Prémiový vůz vzorně odolává korozi. V případě nehody se však připravte na nákladné opravy. Karosářské díly prakticky neseženete mimo autorizovaný servis. Vůz navíc vyžaduje řadu technologicky náročných postupů. | Audi A4 B8 ojeté

Prémiový vůz vzorně odolává korozi. V případě nehody se však připravte na nákladné opravy. Karosářské díly prakticky neseženete mimo autorizovaný servis. Vůz navíc vyžaduje řadu technologicky náročných postupů. | Audi A4 B8 ojeté

Základem nabídky motorů byla jednotka 1.8 TFSI o výkonu 88 kilowattů, kterou doplňoval dvoulitr shodné konstrukce. Oba jsou vybaveny přímým vstřikováním a pro jejich dlouhodobý provoz je klíčové užití kvalitního aditivovaného paliva. V opačném případě je postihuje výrazné karbonování, které může vézt v extrému až k destrukci pístních kroužků. To se týká především jednotek vyráběných do roku 2011, kdy řada majitelů hlásila také vytahané rozvodové řetězy. Ty mohou trápit i minimálně rozšířenou jednotku 3.2 FSI. | Audi A4 B8 ojeté

Základem nabídky motorů byla jednotka 1.8 TFSI o výkonu 88 kilowattů, kterou doplňoval dvoulitr shodné konstrukce. Oba jsou vybaveny přímým vstřikováním a pro jejich dlouhodobý provoz je klíčové užití kvalitního aditivovaného paliva. V opačném případě je postihuje výrazné karbonování, které může vézt v extrému až k destrukci pístních kroužků. To se týká především jednotek vyráběných do roku 2011, kdy řada majitelů hlásila také vytahané rozvodové řetězy. Ty mohou trápit i minimálně rozšířenou jednotku 3.2 FSI. | Audi A4 B8 ojeté

Pod kapotou se vystřídala pestrá paleta vznětových motorů. V drtivé většině případů se bude jednat o jednotku 2.0 TDI. I když název se neměnil, technika ano - třeba v roce 2013 se v nabídce objevil zcela nový motor řady EA 288. Předtím je důležité zejména přepracování pohonu vyvažovacích hřídelů v roce 2009, které mělo dříve sklony k protočení. U některých vozů také předčasně selhaly vstřikovače, které se dají repasovat za ceny kolem devíti tisíc za kus. Běžným nákladem jsou také ventily EGR. Seženete je i za pět tisíc, jenže většinou je nutné vyměnit je včetně chladiče, což už cenu vyšponuje k patnácti tisícům. To je zhruba stejná cena, kterou vyžaduje jeho výměna u šestiválců 2,7 a 3,0 TDI. Ty platí za mechanicky odolné s výjimkou rozvodového řetězu. Když začne chrastit, přichystejte si minimálně čtyřicet tisíc. V roce 2011 došlo k jejich zjednodušení a přepracování. Ani pak ale nejsou zcela dlouhověké. Péči občas vyžadují též vířivé klapky s cenou kolem 13 tisíc. | Audi A4 B8 ojeté

Pod kapotou se vystřídala pestrá paleta vznětových motorů. V drtivé většině případů se bude jednat o jednotku 2.0 TDI. I když název se neměnil, technika ano - třeba v roce 2013 se v nabídce objevil zcela nový motor řady EA 288. Předtím je důležité zejména přepracování pohonu vyvažovacích hřídelů v roce 2009, které mělo dříve sklony k protočení. U některých vozů také předčasně selhaly vstřikovače, které se dají repasovat za ceny kolem devíti tisíc za kus. Běžným nákladem jsou také ventily EGR. Seženete je i za pět tisíc, jenže většinou je nutné vyměnit je včetně chladiče, což už cenu vyšponuje k patnácti tisícům. To je zhruba stejná cena, kterou vyžaduje jeho výměna u šestiválců 2,7 a 3,0 TDI. Ty platí za mechanicky odolné s výjimkou rozvodového řetězu. Když začne chrastit, přichystejte si minimálně čtyřicet tisíc. V roce 2011 došlo k jejich zjednodušení a přepracování. Ani pak ale nejsou zcela dlouhověké. Péči občas vyžadují též vířivé klapky s cenou kolem 13 tisíc. | Audi A4 B8 ojeté

Výčet převodovek je u Audi A4 skutečně široký. Základem byla přímo řazená manuální šestistupňová převodovka od společnosti Getrag, která byla doplněna dvouhmotovým setrvačníkem. Už nezlobí tolik jako u předchozí generace, přesto cena výměny včetně spojky snadno překročí čtyřicetitisícovou hranici. Zmíněná součástka nechybí ani u bezestupňové převodovky Multitronic, kterou automobilka nabízela pro vozy s předním pohonem. I zde už se spolehlivost výrazně posunula, přesto bychom byli ostražití. Pro zájemce o automatickou převodovku bude nejlepší volbou klasický automat od ZF, nabízený ke čtyřkolkám do roku 2009. Následně jej vystřídala dvojspojková převodovka S-Tronic, alias DSG. Zde užitá verze s mokrými spojkami vydrží hodně, v případě selhání se však opravuje obtížně a draze. Pro prodloužení životnosti je kriticky nutná výměna oleje a proplach převodovky každých 60 tisíc km. Vyjde asi na deset tisíc korun. | Audi A4 B8 ojeté

Výčet převodovek je u Audi A4 skutečně široký. Základem byla přímo řazená manuální šestistupňová převodovka od společnosti Getrag, která byla doplněna dvouhmotovým setrvačníkem. Už nezlobí tolik jako u předchozí generace, přesto cena výměny včetně spojky snadno překročí čtyřicetitisícovou hranici. Zmíněná součástka nechybí ani u bezestupňové převodovky Multitronic, kterou automobilka nabízela pro vozy s předním pohonem. I zde už se spolehlivost výrazně posunula, přesto bychom byli ostražití. Pro zájemce o automatickou převodovku bude nejlepší volbou klasický automat od ZF, nabízený ke čtyřkolkám do roku 2009. Následně jej vystřídala dvojspojková převodovka S-Tronic, alias DSG. Zde užitá verze s mokrými spojkami vydrží hodně, v případě selhání se však opravuje obtížně a draze. Pro prodloužení životnosti je kriticky nutná výměna oleje a proplach převodovky každých 60 tisíc km. Vyjde asi na deset tisíc korun. | Audi A4 B8 ojeté

Systém quattro, kterým je vybavena velká část aut, je řešen mezinápravovým diferenciálem typu Torsen T3. Novinkou modelu je nastavení preferující zadní nápravu v poměru 40:60. Kromě výhodnějšího nastavení z pohledu jízdních vlastností je důležité, že se i po letech jeví jako zcela spolehlivý. | Audi A4 B8 ojeté

Systém quattro, kterým je vybavena velká část aut, je řešen mezinápravovým diferenciálem typu Torsen T3. Novinkou modelu je nastavení preferující zadní nápravu v poměru 40:60. Kromě výhodnějšího nastavení z pohledu jízdních vlastností je důležité, že se i po letech jeví jako zcela spolehlivý. | Audi A4 B8 ojeté

Pokud jde řízení ztuha a na palubní desce svítí kontrolka, bude to znamenat, že převodka řízení se loučí. Výměnným způsobem se dá pořídit i mimo autorizovaný servis za ceny kolem 18 tisíc. Za problémy může být též vadný software, nebo vybitý akumulátor. | Audi A4 B8 ojeté

Pokud jde řízení ztuha a na palubní desce svítí kontrolka, bude to znamenat, že převodka řízení se loučí. Výměnným způsobem se dá pořídit i mimo autorizovaný servis za ceny kolem 18 tisíc. Za problémy může být též vadný software, nebo vybitý akumulátor. | Audi A4 B8 ojeté

Opakující se závadou jsou selhávající klíčky. Z počátku výroby je občas bylo nutné znovu spárovat s řídicí jednotkou. Problémy se objevily také s modulem zámku předních dveří. Sehnat jej sice lze za 1500 Kč, jenže výměna je pracná. | Audi A4 B8 ojeté

Opakující se závadou jsou selhávající klíčky. Z počátku výroby je občas bylo nutné znovu spárovat s řídicí jednotkou. Problémy se objevily také s modulem zámku předních dveří. Sehnat jej sice lze za 1500 Kč, jenže výměna je pracná. | Audi A4 B8 ojeté

Výrobce také bojoval s naladěním elektronické parkovací brzdy. Výjimečně se musí dokonce vyměnit její motorek v ceně přes pět tisíc korun. | Audi A4 B8 ojeté

Výrobce také bojoval s naladěním elektronické parkovací brzdy. Výjimečně se musí dokonce vyměnit její motorek v ceně přes pět tisíc korun. | Audi A4 B8 ojeté

Automobil využívá vysoce sofistikovaný podvozek využívající soustavu hliníkových ramen. Podvozek je především u nejrozšířenějších čtyřválcových variant nadmíru odolný. Kompletní opravná sada nahrazující všechna ramena vyjde ani na 18 tisíc korun. Jednotlivé díly lze ale samozřejmě kupovat i samostatně. | Audi A4 B8 ojeté

Automobil využívá vysoce sofistikovaný podvozek využívající soustavu hliníkových ramen. Podvozek je především u nejrozšířenějších čtyřválcových variant nadmíru odolný. Kompletní opravná sada nahrazující všechna ramena vyjde ani na 18 tisíc korun. Jednotlivé díly lze ale samozřejmě kupovat i samostatně. | Audi A4 B8 ojeté

Zadní náprava zatím u většiny vozidel vzdoruje statečně. Když už se objeví problémy, týkají se většinou spíše ložisek. Ty se zde mění včetně náboje za cenu kolem 5500 Kč. | Audi A4 B8 ojeté

Zadní náprava zatím u většiny vozidel vzdoruje statečně. Když už se objeví problémy, týkají se většinou spíše ložisek. Ty se zde mění včetně náboje za cenu kolem 5500 Kč. | Audi A4 B8 ojeté

Jak jezdí kombi Avant s dvoulitrovým dieselem naleznete v článku. | Audi A4 B8 ojeté

Jak jezdí kombi Avant s dvoulitrovým dieselem naleznete v článku. | Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

| Audi A4 B8 ojeté

Základem nabídky motorů byla jednotka 1.8 TFSI o výkonu 88 kilowattů, kterou doplňoval dvoulitr shodné konstrukce. Oba jsou vybaveny přímým vstřikováním a pro jejich dlouhodobý provoz je klíčové užití kvalitního aditivovaného paliva. V opačném případě je postihuje výrazné karbonování, které může vézt v extrému až k destrukci pístních kroužků. To se týká především jednotek vyráběných do roku 2011, kdy řada majitelů hlásila také vytahané rozvodové řetězy. Ty mohou trápit i minimálně rozšířenou jednotku 3.2 FSI. | Audi A4 B8 ojeté
Pod kapotou se vystřídala pestrá paleta vznětových motorů. V drtivé většině případů se bude jednat o jednotku 2.0 TDI. I když název se neměnil, technika ano - třeba v roce 2013 se v nabídce objevil zcela nový motor řady EA 288. Předtím je důležité zejména přepracování pohonu vyvažovacích hřídelů v roce 2009, které mělo dříve sklony k protočení. U některých vozů také předčasně selhaly vstřikovače, které se dají repasovat za ceny kolem devíti tisíc za kus. Běžným nákladem jsou také ventily EGR. Seženete je i za pět tisíc, jenže většinou je nutné vyměnit je včetně chladiče, což už cenu vyšponuje k patnácti tisícům. To je zhruba stejná cena, kterou vyžaduje jeho výměna u šestiválců 2,7 a 3,0 TDI. Ty platí za mechanicky odolné s výjimkou rozvodového řetězu. Když začne chrastit, přichystejte si minimálně čtyřicet tisíc. V roce 2011 došlo k jejich zjednodušení a přepracování. Ani pak ale nejsou zcela dlouhověké. Péči občas vyžadují též vířivé klapky s cenou kolem 13 tisíc. | Audi A4 B8 ojeté
Výčet převodovek je u Audi A4 skutečně široký. Základem byla přímo řazená manuální šestistupňová převodovka od společnosti Getrag, která byla doplněna dvouhmotovým setrvačníkem. Už nezlobí tolik jako u předchozí generace, přesto cena výměny včetně spojky snadno překročí čtyřicetitisícovou hranici. Zmíněná součástka nechybí ani u bezestupňové převodovky Multitronic, kterou automobilka nabízela pro vozy s předním pohonem. I zde už se spolehlivost výrazně posunula, přesto bychom byli ostražití. Pro zájemce o automatickou převodovku bude nejlepší volbou klasický automat od ZF, nabízený ke čtyřkolkám do roku 2009. Následně jej vystřídala dvojspojková převodovka S-Tronic, alias DSG. Zde užitá verze s mokrými spojkami vydrží hodně, v případě selhání se však opravuje obtížně a draze. Pro prodloužení životnosti je kriticky nutná výměna oleje a proplach převodovky každých 60 tisíc km. Vyjde asi na deset tisíc korun. | Audi A4 B8 ojeté
Systém quattro, kterým je vybavena velká část aut, je řešen mezinápravovým diferenciálem typu Torsen T3. Novinkou modelu je nastavení preferující zadní nápravu v poměru 40:60. Kromě výhodnějšího nastavení z pohledu jízdních vlastností je důležité, že se i po letech jeví jako zcela spolehlivý. | Audi A4 B8 ojeté
66
Fotogalerie

Test ojetiny: Audi A4 B8 už umí zatáčet. Hledejte zachovalé diesely.

Se čtvrtou generací modelu A4 se značka s kruhy ve znaku zaměřila na jízdní vlastnosti. Úspěšně! Jak se ale povedl zbytek?

Kapitoly článku:


Není to tak dávno, kdy jsme zde rozebírali vstup automobilky Audi mezi kompaktní prémiové sedany a její (ne)úspěchy. Ano, uběhlo hodně vody, než si značka s kruhy ve znaku vydobyla dnešní postavení.

Svoji roli na tom dozajista sehrála technika sdílena s Volkswageny, ale také jízdní vlastnosti. Nešlo pouze o to, že konkurenti nabízeli zadní pohon, ale především o fakt, že modely A4 s motory na přední nápravě zkrátka moc nezatáčely. 

Revoluci měla v tomto ohledu přinést právě čtvrtá generace modelu s označením B8, představená v roce 2008. Kromě sedanu se ukázalo také kombi označované Avant, novinkou v nabídce bylo odvozené kupé s kódovým označením A5.

Právě to jako první přišlo s novou platformou, která výrazně zkrátila přední převis a upravila rozložení hmotnosti na příznivých 55:45 ve prospěch přední nápravy. Auto se také výrazně prodloužilo, což se projevilo především na prostoru ve druhé řadě sedadel.

Ve větší míře zde našly uplatnění přeplňované benzinové motory, prodejům však dominovaly diesely, které dostaly vstřikování common-rail.

Audi šlo s dobou i v dalších ohledech - nechyběl zde systém ovládání MMI, světla s LED linkou denních světel a adaptivní funkcí, elektrická parkovací brzda... Později přišly i asistenty sledování mrtvého úhlu, nebo vybočení z pruhu. Výroba skončila v roce 2015.

Nabídka vozidel na českém trhu je bohatá. V drtivé většině převažují dvoulitrové diesely, benzinové motory tvoří asi desetinu aut v bazarech. Ceny začínají zhruba na 170 tisících korun, zachovalé vozy z konce výroby dodnes překračují hranici 750 tisíc Kč. 

Na co si dát při nákupu pozor, radíme také v galerii

Audi A4

Audi A4 je nejmenší model značky s podélně uloženými motory a pohonem všech kol na bázi mezinápravového diferenciálu. Vyrábí se jako sedan, kombi i „terénní“ Allroad.

Test Audi A4 2.0 TDI • Ceny, výbava, data • Facelift páté generace • Audi A4 Allroad • Test Audi A4 35 TDI S tronic

Doporučujeme

Články odjinud