnostmi zaostávalo za konkurenčním BMW i Mercedesem, dnes si reputaci napravuje výhodnějšími cenami i servisem.
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 8E: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 8E: Jak jezdí

Výroba kompaktního prémiového sedanu je disciplínou, na kterou se už po desetiletí soustředí nejen německé automobilky. Po svém, s využitím koncernové techniky, to přes tři dekády zkouší také Audi.

První generace Audi A4, nástupce modelu 80, se objevila na trhu v roce 1994, kdy už byla značka ve skupině slušně etablovaná.

Auto, které sdílelo techniku s tehdejším VW Passat, ale i pozdější Škodou Superb, bylo jasným prodejním úspěchem. Vždyť do roku 2001 se jej vyrobilo téměř 1,7 milionu kusů. A to na rozdíl od konkurentů v podobě Mercedesu třídy C a BMW řady 3 sázelo na motory sdílené s dalšími značkami, i jednodušší uspořádání s převládajícím předním pohonem.

To tu ještě nebylo: historie Audi quattro v obrazech (díl první)

To tu ještě nebylo: historie Audi quattro v obrazech (díl první)

Druhá generace s označením 8E, na kterou se dnes zaměříme, dorazila na přelomu tisíciletí. Audi pro vůz využilo platformu B6. Nenechte se zmýlit názvem navozujícím spřízněnost se soudobým passatem. Automobilka s kruhy ve znaku se na rozdíl od něj nadále držela podélně uložených motorů.

Přidala k tomu ale karoserii využívající vysokopevnostních ocelí i hliníkových profilů, aerodynamicky odladěný podvozek, nebo pokročilé komfortní a bezpečnostní funkce. V roce 2000 to znamenalo plejádu airbagů, stabilizační systém a dva druhy navigací.

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Elegantní a bezesporu nadčasový design navrhl s odkazem na větší model A6 Peter Schreyer, který dnes sbírá ocenění za své modely Kia. Asi s ročním zpožděním se na trhu objevilo také provedení Avant a kabriolet.

Výraznou změnou, kterou dokonce u čtyř kruhů označují jako generační, přinesl rok 2004. Tehdy vůz dostal upravený vzhled, a zároveň se objevily nové motory. Model zůstal v nabídce do roku 2008, ještě dalších pět let však vznikal pod názvem Seat Exeo.

Na trhu je ojetých A4 dostatek, ceny ojetých kusů s nejistou historií začínají na padesáti tisících. Pěkné kusy z konce výroby dodnes vyjdou na čtvrt milionu.

Na co si dát při nákupu pozor, radíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Audi A4 s motorem 1.9 TDI naleznete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi A4 8E: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Audi A4 8E: Jak jezdí
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 39 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků